Въпрос за ударни тампони

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 30.04.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: на пълна газ
Мечтае да кара: MB SLS AMG

Въпрос за ударни тампони

Мнение от DiGital » 30 Юни 2014, 23:22

Здравейте колеги,

днеска преглеждах колата, да правя списък какво е за подмяна и т.н. Забелязах, че между ударния тампон и аморт. има около 1см само ход, като е в движения сигурно щее 1,5цм. Въпросът ми е, нормално ли е или аморт. вече сасе изморили? За отпреде става дума.
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Въпрос за ударни тампони

Мнение от Dirty M5 driveR » 01 Юли 2014, 4:20

Искаш да кажеш, че тампона хлопа в стеблото на амосртисьора? Ако е така това не е фатално и може да си караш с него докато все още е цял. Сменя се като се разпадне.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 30.04.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: на пълна газ
Мечтае да кара: MB SLS AMG

Re: Въпрос за ударни тампони

Мнение от DiGital » 01 Юли 2014, 8:46

Не, не тампона и маншона даже са в много добро състояние. Стержена на аморт. има около 1см ход преди да остане на ударния тампон, това е. Видимо колата стои много добре, няма наклон на някоя страна, от двете страни е еднакво. Като сравня с на съседа е46 комбито май неговата е леко с по голям просвет, но може и дасе лъжа (гумите ни са еднакъв размер). Обикновенно окачване съм. Като карам няма проблеми, не лопа, но като мина от бабуните, паветата или ако има резнато на пътя (това по мостовете) и мина с по-голяма скорост усещам, че хода на окачването свършва (това е най-точното чувство) и е много твърдо усещането (явно удара се предава по ударния тампон през лагера на макферсона в купето). Това което направих, натискам колата по калника и пускам, не подскача, но пъхам си пръста между тампона и аморт. карам приятел да напъне и пусне - 1 см ход остава, но ако хвана и надигна калника се получава около ,5см още ход т.е. леко се повдига предницата. Мерих височината от долния ръб на джантата до калника (както го дават в техническата литература) и излиза даже леко в горната граница, както и в задницата също излиза.

Хода ми е по къс от този тук:

http://www.m3post.com/forums/attachment ... 1225496726
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: Въпрос за ударни тампони

Мнение от CTORH » 01 Юли 2014, 9:17

Според мен по-скоро пружините са ти поомекнали вече.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 30.04.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: на пълна газ
Мечтае да кара: MB SLS AMG

Re: Въпрос за ударни тампони

Мнение от DiGital » 01 Юли 2014, 13:57

Незнам, добре стои колата, излиза височината на макс стойност (дори да седнем двама пак излизат). Аз имам да оправям едното бомбе, да сменя тампона на макферсона, като откача всичко ще видя кое как.
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Въпрос за ударни тампони

Мнение от Dirty M5 driveR » 01 Юли 2014, 19:35

Тоя тампон няма никакво значение как седи. Неговата роля е да противодейства на пълно свиване на стержена, съответно удар. Ако наистина по бабуни и неравности усещаш как хора на амортисьорите свършва то този тампон се двига чак до тампона горе. После дали слиза малко надолу или не въобще не трябва да те вълнува.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 30.04.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: на пълна газ
Мечтае да кара: MB SLS AMG

Re: Въпрос за ударни тампони

Мнение от DiGital » 01 Юли 2014, 20:56

Е това е моя проблем колега. Хода е много малък.....както писах 1см ход. Оня ден имаше е92 при мене и погледнах - със спорт окачване и там има 1см ход, возих се като моята е, а аз съм плейн симпъл окачване..... Не казвам, че тампона е заминал, а просто факта, че хода е много малък. Сега ако някой колага погледне при него как е и каже, че също е 1см щее друго....
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 30.04.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: на пълна газ
Мечтае да кара: MB SLS AMG

Re: Въпрос за ударни тампони

Мнение от DiGital » 22 Авг 2014, 14:15

Миналата неделя разглобявах всичко по макферсъна. Пружините ми са с 3 червени точки НЕКА НЯКОЙ който има подобна на моята кола да сподели дали и те са с такива пружини (320д 04год сток), ударния тампон е доста мек, доколото знам в началото са много меки но нагоре стават много твърди, а моя е мек целия и е понапукан, но не скъсан. 2та аморт. абсолютно еднакви, вървят меко и плавно, но са стари на 10год и на 250-70к (някъде в този диапазон) като 50к на бг пътища :)
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook