Проблем с дросела на М54Б30 ? - помощ
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
- insane_v
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Проблем с дросела на М54Б30 ? - помощ
Здравейте, колеги,
Имам нужда от малко помощ. Ще се опитам да опиша проблема максимално точно и подробно.
Колата ми е с М54Б30. Преди близо месец ми се прецака дросела (електрониката му) и започнаха да ми светват лампите на ABS, Накладки и DSC. Като изгася колата за 10-15 мин след това нищо не светеше, но като покарам пак светваха същите лампи. Направи ми впечатление, че светват когато мина през някоя дупка. Затова реших, че имам някъде слаба връзка, но също така мислех че е нещо свързано със спирачките - някой сензор за АБС-а или нещо такова. Ходих в сервиз, но не намерихме нищо нередно.
Това продължи 2-3 дни и тогава проблема стана по-сериозен - освен обичайните лампи светнаха и Engine Check-a и EML. Тогава двигателя влезе в авариен режим. На обороти работеше нормално, но при подаване на газ вдигаше до около 1200-1300 оборота и от там нагоре почваше да прекъсва и не можеше да вдигне повече от това. Имаше и случаи, когато освен лампите на ABS, Накладки и DSC, светваше само една от двете лампи Engine Check-a или EML (не помня точно коя от двете) и мощността на колата беше сериозно ограничена, и не искаше да вдига над 3000 оборота. Тогава отидох на Елкон и ми казаха, че дросела се е прецакал. Веднага си взех друг и го смених. След това като запалих колата нямаше никакви проблеми.
Преди 2 дни обаче отново се появи същия проблем
Реших, че може би проблема не е бил в дросела, а в слаба връзка на буксата му и когато съм сменил дросела предния път може би съм оправил връзката и затова 3 седмици нямах проблеми. Затова я разглобих, видях че няма никакви признаци на лош контакт, но за всеки случай я напръсках с контактен спрей и няколко пъти я включвах и изключвах. Накрая напръсках отново и я включих. Като запалих колата обаче лампите продължаваха да светят, а предния път при смяната на дросела след това нищо не светеше. Тогава я закачих на компютъра, изчистих си грешките и вчера цял ден бръмчах из града и нямах никакви проблеми.
Сега се чудя какво да я правя
Дали да търся друг дросел или по-скоро да търся проблема в слаба връзка на инсталацията. Може би имам прекъснат кабел или слаба връзка някъде и когато връзката се прекъсне дросела отказва. Имам чувството че дросела тотално отказва и не отваря и така до около 1200 оборота колата се движи само с въздуха от стъпковото моторче. А като подам газ той става недостатъчен и колата започва да се "дави".
Четох в една тема, че при смяна на дросела, трябвало да се откача акумулатора, след това имало някаква процедура по разпознаване на дросела от компютъра... Някой може ли да ми обясни за тези неща? Възможно ли е да съм прецакал новия дросел, защото не съм спазвал процедурите? Ако е така обаче, как така 3 седмици работи нормално и чак сега започна отново да прави проблеми? А възможно ли е проблема да не е в дросела, а в потенциометъра на педала на газта?
Имам нужда от малко помощ. Ще се опитам да опиша проблема максимално точно и подробно.
Колата ми е с М54Б30. Преди близо месец ми се прецака дросела (електрониката му) и започнаха да ми светват лампите на ABS, Накладки и DSC. Като изгася колата за 10-15 мин след това нищо не светеше, но като покарам пак светваха същите лампи. Направи ми впечатление, че светват когато мина през някоя дупка. Затова реших, че имам някъде слаба връзка, но също така мислех че е нещо свързано със спирачките - някой сензор за АБС-а или нещо такова. Ходих в сервиз, но не намерихме нищо нередно.
Това продължи 2-3 дни и тогава проблема стана по-сериозен - освен обичайните лампи светнаха и Engine Check-a и EML. Тогава двигателя влезе в авариен режим. На обороти работеше нормално, но при подаване на газ вдигаше до около 1200-1300 оборота и от там нагоре почваше да прекъсва и не можеше да вдигне повече от това. Имаше и случаи, когато освен лампите на ABS, Накладки и DSC, светваше само една от двете лампи Engine Check-a или EML (не помня точно коя от двете) и мощността на колата беше сериозно ограничена, и не искаше да вдига над 3000 оборота. Тогава отидох на Елкон и ми казаха, че дросела се е прецакал. Веднага си взех друг и го смених. След това като запалих колата нямаше никакви проблеми.
Преди 2 дни обаче отново се появи същия проблем

Сега се чудя какво да я правя

Четох в една тема, че при смяна на дросела, трябвало да се откача акумулатора, след това имало някаква процедура по разпознаване на дросела от компютъра... Някой може ли да ми обясни за тези неща? Възможно ли е да съм прецакал новия дросел, защото не съм спазвал процедурите? Ако е така обаче, как така 3 седмици работи нормално и чак сега започна отново да прави проблеми? А възможно ли е проблема да не е в дросела, а в потенциометъра на педала на газта?
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6273
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Проблем с дросела на М54Б30 ? - помощ
Колега, от това, което пишеш, вероятността проблема да е в окабеляването и буксата е доста голяма.
Това, което се прави при смяна на един дросел с друг е да се нулират стойностите на корекциите.
Това, което се прави при смяна на един дросел с друг е да се нулират стойностите на корекциите.
- insane_v
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: Проблем с дросела на М54Б30 ? - помощ
zvetiko написа:Това, което се прави при смяна на един дросел с друг е да се нулират стойностите на корекциите.
Можеш ли да ми обясниш как става това? Кои стойности се нулират? Имам ОБД2 кабел и ИНПА 5. Предполагам, че мога да го направя и сам. Имам по-принцип и ДИС, ама така и не можах да го подкарам. Все дава грешки и не може да се свърже с никой от компонентите на колата.
- Nasko_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: 6.09.2011
- Местоположение: Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330i
Re: Проблем с дросела на М54Б30 ? - помощ
Преди около месец и половина закарах колата в сервиз за смяна на клапана картерни газове. След като го смениха, запалихме колата и при мен светнаха абсолютно същите лампи и признаците бяха същите, които описваш.
Аз обаче имах работа и не можах да дочакам да оправят колата, за да видя точно какъв беше проблема, по спомен казаха, че докато са слагали колекторите, са извадили някакъв маркуч или букса...знам само, че доста бързо я оправиха. Дано и при теб е просто нещо, което не си е на мястото!
Успех!
Аз обаче имах работа и не можах да дочакам да оправят колата, за да видя точно какъв беше проблема, по спомен казаха, че докато са слагали колекторите, са извадили някакъв маркуч или букса...знам само, че доста бързо я оправиха. Дано и при теб е просто нещо, което не си е на мястото!
Успех!
Не спори с глупак, защото ще те принизи до нивото си и ще те победи с опит!
- insane_v
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: Проблем с дросела на М54Б30 ? - помощ
Днес пак закачих кабела и нямаше никакви записани грешки. Изтрих адаптацията на дросела и след това пробвах да запаля. Всичко се повтори. Изгасих колата и отново проверих за грешки. Този път беше записал само една грешка на TPS-а (който при М54 е вграден в кутията с електрониката на дросела). Изтрих грешката, запалих пак и всичко си беше наред. Излязох да покарам, настъпвах я здраво и не ми направи проблем. Като се прибрах отново закачих кабела и нямаше никакви записани грешки. Направи ми впечатление, че при първото потегляне загуби мощност за момент и след това тръгна да си ускорява. Сякаш при потеглянето като натиснах газта за момент автомата се зачуди дали да потегли ли или не. Досега не съм имал подобен проблем, днес ми се случи за пръв път. Може би причината за това беше, че дросела още не се беше "адаптирал" 

- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Проблем с дросела на М54Б30 ? - помощ
Колега как изтри стойностите за дросела чрез ИНПА ще споделиш ли 

- insane_v
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: Проблем с дросела на М54Б30 ? - помощ
hacker4eto1 написа:Колега как изтри стойностите за дросела чрез ИНПА ще споделиш ли
Не съм специалист по диагностиката и не помня точно как ставаше. Работя с ИНПА-та интуитивно

Това, което не харесвам на ИНПА-та е, че има много съкращения, които не разбирам. И още по-лошото - има много думи на немски. Затова там, където на разбирам я карам на принципа "НЕ пипаш, НЕ грешиш"


ПП: Ако не можеш да я намериш пиши ми пак. Мога да сляза до гаража да закача кабела и да я намеря пак, а после да ти пиша къде точно се намира.
7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани