M54B25 смяна вс. колектор
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
M54B25 смяна вс. колектор
Здравейте колеги, обмислям смяна на всмукателния колектора на M54B25 и се чудя дали да не сложа такъв от B30 направо с DISA клапата.
Гледах снимки и изглежда по-отворен спрямо B25, също така ми направи впечатление, че и самата DISA клапа е по-голяма.
Ясно е, че космическа разлика няма да има, но пък предполагам дава по-добра "основа" за бъдещ атмосферен перформънс.
Също така исках да ви питам ако реша да направя въпросната смяна дали ще има нужда от някакви фланци или ще се напасне директно както на главата така и на дросела.
Поздрави!
Гледах снимки и изглежда по-отворен спрямо B25, също така ми направи впечатление, че и самата DISA клапа е по-голяма.
Ясно е, че космическа разлика няма да има, но пък предполагам дава по-добра "основа" за бъдещ атмосферен перформънс.
Също така исках да ви питам ако реша да направя въпросната смяна дали ще има нужда от някакви фланци или ще се напасне директно както на главата така и на дросела.
Поздрави!

- zoomer
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 373
- Регистриран на: 15.11.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328iT 88' e46 328Ci
- Мечтае да кара: e24 M635CSI
Re: M54B25 смяна вс. колектор
Колега 30-ковия колектор не е по "отворен" разликата е в дължината на рънърите. Съответно 30-ковия е с по-дълги рънъри, което ще рече че е насочен към мощност в по-високи обороти.
Аз лично съмс с м52туб28 и сложих колектор от м54б30 и имаше малко разлика (имайки предвид че дизайна на колектора при м52 е значително по-кофти от този на м54). При теб предполагам че почти няма да има.
Аз лично съмс с м52туб28 и сложих колектор от м54б30 и имаше малко разлика (имайки предвид че дизайна на колектора при м52 е значително по-кофти от този на м54). При теб предполагам че почти няма да има.
Re: M54B25 смяна вс. колектор
zoomer написа:Колега 30-ковия колектор не е по "отворен" разликата е в дължината на рънърите. Съответно 30-ковия е с по-дълги рънъри, което ще рече че е насочен към мощност в по-високи обороти.
Аз лично съмс с м52туб28 и сложих колектор от м54б30 и имаше малко разлика (имайки предвид че дизайна на колектора при м52 е значително по-кофти от този на м54). При теб предполагам че почти няма да има.
Явно зад израза "B30 flow better" се крие разликата в рънърите.

Основната ми идея като за начало и "най-безболезнено" беше да се смени колектора окомплектован с нещо от сорта на K&N 57-1002 / DINAN D760-0007 и т.н.
От "белите" страни като цяло може да се намерят на по-разумни цени.

В последствие обмислях варианта за хедъри ако успее да се намери нещо на по прилична цена.
И като за край евентуално валове и ремап, но това вече е въпрос за по-дълъг период от време.
Твоето лично мнение по гореспоменатите идеи какво е?

- zoomer
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 373
- Регистриран на: 15.11.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328iT 88' e46 328Ci
- Мечтае да кара: e24 M635CSI
Re: M54B25 смяна вс. колектор
По принцип това което си замислил са ти опциите за сравнително бюджетен тунинг по мотора, и сравнително изчерпваш всичко (като се изключи и смяна на карантиите с такива отм54б30 и портване и полиране на главата).
Та аз вече съм направил почти всичко гореизброено.
Ето и малко повече инфо по изброените неща
1 - Смяна на всмукателения колектор.
- ако си с м52 ти трябват колектор от б30 + диса + преходник за дросела
- ако си с м54 ти трябват само колектора + дисата
по американските форуми пишат че изкарват + 10 коня и + 5-6 нютона само с колектора. При мен лично разликата не беше кой знае каква. За цифри немога да кажа със сигурност тъй като измерих колата на дино само преди да почна промените, но още не е довършена и не съм я мерил пак.
МНОГО ВАЖНО!!! - при смяната на всмукателния колектор трябва да се огледат и силно желатено да се смени гарнитурата между главата и колектора както и повечето о пръстени. М52/54 е много чувствителен към допълнителен въздух.
2. - Монтаж на хедъри - аз лично съм с хедъри от с50б32. Единствената разлика с тези от С50б30 са в това че тези от б32 имат дупки за ламди. Специално тези хедъри пасват точно на главата на м52/54, но единия от рънърите опира в блока. Има 2 решения за това - едното е малко а се посъветват хедърите с чука или да се сложи фланец между хедърите и главата. Втория начин налага и монтаж на 2 гарнитури. Другото което трябва да се вземе под предвид е че оригиналните колектори на м52/54 се закрепват с по-малко шпилки за главата. Самата глава си има всички нужни отвори и резби, просто трябва да се набавят допълнително шпилки (7 на брой ако не ме лъже паметта), като ако се сложи фланец между хедърите и главата незнам дали няма да се наложи и смяната на всички шпилки с по-дълги.
При сравнение на портовете на колектора от с50 с тези на главата на м52 останових че портовете на колектора са значително по-големи. Т.е. този колектор би имал доста по-добър ефект ако главата е портната.
В крайна сметка при мен се усети доста голяма разлика в държанието на колата. Стана много по-динамична и дори на място се усети как мотора се развърта значително по-добре.
Другото което трябва да се има в предвид е че този мод налага премахването на задните 2 ламди, поради факта че се премахват катализаторите. Това става с префлашване на фирмуера на еку-то.
Има и други опции за хедъри - от с54б32 - особенното при тези хедъри е че се налага и преправяне на фланеца към главата, тък като при с54 той е коренно различен.
Китайски хедъри - нямам наблюдение за такива, но съм чувал че се пукат тъй като са от неръждавейка и не са заварени както трябва. Дали това е вярно и какъв е ефекта незнам.
3. Подмяна на разпределителните валове с по-агресивни.
Тук опции бол, стига да има пари най известните опции са на Шрик. Но там цените са доста солени (1000лв/вал по спомен)
Аз лично го направих с реграйндване на стандартни валове от м54б30 (изпускателните валове на всички м52ту и м54 са еднакви, както и всмукателния вал на всички без м54б30)
Има човек в първомай на който пратих валовете и касетите и ми ги върна направени, готови за монтаж.
Тук трябва да отбележа че този подход включва и шлайфане на касетите на валовете. С други думи, ако ангренажната верига е много износена може и да доведе до проблем.
Като ефект не беше кой знае какъв, но за да се усети разлика от валовете ремапа е задължителен.
4. Ремап - има колега във форума (не искам да правя реклама на никого), който може да ремапне м52/м54 без проблем. Тъй като имам други драми с мотора на колата, колата ми е само частично ремапната и немога да коментирам точния ефект.
Очаквани резултати.
По принцип почетох доста по тази тема, и колкото хора толкова мнения.
Като цяло имам точни цифри за 2 коли - едното е м50б30 с валове като моите - 211 магарета на колелата (колата се продава в момента)
Другите цифри които знам са от един германец със z3 m52tub28 пак при същите модове, но с хедъри от с54б32 ми каза че е изкарал 220 коня на колелата без ремап, което на мен лично ми се струва малко невъзможно.
Аз лично измерих колата преди да почна с моидификациите и изкарах 160 коня на колелата и 234 нютона.
Ако имаш още въпроси - питай.
Поздрави
Та аз вече съм направил почти всичко гореизброено.
Ето и малко повече инфо по изброените неща
1 - Смяна на всмукателения колектор.
- ако си с м52 ти трябват колектор от б30 + диса + преходник за дросела
- ако си с м54 ти трябват само колектора + дисата
по американските форуми пишат че изкарват + 10 коня и + 5-6 нютона само с колектора. При мен лично разликата не беше кой знае каква. За цифри немога да кажа със сигурност тъй като измерих колата на дино само преди да почна промените, но още не е довършена и не съм я мерил пак.
МНОГО ВАЖНО!!! - при смяната на всмукателния колектор трябва да се огледат и силно желатено да се смени гарнитурата между главата и колектора както и повечето о пръстени. М52/54 е много чувствителен към допълнителен въздух.
2. - Монтаж на хедъри - аз лично съм с хедъри от с50б32. Единствената разлика с тези от С50б30 са в това че тези от б32 имат дупки за ламди. Специално тези хедъри пасват точно на главата на м52/54, но единия от рънърите опира в блока. Има 2 решения за това - едното е малко а се посъветват хедърите с чука или да се сложи фланец между хедърите и главата. Втория начин налага и монтаж на 2 гарнитури. Другото което трябва да се вземе под предвид е че оригиналните колектори на м52/54 се закрепват с по-малко шпилки за главата. Самата глава си има всички нужни отвори и резби, просто трябва да се набавят допълнително шпилки (7 на брой ако не ме лъже паметта), като ако се сложи фланец между хедърите и главата незнам дали няма да се наложи и смяната на всички шпилки с по-дълги.
При сравнение на портовете на колектора от с50 с тези на главата на м52 останових че портовете на колектора са значително по-големи. Т.е. този колектор би имал доста по-добър ефект ако главата е портната.
В крайна сметка при мен се усети доста голяма разлика в държанието на колата. Стана много по-динамична и дори на място се усети как мотора се развърта значително по-добре.
Другото което трябва да се има в предвид е че този мод налага премахването на задните 2 ламди, поради факта че се премахват катализаторите. Това става с префлашване на фирмуера на еку-то.
Има и други опции за хедъри - от с54б32 - особенното при тези хедъри е че се налага и преправяне на фланеца към главата, тък като при с54 той е коренно различен.
Китайски хедъри - нямам наблюдение за такива, но съм чувал че се пукат тъй като са от неръждавейка и не са заварени както трябва. Дали това е вярно и какъв е ефекта незнам.
3. Подмяна на разпределителните валове с по-агресивни.
Тук опции бол, стига да има пари най известните опции са на Шрик. Но там цените са доста солени (1000лв/вал по спомен)
Аз лично го направих с реграйндване на стандартни валове от м54б30 (изпускателните валове на всички м52ту и м54 са еднакви, както и всмукателния вал на всички без м54б30)
Има човек в първомай на който пратих валовете и касетите и ми ги върна направени, готови за монтаж.
Тук трябва да отбележа че този подход включва и шлайфане на касетите на валовете. С други думи, ако ангренажната верига е много износена може и да доведе до проблем.
Като ефект не беше кой знае какъв, но за да се усети разлика от валовете ремапа е задължителен.
4. Ремап - има колега във форума (не искам да правя реклама на никого), който може да ремапне м52/м54 без проблем. Тъй като имам други драми с мотора на колата, колата ми е само частично ремапната и немога да коментирам точния ефект.
Очаквани резултати.
По принцип почетох доста по тази тема, и колкото хора толкова мнения.
Като цяло имам точни цифри за 2 коли - едното е м50б30 с валове като моите - 211 магарета на колелата (колата се продава в момента)
Другите цифри които знам са от един германец със z3 m52tub28 пак при същите модове, но с хедъри от с54б32 ми каза че е изкарал 220 коня на колелата без ремап, което на мен лично ми се струва малко невъзможно.
Аз лично измерих колата преди да почна с моидификациите и изкарах 160 коня на колелата и 234 нютона.
Ако имаш още въпроси - питай.
Поздрави
Re: M54B25 смяна вс. колектор
zoomer написа:...
Колега първо да ти благодаря за инициативата и подробното обяснение!

До няколко дена смятам да си набавя необходимите части и да започна смяната.
Гледах, че всички монтажни части към него са еднакви при b25 и b30 така, че предполагам мога да взема само комплект "гол" колектор и disa.
Към него смятам да взема нова гарнитура към главата (11611436631).
Предполагам, че и гарнитурата към дросела също е желателно да се смени.
Тъй като си остава моят дросел коя гарнитура трябва да се вземе от B30 (13547504729, D=79,5MM) или от B25 (13547504728, D=75,5MM)?
Спомена за O пръстенчетата, че е желателно да се сменят, но за кои става въпрос?
Гледах на инжекторите има по два пръстена (13641437487, 13641437486) и един за температурния датчик (13621743299), който се монтира на самият колектор.
Някакви други гарнитури и уплътнения, който е желателно да се сменят има ли?
Като оправя колектора ще те разпитам разни работи за хедърите и сондите!



Поздрави!
- zoomer
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 373
- Регистриран на: 15.11.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328iT 88' e46 328Ci
- Мечтае да кара: e24 M635CSI
Re: M54B25 смяна вс. колектор
О пръстена на дросела влиза в канал на дросела, в твоята ситуация, най вероятно отвора на колектора ще дойде много голям и няма да можеш да използваш твоя о пръстен. Така че може би ще трябва да използваш силикон или да си направиш някаква гарнитура.
Другата опция която се сещам (нямам представа дали ще е свързана с нещо друго или не) е да си земеш дросел от б30. Управлението е същото като при б25 така че би трябвало да си пасне и тогава наистина трябва да усетиш подобрение. Още веднъж нямам представа дали всичко ще пасне (най вероятно ще ти трябва и гофре към дросела).
Иначе да, о пръстените на дюзите и ако не си смъквал колектора никога, най вероятно ще имаш щети по маркучетата покрай клапана за картерни газове. Аз лично ги смених всички понеже моите направо се разпаднаха при демонтажа. Другите о-пръстени които можеш да смениш са на диса-та (нямаш оригинална бмв част но по разните американски/англииски форуми силно препоръчват да се смени и той. Също така и о пръстените на въздушната рейка)
Май толкоз.
И като си купуваш диса, провери дали мембранката й е читава (завърташ дисата и запушваш с пръст дупката на мембраната и пускаш дисата, трябва да седи полу-отворена) и също така да няма луфт в лопатката.
По принцип смятам да пусна тема с подробни обяснения и снимков материал след като приключа модификациите по моята за да мога да дам точни цифри и тн.
Другата опция която се сещам (нямам представа дали ще е свързана с нещо друго или не) е да си земеш дросел от б30. Управлението е същото като при б25 така че би трябвало да си пасне и тогава наистина трябва да усетиш подобрение. Още веднъж нямам представа дали всичко ще пасне (най вероятно ще ти трябва и гофре към дросела).
Иначе да, о пръстените на дюзите и ако не си смъквал колектора никога, най вероятно ще имаш щети по маркучетата покрай клапана за картерни газове. Аз лично ги смених всички понеже моите направо се разпаднаха при демонтажа. Другите о-пръстени които можеш да смениш са на диса-та (нямаш оригинална бмв част но по разните американски/англииски форуми силно препоръчват да се смени и той. Също така и о пръстените на въздушната рейка)
Май толкоз.
И като си купуваш диса, провери дали мембранката й е читава (завърташ дисата и запушваш с пръст дупката на мембраната и пускаш дисата, трябва да седи полу-отворена) и също така да няма луфт в лопатката.
По принцип смятам да пусна тема с подробни обяснения и снимков материал след като приключа модификациите по моята за да мога да дам точни цифри и тн.
- zoomer
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 373
- Регистриран на: 15.11.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328iT 88' e46 328Ci
- Мечтае да кара: e24 M635CSI
Re: M54B25 смяна вс. колектор
Още нещо относно о пръстените. Вместо да ги поръчваш от бмв, можеш да отдеш до някой магазин за о пръстени и да си ги напазаруваш за стотинки като можеш да вземеш една идея по-дебели (но наистина съвсем малко по-дебели) за да уплатняват по-добре.
Re: M54B25 смяна вс. колектор
zoomer написа:О пръстена на дросела влиза в канал на дросела, в твоята ситуация, най вероятно отвора на колектора ще дойде много голям и няма да можеш да използваш твоя о пръстен. Така че може би ще трябва да използваш силикон или да си направиш някаква гарнитура.
Другата опция която се сещам (нямам представа дали ще е свързана с нещо друго или не) е да си земеш дросел от б30. Управлението е същото като при б25 така че би трябвало да си пасне и тогава наистина трябва да усетиш подобрение. Още веднъж нямам представа дали всичко ще пасне (най вероятно ще ти трябва и гофре към дросела).
Иначе да, о пръстените на дюзите и ако не си смъквал колектора никога, най вероятно ще имаш щети по маркучетата покрай клапана за картерни газове. Аз лично ги смених всички понеже моите направо се разпаднаха при демонтажа. Другите о-пръстени които можеш да смениш са на диса-та (нямаш оригинална бмв част но по разните американски/англииски форуми силно препоръчват да се смени и той. Също така и о пръстените на въздушната рейка)
Май толкоз.
И като си купуваш диса, провери дали мембранката й е читава (завърташ дисата и запушваш с пръст дупката на мембраната и пускаш дисата, трябва да седи полу-отворена) и също така да няма луфт в лопатката.
По принцип смятам да пусна тема с подробни обяснения и снимков материал след като приключа модификациите по моята за да мога да дам точни цифри и тн.
Това с дросела и аз го обмислях като вариант преди време за да има пълен ефект, но ме притеснява дали от B30 ще е съвместим.
То реално е най-добре да се вземе всичко от B30 до филтърната кутия без MAF сензора ми се струва?
Това за теста на дисата малко не го разбрах, но ще се информирам допълнително.
Добър repair kit е този: http://germanautosolutions.com/bmw_solu ... ir_kit.php
Re: M54B25 смяна вс. колектор
zoomer написа:Още нещо относно о пръстените. Вместо да ги поръчваш от бмв, можеш да отдеш до някой магазин за о пръстени и да си ги напазаруваш за стотинки като можеш да вземеш една идея по-дебели (но наистина съвсем малко по-дебели) за да уплатняват по-добре.
О пръстените от дару кар за инжекторите излизат 98лв. ОМГ ...

Ако може да се намерят из магазинчетата добри пръстенчета, който няма да станат на кокъл или да се разпаднат от високата температура ще е екстра.

Мога да намеря отстъпка до 20% и пак е много за 12 гумички ...
- zoomer
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 373
- Регистриран на: 15.11.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328iT 88' e46 328Ci
- Мечтае да кара: e24 M635CSI
Re: M54B25 смяна вс. колектор
Точно за това имах предвид.
Цените на всички о-пръстени в дару са умопомрачителни.
Аз като си търсих намерих с по-малък диаметър и малко по-дебели. Така уплатняват по-добре.
Реално може да смениш само тези от към колектора, но пък от друга страна при условие че са 10-20см/о пръстен не е зле да смениш всичко.
Цените на всички о-пръстени в дару са умопомрачителни.
Аз като си търсих намерих с по-малък диаметър и малко по-дебели. Така уплатняват по-добре.
Реално може да смениш само тези от към колектора, но пък от друга страна при условие че са 10-20см/о пръстен не е зле да смениш всичко.
Re: M54B25 смяна вс. колектор
Страната на колектора изглежда равна и може да се сложи слои хубав еластичен силикон, но тази на дросела е малко странна.
Реално то как ще се получи отвора на колектора ще е по-голям от този на дросела?
Мислиш ли, че B25 ще работи добре с дросел от B30?
Ако такова да търся от някое e46 всичко комплект?
b25

b30

b25

b30

Реално то как ще се получи отвора на колектора ще е по-голям от този на дросела?
Мислиш ли, че B25 ще работи добре с дросел от B30?
Ако такова да търся от някое e46 всичко комплект?
b25

b30

b25

b30

- zoomer
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 373
- Регистриран на: 15.11.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328iT 88' e46 328Ci
- Мечтае да кара: e24 M635CSI
Re: M54B25 смяна вс. колектор
Според мен не пречи да пробваш.
Re: M54B25 смяна вс. колектор
zoomer написа:Според мен не пречи да пробваш.
Управлението на дросела ме притеснява, ъгъла на отваря дали ще е коректен и т.н.
Иначе то като се замисли човек, ако прехвърлиш всичко включително MAF'a и след това се сложи таблицата на MAF'a от B30 ми се струва, че може и да заработи.
Колегите пък от E46Fanatics ми пишат следното:
Iceman00 написа:... the surest and simplest thing to do is switching out the intake manifold and ONLY the intake manifold. A larger TB and MAF would require your ecu to be adapted to run them.
Чух се weekend'a с пича от VRPerformance и той каза, че не е попадал на подобна модификация до сега, но според него дори и да се смени MAF'a можело с широколентова сонда да се настрои на ново.
- zoomer
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 373
- Регистриран на: 15.11.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328iT 88' e46 328Ci
- Мечтае да кара: e24 M635CSI
Re: M54B25 смяна вс. колектор
не се вкарвай във филма с маф-а. Отиваш на много дебели неща там. А и можеш да сложиш твоя маф и в кутията на б30-ковия за да запазиш по-големия диаметър
Ако имаш финансовата възможност, вземи си дросел и гофре от б30 (даже и пластмасата на маф-а можеш да земеш) и ги нареди. Според мен всичко ще сработи както трябва
Ако имаш финансовата възможност, вземи си дросел и гофре от б30 (даже и пластмасата на маф-а можеш да земеш) и ги нареди. Според мен всичко ще сработи както трябва
Re: M54B25 смяна вс. колектор
zoomer написа:не се вкарвай във филма с маф-а. Отиваш на много дебели неща там. А и можеш да сложиш твоя маф и в кутията на б30-ковия за да запазиш по-големия диаметър
Ако имаш финансовата възможност, вземи си дросел и гофре от б30 (даже и пластмасата на маф-а можеш да земеш) и ги нареди. Според мен всичко ще сработи както трябва
Диаметъра на пластмасата около MAF'а на B30 не е ли по-голям?
Ако се смени тази пластмаса с по-голяма, MAF'a май вече няма да работи правилно.

Заради по-големият диаметър скоростта на въздуха би трябвало да падне и ще започне да отчита грешно.

Варианта е май от страната на корпуса на MAF'a да се навие малко лента и да се компенсира големия диаметър на гофрето до него, а от другата страна да се запази капака на филтърната кутия.
Струва ми се, че точно тези разлики в диаметрите може да доведе до някоя мизерия ...

17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани