330d скоростна кутия, демпф. маховик, съединител

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 16.04.2014
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: BMW e39 530d 2001 sedan automatic
Мечтае да кара: Нещо М

330d скоростна кутия, демпф. маховик, съединител

Мнение от dido_06 » 03 Юли 2014, 14:15

Здравейте, колеги. Имам e46 330d (фейслифт 184к.с.) с тракане откъм скоростната кутия, демпферния маховик. На 2 места ми казаха, че трака от маховика, обаче днес ходих при момче, което е работило в сервиз на БМВ и ми каза, че трака и скоростната кутия и маховика(повече кутията). Също така каза, че има вариант да се оправи кутията с добавки(малко ми е трудно да повярвам). Да речем, че имам скоростна кутия от 330d 204 к.с. 6 степенна, има ли вариант да стане кутията за моята кола(ясно ми е, че ще вземам и маховик и съединител от 204 к.с.)??? Ако не става 6 степенна, от какви други двигатели (примерно 320d) стават скоростните кутии за моя двигател? Също така, има ли някакъв шанс да се оправи кутията с ново масло, добавки? Момчето ми каза, че и с тази кутия мога да карам и ако трака от нея не е болка за умиране това тракане. Посъветвайте ме, каква кутия, маховик, съединител да сложа. Също така да кажа, че не смятам да продавам колата, искам да си я оправя и така да си я карам(всичките майстори ме питаха дали смятам да я карам или да я махам).

И само да вметна как разбра, че трака и скоростната кутия. При изгасяне на двигателя с натиснат съединител претраква нещо.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: 330d скоростна кутия, демпф. маховик, съединител

Мнение от stony1 » 03 Юли 2014, 14:53

Колега, когато съединителят е натиснат скоростната кутия е отцепена от двигателя. Как при това положение може нещо да трака от кутията. Ако трака когато е зацепена - ок, но когато е отцепена - нещо не ми се вързва.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: 330d скоростна кутия, демпф. маховик, съединител

Мнение от Zagy » 03 Юли 2014, 15:38

Много ме съмнява проблема да е в скоростите. Много по-вероятно е да е в маховика или аксиалния лагер, но трябва да свалиш кутията и да погледнеш.
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N55

Re: 330d скоростна кутия, демпф. маховик, съединител

Мнение от bscsystem » 03 Юли 2014, 16:05

Да, Заги е прав. Най-вероятно е от маховика, но не прави грешката като мен да купиш маховик и съединител за твоята кутия. Сложи 6 степенна от 204коня (вървят около 400/600лв втора ръка) и им подмени маховика и съединителя. След това ще си имаш достатъчно обороти да и подминаваш километража.

(!) Много е важно да не забравиш, когато сваляш скоростите да си оправиш ябълката на лоста, както и някой от пружините за да ти стой стегнат лоста след това. Цената на комплеката не е голяма (под 100лв).

пп: помисли и за шорт шифтър, излиза около 20/30лири.


(!)Ако си решил да напъваш колата след време с още нютони може да вземеш съединител и притискател на Закс перформънс с доставката излиза около 1300лв. Твоя излиза около 400лв.
E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold

E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold

N55 335i m-sport, S2+ 331whp

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 6.02.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба

Re: 330d скоростна кутия, демпф. маховик, съединител

Мнение от bai_ILIA » 03 Юли 2014, 17:07

колега, ръчните скоростни кутии на Е46 си го имат този проблем. Разтракват се малко и мисля, че лагера на първичния вал го отнася. Моята на празен ход леко ромоли и след новия съединител с маховик това си остана. Като натиснеш съединителя, утихва. Което си значи само едно - кутията има износване на първичния вал. Също така ако загася без натиснат съединител притраква, ако е натиснат гаси меко. Питах майсторите дали да я правим и те казаха, да си карам така и да не се занимавам с глупости. Минах много км и нищо не се е променило. Просто иска да се разцепи кутията и да се сменят лагерите + всичко което има признаци на износване. Тези кутии са пословично здрави и държат на извращения, така че не е никакъв поблем. Аз нямам намерение да я правя освен ако не се влоши положението, но чесно казано не ми се вярва...Със сигурност ще си направя моята ако се наложи, понеже втората ръка ми се вижда малко Тото 1.

каквото и да си говорим обаче, ако не свалиш кутията и не огледаш какво е положението, може само да гадаем. най-вероятно и маховика и кутията имат износване.
"Чемодан, вокзал, Москва"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: 330d скоростна кутия, демпф. маховик, съединител

Мнение от CTORH » 03 Юли 2014, 17:28

То да я правиш хубаво, ама частите за тея кутии при дилъра са некви космически цифри. Айде лагери от много места можеш да си купиш, ама "всичко което има признаци на износване" ако тръгнеш да сменяш, то ще излезе колкото колата. :mhihi:
Иначе по проблема на колегата, аз много се съмнявам да е от кутията. Ако е лагера на първичния вал не е тракане, а точно ромолене/стържене и при натискане на съединителя изчезва, а ти казваш, че си трака и при натиснат съединител. Според мен се готви за маховик.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 6.02.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба

Re: 330d скоростна кутия, демпф. маховик, съединител

Мнение от bai_ILIA » 03 Юли 2014, 18:02

CTORH написа:То да я правиш хубаво, ама частите за тея кутии при дилъра са некви космически цифри. Айде лагери от много места можеш да си купиш, ама "всичко което има признаци на износване" ако тръгнеш да сменяш, то ще излезе колкото колата. :mhihi:
Иначе по проблема на колегата, аз много се съмнявам да е от кутията. Ако е лагера на първичния вал не е тракане, а точно ромолене/стържене и при натискане на съединителя изчезва, а ти казваш, че си трака и при натиснат съединител. Според мен се готви за маховик.


нямах на предвид, че бих сменил зъбни колела, но като гледам така е прозвучало :mhihi: лагерите са достатъчни и не е скъпо. абе нищо няма да сменям :yes: иначе колегата да сподели какво се е случило като има развитие по въпроса.
"Чемодан, вокзал, Москва"

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 16.04.2014
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: BMW e39 530d 2001 sedan automatic
Мечтае да кара: Нещо М

Re: 330d скоростна кутия, демпф. маховик, съединител

Мнение от dido_06 » 03 Юли 2014, 18:27

bscsystem написа:Да, Заги е прав. Най-вероятно е от маховика, но не прави грешката като мен да купиш маховик и съединител за твоята кутия. Сложи 6 степенна от 204коня (вървят около 400/600лв втора ръка) и им подмени маховика и съединителя. След това ще си имаш достатъчно обороти да и подминаваш километража.

(!) Много е важно да не забравиш, когато сваляш скоростите да си оправиш ябълката на лоста, както и някой от пружините за да ти стой стегнат лоста след това. Цената на комплеката не е голяма (под 100лв).

пп: помисли и за шорт шифтър, излиза около 20/30лири.


(!)Ако си решил да напъваш колата след време с още нютони може да вземеш съединител и притискател на Закс перформънс с доставката излиза около 1300лв. Твоя излиза около 400лв.


Да разбирам ли, че може да се сложи 6 степенна? И ако може да ми кажете цени на съединител+маховик за 6 степенна. Намерих за моята кутия маховик за 715 лева и съединител за 360 лева(ЛУК). Четох в английски форум, че някакъв е минал от 5 на 6 скорости и не е сменял маховика, само съединителя... Понеделник мисля да вкарвам колата в бокса и се колебая да търся ли кутия, какви части да купувам...

пп. При натиснат и пуснат съединител си трака нещо при гасене на колата. Аз смятам, че проблема е в маховика, за кутията не съм сигурен, понеже освен тракането всичко друго си е супер. Има вибрации в педала на съединителя...

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 28.07.2013
Местоположение: Търговище, София
Пол: Мъж
Кара: E46 330d
Мечтае да кара: E30-ка, настрани у завоите

Re: 330d скоростна кутия, демпф. маховик, съединител

Мнение от B.Alexandrov » 03 Юли 2014, 20:05

Здравейте,

Да се включа и аз с моите премеждия. Колега, имам също 330d, но преди фейса. Притракваше и моята, та реших да сменям всичко на куп. Абе дразни ме просто като има нещо по нея което не е в ред. Сложих съединител и маховик на LUK, тампони, на мотор и разни други дреболии смених... Та удари ме малко повече парици, понеже се оказва, че на моделите преди фейса маходика си ебал мамата. А такива схеми с втора ръка части, особено маховик и съединител не ми допадат. Ръчката ми влиза добре, но не е много "мазно" така да се изразя.
Като цяло толкова наринах по нея, че си е вече вечно моя. Но пък ми е драго на душата.
Така че колега, мисли какво да я правиш докато е време.

bai_ilia, абе при мене се появи един шум още преди да ги сменя тия работи. Колата почна да ръмжи доста повече, с вдигане на оборотите и то в рамките на много кратък период от време. Все едно имам много повече коне под капака отколкото в дейстителност :mhihi:. След смяната на съединител и маховик, шума си остана и аз съм на мнението, че е от лагера на първичния вал, ама честно да ти кажа, не ми се сваля пак кутията при положения, че я сваляхме преди 2-3 месеца. Но ме дразни много точ шум. Дори имам леки вибрации по съединителя като сменям предавки.

Поздрави и успех :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: 330d скоростна кутия, демпф. маховик, съединител

Мнение от stony1 » 03 Юли 2014, 21:42

Ако проблемът е в първичния вал, ще се чуват всякакви шумове от сорта на ромолене, виене, свистене и каквото там се сетите единствено и само при ненатиснат съединител. Тези шумове изчезват когато се натисне съединителя. При гасене на колата с натиснат съединител се чува "притракване", което се дължи предимно на маховика и няма нищо общо със скоростната кутия. Този, който е казал на колегата, че има проблем със скоростната кутия само защото колата притраква при гасенен на двигателя нека да си скъса дипломата.
Относно маховика и съединителя - купуват се винаги нови. Кутия втора ръка е като да играеш руска рулетка.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 16.04.2014
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: BMW e39 530d 2001 sedan automatic
Мечтае да кара: Нещо М

Re: 330d скоростна кутия, демпф. маховик, съединител

Мнение от dido_06 » 03 Юли 2014, 22:30

stony1 написа:Ако проблемът е в първичния вал, ще се чуват всякакви шумове от сорта на ромолене, виене, свистене и каквото там се сетите единствено и само при ненатиснат съединител. Тези шумове изчезват когато се натисне съединителя. При гасене на колата с натиснат съединител се чува "притракване", което се дължи предимно на маховика и няма нищо общо със скоростната кутия. Този, който е казал на колегата, че има проблем със скоростната кутия само защото колата притраква при гасенен на двигателя нека да си скъса дипломата.
Относно маховика и съединителя - купуват се винаги нови. Кутия втора ръка е като да играеш руска рулетка.


Винаги като натисна съединителя, шумовете изчезват (ако ги има са точно описаните). Утре ако мога ще направя клип как дрънчи... Евентуално да ми кажете цена на първичен вал? Мисля, че има тема как да се сменя ( viewtopic.php?f=8&t=262069&hilit=%D1%81%D0%BC%D1%8F%D0%BD%D0%B0+%D0%BF%D1%8A%D1%80%D0%B2%D0%B8%D1%87%D0%B5%D0%BD+%D0%B2%D0%B0%D0%BB )

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: 330d скоростна кутия, демпф. маховик, съединител

Мнение от CTORH » 04 Юли 2014, 9:04

bai_ILIA написа:...нямах на предвид, че бих сменил зъбни колела, но като гледам така е прозвучало :mhihi: лагерите са достатъчни и не е скъпо. абе нищо няма да сменям :yes: иначе колегата да сподели какво се е случило като има развитие по въпроса.

Аз също нямах предвид зъбни колела, за синхронизатори говорех. :)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N55

Re: 330d скоростна кутия, демпф. маховик, съединител

Мнение от bscsystem » 04 Юли 2014, 17:31

dido_06 написа:
bscsystem написа:Да, Заги е прав. Най-вероятно е от маховика, но не прави грешката като мен да купиш маховик и съединител за твоята кутия. Сложи 6 степенна от 204коня (вървят около 400/600лв втора ръка) и им подмени маховика и съединителя. След това ще си имаш достатъчно обороти да и подминаваш километража.

(!) Много е важно да не забравиш, когато сваляш скоростите да си оправиш ябълката на лоста, както и някой от пружините за да ти стой стегнат лоста след това. Цената на комплеката не е голяма (под 100лв).

пп: помисли и за шорт шифтър, излиза около 20/30лири.


(!)Ако си решил да напъваш колата след време с още нютони може да вземеш съединител и притискател на Закс перформънс с доставката излиза около 1300лв. Твоя излиза около 400лв.


Да разбирам ли, че може да се сложи 6 степенна? И ако може да ми кажете цени на съединител+маховик за 6 степенна. Намерих за моята кутия маховик за 715 лева и съединител за 360 лева(ЛУК). Четох в английски форум, че някакъв е минал от 5 на 6 скорости и не е сменял маховика, само съединителя... Понеделник мисля да вкарвам колата в бокса и се колебая да търся ли кутия, какви части да купувам...

пп. При натиснат и пуснат съединител си трака нещо при гасене на колата. Аз смятам, че проблема е в маховика, за кутията не съм сигурен, понеже освен тракането всичко друго си е супер. Има вибрации в педала на съединителя...


Няма шанс маховик от 6 скорости да стане на 5 скорости. Не знам къде си чел нещо, но ако може да споделиш линка да видим, какво преправят за да се получат нещата.
Цената на маховика (лук) за 5 скорости 184к.с. версията, която си намерил е много добра. Попринцип цената им е около 1000лв без малко.. Съединител с притискател вървят горе/долу толкова ~360лв.

Аз смених преди 6 /7 месеца маховик и съединител и сега определено ме е яд, защото трябва да дам пари за същите неща.

Тази информация с маховиците, пасването им и т.н. я знам от среща с Oleg-16V, ако искаш му пиши, защото по-добра 330ка дизел от неговата в България и не само не съм виждал. Човека е отвратително точен и най-вероятно няма да ти откаже информация, която ще ти спести много пари.
E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold

E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold

N55 335i m-sport, S2+ 331whp

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 16.04.2014
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: BMW e39 530d 2001 sedan automatic
Мечтае да кара: Нещо М

Re: 330d скоростна кутия, демпф. маховик, съединител

Мнение от dido_06 » 04 Юли 2014, 18:59

http://www.e46zone.com/forum/topic/4430 ... completed/ Тук пише, че става маховика.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 792
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: 330d скоростна кутия, демпф. маховик, съединител

Мнение от choio » 05 Юли 2014, 11:19

Аз съм го писал в няколко теми ще го напиша и тук....първо ако имате ромолящ лагер в ск.кутия при при празен ход на първичен вал т.е при 750 об/мин тогава при 4000 об вярвайте ми ще го чувате се едно ще роди всеки момент,в този ред на мисли не мисля че в кутията има проблем. За 6 степенната кутия има ли резервни части,смисъл синхрони ,муфи,аз съм чувал че не ...ест може да греша. Маховика и съединителя не са чак толкова брутално скъпи...аз лично ги смених преди 15000км маховика нов на лук(то друг не го и прави) ми излезе 700 лв а съединителя на закс 343 лв ,мисля че не е чак толко зле. Не виждам смисъла колегата да влиза в филма със смяна на кутия от 5 към 6 степенна. Никога не съм имал проблем с маховика но го смених със съединителя по простата причина ,че по предписание е така и защото засилихме колата и исках да съм сигурен че ще държи новия съединител....естеството на работата ми е такова че в 90% от случаите когато има притракване на празен ход и то не се увеличава с оборотите на мотора,а напротив,изчезва причината е в маховика...успех на колегата :yes:

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook