Как смених маслото в хидравликата.
Модератор: Технически модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Как смених маслото в хидравликата.
От експериментите с автоматика ми останаха две туби с ATF:


Чудех се какво да ги правя и накрая реших, че вместо да ги сипя в печката, по-добре да сменя маслото в хидравликата на колата:

Трбва да отбележа, че до момента не съм усетил НИКАКВИ проблеми със сервотроника и май нищо не налагаше такава смяна, просто ми беше жал да изхвърля маслото... Първо разтърсих какво пише в TIS-а по въпроса. Общо взето, не намерих нищо съществено. Пишеше само за пълненето на системата - наливаш в казанчето, палиш мотора, въртиш два пъти пълен ляв / десен волан, после проверяваш нивото и ако е необходимо - доливаш. Но как се източва старото масло - нито дума. Също не намерих никакви данни за количеството - колко ATF събира системата... Не казвам, че няма, просто аз не успях да открия такава информация в TIS-a.
Реших, че ще мина с минимално разглобяване, дори с риск в системата да остане малко от старото масло. Идеята ми беше да откача маркуча, по който маслото се връща в казанчето, да го вкарам в някакъв съд, да запаля двигателя и да доливам - така помпата ще изхвърли старото масло от системата, като същевремено ще я напълно с новото от казанчето. И се заех с реализацията... Първо вдигнах предницата на колата и я подпрях - с цел воланът да се върти свободно:




Свалих декоративнта пластмасова кора над двигателя:

И ето го моторът - готов за работа:

После се насочих към казанчето на хидравликата:



Чудех се какво да ги правя и накрая реших, че вместо да ги сипя в печката, по-добре да сменя маслото в хидравликата на колата:

Трбва да отбележа, че до момента не съм усетил НИКАКВИ проблеми със сервотроника и май нищо не налагаше такава смяна, просто ми беше жал да изхвърля маслото... Първо разтърсих какво пише в TIS-а по въпроса. Общо взето, не намерих нищо съществено. Пишеше само за пълненето на системата - наливаш в казанчето, палиш мотора, въртиш два пъти пълен ляв / десен волан, после проверяваш нивото и ако е необходимо - доливаш. Но как се източва старото масло - нито дума. Също не намерих никакви данни за количеството - колко ATF събира системата... Не казвам, че няма, просто аз не успях да открия такава информация в TIS-a.
Реших, че ще мина с минимално разглобяване, дори с риск в системата да остане малко от старото масло. Идеята ми беше да откача маркуча, по който маслото се връща в казанчето, да го вкарам в някакъв съд, да запаля двигателя и да доливам - така помпата ще изхвърли старото масло от системата, като същевремено ще я напълно с новото от казанчето. И се заех с реализацията... Първо вдигнах предницата на колата и я подпрях - с цел воланът да се върти свободно:




Свалих декоративнта пластмасова кора над двигателя:

И ето го моторът - готов за работа:

После се насочих към казанчето на хидравликата:

Последна промяна Borymeckata на 22 Авг 2014, 8:53, променена общо 4 пъти
Excellent! Steven is my name!
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Как смених маслото в хидравликата.
Това е хидравличната система като цяло:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=PB51&mospid=47791&btnr=32_1491&hg=32&fg=20
Значи маслото от казанчето отива в помпата, от нея по маркуч 1 - в рейката, от нея по маркуч 4 отива в радиатора 7 и от него по маркуч 5 се връща в казанчето. Маркучът, който соча с пръст е точно No 5 на схемата - връщащият:

Преди да го откача, реших да опитам да изтегля колкото мога от старото масло в казанчето с една спринцовка:


Вътре (в казанчето) се оказа някаква финна цедка:


После откачих стягащата скоба на връщащият маркуч:

Самата скобичка се оказа много интересна - никога до момента не бях виждал подобна и даже не съм сигурен как точно се монтира...:


Преди да изтегля маркуча от казанчето - завих генератора (който се намира точно под него) с един найлон и подложих буркана наблизо, защото очаквах да изтече масло от казанчето (въпреки, че със спринцовката бях изтеглил колкото успях)


http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=PB51&mospid=47791&btnr=32_1491&hg=32&fg=20
Значи маслото от казанчето отива в помпата, от нея по маркуч 1 - в рейката, от нея по маркуч 4 отива в радиатора 7 и от него по маркуч 5 се връща в казанчето. Маркучът, който соча с пръст е точно No 5 на схемата - връщащият:

Преди да го откача, реших да опитам да изтегля колкото мога от старото масло в казанчето с една спринцовка:


Вътре (в казанчето) се оказа някаква финна цедка:


После откачих стягащата скоба на връщащият маркуч:

Самата скобичка се оказа много интересна - никога до момента не бях виждал подобна и даже не съм сигурен как точно се монтира...:


Преди да изтегля маркуча от казанчето - завих генератора (който се намира точно под него) с един найлон и подложих буркана наблизо, защото очаквах да изтече масло от казанчето (въпреки, че със спринцовката бях изтеглил колкото успях)

Последна промяна Borymeckata на 22 Авг 2014, 0:05, променена общо 2 пъти
Excellent! Steven is my name!
- Convertible
- ентусиаст
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 13.01.2004
- Местоположение: Бургас и София
- Пол: Мъж
- Кара: head turner и екзотики
- Детайли за колата: .... `90 E30`08 E61 `08 Z4
ex `00 E39
Re: Как смених маслото в хидравликата.
скобата е еднократна 
иначе хубава идея, предполагам сам си видял разликите между новото и старото масло

иначе хубава идея, предполагам сам си видял разликите между новото и старото масло


"Всеки истински BMW ентусиаст рано или късно си купува Е30"
и печели награди с него
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Как смених маслото в хидравликата.
Хубаво е, ако може да се свали казанчето от помпата и да се промие, иначе като му гледам цвета на старото масло - добре си сторил че си го сменил. 

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Как смених маслото в хидравликата.
... и се оказах прав:

От казанчето изтече малко масло, което събрах в буркана. После откачих връщащият маркуч от радиатора:


Тук се вижда шуцерът от радиатора, след като откачих маркуча от него:

На изходният край на радиатора надянах парче маркуч...:

... което извих надолу...:

... и вкарах в буркана, който закрепих някъде долу, под фара:

Остана само да запуша входния отвор на казанчето (откъдето откачих връщащия маркуч). Това направих пак с парче маркуч, което надянах на пластмасовия щуцер на казанчето и изкарах нагоре (над радиатора). И така приключих с подготовката.

От казанчето изтече малко масло, което събрах в буркана. После откачих връщащият маркуч от радиатора:


Тук се вижда шуцерът от радиатора, след като откачих маркуча от него:

На изходният край на радиатора надянах парче маркуч...:

... което извих надолу...:

... и вкарах в буркана, който закрепих някъде долу, под фара:

Остана само да запуша входния отвор на казанчето (откъдето откачих връщащия маркуч). Това направих пак с парче маркуч, което надянах на пластмасовия щуцер на казанчето и изкарах нагоре (над радиатора). И така приключих с подготовката.
Последна промяна Borymeckata на 21 Авг 2014, 23:57, променена общо 3 пъти
Excellent! Steven is my name!
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Как смених маслото в хидравликата.
Самата смяна - накарах помощник (жена ми) да седне в колата, да запали двигателя и да върти волана наляво / надясно. Помпата веднага започна да изхвърля масло в буркана. Тук се вижда "първият" буркан - със старото масло от хидравликата:


След като помпата спря да изхвърля масло - извадих буркана, сложих една празна туба на негово място и започнах да доливам новия ATF в казанчето, докато тубата се напълни... Така смятам, че направих и нещо като промивка на системата. Когато във втората туба ми остана около четвърт литър от новото масло, спрях и изгасих мотора. Закачих отново връщащия маркуч от радиатора към казанчето - сложих му (вместо оригиналната) обикновена скоба TORK за 40 ст. от магазина и я затегнах. Накарах жена ми да запали отново и да завърти няколко пъти волана на двете страни до край. Долях още около стотина милилитра в казанчето и това беше.
После покарах малко колата и (честно казано) не усетих никаква разлика в поведението на волана. Но аз и не очаквах такава... За сваляне на помпата и помивка - да, би било по-добре, но не ми се занимаваше чак толкова. Знаете как е наблъскано всичко в двигателния отсек... От няколко дни се каня да прецедя старото масло през филтърна хартия и да видя какво ще излезе от него, но нещо не успявам да се организирам...


След като помпата спря да изхвърля масло - извадих буркана, сложих една празна туба на негово място и започнах да доливам новия ATF в казанчето, докато тубата се напълни... Така смятам, че направих и нещо като промивка на системата. Когато във втората туба ми остана около четвърт литър от новото масло, спрях и изгасих мотора. Закачих отново връщащия маркуч от радиатора към казанчето - сложих му (вместо оригиналната) обикновена скоба TORK за 40 ст. от магазина и я затегнах. Накарах жена ми да запали отново и да завърти няколко пъти волана на двете страни до край. Долях още около стотина милилитра в казанчето и това беше.
После покарах малко колата и (честно казано) не усетих никаква разлика в поведението на волана. Но аз и не очаквах такава... За сваляне на помпата и помивка - да, би било по-добре, но не ми се занимаваше чак толкова. Знаете как е наблъскано всичко в двигателния отсек... От няколко дни се каня да прецедя старото масло през филтърна хартия и да видя какво ще излезе от него, но нещо не успявам да се организирам...
Последна промяна Borymeckata на 22 Авг 2014, 9:00, променена общо 4 пъти
Excellent! Steven is my name!
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Как смених маслото в хидравликата.
~Мишо~ написа:Хубаво е, ако може да се свали казанчето от помпата и да се промие, иначе като му гледам цвета на старото масло - добре си сторил че си го сменил.
Старото масло (което източих в буркана) наистина изглеждаше тъмно. На 99% съм сигурен, че си беше оригиналното на колата (10 годишно) - не вярвам в Италия някой да се е занимавал да го сменява. Това масло (мисля) е лайф-тайм и не се предписва да се сменява... Май това упражнение като цяло беше безсмислено, но както казах - просто ми беше жал да изхвърля новия ATF...
Excellent! Steven is my name!
- SlowMotion
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 175
- Регистриран на: 27.08.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 325i
Re: Как смених маслото в хидравликата.
Lifetime казват на сички масла дето могат да изкарат над 5 годишната гаранция или 100 000км.Консуматив е и интервала за смяна се определя според годишния пробег на автомобила.
- rafa224
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 20.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5 G05
Re: Как смених маслото в хидравликата.
Borymeckata написа:~Мишо~ написа:Хубаво е, ако може да се свали казанчето от помпата и да се промие, иначе като му гледам цвета на старото масло - добре си сторил че си го сменил.
Старото масло (което източих в буркана) наистина изглеждаше тъмно. На 99% съм сигурен, че си беше оригиналното на колата (10 годишно) - не вярвам в Италия някой да се е занимавал да го сменява. Това масло (мисля) е лайф-тайм и не се предписва да се сменява... Май това упражнение като цяло беше безсмислено, но както казах - просто ми беше жал да изхвърля новия ATF...
Поредната интересна тема колега


- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Как смених маслото в хидравликата.
rafa224 написа:Поредната интересна тема колегаИ ти постоянно търсиш да ръчкаш нещо по колата
Май наистина е така... След като осъзнах поблема, си купих един стар 30-годишен мотоциклет, специално за да човъркам по него и да оставя на мира другите машини (които реално се карат). Ама нещо не ми се получава...
Серизно - с тия упражнения се забавлявам през лятото, така си почивам. В студа през зимата даже не пипвам инструментите... Сега се замислям за маслото в диференциалите и спирачната течност - май само това ми остана за смяна от течностите по колата. За дифовете ще ми стрябва само шприц, а за спирачната течност ще трябва да прочета в TIS-а. Или пък да не пипам нищо, докато няма проблеми? Чудя се какво е по-добре...
P.S. Мамка му, сега погледнах в TIS-a. Знаете ли, че спирачната течност се сменяла ПОНЕ на всеки две години?! (Replace brake fluid at least every two years). Значи може и по-често... А моята сигурно си е оригиналната, дето са сипали в завода преди 10 години... Егати мърляча съм...


Excellent! Steven is my name!
- rafa224
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 20.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5 G05
Re: Как смених маслото в хидравликата.
Borymeckata написа:rafa224 написа:Поредната интересна тема колегаИ ти постоянно търсиш да ръчкаш нещо по колата
Май наистина е така... След като осъзнах поблема, си купих един стар 30-годишен мотоциклет, специално за да човъркам по него и да оставя на мира другите машини (които реално се карат). Ама нещо не ми се получава...
Серизно - с тия упражнения се забавлявам през лятото, така си почивам. В студа през зимата даже не пипвам инструментите... Сега се замислям за маслото в диференциалите и спирачната течност - май само това ми остана за смяна от течностите по колата. За дифовете ще ми стрябва само шприц, а за спирачната течност ще трябва да прочета в TIS-а. Или пък да не пипам нищо, докато няма проблеми? Чудя се какво е по-добре...
P.S. Мамка му, сега погледнах в TIS-a. Знаете ли, че спирачната течност се сменяла ПОНЕ на всеки две години?! (Replace brake fluid at least every two years). Значи може и по-често... А моята сигурно си е оригиналната, дето са сипали в завода преди 10 години... Егати мърляча съм...![]()



- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Как смених маслото в хидравликата.
Borymeckata написа:... P.S. Мамка му, сега погледнах в TIS-a. Знаете ли, че спирачната течност се сменяла ПОНЕ на всеки две години?! (Replace brake fluid at least every two years). Значи може и по-често... А моята сигурно си е оригиналната, дето са сипали в завода преди 10 години... Егати мърляча съм...![]()



- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- rafa224
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 20.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5 G05
Re: Как смених маслото в хидравликата.
~Мишо~ написа:Borymeckata написа:... P.S. Мамка му, сега погледнах в TIS-a. Знаете ли, че спирачната течност се сменяла ПОНЕ на всеки две години?! (Replace brake fluid at least every two years). Значи може и по-често... А моята сигурно си е оригиналната, дето са сипали в завода преди 10 години... Егати мърляча съм...![]()
Знаем, знаем... но не си мисли че го правим толкова често.
Скоро при някой от официалните представители на марката имаше промоция (може би още тече), смяна на спирачна течност и др. Брат ми ходи да я сменят, но не съм му гледал колата и не знам какво са направили... Смяната при системите с АБС е малко по-специфична, помня че при мен с ИНПАта пусках помпата на АБСа за да се обезвъздуши системата...
Дай повече инфо за тази промоция? При всички дилъри ли я има и цена?
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Как смених маслото в хидравликата.
Сега говорих с брат ми, до края на август е, в Дару. Цената е 60лв, с труд и всичко...
- Цената включва и течността, предполагам на сайта им пише...
- Цената включва и течността, предполагам на сайта им пише...
Последна промяна ~Мишо~ на 22 Авг 2014, 15:52, променена общо 1 път
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- rafa224
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 20.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5 G05
Re: Как смених маслото в хидравликата.
~Мишо~ написа:Сега говорих с брат ми, до края на август е, в Дару. Цената е 60лв, с труд и всичко...
Със спирачната течност ли? Промоцията и цената е само за смяна на спирачна течност, така ли?
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани