Загрява на висока скорост.

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 5.02.2006
Местоположение: Шопландия

Загрява на висока скорост.

Мнение от Putzmeister » 23 Окт 2006, 11:51

Ходих до Пловдив и на магистралата като реша да карам с над 140км/ч на равно, абе като дам повече газ, почва да се вдига температурата. Като си загнездя крака така, че да ми седи разходомера на 9 литра - т.е 140 по нанадолнище и 100 на баири, нямам никакви проблеми. Колата не беше натоварена - бяхме двама с по една раница. В града колкото и да я пържа и да я тормозя пак нямам проблеми. Само на дълъг път грее.
Термостатът е сменен преди 2 месеца - Thomson, с него и антифризът. Не губи антифриз, т.е. помпата не капе, ама дали работи както трябва...Радиатора ме съмнява, ама не е малко пари нов и искам да съм сигурен, че е за смяна. Дайте идеи как да го хвана в местопрестъпление и дали има други заподозряни.
Благодаря ви предварително.
Дай 102% от себе си! Винаги...

Crash Master
Аватар
Мнения: 1883
Регистриран на: 22.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '86 316; '89 520i
Мечтае да кара: Е28 М5

Мнение от viper » 23 Окт 2006, 11:55

Виско :idea:

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Мнение от err0r » 23 Окт 2006, 12:05

viper написа:Виско :idea:

При висока скорост не трябва ли мотора да се охлажда по-добре от самата въздушна струя? Според мен ако е от виското ще прегрява когато е в задръстване например. :?:
Изображение

Crash Master
Аватар
Мнения: 1883
Регистриран на: 22.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '86 316; '89 520i
Мечтае да кара: Е28 М5

Re: Загрява на висока скорост.

Мнение от viper » 23 Окт 2006, 12:21

Putzmeister написа:....абе като дам повече газ, почва да се вдига температурата.....


Аз си имах същите грижи - ново виско и всичко се оправи ;)

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 23 Окт 2006, 12:35

Според мен виското не е проблем защото съм имал не веднъж проблеми със охлаждането и виското дава ядове при градско каране когато въздушната струя е слаба и трябва пронудително да се осигурява въздушен поток през охладителния радиатор на двигателя!

Проблем в твоя случай може да идва от запушен радиатор което е от голямо значение когато мотора се товари на високи скорости и под голям товар! Тогава е нужно добро охлаждане, а въздушната струя минаваща през радиатора е толкова силна че виското по скоро я спира ;)

Проблема може да не е само от вътрешно запушване на радиатора... огледай го отпред да няма много боклуци който да спират въздуха да минава спокойно през ламелите, огледай да не е замазан отзад от към перката радиатор следствие от сблъсъци и опирания на перката в радиатора както и при работа на нескопосани майстори който замазват ламелите и значително се намалява полезната площ на радиатора!

Аз имах проблем със един радиаторвтора употреба (след 200 км/ч стрелката на температурата тръгваше като оборотомер) и след като си поиграх 30 мин да изправя всички смачквания и го измих с пароструйка отзад напред да излезнат всички боклуци, листа и пухове се усети значитлно подобрение!

Другия вариант е да не ти отваря добре термостата! На предпоследния мотор който качвах се появи и такъв проблем! Купих нов термостат за 12 лв и проблема остана...след като подмених всичко (вклчително и цилинровата глава) и проблема остана стигнах до термостата и купих оригинален Валер след което заспа!
Температурата ми застана на ту минътс то миднайт (12 без 2). А преди това със стария термостат ми седеше на бялата черта преди средата при нормално каране което ме навеждаше на мисълта че термостата отваря идеално, но се оказа че е отварял рано, но не до край ;)

Успех! Пиши ако има развитие :idea:
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Мнение от err0r » 23 Окт 2006, 12:42

Дилян Пенчев написа:Според мен виското не е проблем защото съм имал не веднъж проблеми със охлаждането и виското дава ядове при градско каране когато въздушната струя е слаба и трябва пронудително да се осигурява въздушен поток през охладителния радиатор на двигателя!...

И аз това исках да кажа.
А има ли вариант системата да се е задръстила нещо? Преди 2 зими с 18-ката имаше проблем с парното - стрелката сочи 12 без малко, а парното вкарва студенти в купето. В сервиз махнаха радиаторите и ги промиха със сода каостик и всичко заспа.
Изображение

Crash Master
Аватар
Мнения: 1883
Регистриран на: 22.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '86 316; '89 520i
Мечтае да кара: Е28 М5

Мнение от viper » 23 Окт 2006, 12:46

Дилян Пенчев написа:......мотора се товари на високи скорости и под голям товар! Тогава е нужно добро охлаждане, а въздушната струя минаваща през радиатора е толкова силна че виското по скоро я спира ;)...


А сега си представи, че виското е скапано и не се върти... дали не действа като допълнителна тапа? :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 23 Окт 2006, 12:51

viper написа:А сега си представи, че виското е скапано и не се върти... дали не действа като допълнителна тапа? :)


Днес като така и така ми е тръгнало да те репликирам (:mhihi:):
еми дори и това да е случката (а то обикновено не е - виското макар и скапано се върти все пак (но не и достатъчно бързо)) при 140 км/х няма почти никакво значение.

На бялата ми лястовица виското е така - върти колко да не е без хич и на извънградско дори и августовските жеги никога не е греела, докато по жълтите павета почва да вдига t.

Crash Master
Аватар
Мнения: 1883
Регистриран на: 22.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '86 316; '89 520i
Мечтае да кара: Е28 М5

Мнение от viper » 23 Окт 2006, 12:54

stenly написа:
viper написа:А сега си представи, че виското е скапано и не се върти... дали не действа като допълнителна тапа? :)


Днес като така и така ми е тръгнало да те репликирам (:mhihi:)


Продължавай... и ще гледаш капачка през крив макарон :mhihi:

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 23 Окт 2006, 12:55

Боби, аз съм карал без виско цяло лято, и знам много добре кога колата загрява и трябва да карам на парно, и кога не загрява и мога да пусна студеното :mhihi:
Даже като пускаш сайта на главната страница има една такава снимка как съм си отворил предия капак да дишам на Бухово :lol:
Последна промяна Дилян Пенчев на 23 Окт 2006, 13:32, променена общо 1 път
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 23.03.2003
Местоположение: Русе

Мнение от REMUS » 23 Окт 2006, 13:15

термостат :idea:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 702
Регистриран на: 4.01.2006
Местоположение: димитровград
Пол: Мъж
Кара: e28 e30 e38

Мнение от prostia » 23 Окт 2006, 19:06

ас имах същия проблем с е28-цата оказа се радиатор признаците бяха същите
може да го привериш като загрееш колата до нармална t и опипаи радиатора навсякаде ли е загрят равномерно ако има запушване ще разбереш.
уважаваи мързела тои ти помага
Изображение
ИзображениеИзображениеИзображение
Изображение

Любовника
Аватар
Мнения: 2210
Регистриран на: 10.10.2005
Местоположение: Пловдив <-> София
Пол: Мъж
Кара: Е30 90' 320i convertible, E61 530d

Мнение от BMW lover » 23 Окт 2006, 19:13

А при мен почва да загрява при 200+ , но тогава и оборотите са 5900+ ;)

Но при мен нормалното положение на температурата е 2мм след първата бяла ( 1/4 ) ,
и след 200 км/ч отива на средата и връщам инстинктивно педала :P
Бъди такъв какъвто си - купи си BMW !!! ;)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 5.02.2006
Местоположение: Шопландия

Мнение от Putzmeister » 24 Окт 2006, 1:38

Благодаря на всички за изчерпателните и бързи отговори.
Това, което мога да добавя е: радиаторчето е чисто, на вид поне, от 2те му страни няма криви ламели. Ще взема да се дигна да го пръсна с пароструйка за да изключа тотално мръсотията, но не ми се занимава с празнене, сваляне... Дайте, моля, контакт на пичага, който да си изкарава парите по тоя начин ( е баш само по тоя да ги прави не вярвам де :mhihi: ) та да съм сигурен.
За термостата - на 5 месеца е и беше към 40-50 лв - Thomson. Изчетох бая за тея известни термостати, ама и предния си беше такъв и реших, че като си дойде с него от Австрия колата ще е барем надежден.
И последно - като пусна парното на полувина, мога да си карам поне с 20-30 км/ч повече - абе малко не и достига на с-мата да си заспи. Което май значи, че е тая задръстена мръсотия в радиатора виновникът? Пишете и за да и за не.
Благодаря ви предварително.
Дай 102% от себе си! Винаги...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 27.10.2004

Мнение от gbkmkw » 24 Окт 2006, 19:05

на теория си прав,може и да е от леко задръстен радиатор!а дали помпата смогва при тези обороти да разкара достатъчно бързо течноста и дали тя смогва да се охлади толкова бъро при пържене незнам при по топло време!
BMW forever
Изображение Изображение

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook