Смяна на предавките на автоматик 530 ДА

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби

Смяна на предавките на автоматик 530 ДА

Мнение от todorakis82 » 06 Авг 2014, 2:29

Здравейте колеги, имам чувството, че автоматика превключва предавките по бавно задържа ги повече, незнам по дълги ли са скоростите на тези GM кутии. Как да разбера кога съм на 5-та предавка, защото мисля, че не отива на 5-та, но може и да бъркам, защото отдавна не съм карал извън града. Когато съм на 5-та примерно с 120 км. в час на какви обороти трябва да съм.
Маслото на скоростите не е сменяно никога колата е на почти 300 хил. км.
Въпрос не свързан с темата скоро рециклирах турбото колата върви добре от 0 до 100 км. я засякох за 7.7 секунди, но неще да върти гуми когато и дам рязко газ без значение дали АСЦ-то е включено или изключено. Преди да оправя турбото когато настъпия рязко газта въртеще гуми и АСЦ-то примигваше но сега не.
Колата е 530ДА 193к. с. 2001г. фейслифт.
Колеги ще съм благодарен на вашите мнения и съвети.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2643
Регистриран на: 22.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Смяна на предавките на автоматик 530 ДА

Мнение от Kris » 06 Авг 2014, 8:25

Включи колата на "ръчни" и виж на 5-та на 120км/ч на какви обороти е , и на "D" трябва да си с такива или с малко по-малки.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Смяна на предавките на автоматик 530 ДА

Мнение от zvetiko » 06 Авг 2014, 10:14

todorakis82 написа:Здравейте колеги, имам чувството, че автоматика превключва предавките по бавно задържа ги повече, незнам по дълги ли са скоростите на тези GM кутии. Как да разбера кога съм на 5-та предавка, защото мисля, че не отива на 5-та, но може и да бъркам, защото отдавна не съм карал извън града. Когато съм на 5-та примерно с 120 км. в час на какви обороти трябва да съм.
Маслото на скоростите не е сменяно никога колата е на почти 300 хил. км.
Въпрос не свързан с темата скоро рециклирах турбото колата върви добре от 0 до 100 км. я засякох за 7.7 секунди, но неще да върти гуми когато и дам рязко газ без значение дали АСЦ-то е включено или изключено. Преди да оправя турбото когато настъпия рязко газта въртеще гуми и АСЦ-то примигваше но сега не.
Колата е 530ДА 193к. с. 2001г. фейслифт.
Колеги ще съм благодарен на вашите мнения и съвети.


Колега, вече си минал всякакви граници и маслото задължително трябва да го смениш с правилното- най-добре взето от дилър на БМВ.
Може би след това ще се реши и проблема с въртенето на гумите, ако не се получи, може да се проследи налягането на турбината.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 107
Регистриран на: 28.01.2014
Местоположение: гр. София
Пол: Мъж
Кара: BMW 530d e39

Re: Смяна на предавките на автоматик 530 ДА

Мнение от mermenkov » 06 Авг 2014, 11:08

Въртенето на гуми зависи от доста фактори. Аз съм с чисто нови гуми и на сух асфалт като натисна газта просто се изстрелва. Друг е въпроса на мокро, песечливо или павета... Маслото трябва да го смениш задължително както и филтъра, аз бих те посъветвал да го направиш в сервиз който се занимава с това, а не при кварталния майстор.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби

Re: Смяна на предавките на автоматик 530 ДА

Мнение от todorakis82 » 06 Авг 2014, 19:18

Колеги задължително ще сменя маслото при първа финансова възможност, но има много противоречиви мнения едни са за смяната а други против, някой казват, че като се смени започват проблемите с кутията а всички знаем, че GM са по чупливи и при тези навартяни 300хил. км. започват и проблемите.
Когато петувам извън града задължително ще видя при 120км. в час на ръчен режим оборотите и после на директна ще сверя.

Как се проверява налягането на турбината?
Както споменах турбото го рециклирах преди два месеца смених и маслото на мотора с 5в 40 не го пипа смених и въздушен филтър и този за картерните газове на стойност 1100лв. всичко вътре в охлюва е сменено затова ми е странно да е от турбото но знае ли човек.
Преди с издуханата турбина въртях гуми а сега с новото турбо неще даже ми прави впечетление, че започва да се изстрелва след 2000 оборота и при вас ли е така колеги или си въобразявам, че имам проблем незнам вече.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 323
Регистриран на: 25.12.2013
Местоположение: Трявна
Пол: Мъж
Кара: 540i M
Детайли за колата: С бебе в колата...

Re: Смяна на предавките на автоматик 530 ДА

Мнение от larry_boy » 06 Авг 2014, 20:47

Сега кутията да я оставим на мира, тя изкарала триста хиляди, ще изкара и още тридесет. Като събереш пари тогаз, и аз съм така ама хич не ми пука..

Това което усещаш като загуба на мощност след смяна на турбина е съвсем нормално. Нормално - доколкото си поредният който има това чувство, в това число и аз, но с други автомобили ...

причините... :dunno: :dunno:

- старата турбина е пренадувала малко преди да "роди"

- след смяната липсата на нагар по топлата част, води до леко "недонадуване" сравнение със старото положение

- ремонтните комплекти са по "освободени" - води до горното

- имал си някви опити за чипосване, който са отстранени при ремонта

- може и да е чисто психически, покарай я 1000-2000 км.

:OT: Мъчих се да бистря причините, като бях на "зор"... две години по късно жената заби печката в една скала и вече не я мисля :OT:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Смяна на предавките на автоматик 530 ДА

Мнение от Z3Ro* » 06 Авг 2014, 22:17

Утре ще мога да споделя оборотите при скорост 120км/ч., но при 140 по спомен са 2500об/мин. За въртенето на гуми колегата по-нагоре ти е казал - на различна настилка е различно. На чисто нов асфалт става по-трудно.
За вървенето - ако колата ти дава 7.7 сек. до 100, няма какво да я мислиш - всичко й е ок. Друг е въпросът, ако преди ремонта колата е горила масло, вследствие на заминала турбина - всяка кола, ако гори масло, върви малко повече, преди да сдаде фронта... :yes:

П.С. - корекция от тази сутрин:
-на 120 на темпомат на равно - около 2050 об. от скритото меню;
-на 140 на темпомат - 2400об/мин.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: Смяна на предавките на автоматик 530 ДА

Мнение от Elesar74 » 07 Авг 2014, 11:43

Аз се чудя как се въртят гуми с автоматична кутия. Случвало ми се е да го правя, но с изтрити гуми. С нови или хубави, не става, а съм опитвал. 7.7 от 0-100 е под нормалното за този мотор което е 8.0, даже 8 и нещо при заводски настройки и то автоматик комби. Колега, не разбирам какво те притеснява просто? Ако си махал пеперудите от колектора, може колата да тръгва малко по-нагоре в оборотите. Но така като гледам цифрите, които си поставил, колата ти върви повече от добре. Другия вариант е цифрата 7.7 да не съществува и да си сбъркал с меренето.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби

Re: Смяна на предавките на автоматик 530 ДА

Мнение от todorakis82 » 07 Авг 2014, 18:48

Elesar74 написа:Аз се чудя как се въртят гуми с автоматична кутия. Случвало ми се е да го правя, но с изтрити гуми. С нови или хубави, не става, а съм опитвал. 7.7 от 0-100 е под нормалното за този мотор което е 8.0, даже 8 и нещо при заводски настройки и то автоматик комби. Колега, не разбирам какво те притеснява просто? Ако си махал пеперудите от колектора, може колата да тръгва малко по-нагоре в оборотите. Но така като гледам цифрите, които си поставил, колата ти върви повече от добре. Другия вариант е цифрата 7.7 да не съществува и да си сбъркал с меренето.

Колега цифрата 7.7 секунди от 0 до 100км. е реална но доста я изпържих с кик даун засичах я три пъти първия път беше 8.7 после 8.4 по технически характеристики при комби автомат е 8.4 секунди.
Сега като се замисля по горе забравих да спомена преди със счупеното турбо когато въртях гуми бях с много изтъркани гуми, когато оправих турбото ми махнаха и пеперудите, сега съм и с други гуми не нови но доста по добри от предишните. С оглед на мнението ти колега май нещата се нареждат.
Понякога и аз на сила се вкарвам с излишни филми но така е просто треперя с това БМВ мислех си преди време, че с първата ми кола (Ланчия Капа) нещата са сериозни, че съм много вманиачен но нали първа кола простено да е, но сега нещата с БМВ-то са доста по зле в добрия смисъл като детенце ми е.
Колеги знам, че може да има много изписано но и тук пишем за ускорение и т.н. да попитам какво ви е мнението за вдигане на конските сили софтуерно нещо там нагласяли компа на колата и примерно мойта от 193к.с. ще стане 220к.с или 225к.с.
Въпросите ми са:
-автоматичната кутия ще издържи ли
-бързо ли скъсявам живота на турбото при положение, че преди два месеца го правих
Става въпрос за "Маднес Моторспорт" Пловдив обадих се по телефона за инфо и ми казаха, че няма да имам проблем с автоматика цената е 400лв. Ако има колеги с такъв ремамп нека сподели заслужава ли си, защото все пак и 193к.с. не са малко.
П.С.
Благодаря на колегата "Z3Ro*" за инфото ще пробвам да видия и при мен ли ще е така на темпомат колега, оборотите как ги гледаш от скритото меню би ли споделил.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Смяна на предавките на автоматик 530 ДА

Мнение от Z3Ro* » 08 Авг 2014, 9:07

За оборотите от скритото меню - от тест №7 излиза температура на мотора. Като натиснеш веднъж лявото копче на таблото, излизат оборотите... :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: Смяна на предавките на автоматик 530 ДА

Мнение от Elesar74 » 08 Авг 2014, 11:05

Колега, ако имаш излишни 400 лв., по-добре стегни нещо друго по колата. Ако си състезателен тип и гониш ускорения и максимални скорости, дизелът не е направен за това. За тази цел има 535i, 540i, М5.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 101
Регистриран на: 16.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 530DA/ E34 520i 24V
Мечтае да кара: S65 AMG

Re: Смяна на предавките на автоматик 530 ДА

Мнение от W140_S600_V12 » 08 Авг 2014, 14:51

Elesar74 написа:Аз се чудя как се въртят гуми с автоматична кутия. Случвало ми се е да го правя, но с изтрити гуми. С нови или хубави, не става, а съм опитвал. 7.7 от 0-100 е под нормалното за този мотор което е 8.0, даже 8 и нещо при заводски настройки и то автоматик комби. Колега, не разбирам какво те притеснява просто? Ако си махал пеперудите от колектора, може колата да тръгва малко по-нагоре в оборотите. Но така като гледам цифрите, които си поставил, колата ти върви повече от добре. Другия вариант е цифрата 7.7 да не съществува и да си сбъркал с меренето.


Въртят се, въртят се. Ляв крак на спирачката, десен газ и ако издържи кутията ще ги завъртиш доволно

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: Смяна на предавките на автоматик 530 ДА

Мнение от Elesar74 » 08 Авг 2014, 15:18

Така да. Но това не се препоръчва въобще да се прави, с оглед кутията. Да си рискуваш кутията, заради някакво въртене на гуми, това е върха на глупостта.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби

Re: Смяна на предавките на автоматик 530 ДА

Мнение от todorakis82 » 08 Авг 2014, 15:50

Elesar74 написа:Колега, ако имаш излишни 400 лв., по-добре стегни нещо друго по колата. Ако си състезателен тип и гониш ускорения и максимални скорости, дизелът не е направен за това. За тази цел има 535i, 540i, М5.

Много си прав колега, имам предни амортисьори за смяна а колата ми е със снижено окачване с намален клиренс по добре тези 400лв. да отидат за амортисьори.
Разбрах как става гледането на оборотите от скритото меню :yes:
Благодаря ви много за съветите колеги.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2643
Регистриран на: 22.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Смяна на предавките на автоматик 530 ДА

Мнение от Kris » 08 Авг 2014, 18:38

todorakis82 написа:
Elesar74 написа:Колега, ако имаш излишни 400 лв., по-добре стегни нещо друго по колата. Ако си състезателен тип и гониш ускорения и максимални скорости, дизелът не е направен за това. За тази цел има 535i, 540i, М5.

Много си прав колега, имам предни амортисьори за смяна а колата ми е със снижено окачване с намален клиренс по добре тези 400лв. да отидат за амортисьори.
Разбрах как става гледането на оборотите от скритото меню :yes:
Благодаря ви много за съветите колеги.



Абе хора, оборотомери нямате ли? Или сега ще кажете че не е точно. Еми и то от скритото меню е така играят точно с толкова с колкото ще ги видиш и на око.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook