Дилема за акумулатор - решение на проблема

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 396
Регистриран на: 18.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46
Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ

Дилема за акумулатор - решение на проблема

Мнение от gromovich » 05 Сеп 2014, 13:07

Здравейте колеги,
да започна с това, че си карам отпуската в провинцията и днес ми умря акумулатора. При замерване показва напрежение 7,5 V и определено ще трябва да купувам нов. Не се ядосвам, понеже това е акумулатора, с който купих колата преди 5 години.

Та дилемата ми е следната:
1. В града има магазинче за акумулатори, представители на Solite (корейски, фабрично се вграждат в КИА и Хюндай) и там ми предлагат да си взема 100Аh, с 3 години гаранция, с отстъпката цената е 174 лв.

2 Вариант 2 е да си поръчам по Интернет и да ми го доставят. Видях, че има Varta и Bosch S5 по 85 Ah, които ще ми стъпят на около 200 лв. като си върна стария на вторични.

Признавам си от акумулатори нищо не разбирам и за това моля за съвет.
Последна промяна gromovich на 06 Сеп 2014, 14:12, променена общо 2 пъти

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: Дилема за акумулатор

Мнение от pimpo » 05 Сеп 2014, 13:20

А сигурен ли си че твоя е умрял а не просто разреден. На старата ми кола акумулатора падна до 1 волт (забравени светлини) селд което го зареждах цяла нощ и изкара още 5г!
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 547
Регистриран на: 23.03.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Дилема за акумулатор

Мнение от streetracing12 » 05 Сеп 2014, 13:21

Аз съм с Bosch Silver 100ah от 1 месец с гаранция е и ми го препоръчаха навсякъде :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1247
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: Дилема за акумулатор

Мнение от hacker4eto1 » 05 Сеп 2014, 14:01

pimpo написа:А сигурен ли си че твоя е умрял а не просто разреден. На старата ми кола акумулатора падна до 1 волт (забравени светлини) селд което го зареждах цяла нощ и изкара още 5г!

:shock: :shock: Що за марка е бил да си взема от него...
Ако падне под 6Волта вече активната маса може да падне след това колкото и да го зареждаш няма оправия, а ти си го свалил до 1... направо не ми се вярва :clap:
П.П До автора не бързай ,а си го зареди(ако е от обслужваемите провери има ли нужда да се долива ,понякога направо умира клетка поради по малко количество вътре...долей дестилирана вода до маркировката) и занеси да ти премерят състоянието на електролита ,даже може и една вилка да му чукнат да видят какво става, и ако ти кажат БРАК оставай го правят ти отбой на цената и взимаш новият :yes:
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 396
Регистриран на: 18.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46
Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ

Re: Дилема за акумулатор

Мнение от gromovich » 05 Сеп 2014, 14:18

hacker4eto1 написа:
pimpo написа:А сигурен ли си че твоя е умрял а не просто разреден. На старата ми кола акумулатора падна до 1 волт (забравени светлини) селд което го зареждах цяла нощ и изкара още 5г!

:shock: :shock: Що за марка е бил да си взема от него...
Ако падне под 6Волта вече активната маса може да падне след това колкото и да го зареждаш няма оправия, а ти си го свалил до 1... направо не ми се вярва :clap:
П.П До автора не бързай ,а си го зареди(ако е от обслужваемите провери има ли нужда да се долива ,понякога направо умира клетка поради по малко количество вътре...долей дестилирана вода до маркировката) и занеси да ти премерят състоянието на електролита ,даже може и една вилка да му чукнат да видят какво става, и ако ти кажат БРАК оставай го правят ти отбой на цената и взимаш новият :yes:



Аз доколкото съм чувал ако падне под 9 V не става за зареждане. Проверих нивото на електролита и на всяка клетка си ОК.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 29.10.2005
Местоположение: фар-ийст ъв София
Пол: Мъж
Кара: KiA, Volvo, Ford
Мечтае да кара: Болид от F1
Детайли за колата: Picanto 2008, V70 2001, Puma 2021

Re: Дилема за акумулатор

Мнение от logout » 05 Сеп 2014, 14:44

gromovich написа:Видях, че има Varta и Bosch S5 по 85 Ah, които ще ми стъпят на около 200 лв. като си върна стария на вторични.


Бих заложил на Varta-та. Поне до момента не съм чул някой да се е оплакал от такъв, а и съм свидетел как с такова нещо (90Ah) палиха багер без проблем. :shock: Това обаче преди години, дано не са развалили качеството. Аз лично карам с "необслужваем" Banner (така я взех колата), който обаче си личи, че е отварян и обслужван. Освен това като му гледам размера, не е повече от 72Ah. :roll: Те също са много читави акумулатори. За Bosch не знам, чувал съм и хубави, и лоши работи. На Е30-ката карам с Exide - 3 години гаранция, минали са 2,5 и не е спирал да свети зелено. Ползвал съм и Berga - много бях доволен, те са немски, притежават ги Jonson Controls (както и Varta), ма замина с 36-цата.

Корейските няма да ги коментирам - не че нещо, просто нямам опит с такива, а и не съм чувал отзиви... може и да са на далавера :dunno:
It's not who You are, it's who You know...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Дилема за акумулатор

Мнение от Jordana » 05 Сеп 2014, 14:47

Аз доколкото съм чувал ако падне под 9 V не става за зареждане. Проверих нивото на електролита и на всяка клетка си ОК.

Това са поверия и градси легенди от тип "... една жена каза че чула от една друга .."
Слагай го на зарядното ,желателно е тока на заряд да е по малък от 1/10 от номинала .Почне ли да ври и да мирише на киселина по отрано мисли за нов , въпреки че може да изкара още.
Нормално такова падане на волтажа не е опасно ако е вследствие на забравен консуматор тъй като е минимален тока и сулфатизирането е равномерно и обратимо.
Лошо е когато пада на напрежение е вследствие вътрешна утечка и се получава вътрешен разряд и сулфатизиране и деформиране ,изронване на активната маса на плочите което е почти необратимо .
9 волта не са показател за нищо .Често при въртене повечко на стартер пада под товар под 9 волта особено по стари акумулатори .Волтажа е показател за разреждането то пълния капацитет до номинала .Отделно с товарна вилка на зареден акумулатор е показателен тока и спада на напрежението но това в слумая не е важно.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: Дилема за акумулатор

Мнение от pimpo » 05 Сеп 2014, 15:08

hacker4eto1 написа:
pimpo написа:А сигурен ли си че твоя е умрял а не просто разреден. На старата ми кола акумулатора падна до 1 волт (забравени светлини) селд което го зареждах цяла нощ и изкара още 5г!

:shock: :shock: Що за марка е бил да си взема от него...


Monbat
Тогава беше на 1г. Като го мерих на колата, под товар (забравен плафон 3-4 дни) напрежението беше 0.5V. Като го откачих се качи на 1V. След 12 часа заряд запали като нов и изкара още 5г :)
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 462
Регистриран на: 16.01.2011
Пол: Мъж
Кара: E 46 Sedan 136 Hp
Мечтае да кара: Най-новото BMW независимо от модела

Re: Дилема за акумулатор

Мнение от bobi_81xx » 05 Сеп 2014, 15:28

Колеги,моят опит при акумулаторите е следния:Закупих си нов акумулатор S5 BOSCH 100ah преди известно време,но се наложи колата да остане на паркинг 10 месеца заключена само с централно (без аларма)и след това от акумулатора нищо не ставаше.Замерих го показа 2V.Зареждах,го но не можа да се съживи.Добре,че беше още в гаранция и ми го смениха с нов в BOSCH.За което бях изключително щастлив. По темата препоръчвам ти S5 на BOSCH.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 30.04.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: на пълна газ
Мечтае да кара: MB SLS AMG

Re: Дилема за акумулатор

Мнение от DiGital » 05 Сеп 2014, 16:04

BOSCH и VARTA в момента са еднакви карантии, само лепенките слагат в завода. А за е46 акумулатора трябва дае 175мм височина иначе опира в капака. Казвали сами колеги които като сложат по-високи и немогат да затворят капака отгоре.
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1247
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: Дилема за акумулатор

Мнение от hacker4eto1 » 05 Сеп 2014, 16:29

Забравихме да споменем ,че всички клетки трябва да си бълбукат ,ако някоя не бълбука насочи се към магазина.
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6273
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Дилема за акумулатор

Мнение от zvetiko » 05 Сеп 2014, 17:16

gromovich написа:Здравейте колеги,
да започна с това, че си карам отпуската в провинцията и днес ми умря акумулатора. При замерване показва напрежение 7,5 V и определено ще трябва да купувам нов. Не се ядосвам, понеже това е акумулатора, с който купих колата преди 5 години.

Та дилемата ми е следната:
1. В града има магазинче за акумулатори, представители на Solite (корейски, фабрично се вграждат в КИА и Хюндай) и там ми предлагат да си взема 100Аh, с 3 години гаранция, с отстъпката цената е 174 лв.

2 Вариант 2 е да си поръчам по Интернет и да ми го доставят. Видях, че има Varta и Bosch S5 по 85 Ah, които ще ми стъпят на около 200 лв. като си върна стария на вторични.

Признавам си от акумулатори нищо не разбирам и за това моля за съвет.


Колега, не е ли по-удачно №1- по-голям капацитет- но виж дали е съобразен с алтернатора ти, 3 години реална гаранция, по-евтин.

По отношение на Varta и Bosch S5 не смятам, че ще издържат по-дълго. По принцип след 3-4 години, какъвто и да е акумулатора, обикновено трябва да се смени. Една от основните причини е неправилното зареждане, когато се разреди поради някаква причина пред годините на експлоатация. Друга причина са дупките по пътищата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 396
Регистриран на: 18.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46
Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ

Re: Дилема за акумулатор - решение на проблема

Мнение от gromovich » 05 Сеп 2014, 18:01

zvetiko написа:Колега, не е ли по-удачно №1- по-голям капацитет- но виж дали е съобразен с алтернатора ти, 3 години реална гаранция, по-евтин.


Аз до днес карах със 100 Ah и съм нямал проблеми. Колата я купих с този акумулатор през 2009 г. Искаше ми се да видя кога е произведен, за да добия някаква представа колко реално е изкарал, но никъде не пише.
Иначе по каталог за моя двигател излиза 85 Ah и сигурно ако се наложи да взимам нов ще е в тези параметри.

Днес послушах колегите и го занесох в един сервиз да пробват да го заредят. Иначе по принцип имам зарядно ама си остана в Сф :(

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 396
Регистриран на: 18.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46
Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ

Re: Дилема за акумулатор - решение на проблема

Мнение от gromovich » 06 Сеп 2014, 13:10

Да обобщя решението на проблема с падналия акумулатор.
Взех си акумулатора от сервиза, където го бях оставил да се зарежда. При замерване показваше напрежение 13,1 V, а при натоварване напрежението падна до 11,7V. Мисля, че при тези стойности всичко е ОК.
След като закачих акумулатора в колата проверих за утечка. Значи при затворен заден капак и включена аларма след няколко минути големината на тока падна на 0,03 А, което в допустимите стойности.

В крайна сметка за сега няма да купувам нов акумулатор.
Благодарности на колегите, които ме посъветваха първо да пробвам да го презаредя.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 584
Регистриран на: 28.09.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW e60 / e46

Re: Дилема за акумулатор

Мнение от cocosas » 06 Сеп 2014, 14:04

И Бош силвър имам и Бош С5. И от двата съм много доволен. Не си сърува да се занимаваш с корейски.

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook