Силно стържене от турбината, след изфорсиране - 320D, 136к.с

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Силно стържене от турбината, след изфорсиране - 320D, 136к.с

Мнение от jakson » 24 Авг 2014, 19:05

Колеги, след по-екстремно каране, турбината започна да стърже.
Като обороти не са вдигани повече от 4000, като продължителност, за няколко секунди... само от 2ра на 3та предавка и започна силно стържене, при отпускане на газта, свистенето спира, но включили се турбината пак започва, отворих капака и от мястото където е клемата на +са на акумулатора, под нея някъде излизаше пушек, който миришеше на масло.
След като поизстина двигателя, запалих и вече не стърже.
Колата е 320Д 136 к.с.
Какво може да е станало?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 396
Регистриран на: 18.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46
Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ

Re: Силно стържене от турбината, след изфорсиране - 320D, 13

Мнение от gromovich » 24 Авг 2014, 20:24

А загуба на мощност има ли?
А след като изстина и я запали, пробва ли да я форсираш малко? Само на празен ход турбината може и да не стърже.
А маслото премери ли го?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: Силно стържене от турбината, след изфорсиране - 320D, 13

Мнение от jakson » 24 Авг 2014, 20:28

Маслото е ок, веднага видях щеката, като започна стърженето си имаше сила както преди това, когато изстина нямаше стържене след форсиране

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 10.08.2013
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: е46 136к.с.
Мечтае да кара: м3

Re: Силно стържене от турбината, след изфорсиране - 320D, 13

Мнение от Тодориев » 24 Авг 2014, 23:29

колега турбината е пътник и то съвсем скоро, а стърженто е метално перките започват да стържат в корпуса или в геометрията поради голямият луфт .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: Силно стържене от турбината, след изфорсиране - 320D, 13

Мнение от jakson » 25 Авг 2014, 0:50

Тодориев написа:колега турбината е пътник и то съвсем скоро, а стърженто е метално перките започват да стържат в корпуса или в геометрията поради голямият луфт .

Колега и аз като чух този звук.... но защо след това се оправи? Това се случи при извън градско каране и от тогава колата мина към 200км. и нямаше проблем.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 10.08.2013
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: е46 136к.с.
Мечтае да кара: м3

Re: Силно стържене от турбината, след изфорсиране - 320D, 13

Мнение от Тодориев » 25 Авг 2014, 16:16

принцип като позагрее турбината доста се променят луфтовето но може и да е прекарала някакви боклуци през нея може да свалиш маркучат на филтъра (въздушният) и да и провериш луфта как е

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 471
Регистриран на: 13.09.2005
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е61 530 Д/ Е34 525 тдс
Мечтае да кара: M6 разбира се

Re: Силно стържене от турбината, след изфорсиране - 320D, 13

Мнение от Gancho » 25 Авг 2014, 17:55

Колега по добре свали маркуча от фитъра и огледаи за луфтове,както те е посаветвал колегата по горе.Аз не ти препоръчвам да караш така защото може да изпусне по голямо количество масло през оста си и от там в двигателя и да не може да го загасиш(има доста изписано по този въпрос).

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Силно стържене от турбината, след изфорсиране - 320D, 13

Мнение от Zagy » 25 Авг 2014, 18:27

Възможно е да си разкалил оста на турбината и при натоварване да се огъва и вибрира и оттам да стърже.
Si non confectus, non reficiat.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 10.08.2013
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: е46 136к.с.
Мечтае да кара: м3

Re: Силно стържене от турбината, след изфорсиране - 320D, 13

Мнение от Тодориев » 26 Авг 2014, 0:12

само че може да няма (много) луфт като е изтинала , ако имаш въжможност е свали за цялостен преглед, но пак ти казвам пътник е. не е нормално да издава метален шум.

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook