След 3Д стенд на 530ДА
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
37 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- todorakis82
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 28.02.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби
След 3Д стенд на 530ДА
Колеги направих стенд преди месец два, в един сервиз и от тогава воланът ми остана на една страна леко наляво.
Днес отидох в същия сервиз, защото все не ми остава време, да си свършат работата като хората оправиха волана но като го пусна колата бие на дясно по принцип така е още от преди. Левият амортисьор е изпуснал според момчетата от сервиза от там идва и това дърпане на дясно според тях сигурно трябва да се смени и шенкела възможно ли е да е от този шенкел някой сменял ли е колко ще струва от сервиза ми казаха като съвет да търся втора ръка.
Попитах ги, както питам и вас мога ли да сложа обикновенни амортисьори при полежение, че съм със снижено окачване:
S227А Sportfahrw.+Tieferleg.+Niveaureg. Sport suspension+lowered+ride-height
Момчето от този сервиз ми каза направо да сменя пружините с нормални и реално да ми стане обикновенно окачването но няма ли предницата да се вдигне много и колата да си загуби стойката, ако някой колега е минавал от такова като моето окачване към обикновенно нека да сподели плюсове и минуси ще съм благодарен за вашите съвети.
Колата ми е 530 ДА 193к.с. 2001г. фейслифт комби.
Снимах и разпечатката от стенда днес:
Днес отидох в същия сервиз, защото все не ми остава време, да си свършат работата като хората оправиха волана но като го пусна колата бие на дясно по принцип така е още от преди. Левият амортисьор е изпуснал според момчетата от сервиза от там идва и това дърпане на дясно според тях сигурно трябва да се смени и шенкела възможно ли е да е от този шенкел някой сменял ли е колко ще струва от сервиза ми казаха като съвет да търся втора ръка.
Попитах ги, както питам и вас мога ли да сложа обикновенни амортисьори при полежение, че съм със снижено окачване:
S227А Sportfahrw.+Tieferleg.+Niveaureg. Sport suspension+lowered+ride-height
Момчето от този сервиз ми каза направо да сменя пружините с нормални и реално да ми стане обикновенно окачването но няма ли предницата да се вдигне много и колата да си загуби стойката, ако някой колега е минавал от такова като моето окачване към обикновенно нека да сподели плюсове и минуси ще съм благодарен за вашите съвети.
Колата ми е 530 ДА 193к.с. 2001г. фейслифт комби.
Снимах и разпечатката от стенда днес:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: След 3Д стенд на 530ДА
като за начало смени момчетата.
другото са празни приказки - шенкели, прижини и т.н.
другото са празни приказки - шенкели, прижини и т.н.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: След 3Д стенд на 530ДА
Аз като човек, който познава отблизо естеството на работата бих казал на първо място, че е доста несериозно да се върнеш за коригиране чак след месец-два. През това време може да си сменил предницата още пет пъти и е редно да си заплатиш услугата. За крив волан и разни рекламации човек се връща още същия ден или в рамките на следващите дни.
Относно проблема ти не би следвало да е от реглажа, защото данните ти са ок. Но всичко е възможно при разни неизправности по ходовата част. И ако действително наистина имаш такива то по-скоро първо се погрижи за тях и остави стенда за накрая. Иначе най-често дърпа от гуми и джанти (когато има що годе добри параметри предницата).
Относно проблема ти не би следвало да е от реглажа, защото данните ти са ок. Но всичко е възможно при разни неизправности по ходовата част. И ако действително наистина имаш такива то по-скоро първо се погрижи за тях и остави стенда за накрая. Иначе най-често дърпа от гуми и джанти (когато има що годе добри параметри предницата).
- todorakis82
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 28.02.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби
Re: След 3Д стенд на 530ДА
Dirty M5 driveR написа:Аз като човек, който познава отблизо естеството на работата бих казал на първо място, че е доста несериозно да се върнеш за коригиране чак след месец-два. През това време може да си сменил предницата още пет пъти и е редно да си заплатиш услугата. За крив волан и разни рекламации човек се връща още същия ден или в рамките на следващите дни.
Относно проблема ти не би следвало да е от реглажа, защото данните ти са ок. Но всичко е възможно при разни неизправности по ходовата част. И ако действително наистина имаш такива то по-скоро първо се погрижи за тях и остави стенда за накрая. Иначе най-често дърпа от гуми и джанти (когато има що годе добри параметри предницата).
Така им се пада още в началото забелязах волана но както писах по горе нямам време от работа карах така отидох при тях и им казах за волана, първият път не ми дадоха и разпечатка ама взеха 30лв. Човек ако не си търси правата по някакъв начин го правят крив но това е друга тема, върнах се заради кривия волан колега а не, че ми дърпа на дясно това дърпане го имам още от преди стенда, а кривия волан от както направих стенда при тях, няма значение, че е минало месец или два аз няма да правя стенд на всеки два месеца, защото някой не си свършил работата.

Колега гумите ги изключвам, защото са добри джантите също проверени са, оставт амортисьорите.
На въпроса с окочвонето ми, да минавам ли на обикновенно или да търся амортисьори за моето окочване.
П. С.
Относно момчетата повече при тях няма да стъпя с триста зора и тестване по булеварда изправиха волана, идеята им е ясна да манипулират такива не толкова знаещи като мен хора.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: След 3Д стенд на 530ДА
Ми не си прав просто и го казвам, защото българина масово се е научил да прави цигански номера. Щом искаш да ти се свърши работа като хората значи отделяш нужното време. Воланът не винаги може да се направи прав от първия път и затова изисква повторно закачане. Да не говорим в случаите, когато предницата не подлежи изобщо на реглаж заради несвършена работа от разни майстори.
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: След 3Д стенд на 530ДА
Ако ми позволите само да вметна нещо... Воланът може да се изправи от първия път. Последния път бях при моите майстори с включен лаптоп и направиха волана на 0 градуса. Като тръгнах да карам после и нещо не ми беше наред - воланът седеше много направо.
Бяхме го изкривили вляво на един 3D стенд преди време, както при колегата.
Съвсем отделен е въпросът, че читавите сервизи, когато видят нещо "нечитаво" по окачването отказват да правят реглаж и да вземат пари за реглаж съответно - просто, защото няма как да стане въпросният реглаж.

Съвсем отделен е въпросът, че читавите сервизи, когато видят нещо "нечитаво" по окачването отказват да правят реглаж и да вземат пари за реглаж съответно - просто, защото няма как да стане въпросният реглаж.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- todorakis82
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 28.02.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби
Re: След 3Д стенд на 530ДА
Dirty M5 driveR написа:Ми не си прав просто и го казвам, защото българина масово се е научил да прави цигански номера. Щом искаш да ти се свърши работа като хората значи отделяш нужното време. Воланът не винаги може да се направи прав от първия път и затова изисква повторно закачане. Да не говорим в случаите, когато предницата не подлежи изобщо на реглаж заради несвършена работа от разни майстори.
Много си прав колега обаче в обратното масово цигански номера правят сервизите на българина ако ги бях оставил щях да отида на друг стенд, защото е минал период от месец два но си казах, защо не се пробвам при тези, които ми изкривиха волана.
Направи ми впечатление, че като направи пак стенд волана си остана накриво уж го настроиваше и центроваше гледаше на монитора и след моето поредно тестване накрая без да качвам колата на стенд-а, а на половината канал "майсторчето" слезна в канала и настрой нещо от долу но незнам какво и волана се изправи абе направо са за ретници но хайде да не омазваме темата.
Колеги няма ли някой като с моето окачване да сподели за амортисьори....
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: След 3Д стенд на 530ДА
Отиди на реглаж на друго място - аз ходих на 3 места докато остана доволен тук в Монтана. Иначе шенкелът нов е около 350 лева, втора ръка 60-70. На мен ми се наложи смяна на шенкел след бой с чука в един сервиз - алуминиев е и го бяха пукнали...
Данните ти от този стенд действително са в норма като цяло, но има голяма разлика в сходимостта на предно ляво и дясно колело, и ако това са данни след реглаж, за мен е нормално колата да тегли надясно - с тези данни лявото колело бута срещу дясното...

Данните ти от този стенд действително са в норма като цяло, но има голяма разлика в сходимостта на предно ляво и дясно колело, и ако това са данни след реглаж, за мен е нормално колата да тегли надясно - с тези данни лявото колело бута срещу дясното...

- todorakis82
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 28.02.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби
Re: След 3Д стенд на 530ДА
Z3Ro* написа:Отиди на реглаж на друго място - аз ходих на 3 места докато остана доволен тук в Монтана. Иначе шенкелът нов е около 350 лева, втора ръка 60-70. На мен ми се наложи смяна на шенкел след бой с чука в един сервиз - алуминиев е и го бяха пукнали...![]()
Данните ти от този стенд действително са в норма като цяло, но има голяма разлика в сходимостта на предно ляво и дясно колело, и ако това са данни след реглаж, за мен е нормално колата да тегли надясно - с тези данни лявото колело бута срещу дясното...
Колега имам за смяна амортисьори този от ляво е изпуснал като казах на тези от сервиза за амортисьора те ми казаха, че най вероятно не е от него,а от този шенкел.
Кокво мислиш колега за окачването, да мина на обикновено трябвало да сменя и пружените, напрово незнам или да търся амортисьори за моето окачване, ако сложа обикновенни амортисьори ще паснат ли на пружината. Чудя се да взема втора ръка пружини, шенкел и обикновенни амортисьори, или амортисьори за това моето спортно или снижено окачване се води незнам, които ще са доста по скъпи от обикновенните амортисьори.
Последна промяна todorakis82 на 20 Авг 2014, 0:23, променена общо 1 път
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: След 3Д стенд на 530ДА
Нямам представа каква е цената на амортисьори за твоето окачване, но ако излизат близо като цена на обикновени + пружини втора ръка, аз бих избрал снижените. В Дару кар цените са еднакви, в realoem разликата е 30 долара за амортисьор. Попитай някой от колегите, който продават части тук във форума за цена...
А шенкела не го сменяй преди да си сигурен, че е нужно - при смяната му е много вероятно да се счупи и АБС датчикът, така че го предвиди като разход...

А шенкела не го сменяй преди да си сигурен, че е нужно - при смяната му е много вероятно да се счупи и АБС датчикът, така че го предвиди като разход...

Re: След 3Д стенд на 530ДА
Аз съм сигурен че ще ти излезне по-евтино да смениш два амортисьора (спортните) + шенкел, от колкото два амортисьора (обикновени) + шенкел + пружини + колата няма да е същата и ще доста весело за управление: твърда задница + мека предница = веселба при по-висока скорост и "бабунка".
- todorakis82
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 28.02.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби
Re: След 3Д стенд на 530ДА
Разбрах, значи ще търся амортисьори за моето (снижено, спортно) окачване, колеги до изключа ли варянта за обикновенни амортисьори за моето окачване има ли начин да станат или не.
Този шенкел като сменям амортисьорите ще се види да ли е за смяна нали.
Как да постъпя колеги когато сваля старите амортисьори да търся по магазините нови ли, да не стане объркване.
Този шенкел като сменям амортисьорите ще се види да ли е за смяна нали.
Как да постъпя колеги когато сваля старите амортисьори да търся по магазините нови ли, да не стане объркване.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: След 3Д стенд на 530ДА
Z3Ro* написа: но има голяма разлика в сходимостта на предно ляво и дясно колело, и ако това са данни след реглаж, за мен е нормално колата да тегли надясно - с тези данни лявото колело бута срещу дясното...
Това въобще не е вярно. Когато колата се движи направо сходимостта се разпределя по равно между колелетата. Няма как едното да е 5мм свито навътре, другото 2мм разкрачено и колата да върви в права посока. В случая 0.2мм обща сходимост означава, че при права посока всяко колело е с по 0.1мм сходимост. Да не говорим, че нормата варива далеч повече от тази "голяма" както казваш ти разлика между двете страни. Причината за дърпането е друга.
Относно прословутото нагласяне на волана прав... аз е34-ката последния път я закачах три пъти докато стане както искам. Абсолютно всичко отдолу е ново, стенда е калибриран наскоро и измерва съвършено точно, просто с тая кормилна кутия е така - има някакъв минимален луфт и като напъна отдолу на въртя щангите и се измества волана. Друг път се случва гумите да излъжат. Имаме клиенти, на които волана им седи в две различни позиции със летния и зимния комплект гуми. Имали сме беброй случаи, когато нагласяме прав волан по параметрите и той после седи накриво. Като се разменят местата на двете предни гуми и волана се изправя... Тъй че въпроса не е бил колегата да се върне при "хората, които са му го изкривили", а същите тия хора просто да го коригират. Отделно не разбрах защо е нужно да се сменя шенкела, а също така и не са измерили надлъжен наклон на предния мост, за да се види дали няма фрапиращи разлики. Ако едното колело е доста по-напред в надлъжна посока от другата то би следвало да е нормално колата да дърпа в определена посока.
Целта ми не е да защитавам сервизите. Напротив - сблъсквам се почти ежедневно с магариите на разни майстори тук. Въпроса е като не си доволен да се върнеш навреме и да видиш дали могат да коригират положението (може въобще да не са допуснали грешка, а да се дължи на странични фактори). Но не след месеци, когато може вече да си сменил наново предницата, защото хората не са длъжни да работят за без пари само и само от уважение към клиента. Аз такива директно ги отрязвам и правя каквото и да било след уверение, че всичко ще бъде заплатено.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: След 3Д стенд на 530ДА
Аз съм гледал данните за задния мост...
И въпреки това, разликата в сходимостта на него може да е причина за дърпането надясно.
А относно прословутото изправяне на волана, както и колегата turbo написа, става от раз - само трябва да се помоли колега или клиентът да седи в колата и да държи волана направо, преди да се почне с "напъването" отдолу. И за да е точно всичко, разликата в сходимостта на задния мост не е "голяма", но е повече от "двойна"...

А относно прословутото изправяне на волана, както и колегата turbo написа, става от раз - само трябва да се помоли колега или клиентът да седи в колата и да държи волана направо, преди да се почне с "напъването" отдолу. И за да е точно всичко, разликата в сходимостта на задния мост не е "голяма", но е повече от "двойна"...

- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: След 3Д стенд на 530ДА
Като е крив волана, би следвало да свети и лампата на DSC-то. Поне от моя опит.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
37 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани