Светещ чек, разлика в OBD протоколи, кофти газаджии
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- kokok0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 19.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 333xi Touring
Светещ чек, разлика в OBD протоколи, кофти газаджии
По принцип намерих информация, че всички 46-ци без М, трябва да са с протокол ISO 9141-2. Но всички включително и тези преди 2001-ва година ли? Те не са ли с кръгъл конектор?!? Интересно е че моята е ноември 2001-ва, а е с протокол ISO 9141. Всъщност каква е разликата между двата, някой знае ли? Гоним горивно-софтуерни въпроси, затова ме интересува. Колата е 330XI. Благодаря предварително!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Последна промяна kokok0 на 02 Юли 2014, 20:50, променена общо 2 пъти
- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Разлика между OBD протоколи ISO 9141 и ISO 9141-2 ?!?
Не си прав колега моята кола е 12 декември 99 та и имам и 2 те букси и кръглият и ОБД2 ката
дали със "2" ка или без накрая на протокола е едно и също ,смисъл не е нова или стара версия на проткола
и 2 те използват за комуникация еднакви пинове,важното е да се знае че инициализацията е на 5 (баудрейт ) (5 baud init)
Аз така знам и така съм чел
дали със "2" ка или без накрая на протокола е едно и също ,смисъл не е нова или стара версия на проткола
и 2 те използват за комуникация еднакви пинове,важното е да се знае че инициализацията е на 5 (баудрейт ) (5 baud init)
Аз така знам и така съм чел

- kokok0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 19.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 333xi Touring
Re: Разлика между OBD протоколи ISO 9141 и ISO 9141-2 ?!?
Може ли да ми поясниш малко това изречение:
"важното е да се знае че инициализацията е на 5 (баудрейт ) (5 baud init)"
"важното е да се знае че инициализацията е на 5 (баудрейт ) (5 baud init)"
- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Разлика между OBD протоколи ISO 9141 и ISO 9141-2 ?!?
kokok0 написа:Може ли да ми поясниш малко това изречение:
"важното е да се знае че инициализацията е на 5 (баудрейт ) (5 baud init)"

Това е стандарт просто колега ако решиш примерно да правиш даден модул който да комуникира с бордовият компютър тогава ще ти трябват тези стойности.
за какво точно ще го използваш какво точно ще правиш.. аз до сега съм правил опити да се свържа със бордовият и да ти кажа доста тегава работа е...
Не е само да знаеш един протокол.
Протокола може да е еднакъв ,много коли са със ISO 9141 БМВ,Хонди и прочие, но връзката между отделните компоненти става по много магически начин,меко казано имаш 2 ма човека който се виждат и говорят помежду си но не се разбират поради различен език... смисъл ще ти се виждат устройствата но няма да комуникират между тях си..
За това те питам какво ще правиш

- kokok0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 19.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 333xi Touring
Re: Разлика между OBD протоколи ISO 9141 и ISO 9141-2 ?!?
Не искам да правя, а да поправя
Купих си колата с вече монтирана газова система и то съвсем скоро, но явно от хора нямащи идея как става това.
Няма да казвам кои са те, въпреки че ми се иска. Монтирали са всичко физически чудесно, но само толкова.
Не са могли да се свържат по ОБД с компа на колата и просто са настроили до колкото могат ръчно стойностите и са я върнали на собственика.
Естествено е чека да светне поради липсата на корекции от бенз. комп. Купувам аз колата и собственикът ми казва, че
многократно е ходил при "газаджиите" и те не са успяли да поправят този проблем, след което на него му е писнало да ходи повече.
Преди да я купя я закачихме - показа бедна смес. Съветът беше да отида при хората с газта да я донастроят или каквото трябва.
Обадих се на хората съвсем добронамерено с идеята да си платя каквото трябва, само колата да е ок (въпреки че системата е още в гаранция).
Ония "разбирач" ми каза, че ламбда сондите са изгорели и докато не ги сменя няма как да ми оправят колата. Естествено сондите бяха проверени (днес отново) - работят си супер!
Започнахме по следите на проблема. След известно търсене на точен човек - професионалист, едно момче се захвана с мен за щастие.
Оказа се че всичкият хардуер е супер! Но липсва връзка между газовит комп и компа на колата. Сменихме газовият комп с нови 2 бр., сменихме всичкият кабелаж,
наляхме последните софтуери и ъпдейти на газовата система - нищо. Последно обвиниха софтуера на газовия комп, че не бил за ISO9141, а за ISO9141-2.
Сега чакаме производителят на цялата схема да разгледа този проблем, да прецени дали там е проблема и да направи ъпдейт на софтуера за компа.
С 2 думи - имам кола с ОБД, имам ГИ по ОБД, но 2-те нямат връзка едно с друго !

Купих си колата с вече монтирана газова система и то съвсем скоро, но явно от хора нямащи идея как става това.
Няма да казвам кои са те, въпреки че ми се иска. Монтирали са всичко физически чудесно, но само толкова.
Не са могли да се свържат по ОБД с компа на колата и просто са настроили до колкото могат ръчно стойностите и са я върнали на собственика.
Естествено е чека да светне поради липсата на корекции от бенз. комп. Купувам аз колата и собственикът ми казва, че
многократно е ходил при "газаджиите" и те не са успяли да поправят този проблем, след което на него му е писнало да ходи повече.
Преди да я купя я закачихме - показа бедна смес. Съветът беше да отида при хората с газта да я донастроят или каквото трябва.
Обадих се на хората съвсем добронамерено с идеята да си платя каквото трябва, само колата да е ок (въпреки че системата е още в гаранция).
Ония "разбирач" ми каза, че ламбда сондите са изгорели и докато не ги сменя няма как да ми оправят колата. Естествено сондите бяха проверени (днес отново) - работят си супер!
Започнахме по следите на проблема. След известно търсене на точен човек - професионалист, едно момче се захвана с мен за щастие.
Оказа се че всичкият хардуер е супер! Но липсва връзка между газовит комп и компа на колата. Сменихме газовият комп с нови 2 бр., сменихме всичкият кабелаж,
наляхме последните софтуери и ъпдейти на газовата система - нищо. Последно обвиниха софтуера на газовия комп, че не бил за ISO9141, а за ISO9141-2.
Сега чакаме производителят на цялата схема да разгледа този проблем, да прецени дали там е проблема и да направи ъпдейт на софтуера за компа.
С 2 думи - имам кола с ОБД, имам ГИ по ОБД, но 2-те нямат връзка едно с друго !
- StelllsKi
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 5.05.2010
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i m43
- Мечтае да кара: X6 --- ----
Re: Разлика между OBD протоколи ISO 9141 и ISO 9141-2 ?!?
До колкото знам газовите инжекциони които работят по обд черпят цялата информация през обд няма връзки към бензиновите инжектори,бубини за сигнал обороти,връзки за инфо от ланд сонди, + от контакт и т.н.
Следователно ако газовото не се е свързало с компа на колата тази кола няма да може да работи на газ поради простата причина че няма да има кой да управлява нейните инжектори.
Другото което знам със сигурност е че газовият софтуер има опции за мониторинг на някои параметри касаещи основно работата на бензин на автомобила,така че може да се ориентирате и по тях дали комуникират двете системи.
Все пак е добре да споделиш марката на системата която е монтирана.....може да изскочат идеи
Следователно ако газовото не се е свързало с компа на колата тази кола няма да може да работи на газ поради простата причина че няма да има кой да управлява нейните инжектори.
Другото което знам със сигурност е че газовият софтуер има опции за мониторинг на някои параметри касаещи основно работата на бензин на автомобила,така че може да се ориентирате и по тях дали комуникират двете системи.
Все пак е добре да споделиш марката на системата която е монтирана.....може да изскочат идеи

- kokok0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 19.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 333xi Touring
Re: Разлика между OBD протоколи ISO 9141 и ISO 9141-2 ?!?
Фобос е системата.
- mladfen
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 582
- Регистриран на: 7.09.2006
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: се на жена си
- Мечтае да кара: нещо с шест дросела
Re: Разлика между OBD протоколи ISO 9141 и ISO 9141-2 ?!?
Светенето на чека е от кофти настройки, не е от това че няма връзка по ОБД.
Една качествена настройка в движение, подчертавам, и няма да има никакъв чек.
Поне така процидирам аз, е46 с подходяща система работи без проблем и без ОБД.
За да се пусне комуникацията по ОБД трябва да се махне седмо краче от капачето или
цялото капаче на вътрешната букса!
Една качествена настройка в движение, подчертавам, и няма да има никакъв чек.
Поне така процидирам аз, е46 с подходяща система работи без проблем и без ОБД.
За да се пусне комуникацията по ОБД трябва да се махне седмо краче от капачето или
цялото капаче на вътрешната букса!
След повече секс се чувстваш далеч по-добре, отколкото след повече алкохол!!!
- kokok0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 19.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 333xi Touring
Re: Разлика между OBD протоколи ISO 9141 и ISO 9141-2 ?!?
След 30км. настройки и почти същата крива като на бензин, чека пак светва. Капачето съм го махнал и без него пак няма връзка. Пробвано е с общо 3 чисто нови газови компютъра и изцяло външен кабелаж. Има проблем при комуникацията.
- mladfen
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 582
- Регистриран на: 7.09.2006
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: се на жена си
- Мечтае да кара: нещо с шест дросела
Re: Разлика между OBD протоколи ISO 9141 и ISO 9141-2 ?!?
Какво закача като грешки и имаш ли вариант с Инпа да я прочетеш?
След повече секс се чувстваш далеч по-добре, отколкото след повече алкохол!!!
- kokok0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 19.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 333xi Touring
Re: Разлика между OBD протоколи ISO 9141 и ISO 9141-2 ?!?
Грешките са бедна смес (P0171 и P0174) като това не се отразява на вървенето на колата. Само това е всеки път. Имам непотвърдена информация, че възможната разлика между 2-та номера на протоколите е в скоростта на комуникация. Започвам да си мисля, че между исо-то на колите преди фейслифта и след фейслифта, както и на тези в междинния период (каквато е моята), има разлика. Дали съм прав - все още не съм сигурен.
- landolin
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 278
- Регистриран на: 25.01.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 535ix, 2012
Re: Разлика между OBD протоколи ISO 9141 и ISO 9141-2 ?!?
mladfen написа:Светенето на чека е от кофти настройки, не е от това че няма връзка по ОБД.
Една качествена настройка в движение, подчертавам, и няма да има никакъв чек.
Поне така процидирам аз, е46 с подходяща система работи без проблем и без ОБД.
За да се пусне комуникацията по ОБД трябва да се махне седмо краче от капачето или
цялото капаче на вътрешната букса!
Колега, за кое капаче става въпрос? Относно фобос-а - може ли да се подкара обд на газов компютър на фобос 1, който първоначално не е предвиден за това? Ако да, как точно става - с друг софтуер, друг кабелаж?
- mladfen
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 582
- Регистриран на: 7.09.2006
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: се на жена си
- Мечтае да кара: нещо с шест дросела
Re: Разлика между OBD протоколи ISO 9141 и ISO 9141-2 ?!?
kokok0 написа:Грешките са бедна смес (P0171 и P0174) като това не се отразява на вървенето на колата. Само това е всеки път. Имам непотвърдена информация, че възможната разлика между 2-та номера на протоколите е в скоростта на комуникация. Започвам да си мисля, че между исо-то на колите преди фейслифта и след фейслифта, както и на тези в междинния период (каквато е моята), има разлика. Дали съм прав - все още не съм сигурен.
И преди и след фейса все си е 9141-2, а каква е разликата между двата протокола незнам но в програмите на A.E.B. например имаме само втория вариант като с него се свързвам без никакъв проблем.
Тези грешки са типични газаджийски и качването им е признак на лоши настройки или за лошо подбрани коефиценти на температурната компенсация.
Системите на фобос се подкарват трудно и доста се учудвам че все още има мазохисти които си причиняват тези главоболия, а и са по скъпи от A.E.B.
Имаш ли път към Пловдив звънни и да ти я настроя както трябва колата.
landolin написа:mladfen написа:Светенето на чека е от кофти настройки, не е от това че няма връзка по ОБД.
Една качествена настройка в движение, подчертавам, и няма да има никакъв чек.
Поне така процидирам аз, е46 с подходяща система работи без проблем и без ОБД.
За да се пусне комуникацията по ОБД трябва да се махне седмо краче от капачето или
цялото капаче на вътрешната букса!
Колега, за кое капаче става въпрос? Относно фобос-а - може ли да се подкара обд на газов компютър на фобос 1, който първоначално не е предвиден за това? Ако да, как точно става - с друг софтуер, друг кабелаж?
Трябва ти комп и кабелаж няма как да се получи иначе - но да знаеш че фобос не е правилния избор.
След повече секс се чувстваш далеч по-добре, отколкото след повече алкохол!!!
- kokok0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 19.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 333xi Touring
Re: Разлика между OBD протоколи ISO 9141 и ISO 9141-2 ?!?
Факт е, че номера при моята кола е 9141 !
За сега чакам отговор, но ако в крайна сметка не се получат нещата, ще те пробвам
))
За сега чакам отговор, но ако в крайна сметка не се получат нещата, ще те пробвам

- kokok0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 19.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 333xi Touring
Re: Разлика между OBD протоколи ISO 9141 и ISO 9141-2 ?!?
В крайна сметка, от Фобос отказват да направят каквото и да е с оправданието, че колата ми била модел 98-ма година и толкова.
Малко съм разочарован от това положение и смятам това за сериозен минус на системата. С други думи трябва да сменя системата за да имам
пълноценна такава - супер няма що! Сега ще изровя документа от фирмата - измамник монтирала системата. Заслужават си да ги оплюя !
Остава колегата от Пловдив като спасение, макар че който и да питах, всеки каза, че дори и най-фината настройка да имам,
чека пак ще светне без връзка по ОБД. Знам ли и аз ...
Малко съм разочарован от това положение и смятам това за сериозен минус на системата. С други думи трябва да сменя системата за да имам
пълноценна такава - супер няма що! Сега ще изровя документа от фирмата - измамник монтирала системата. Заслужават си да ги оплюя !
Остава колегата от Пловдив като спасение, макар че който и да питах, всеки каза, че дори и най-фината настройка да имам,
чека пак ще светне без връзка по ОБД. Знам ли и аз ...
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани