Въпрос за оборотите и скоростта на движение
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
31 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Въпрос за оборотите и скоростта на движение
Тогава колата ще смени предавката. А и дори да е така пак разликата в оборотите няма да е толкова голяма.
Si non confectus, non reficiat.
- surfboard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Въпрос за оборотите и скоростта на движение
Някои от колегите горе пишат пълни глупости. Всичките коли с ръчни скорости, които съм имал, винаги са били на едни и същи обороти, при една и съща скорост, без значение дали изкачват или спускат. Вие да не би да сте имали буксуващи съединители, та в баирите сте на 3000 оборота, пък надолу сте на 1800 и то на една и съща предавка, с една и съща скорост...
Не мисля че изобщо съществува кола с ръчни скорости, която на пета скорост със 100 км/ч да е на различни обороти в зависимост от терена. Винаги е със 100, винаги е на пета, винаги е на определени обороти /примерно 2500/. Но такива филми в баира да е с 3000, пък надолу с 1500, са странни.
Ако отново карам със 100, но върна четвърта или трета, естествено че оборотите ще са по-големи, но ако съм си на пета със 100, не виждам как като спускам оборотите ми ще намаляват, освен ако не изключа от скорост или не убия скоростта на колата.
Вече за автоматика на колегата не знам, там принципът е различен.
Не мисля че изобщо съществува кола с ръчни скорости, която на пета скорост със 100 км/ч да е на различни обороти в зависимост от терена. Винаги е със 100, винаги е на пета, винаги е на определени обороти /примерно 2500/. Но такива филми в баира да е с 3000, пък надолу с 1500, са странни.
Ако отново карам със 100, но върна четвърта или трета, естествено че оборотите ще са по-големи, но ако съм си на пета със 100, не виждам как като спускам оборотите ми ще намаляват, освен ако не изключа от скорост или не убия скоростта на колата.
Вече за автоматика на колегата не знам, там принципът е различен.
- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Въпрос за оборотите и скоростта на движение
Пичове въртящия момент преди да иде в скоростната кутия минава през торк конвертора,там са 2 турбини разположени една срещу друга без твърда връзка помежду им,а пренасянето на въртящия момент се получава чрез нагнетяване и насочване на хидравлична течност от едната към другата.Естествено,че тогава ще е нужно повече обороти за да се достигне нужния въртящ момент от торка за да потдържа колата същата скорост.
- NikVanov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1031
- Регистриран на: 9.11.2010
- Пол: Мъж
- Кара: X3 E83 2.0d 2006; 316 i 1999;
Re: Въпрос за оборотите и скоростта на движение
,,Ако на 5-та спускаш надолу с малко газ си на 2000 оборота, но ако изкачваш и си напомпил педала до ламарината е възможно да е с повече обороти.''
Ама как ще е възможно, не е възможно, а е задължително!!! Правя уточнението, че нямам опит от кола с автоматични скорости! И затова повтарям, че нещо дълбоко бърка едната половина спорещи, затова е добре да се намеси някой по-авторитетен колега от форума, да не станем за смях.
Ама как ще е възможно, не е възможно, а е задължително!!! Правя уточнението, че нямам опит от кола с автоматични скорости! И затова повтарям, че нещо дълбоко бърка едната половина спорещи, затова е добре да се намеси някой по-авторитетен колега от форума, да не станем за смях.
- unikalen88
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1553
- Регистриран на: 7.09.2008
- Местоположение: около Пловдив
- Кара: BMW 330cd
Re: Въпрос за оборотите и скоростта на движение
на моята несъм забелязал,на ръчка съм сигорен че трябва да са еднакви-иначе съединителя буксува,на автомата си мисля че след 2000 оборота торка е постоянно заключен и би трябвало пак да са еднакви оборотите,може да има проблем и да буксува.Други дертове прави ли кутията.Например на автопилот със скорост над 100 километра играе ли обортомера???

Re: Въпрос за оборотите и скоростта на движение
Нормално е при автоматика да имаш различни обороти при еднаква скорост и различно натоварване.
Обаче при тази скорост мисля че кутията трябва да заключи хидротрансформатора и да не вдига така обороти.
Има доста изписано за автоматите,потърси из форума.
Обаче при тази скорост мисля че кутията трябва да заключи хидротрансформатора и да не вдига така обороти.
Има доста изписано за автоматите,потърси из форума.
- spiromiro
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 19.07.2013
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Детайли за колата: 320 D, 150 hp
Re: Въпрос за оборотите и скоростта на движение
Благодаря, колеги! Хубаво е, че има хора които разбраха какво питам и изказаха компетентно мнение по въпроса, че се бях отчаял 

Re: Въпрос за оборотите и скоростта на движение
bullet83m написа:Нормално е при автоматика да имаш различни обороти при еднаква скорост и различно натоварване.
Обаче при тази скорост мисля че кутията трябва да заключи хидротрансформатора и да не вдига така обороти.
Има доста изписано за автоматите,потърси из форума.
Е да ама ако си на равно, а когато му трябва повече мощност на торка може и така да се получи. До сега на 5 БМВ-та от различни години и с различни двигатели (бензинови) и всичките автомати са го правили това и не са имали проблеми.
- fancooler
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 269
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320Ci '01
Re: Въпрос за оборотите и скоростта на движение
GecataBMW-E46 написа:Пичове въртящия момент преди да иде в скоростната кутия минава през торк конвертора,там са 2 турбини разположени една срещу друга без твърда връзка помежду им,а пренасянето на въртящия момент се получава чрез нагнетяване и насочване на хидравлична течност от едната към другата.Естествено,че тогава ще е нужно повече обороти за да се достигне нужния въртящ момент от торка за да потдържа колата същата скорост.

И при мен като поддържам постоянна скорост на пета предавка мени оборотите в зависимост от терена. Колата е бензин, автоматик.
- spiromiro
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 19.07.2013
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Детайли за колата: 320 D, 150 hp
Re: Въпрос за оборотите и скоростта на движение
След изчитането на много неща по въпроса из интернет, мненията на някой от колегите, гледането на не малко клипчета за начина на действие и принципа на работа на автоматичните скоростни кутии стигнах до извода, че поведението на моята скоростна кутия е напълно нормално и нямам проблем с нея. Още веднъж благодаря на отзовалите се колеги!
- bigfinger
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: 18.06.2014
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 316i E46 N42B18
Re: Въпрос за оборотите и скоростта на движение
Колега Spiromiro, случайно да имаш повишен разход на гориво?
Според мен не е нормално, освн ако в хидротрансформатора няма съдинител за заключване, което много ме съмнява.
Ако си ходил на диагностика сподели кодове за грешки.
Според мен не е нормално, освн ако в хидротрансформатора няма съдинител за заключване, което много ме съмнява.
Ако си ходил на диагностика сподели кодове за грешки.
Няма ненаказано добро!!!! Китайска поговорка.
- spiromiro
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 19.07.2013
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Детайли за колата: 320 D, 150 hp
Re: Въпрос за оборотите и скоростта на движение
Разхода ми е 11 градско и 7 извън мерен многократно по системата пълно-пълно на големи дистанции.
- logout
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 29.10.2005
- Местоположение: фар-ийст ъв София
- Пол: Мъж
- Кара: KiA, Volvo, Ford
- Мечтае да кара: Болид от F1
- Детайли за колата: Picanto 2008, V70 2001, Puma 2021
Re: Въпрос за оборотите и скоростта на движение
Нека и аз да споделя нещо... Понеже и аз от скоро се сдобих с мойта печка автоматик, си мислех, че точно този автоматик просто трябва да превключва скорости, когато това е необходимо. Е да, ама не точно. Пример - ускорявам с малко повечко газ на равно и се наблюдава следното - оборотите са константа, а скоростта расте. Това е до един момент, след което едва-едва се долавя превключване на кутията, оборотите мръдват съвсееем малко, но пак остават горе-долу постоянни, а скоростта отново расте.
Понеже последната година, година и половина, се накарах на всякакви коли с автоматици все 2012-та и нататък (Шевролет, Нисан, Мазда, Форд, Хюндай, ФВ Джета, БМВ Ф30 328и, Тойота, Додж, може и да пропускам някоя...) ми направи впечатление, че повечето автоматици работят почти като ръчни скорости, само дето сами решават кога да сменят предавките надолу/нагоре, иначе казано при превключване от една предавка на друга разликата в оборотите е драстична. Единствено нисаните обаче се държаха така, както се държи моята кутия - констатни обороти, промяна на скоростта и превключване на предавките пак когато кутията си сметне, като оборотите при превключването отново почти не мърдат.
Също така на темпомат, когато скоростта е константа, оборотите играят нагоре-надолу в зависимост от терена/наклона, а предавката не мърда - примерно стои си все на 5-та. Та явно има различни типове автоматици. Е, при кик-даун връща предавка и оборотите отиват към червеното, ама тогава и ситуацията е различна. И още нещо - понякога тръгвам да ускорявам и дори като натисна до долу педала, няма връщане на предавка. За да накарам кутията да превключи, има малък трик - първо отпускам газта за кратко и после заварявам педала... тогава връща гарантирано.
И понеже имам съсед, който работи в гаража на градския транспорт и е специалист по автоматичните скоростни кутии на Мерцедес автобусите (и е ходил на специализация в Германия в завода им), ще го поразпитам, пък после ще пиша, ако каже нещо интересно...
Понеже последната година, година и половина, се накарах на всякакви коли с автоматици все 2012-та и нататък (Шевролет, Нисан, Мазда, Форд, Хюндай, ФВ Джета, БМВ Ф30 328и, Тойота, Додж, може и да пропускам някоя...) ми направи впечатление, че повечето автоматици работят почти като ръчни скорости, само дето сами решават кога да сменят предавките надолу/нагоре, иначе казано при превключване от една предавка на друга разликата в оборотите е драстична. Единствено нисаните обаче се държаха така, както се държи моята кутия - констатни обороти, промяна на скоростта и превключване на предавките пак когато кутията си сметне, като оборотите при превключването отново почти не мърдат.
Също така на темпомат, когато скоростта е константа, оборотите играят нагоре-надолу в зависимост от терена/наклона, а предавката не мърда - примерно стои си все на 5-та. Та явно има различни типове автоматици. Е, при кик-даун връща предавка и оборотите отиват към червеното, ама тогава и ситуацията е различна. И още нещо - понякога тръгвам да ускорявам и дори като натисна до долу педала, няма връщане на предавка. За да накарам кутията да превключи, има малък трик - първо отпускам газта за кратко и после заварявам педала... тогава връща гарантирано.
И понеже имам съсед, който работи в гаража на градския транспорт и е специалист по автоматичните скоростни кутии на Мерцедес автобусите (и е ходил на специализация в Германия в завода им), ще го поразпитам, пък после ще пиша, ако каже нещо интересно...
It's not who You are, it's who You know...
- default_pz
- Потребител
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 21.02.2013
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 320DA
- Детайли за колата: FL
Re: Въпрос за оборотите и скоростта на движение
Абсолютно нормално поведение на автоматика на автора на темата. Има го и във форума описано. При мен се държи по същия начин, а скоростната ми кутия е в перфектно здраве. При смачкване на газта отключва торка и вдига оборотите, без да сменя предавка, за да се получи повече повер. Ако не е достатъчно - сваля предавка надолу. Това е.
Re: Въпрос за оборотите и скоростта на движение
На колегата всичко му е нормално и не трябва да се притеснява - хидросъединителя се заключва при скорост над 110 км/ч. за този модел 320д.
Има вариант да се постигне и по-ранно заключване - прави го един немец, естествено срещу 250 евро.
http://translate.google.com/translate?c ... index.html
Това е линка към сайта на немеца - обяснил ги е добре нещата.
Аз даже прежалих 250 евро и наистина се получава така както го е описал.
Има вариант да се постигне и по-ранно заключване - прави го един немец, естествено срещу 250 евро.
http://translate.google.com/translate?c ... index.html
Това е линка към сайта на немеца - обяснил ги е добре нещата.
Аз даже прежалих 250 евро и наистина се получава така както го е описал.
31 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани