Голям борд- конверсия

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 844
Регистриран на: 2.02.2007
Местоположение: София

Re: Голям борд- конверсия

Мнение от JOGI » 20 Май 2014, 13:05

не съм сигурен дали го имаше като ретрофит опция в дис, иначе през нцс е това
STANDLUEFTUNG
aktiv

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 313
Регистриран на: 19.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: тист
Мечтае да кара: непрекъснато
Детайли за колата: 08' E91 325d - сега; 'E36 316i Compact - сега; '02 E46 330i Touring - преди; '97 Е36 318i Touring - преди; '00 BMW 540iA - преди; '02 BMW E46 330Ci SMG - преди; '99 BMW E36 328i Touring - преди;

Re: Голям борд- конверсия

Мнение от Tristaiosemnaiseis » 30 Май 2014, 15:25

При конверсията от 11-бутонен борд към OBC спря да ми работи разходомера - като стартирам двигателя и отиваа на максимум и си стои все там... Кое кабелче отговаря за него, знае ли се?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 642
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW ///E36

Re: Голям борд- конверсия

Мнение от don_gori » 30 Май 2014, 15:34

Да попитам и аз има ли начин да се види борда за каква кола е програмиран :roll:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1042
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: СОФИЯ

Re: Голям борд- конверсия

Мнение от kagebista » 30 Май 2014, 16:49

При мен пък спря да показва консум 1 и консум 2 :dunno:
Прегледах всички връзки и всичко си е наред.
Както си отчиташе правилно, ги нулирах и до там! Свалял съм борда, свалял съм и акумулатора по други причина но не отчита. Всичко друго си работи и не мога да се сетя къде е проблема...
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Голям борд- конверсия

Мнение от b00st » 30 Май 2014, 16:54

Tristaiosemnaiseis написа:При конверсията от 11-бутонен борд към OBC спря да ми работи разходомера - като стартирам двигателя и отиваа на максимум и си стои все там... Кое кабелче отговаря за него, знае ли се?

Омазал си нещо по инсталацията, хубаво гледай по схемата кое с кое се свързва.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 642
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW ///E36

Re: Голям борд- конверсия

Мнение от don_gori » 03 Юни 2014, 9:54

don_gori написа:Да попитам и аз има ли начин да се види борда за каква кола е програмиран :roll:

Някой нещо по моето питане :roll:
И още едно - гонга кога трябва да мяука ?

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Голям борд- конверсия

Мнение от b00st » 03 Юни 2014, 12:15

don_gori написа:
don_gori написа:Да попитам и аз има ли начин да се види борда за каква кола е програмиран :roll:

Някой нещо по моето питане :roll:
И още едно - гонга кога трябва да мяука ?

Най-сигурно е като знаеш от каква кола е свален. На диагностика не знам дали може да се види въобще. А и за какво ти е това, просто се кодира по твоята кола след ретрофита и не се занимаваш.
Гонга "мяука" когато температурата ти е под 3 градуса и като е зададена LIMIT функцията.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 642
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW ///E36

Re: Голям борд- конверсия

Мнение от don_gori » 03 Юни 2014, 18:48

b00st написа:Най-сигурно е като знаеш от каква кола е свален. На диагностика не знам дали може да се види въобще. А и за какво ти е това, просто се кодира по твоята кола след ретрофита и не се занимаваш.
Гонга "мяука" когато температурата ти е под 3 градуса и като е зададена LIMIT функцията.

Е да де ама аз от 2 борда сглобих един , единия беше от IS другия май от 28. Забравих обаче коя дънна платка използвах.
От изчетеното спрямо разхода разбрах , че с корекцията се оправя горе долу разхода извънградско примерно и големите разлики идват от работата на ПХ , т.е. разхода литри за час. По моята логика за всеки мотор тази стойност на ПХ трябва да е различна и от там може спрямо показанието ти на моментния разход l/h в скритото меню да разбереш дали картата на борда съвпада с тази на твоя мотор.
При мен на студен мотор е към 1.1~1.2 като загрее заковава на 0.7 l/h :roll: Малко ми идват малки тези стойности като за 28 :roll: Останало ми е като спомен , че малолитражките от сорта на 1.6 1.8 са по толкоз.
Иначе мяукането го има също и като включиш функцията CODE , на контакт не трябва ли да издава звук , каkто e при новите F30/50 :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 844
Регистриран на: 2.02.2007
Местоположение: София

Re: Голям борд- конверсия

Мнение от JOGI » 03 Юни 2014, 19:16

издава ако така си програмираш таблото, в случая борда няма общо. а то това е заради колана, примерно при американските е така

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Голям борд- конверсия

Мнение от b00st » 03 Юни 2014, 20:35

don_gori написа:
b00st написа:Най-сигурно е като знаеш от каква кола е свален. На диагностика не знам дали може да се види въобще. А и за какво ти е това, просто се кодира по твоята кола след ретрофита и не се занимаваш.
Гонга "мяука" когато температурата ти е под 3 градуса и като е зададена LIMIT функцията.

Е да де ама аз от 2 борда сглобих един , единия беше от IS другия май от 28. Забравих обаче коя дънна платка използвах.
От изчетеното спрямо разхода разбрах , че с корекцията се оправя горе долу разхода извънградско примерно и големите разлики идват от работата на ПХ , т.е. разхода литри за час. По моята логика за всеки мотор тази стойност на ПХ трябва да е различна и от там може спрямо показанието ти на моментния разход l/h в скритото меню да разбереш дали картата на борда съвпада с тази на твоя мотор.
При мен на студен мотор е към 1.1~1.2 като загрее заковава на 0.7 l/h :roll: Малко ми идват малки тези стойности като за 28 :roll: Останало ми е като спомен , че малолитражките от сорта на 1.6 1.8 са по толкоз.
Иначе мяукането го има също и като включиш функцията CODE , на контакт не трябва ли да издава звук , каkто e при новите F30/50 :mhihi:

Да, забравих и CODE функията като е активирана удря гонга за да те подсети. С фактора не можеш да го нацелиш, той е просто за дребна донастройка, а ти реално искаш да коригира сметки, които първоначално са "сбъркани" на практика. Като си го свалил от друга кола, особено ако има разлика в цилиндрите. Това за празния ход, което пишеш е именно така. При мен след ретрофита от 2.8 даваше космически стойности за моментен разход и за CONSUM, беше 25/100. Въобще не съм се занимавал с корекцията, директно го закачихме за 10 минути и му дадохме автоматичното кодиране на ZCS и веднага CONSUM се промени на 10.9/100, което ми е точно градското. Той просто преизчисли разстоянието и литрите бензин по зададените му параметри за мотора, а аз си мислех, че трябва да ресетна и тогава ще почне да отчита вярно.

p.s. Не съм се заглеждал на моментния на празен ход, ама утре ще му хвърля едно око дали е толкова.
Последна промяна b00st на 03 Юни 2014, 20:43, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1042
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: СОФИЯ

Re: Голям борд- конверсия

Мнение от kagebista » 03 Юни 2014, 20:42

Колеги, някой по моето питане горе да каже нещо за консумацията защо ми седи на черта само.
Пак гледах кабелите и всичко си е редно. Обаче по схемите не мога да хвана кой пин е точно да го заменя, че може да прави кабела проблем мейби :dunno:
Всичко друго си отчита и показва.
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Голям борд- конверсия

Мнение от b00st » 03 Юни 2014, 21:05

kagebista написа:Колеги, някой по моето питане горе да каже нещо за консумацията защо ми седи на черта само.
Пак гледах кабелите и всичко си е редно. Обаче по схемите не мога да хвана кой пин е точно да го заменя, че може да прави кабела проблем мейби :dunno:
Всичко друго си отчита и показва.

Колега, борда изчислява разхода по следния добре познат на всички начин - изгореното количество гориво и изминатото разстояние. Като след ресет, започва да смята само след като си започнал движение, дотогава чертичките -- стоят на дисплея. 99% съм сигурен, че е проблема ти е в нескопосано свързване, не знам запоявал ли си, не си ли :D
И веднага бих се насочил към speed сигнала, това ти е черно белия кабел от x1071, но те съветвам да си прегледаш всички, вадиш мултицета, сваляш таблото и почваш ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1042
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: СОФИЯ

Re: Голям борд- конверсия

Мнение от kagebista » 03 Юни 2014, 21:28

Да. Вече от връзвания и цветни кабели изключвам. На спийд сигнала съм на хакнал един конектор заедно и борда и ГРа на темпомата.
Не ги връзвам едно към гьотере, а директно или в оригиналните разклонители с цели кабели, или с молекси през кримпващи клещи и изпод термошлаух. Поялници не обичам, заради миризмата на калай :mhihi:
Утре ще го видя, че нещо пипах там под волана и се сещам какво съм направил май :mrgreen:
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 642
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW ///E36

Re: Голям борд- конверсия

Мнение от don_gori » 03 Юни 2014, 21:44

b00st написа:Колега, борда изчислява разхода по следния добре познат на всички начин - изгореното количество гориво и изминатото разстояние.

Изгореното количество гориво от какво се определя ? Аз си мисля , че сигнала към борда идва от разходомера на таблото (стрелката под обортомера). А там този сигнал мисля , че се сформира спрямо времената на дюзите + още няколко фактора. Защото иначе не мога да си обесня как борда ще ти сметне моментния разход , за средния иди дойде по хамалската ще ти раздели разликата в горивото с рейнджа , но моментния разход е съвсем различно нещо :roll:

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Голям борд- конверсия

Мнение от b00st » 03 Юни 2014, 22:17

don_gori написа:
b00st написа:Колега, борда изчислява разхода по следния добре познат на всички начин - изгореното количество гориво и изминатото разстояние.

Изгореното количество гориво от какво се определя ? Аз си мисля , че сигнала към борда идва от разходомера на таблото (стрелката под обортомера). А там този сигнал мисля , че се сформира спрямо времената на дюзите + още няколко фактора. Защото иначе не мога да си обесня как борда ще ти сметне моментния разход , за средния иди дойде по хамалската ще ти раздели разликата в горивото с рейнджа , но моментния разход е съвсем различно нещо :roll:

Да, изгореното количество се смята с горивото през дюзите, защото там измерването е много по-точно. И точно затова има разлика от коя кола идва. Докато при range се ползва сигнала за горивото оставащо в резервоара. Има го и в скритите менюта. Интересното, което забелязах е, че преди кодирането моментния и средния разход бяха доста нереално завишени, но RANGE ми го показваше горе-долу, ако не и съвсем точно. Мисля си, че там не ползва данните на борда за моментен разход, а този от таблото. Определено в борда влизат не малко сигнали и кой как точно ползва е малко трудно да се каже.

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook