Смяна на предавките на автоматик 530 ДА
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- todorakis82
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 28.02.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби
Смяна на предавките на автоматик 530 ДА
Здравейте колеги, имам чувството, че автоматика превключва предавките по бавно задържа ги повече, незнам по дълги ли са скоростите на тези GM кутии. Как да разбера кога съм на 5-та предавка, защото мисля, че не отива на 5-та, но може и да бъркам, защото отдавна не съм карал извън града. Когато съм на 5-та примерно с 120 км. в час на какви обороти трябва да съм.
Маслото на скоростите не е сменяно никога колата е на почти 300 хил. км.
Въпрос не свързан с темата скоро рециклирах турбото колата върви добре от 0 до 100 км. я засякох за 7.7 секунди, но неще да върти гуми когато и дам рязко газ без значение дали АСЦ-то е включено или изключено. Преди да оправя турбото когато настъпия рязко газта въртеще гуми и АСЦ-то примигваше но сега не.
Колата е 530ДА 193к. с. 2001г. фейслифт.
Колеги ще съм благодарен на вашите мнения и съвети.
Маслото на скоростите не е сменяно никога колата е на почти 300 хил. км.
Въпрос не свързан с темата скоро рециклирах турбото колата върви добре от 0 до 100 км. я засякох за 7.7 секунди, но неще да върти гуми когато и дам рязко газ без значение дали АСЦ-то е включено или изключено. Преди да оправя турбото когато настъпия рязко газта въртеще гуми и АСЦ-то примигваше но сега не.
Колата е 530ДА 193к. с. 2001г. фейслифт.
Колеги ще съм благодарен на вашите мнения и съвети.
Re: Смяна на предавките на автоматик 530 ДА
Включи колата на "ръчни" и виж на 5-та на 120км/ч на какви обороти е , и на "D" трябва да си с такива или с малко по-малки.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Смяна на предавките на автоматик 530 ДА
todorakis82 написа:Здравейте колеги, имам чувството, че автоматика превключва предавките по бавно задържа ги повече, незнам по дълги ли са скоростите на тези GM кутии. Как да разбера кога съм на 5-та предавка, защото мисля, че не отива на 5-та, но може и да бъркам, защото отдавна не съм карал извън града. Когато съм на 5-та примерно с 120 км. в час на какви обороти трябва да съм.
Маслото на скоростите не е сменяно никога колата е на почти 300 хил. км.
Въпрос не свързан с темата скоро рециклирах турбото колата върви добре от 0 до 100 км. я засякох за 7.7 секунди, но неще да върти гуми когато и дам рязко газ без значение дали АСЦ-то е включено или изключено. Преди да оправя турбото когато настъпия рязко газта въртеще гуми и АСЦ-то примигваше но сега не.
Колата е 530ДА 193к. с. 2001г. фейслифт.
Колеги ще съм благодарен на вашите мнения и съвети.
Колега, вече си минал всякакви граници и маслото задължително трябва да го смениш с правилното- най-добре взето от дилър на БМВ.
Може би след това ще се реши и проблема с въртенето на гумите, ако не се получи, може да се проследи налягането на турбината.
- mermenkov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 107
- Регистриран на: 28.01.2014
- Местоположение: гр. София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530d e39
Re: Смяна на предавките на автоматик 530 ДА
Въртенето на гуми зависи от доста фактори. Аз съм с чисто нови гуми и на сух асфалт като натисна газта просто се изстрелва. Друг е въпроса на мокро, песечливо или павета... Маслото трябва да го смениш задължително както и филтъра, аз бих те посъветвал да го направиш в сервиз който се занимава с това, а не при кварталния майстор.
- todorakis82
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 28.02.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби
Re: Смяна на предавките на автоматик 530 ДА
Колеги задължително ще сменя маслото при първа финансова възможност, но има много противоречиви мнения едни са за смяната а други против, някой казват, че като се смени започват проблемите с кутията а всички знаем, че GM са по чупливи и при тези навартяни 300хил. км. започват и проблемите.
Когато петувам извън града задължително ще видя при 120км. в час на ръчен режим оборотите и после на директна ще сверя.
Как се проверява налягането на турбината?
Както споменах турбото го рециклирах преди два месеца смених и маслото на мотора с 5в 40 не го пипа смених и въздушен филтър и този за картерните газове на стойност 1100лв. всичко вътре в охлюва е сменено затова ми е странно да е от турбото но знае ли човек.
Преди с издуханата турбина въртях гуми а сега с новото турбо неще даже ми прави впечетление, че започва да се изстрелва след 2000 оборота и при вас ли е така колеги или си въобразявам, че имам проблем незнам вече.
Когато петувам извън града задължително ще видя при 120км. в час на ръчен режим оборотите и после на директна ще сверя.
Как се проверява налягането на турбината?
Както споменах турбото го рециклирах преди два месеца смених и маслото на мотора с 5в 40 не го пипа смених и въздушен филтър и този за картерните газове на стойност 1100лв. всичко вътре в охлюва е сменено затова ми е странно да е от турбото но знае ли човек.
Преди с издуханата турбина въртях гуми а сега с новото турбо неще даже ми прави впечетление, че започва да се изстрелва след 2000 оборота и при вас ли е така колеги или си въобразявам, че имам проблем незнам вече.
- larry_boy
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 323
- Регистриран на: 25.12.2013
- Местоположение: Трявна
- Пол: Мъж
- Кара: 540i M
- Детайли за колата: С бебе в колата...
Re: Смяна на предавките на автоматик 530 ДА
Сега кутията да я оставим на мира, тя изкарала триста хиляди, ще изкара и още тридесет. Като събереш пари тогаз, и аз съм така ама хич не ми пука..
Това което усещаш като загуба на мощност след смяна на турбина е съвсем нормално. Нормално - доколкото си поредният който има това чувство, в това число и аз, но с други автомобили ...
причините...
- старата турбина е пренадувала малко преди да "роди"
- след смяната липсата на нагар по топлата част, води до леко "недонадуване" сравнение със старото положение
- ремонтните комплекти са по "освободени" - води до горното
- имал си някви опити за чипосване, който са отстранени при ремонта
- може и да е чисто психически, покарай я 1000-2000 км.
Мъчих се да бистря причините, като бях на "зор"... две години по късно жената заби печката в една скала и вече не я мисля 
Това което усещаш като загуба на мощност след смяна на турбина е съвсем нормално. Нормално - доколкото си поредният който има това чувство, в това число и аз, но с други автомобили ...
причините...


- старата турбина е пренадувала малко преди да "роди"
- след смяната липсата на нагар по топлата част, води до леко "недонадуване" сравнение със старото положение
- ремонтните комплекти са по "освободени" - води до горното
- имал си някви опити за чипосване, който са отстранени при ремонта
- може и да е чисто психически, покарай я 1000-2000 км.


- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Смяна на предавките на автоматик 530 ДА
Утре ще мога да споделя оборотите при скорост 120км/ч., но при 140 по спомен са 2500об/мин. За въртенето на гуми колегата по-нагоре ти е казал - на различна настилка е различно. На чисто нов асфалт става по-трудно.
За вървенето - ако колата ти дава 7.7 сек. до 100, няма какво да я мислиш - всичко й е ок. Друг е въпросът, ако преди ремонта колата е горила масло, вследствие на заминала турбина - всяка кола, ако гори масло, върви малко повече, преди да сдаде фронта...
П.С. - корекция от тази сутрин:
-на 120 на темпомат на равно - около 2050 об. от скритото меню;
-на 140 на темпомат - 2400об/мин.
За вървенето - ако колата ти дава 7.7 сек. до 100, няма какво да я мислиш - всичко й е ок. Друг е въпросът, ако преди ремонта колата е горила масло, вследствие на заминала турбина - всяка кола, ако гори масло, върви малко повече, преди да сдаде фронта...

П.С. - корекция от тази сутрин:
-на 120 на темпомат на равно - около 2050 об. от скритото меню;
-на 140 на темпомат - 2400об/мин.
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Смяна на предавките на автоматик 530 ДА
Аз се чудя как се въртят гуми с автоматична кутия. Случвало ми се е да го правя, но с изтрити гуми. С нови или хубави, не става, а съм опитвал. 7.7 от 0-100 е под нормалното за този мотор което е 8.0, даже 8 и нещо при заводски настройки и то автоматик комби. Колега, не разбирам какво те притеснява просто? Ако си махал пеперудите от колектора, може колата да тръгва малко по-нагоре в оборотите. Но така като гледам цифрите, които си поставил, колата ти върви повече от добре. Другия вариант е цифрата 7.7 да не съществува и да си сбъркал с меренето.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- todorakis82
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 28.02.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби
Re: Смяна на предавките на автоматик 530 ДА
Elesar74 написа:Аз се чудя как се въртят гуми с автоматична кутия. Случвало ми се е да го правя, но с изтрити гуми. С нови или хубави, не става, а съм опитвал. 7.7 от 0-100 е под нормалното за този мотор което е 8.0, даже 8 и нещо при заводски настройки и то автоматик комби. Колега, не разбирам какво те притеснява просто? Ако си махал пеперудите от колектора, може колата да тръгва малко по-нагоре в оборотите. Но така като гледам цифрите, които си поставил, колата ти върви повече от добре. Другия вариант е цифрата 7.7 да не съществува и да си сбъркал с меренето.
Колега цифрата 7.7 секунди от 0 до 100км. е реална но доста я изпържих с кик даун засичах я три пъти първия път беше 8.7 после 8.4 по технически характеристики при комби автомат е 8.4 секунди.
Сега като се замисля по горе забравих да спомена преди със счупеното турбо когато въртях гуми бях с много изтъркани гуми, когато оправих турбото ми махнаха и пеперудите, сега съм и с други гуми не нови но доста по добри от предишните. С оглед на мнението ти колега май нещата се нареждат.
Понякога и аз на сила се вкарвам с излишни филми но така е просто треперя с това БМВ мислех си преди време, че с първата ми кола (Ланчия Капа) нещата са сериозни, че съм много вманиачен но нали първа кола простено да е, но сега нещата с БМВ-то са доста по зле в добрия смисъл като детенце ми е.
Колеги знам, че може да има много изписано но и тук пишем за ускорение и т.н. да попитам какво ви е мнението за вдигане на конските сили софтуерно нещо там нагласяли компа на колата и примерно мойта от 193к.с. ще стане 220к.с или 225к.с.
Въпросите ми са:
-автоматичната кутия ще издържи ли
-бързо ли скъсявам живота на турбото при положение, че преди два месеца го правих
Става въпрос за "Маднес Моторспорт" Пловдив обадих се по телефона за инфо и ми казаха, че няма да имам проблем с автоматика цената е 400лв. Ако има колеги с такъв ремамп нека сподели заслужава ли си, защото все пак и 193к.с. не са малко.
П.С.
Благодаря на колегата "Z3Ro*" за инфото ще пробвам да видия и при мен ли ще е така на темпомат колега, оборотите как ги гледаш от скритото меню би ли споделил.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Смяна на предавките на автоматик 530 ДА
За оборотите от скритото меню - от тест №7 излиза температура на мотора. Като натиснеш веднъж лявото копче на таблото, излизат оборотите... 

- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Смяна на предавките на автоматик 530 ДА
Колега, ако имаш излишни 400 лв., по-добре стегни нещо друго по колата. Ако си състезателен тип и гониш ускорения и максимални скорости, дизелът не е направен за това. За тази цел има 535i, 540i, М5.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- W140_S600_V12
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 16.06.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 530DA/ E34 520i 24V
- Мечтае да кара: S65 AMG
Re: Смяна на предавките на автоматик 530 ДА
Elesar74 написа:Аз се чудя как се въртят гуми с автоматична кутия. Случвало ми се е да го правя, но с изтрити гуми. С нови или хубави, не става, а съм опитвал. 7.7 от 0-100 е под нормалното за този мотор което е 8.0, даже 8 и нещо при заводски настройки и то автоматик комби. Колега, не разбирам какво те притеснява просто? Ако си махал пеперудите от колектора, може колата да тръгва малко по-нагоре в оборотите. Но така като гледам цифрите, които си поставил, колата ти върви повече от добре. Другия вариант е цифрата 7.7 да не съществува и да си сбъркал с меренето.
Въртят се, въртят се. Ляв крак на спирачката, десен газ и ако издържи кутията ще ги завъртиш доволно
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Смяна на предавките на автоматик 530 ДА
Така да. Но това не се препоръчва въобще да се прави, с оглед кутията. Да си рискуваш кутията, заради някакво въртене на гуми, това е върха на глупостта.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- todorakis82
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 28.02.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби
Re: Смяна на предавките на автоматик 530 ДА
Elesar74 написа:Колега, ако имаш излишни 400 лв., по-добре стегни нещо друго по колата. Ако си състезателен тип и гониш ускорения и максимални скорости, дизелът не е направен за това. За тази цел има 535i, 540i, М5.
Много си прав колега, имам предни амортисьори за смяна а колата ми е със снижено окачване с намален клиренс по добре тези 400лв. да отидат за амортисьори.
Разбрах как става гледането на оборотите от скритото меню

Благодаря ви много за съветите колеги.
Re: Смяна на предавките на автоматик 530 ДА
todorakis82 написа:Elesar74 написа:Колега, ако имаш излишни 400 лв., по-добре стегни нещо друго по колата. Ако си състезателен тип и гониш ускорения и максимални скорости, дизелът не е направен за това. За тази цел има 535i, 540i, М5.
Много си прав колега, имам предни амортисьори за смяна а колата ми е със снижено окачване с намален клиренс по добре тези 400лв. да отидат за амортисьори.
Разбрах как става гледането на оборотите от скритото меню![]()
Благодаря ви много за съветите колеги.
Абе хора, оборотомери нямате ли? Или сега ще кажете че не е точно. Еми и то от скритото меню е така играят точно с толкова с колкото ще ги видиш и на око.
26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани