Проблем с ходовата част - воланът си завива сам при спиране
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
Проблем с ходовата част - воланът си завива сам при спиране
Здравейте колеги,
Имам проблем с ходовата част на Е90 - при спиране (постепенно и плавно) воланът често се опитва да ми се изплъзне от ръцете, като си завива сам наляво или надясно, понякога ако го оставя - до 90 градуса! Също при преминаване през неравности или по павета играе доста. По принцип е твърд, но не мисля, че е нормално толкова да влиза в коловози.
Знам за няколко проблема по ходовата част и понеже чувам разнородни мнения, искам да видя според вас кой може да е основният причинител.
Първо - преден десен амортисьор е леко омаслен - смяната на двата предни заедно с всякакви там опорни шайби, прашници и прочее ще е над 2000 лв. с ориг. части в оторизиран сервиз. Иска ми се този ремонт да почака...
Второ - предните дискове и накладки били за смяна (още 2-3 хиляди км живот) - не мисля, че дисковете са криви, не ми тресе, а и воланът играе не само при спиране, а и в движение.
Трето - предните гуми са поизносени (дот 2010) и отиват към смяна (джантите са 17ки).
Въпреки горните проблеми няма никакво тропане, скърцане и т.н. - единствено това придърпване на волана, което се случва и в двете посоки. На 2 места я гледаха и ме увериха, че кормилната уредба била ок, като се сменят амортисьорите и дискове/надладки ще се оправи. Също разбрах че е добре да се сменят някакви втулки на надлъжните носачи.
Тъй като досега не се е налагало да търся сервиз, ако някой от вас знае за добър (не от официалните) сервиз за ходова част, където ще могат да ми направят оферта за труд и където консултирайки се с мен ще подберат всички необходими резервни части и ще могат да ги поръчат, ще бъда благодарен!
Имам проблем с ходовата част на Е90 - при спиране (постепенно и плавно) воланът често се опитва да ми се изплъзне от ръцете, като си завива сам наляво или надясно, понякога ако го оставя - до 90 градуса! Също при преминаване през неравности или по павета играе доста. По принцип е твърд, но не мисля, че е нормално толкова да влиза в коловози.
Знам за няколко проблема по ходовата част и понеже чувам разнородни мнения, искам да видя според вас кой може да е основният причинител.
Първо - преден десен амортисьор е леко омаслен - смяната на двата предни заедно с всякакви там опорни шайби, прашници и прочее ще е над 2000 лв. с ориг. части в оторизиран сервиз. Иска ми се този ремонт да почака...
Второ - предните дискове и накладки били за смяна (още 2-3 хиляди км живот) - не мисля, че дисковете са криви, не ми тресе, а и воланът играе не само при спиране, а и в движение.
Трето - предните гуми са поизносени (дот 2010) и отиват към смяна (джантите са 17ки).
Въпреки горните проблеми няма никакво тропане, скърцане и т.н. - единствено това придърпване на волана, което се случва и в двете посоки. На 2 места я гледаха и ме увериха, че кормилната уредба била ок, като се сменят амортисьорите и дискове/надладки ще се оправи. Също разбрах че е добре да се сменят някакви втулки на надлъжните носачи.
Тъй като досега не се е налагало да търся сервиз, ако някой от вас знае за добър (не от официалните) сервиз за ходова част, където ще могат да ми направят оферта за труд и където консултирайки се с мен ще подберат всички необходими резервни части и ще могат да ги поръчат, ще бъда благодарен!
- 90e90e
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 297
- Регистриран на: 23.09.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 320д
- Мечтае да кара: hibrid
Re: Проблем с ходовата част - воланът си завива сам при спир
колега, старателно ти прочетох поста и ако съм на тебе - за хляб няма да ида с тая кола...
За да ти отговорим на единствения въпрос "къде да ремонтираш" - ще е нужно да сподели от коя точка на света задаваш въпроса, за да се ориентираме къде да те насочим...
За да ти отговорим на единствения въпрос "къде да ремонтираш" - ще е нужно да сподели от коя точка на света задаваш въпроса, за да се ориентираме къде да те насочим...
За да спрем да се избиваме по пътищата, трябва да се спре алкохола на мъжете и бензина на жените! Карайте така, че да стигнете!
Re: Проблем с ходовата част - воланът си завива сам при спир
Извинявам се, че забравих да посоча - става въпрос за град София. Иначе да, проблемът звучи доста сериозен, но като цяло колата се държи ок на пътя, единствено това с волана ме притеснява. При скорости над 40-50 км/ч сякаш спира да се усеща.
Пропуснах да спомена, че воланът в повечето случаи не се връща плавно и трябва намеса от моя страна за изправяне след завой. Най-добре човек който разбира да я покара и бързо ще разбере за какво говоря.
Пропуснах да спомена, че воланът в повечето случаи не се връща плавно и трябва намеса от моя страна за изправяне след завой. Най-добре човек който разбира да я покара и бързо ще разбере за какво говоря.
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Проблем с ходовата част - воланът си завива сам при спир
elclas написа:
Първо - преден десен амортисьор е леко омаслен - смяната на двата предни заедно с всякакви там опорни шайби, прашници и прочее ще е над 2000 лв. с ориг. части в оторизиран сервиз. Иска ми се този ремонт да почака...
2000 лв ?!?!?!?!?! WTF отиваш и купуваш bilstein за твоя модел и със тампоните и прахобраните няма да скочиш над 500

Но, относно основния ти проблем ако е карано много с изтърван амотисьор може да е заминало и някой тампон и да има разминаване в реглажа на колата от там и да бие волана, друга причина да бие в някоя посока при спиране - криви дискове, заминали биалетки(но ще тропа)
Просто недей да ходиш да купуваш оригинални части, които да са ти 1/5та от стойността на колата има страхотни алтернативи, които са на приемливи цени.
Re: Проблем с ходовата част - воланът си завива сам при спир
Относно 2-те хил. лв. - това е с части от Дару, двата амортисьора са 1000 лв. (по 500 лв. единия), два опорни лагера 320 лв., два демпфера 70 лв., две подложки 50 лв., разни гайки, шайби и тем подобни и труд.
Вероятно не всички елементи освен амортисьорите са за смяна, но е разбираемо в официалните сервизи да действат така, а може би е правилно покрай амортисьорите да се подменят и те. Четох много смесени отзиви за нови амортисьори от различни марки, аз съм със спортно окачване и мога да си купя Sachs за 300 лв. или KYB за 120 лв. бройката и се страхувам, че ще са по-зле от оригиналните. Всъщност не знам точно какви са оригиналните, но струват 500 лв. единия, при това с отстъпка 10%.
http://www.autopower.bg/%D0%B0%D0%BC%D0 ... 45c15.html
Вероятно не всички елементи освен амортисьорите са за смяна, но е разбираемо в официалните сервизи да действат така, а може би е правилно покрай амортисьорите да се подменят и те. Четох много смесени отзиви за нови амортисьори от различни марки, аз съм със спортно окачване и мога да си купя Sachs за 300 лв. или KYB за 120 лв. бройката и се страхувам, че ще са по-зле от оригиналните. Всъщност не знам точно какви са оригиналните, но струват 500 лв. единия, при това с отстъпка 10%.
http://www.autopower.bg/%D0%B0%D0%BC%D0 ... 45c15.html
Re: Проблем с ходовата част - воланът си завива сам при спир
А регулаж на предницата дали си правил скоро? Новите амортисьори наистина са не по-вече от 500 лв, аз сменях с прахоуловители, тампони и всичко към тях и по спомен беше към 600 лв всичко (без труда). От дискове и накладки не виждам как може да ти дърпа волана, освен ако не спира повече с едното колело, ама тогава АБС-а трябва да свети. Гумите ако са съхранявани ОК не би трябвало да са проблема, но си зависи колко км са минати с тях.
- 90e90e
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 297
- Регистриран на: 23.09.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 320д
- Мечтае да кара: hibrid
Re: Проблем с ходовата част - воланът си завива сам при спир
wmalevski написа:А регулаж на предницата дали си правил скоро? Новите амортисьори наистина са не по-вече от 500 лв, аз сменях с прахоуловители, тампони и всичко към тях и по спомен беше към 600 лв всичко (без труда). От дискове и накладки не виждам как може да ти дърпа волана, освен ако не спира повече с едното колело, ама тогава АБС-а трябва да свети. Гумите ако са съхранявани ОК не би трябвало да са проблема, но си зависи колко км са минати с тях.
Регулажа преди баланс на джанти, гуми е безмислен макар, че няма да го върнат никъде(никой не те пита "оправил ли си гуми-джанти")...ABS се активира само когато имаме блокиране!!! В случая при натискане на спирачка - колата да тегли към "по-силното" колело е нормално. Според мен разумните стъпки са следните:
1. смъкване и проверка - изправяне на джанти
2. нови гуми
3. проверка ходова част (болтове, втулки, биалетки и шарнири)
4. нови дискове и накладки
5. подмяна на амортисьори.
/към автора на темата/:
Всичко това би ти струвало доста парички, но няма как... Проблема ти може да е причинен само от 1 скок в една по-сериозна дупка, а ако някой по това време е натискал и спирачки - това е било достатъчно...
Чух по-горе, че можеш да разчиташ на НЕоригинални части, но аз лично съм скиптичен към това мнение... Според написаното от теб гледам, че не не си от левуново и мисля, че знаеш какво точно искаш да сложиш на колата си. Има доста колеги от София и предполагам, че на ЛС вече са те посъветвали къде да идеш за свястна диагностика и адекватен ремонт. И последен съвет - не се свиди за тази кола, щом си наринал толкова пари да си я позволиш, не означава, че трябва да я караш като служебна...
Последна промяна 90e90e на 17 Юни 2014, 20:19, променена общо 1 път
За да спрем да се избиваме по пътищата, трябва да се спре алкохола на мъжете и бензина на жените! Карайте така, че да стигнете!
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Проблем с ходовата част - воланът си завива сам при спир
Да точно НЕоригиналните амортисьори на bilstein са 1 към 1 с оригиналните, на Meyle HD тампоните дори колегата da6ip ги предпочита, а цените са на 1/3та от тези в БМВ. Тона този прицип като смени окачване + една две други части и сумата е такава, че можеш да си купиш още една Е90ка и да си менкаш развалените части.
Определено има някои неща, които от оригинални по-добри няма като например демферната шайба, но това далеч не важи за всичко
п.с. относно кланянето към оригиналните части - един бърз поглед към e90post.com и ще забележите как всеки втори сменя оригиналното окачване с Koni и всички тампони с афтърмаркет и твърдят, че управлението се подобрява, както и комфорта.
На X3ката карам две години с предни амортисьори Bilstein и съм адски доволен, всичко със лагерите ми излезе 750 лв. и имам навъртяни към 65 хил. км вече без да са мръднали. От М-кар бяха обявили цена 590 лв. за бройката т.е. само те са 1180 лв. + работа и лагери тампони и .т.н. стъпваш на 2к+. Колата е купувана нова и преден амортисьор сдаде багажа на 160 хил км. тези на bilstein и утре да се скапят(а те няма) пак излизат по евтини, а също толкова добри.
Не гледайте сляпо на нещата, оригиналните амортисьори на Е90 са SACHS и ОРИГИНАЛНИ sa 280$ без намаления, което са 390 лв.(с печалба в тях) тоест от Дару си слагат още 110 лв.
Определено има някои неща, които от оригинални по-добри няма като например демферната шайба, но това далеч не важи за всичко
п.с. относно кланянето към оригиналните части - един бърз поглед към e90post.com и ще забележите как всеки втори сменя оригиналното окачване с Koni и всички тампони с афтърмаркет и твърдят, че управлението се подобрява, както и комфорта.
На X3ката карам две години с предни амортисьори Bilstein и съм адски доволен, всичко със лагерите ми излезе 750 лв. и имам навъртяни към 65 хил. км вече без да са мръднали. От М-кар бяха обявили цена 590 лв. за бройката т.е. само те са 1180 лв. + работа и лагери тампони и .т.н. стъпваш на 2к+. Колата е купувана нова и преден амортисьор сдаде багажа на 160 хил км. тези на bilstein и утре да се скапят(а те няма) пак излизат по евтини, а също толкова добри.
Не гледайте сляпо на нещата, оригиналните амортисьори на Е90 са SACHS и ОРИГИНАЛНИ sa 280$ без намаления, което са 390 лв.(с печалба в тях) тоест от Дару си слагат още 110 лв.
Последна промяна Taruno на 17 Юни 2014, 20:20, променена общо 2 пъти
- 90e90e
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 297
- Регистриран на: 23.09.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 320д
- Мечтае да кара: hibrid
Re: Проблем с ходовата част - воланът си завива сам при спир

Таруно, коментара с левуново не е за теб и не е написан с цел да засегне някого.... останалото е на ЛС, за да не цапаме темата на колегата !
За да спрем да се избиваме по пътищата, трябва да се спре алкохола на мъжете и бензина на жените! Карайте така, че да стигнете!
Re: Проблем с ходовата част - воланът си завива сам при спир
90e90e написа:Регулажа преди баланс на джанти, гуми е безмислен макар, че няма да го върнат никъде(никой не те пита "оправил ли си гуми-джанти")...
Всъщност от Аутоекспрес в Дружба ме върнаха именно заради изпусналия амортисьор - казаха ми, че няма смисъл от реглаж преди да се оправи този проблем. Зачетох се за тези амортисьори Кони, гледам, че някои колеги в е90пост си запазват оригиналните пружини... като цяло возията ставала по-мека, което ме привлича с оглед на състоянието на нашата пътна мрежа.
Все още нямам никакви предложения за сервиз. В Аутоекспрес ми дадоха само оферта за труд - а с частите един вид да се оправям сам, което е непосилно за мен. Трябва ми сервиз, където може да се направи обстоен оглед и да се сглоби оферта за труд и конкретни части (като изборът на частите да се обсъди с мен).
Колеги, помагайте, може и на лично съобщение.
- awful
- ентусиаст
-
- Мнения: 1243
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xD LCI 2014
- Мечтае да кара: само BMW
- Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d
Re: Проблем с ходовата част - воланът си завива сам при спир
Taruno написа:Да точно НЕоригиналните амортисьори на bilstein са 1 към 1 с оригиналните, на Meyle HD тампоните дори колегата da6ip ги предпочита, а цените са на 1/3та от тези в БМВ. Тона този прицип като смени окачване + една две други части и сумата е такава, че можеш да си купиш още една Е90ка и да си менкаш развалените части.
Определено има някои неща, които от оригинални по-добри няма като например демферната шайба, но това далеч не важи за всичко
п.с. относно кланянето към оригиналните части - един бърз поглед към e90post.com и ще забележите как всеки втори сменя оригиналното окачване с Koni и всички тампони с афтърмаркет и твърдят, че управлението се подобрява, както и комфорта.
На X3ката карам две години с предни амортисьори Bilstein и съм адски доволен, всичко със лагерите ми излезе 750 лв. и имам навъртяни към 65 хил. км вече без да са мръднали. От М-кар бяха обявили цена 590 лв. за бройката т.е. само те са 1180 лв. + работа и лагери тампони и .т.н. стъпваш на 2к+. Колата е купувана нова и преден амортисьор сдаде багажа на 160 хил км. тези на bilstein и утре да се скапят(а те няма) пак излизат по евтини, а също толкова добри.
Не гледайте сляпо на нещата, оригиналните амортисьори на Е90 са SACHS и ОРИГИНАЛНИ sa 280$ без намаления, което са 390 лв.(с печалба в тях) тоест от Дару си слагат още 110 лв.
Много добре казано

Сравнението на колегата е много точно със амортисьора, едни за 500 лева и да се скапят до 1000 лева ще си вземеш още едни и ще си свиркаш много повече време от колкото със оригиналните.
Но вярно е да кажеш само оригинално слагам нали да се изфукваме


Re: Проблем с ходовата част - воланът си завива сам при спир
Аз смених предни амортeсьори, след дълго търсене на Sachs и безброй оферти над 300лв единия намерих тук, по-евтино не успях да намеря, даже в Ибей са по 100 евро.
http://www.dn-bg.com/bg/car-parts/products/1224305-%D0%B0%D0%BC%D0%BE%D1%80%D1%82%D0%B8%D1%81%D1%8C%D0%BE%D1%80.html?modifications_id=18450
Комплекта амортeсьори с прахозащитниците и тампоните на макферсона към 500лв, поръчани през сайта.

http://www.dn-bg.com/bg/car-parts/products/1224305-%D0%B0%D0%BC%D0%BE%D1%80%D1%82%D0%B8%D1%81%D1%8C%D0%BE%D1%80.html?modifications_id=18450
Комплекта амортeсьори с прахозащитниците и тампоните на макферсона към 500лв, поръчани през сайта.

Race Chip Ultimate + App control 3.0d 258ксhttps://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=133&t=438448&p=4501949#p4501949
- awful
- ентусиаст
-
- Мнения: 1243
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xD LCI 2014
- Мечтае да кара: само BMW
- Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d
Re: Проблем с ходовата част - воланът си завива сам при спир
julkata1 написа:Аз смених предни амортeсьори, след дълго търсене на Sachs и безброй оферти над 300лв единия намерих тук, по-евтино не успях да намеря, даже в Ибей са по 100 евро.![]()
http://www.dn-bg.com/bg/car-parts/products/1224305-%D0%B0%D0%BC%D0%BE%D1%80%D1%82%D0%B8%D1%81%D1%8C%D0%BE%D1%80.html?modifications_id=18450
Комплекта амортeсьори с прахозащитниците и тампоните на макферсона към 500лв, поръчани през сайта.
Къде къде е по изгодна цената от тази на оригналните и със сигурност ще изкарат не по малко от тях. И аз ги намирам около 100 Евро по саитовете от които пазарувам
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани