F80-М3/F82-М4 - 2014

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от Sharo » 02 Юни 2014, 11:58

BMW Power ACM написа:Някой да пусне някакви резултати на писти сравнимо с F10-ката?

Това няма как да е сравнимо .. ф10ката може да бие само в права отсечка... Просто 2+ тона няма как да са бързи колкото 500кила по-леко нещо било то и с по-малко коне.
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1895
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: Сърф
Детайли за колата: Немски кон

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от Top Gun Maverick » 02 Юни 2014, 20:55

Хм, твоята си е 1870 кила, не е чак толкова по-тежка като се има предвид мощността. Точно това си мисля, че ще е изненадата - Ф10 няма да изостава дори на писта. Е60 беше с 230 кила по-тежко от Е92. Но там разликата в конете беше...87 в полза на петицата, като въпреки всичко има писти, на които големия мотор успяваше да си покаже силата. Тука разликата в килата е към 270, но пък мощността...хм...май тази на Ф10 ще дойде в повечко на М4. Не говорим вече за 87 коня, а за цели 130 и още бая нютони разлика. Дори да има някой спъната писта, на която да изостава, все пак си мисля, че Ф10 ще удря на повечето места М4. Затова и питах за някакви официални резултати обаче, понеже не бих си заложил живота на тази логика. Ако пък и на писта Ф10-ката бие, мога да забравя следващата да ми е М4. Връщам се на твърдението ми, че двигателя от първоначалните слухове за 3.6 би-турбо щеше да е доста по-удачен за тая кола. Така де, при М5 от 5.0 слязоха на 4.4 с духалки, та при М3 можеше от 4.0 да не е на приблизително "чипосано 335и".
Поведението на двете коли ме интересува защото си мечтая коя ще е следващата, а ако се окажа прав(дори да са равни на писта), то за мен единственото предимство на М4 ще бъде по-новия дизайн и разход гориво, което съвсем няма да е достатъчно.
Или пък ще се чака следващата М5, където обещаха 600 коня и 180 кила намалено тегло или поне близо до това. :mhihi:
А и като кола по принцип е къде, къде. Все пак Кларксън за М5 Ф10 каза, че това е най-добрата кола(а дори не е Британска :mhihi: :mhihi: :mhihi: ), която може да си купите. Едва ли би го казал за М4.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач. :mhihi:
I feel the need, the need for speed.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от Nickelback » 02 Юни 2014, 21:51

Ако кажем на КалИманово "писта", май като нищо нЕкоя Онда 150-180 коня на 700-800 кила ще ги натръшка пък нека имат нютонметри :ok:
Просто за "някои писти" най-важното е точно масата на талигата и как седи на пътя - гуми, предаване (взависимост от това колко е грапава настилката) и окачване.
Мощността би била определяща на Северната дъга на Ринга, например. Въобще става въпрос за писта с бързи завои и шикани, където задното предаване (онли), добрия баланс и дългата база мисля, че са определящи :dunno: Ама там Ондата ще е още на третия завой от старта като финишират наш'те :ok:

ПС: В тая връзка - някой помни ли какво време даде Вуйчо Ваньо с "Гардероба" X5M ( :bowdown: ) срещу M3 E92-ка на Росен преди 2-3 години на събора :roll: ?
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1329
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от In_Memoriam » 02 Юни 2014, 22:24

Sharo написа:
BMW Power ACM написа:Някой да пусне някакви резултати на писти сравнимо с F10-ката?

Това няма как да е сравнимо .. ф10ката може да бие само в права отсечка... Просто 2+ тона няма как да са бързи колкото 500кила по-леко нещо било то и с по-малко коне.


Вярно че си карал много повече по писти от по-голямата част от хората в темата, но като конкретен пример се сещам, че най-доброто време постигнато на Ринга с E39 М5 e с повече от 2 секунди по-добро от най-доброто постигнато с Е46 М3 (сток коли). Разликата в теглото - около 300 кг. В крайна сметка много зависи от самата писта.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от Sharo » 02 Юни 2014, 22:53

In_Memoriam написа:
Sharo написа:
BMW Power ACM написа:Някой да пусне някакви резултати на писти сравнимо с F10-ката?

Това няма как да е сравнимо .. ф10ката може да бие само в права отсечка... Просто 2+ тона няма как да са бързи колкото 500кила по-леко нещо било то и с по-малко коне.


Вярно че си карал много повече по писти от по-голямата част от хората в темата, но като конкретен пример се сещам, че най-доброто време постигнато на Ринга с E39 М5 e с повече от 2 секунди по-добро от най-доброто постигнато с Е46 М3 (сток коли). Разликата в теглото - над 300 кг. В крайна сметка много зависи от самата писта.


Ринга принципно си е отфална категория писта и 99.9% от пистите по света нямат такива дълги прави. :D Да не говорим с какво ниво на екстрите са колите колко е важно.
Мойта ф10ка е 2т+ с всияко дето може се сложи по нея без карбоновите спирачки, че ги нямаше тогава и това пак си е + на килогтамите :D
На Серес се чувства колосално тежка. На правата прави 220+ ама какво от това. Направих 5 обиколки и се отакзах.

После идват разни други фактори като размазване на гуми от тежеста и т.н.

В Австрия на един М трейнинг е92-ките си даваха времена като на ф10ките. А уж разправяят, че м4-ката е къде къде по-бърза от е92.

Голямата разлика на ф10ката, че до сега такава 5-ца не е имало .. да е толкова приятна за каране без да натоварва, а същевременно и доста бърза. Да не говорим, че разхода за такава кола си е повече от прекрасен.

За конете пак сме в една тема с колко са реалните коне ама мойта на диното на тунинг шоуто мината година извади 513 коня ако помян правилно и 747нм на гумите .. та правете си сметка колко е вярна информацията, която ни спускат :D
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от Turturelo » 03 Юни 2014, 8:28

BMW_POWER написа:
Turturelo написа:Разбира се, че няма да смениш двигател на 90 .. Останалото би следвало да се сетиш, че е информация, която няма вариант да се публикува .. Умишлено не публикувам и всички тестове. Не е тук мястото.


Aз двигател може и да не сменя, но гаранция за него няма да имам още на 10 000км. "Тъпите американци" (както ги определиха колегите тук) имат такива опции, каквито в ЕС дори не са и чували. Най-малкото при заплащане на удължена гаранция, някои дилъри предлагат лайф-тайм безплатна смяна на масло. БМВ предлага ли 200 000км гаранция на автоматична скоростна кутия? Някой да е чувал такова нещо? Ти даваш факти за тестове, но те са като изстрел във въздуха. "Двеста хиляди километра". ОК, ама това са изминати км от една или от десет коли общо?
Не се хвалиш, колко безпроблемни километра са минати. Това поне на мен ми говори много ...



Не знам каква е причината да пишеш с голям шрифт, явно би следвало да има някаква тежест написаното .. всъщност като цяло няма. Не разбрах откъде прецени, че се хваля. Да не съм я сглобил аз тази кола или да съм я измислил, докато клеча в тоалетната сутрин?! Не съм и човека, който ще изкара резултати от тестове, за да ти затвори устата, защото историята показва, че винаги ще има място за дълбаене. Споделих няколко числа, които на теб не знам "какво ти говори много" при положение, че трябваше да ти обяснявам първоначално какви са тези числа. Споделих ги за хора, които им е интересно, а не търсят под върбата цветни телевизори. Обясних ти и защо няма как да споделя повече информация тук.

Сега .. преди да обсняваш кой какво е чувал, какви гаранции, какви масла, Европа, Антарктика ... сядаш и се запознаваш с услугата BMW Service Inclusive, която в зависимост от региона ти дава възможност за удължаване на гаранцията на автомобила до 200 000 км. Разбирай няма как да имаш един и същ автомобил каран в Германия и Мозамбик и той да има възможност за удължаване на гаранцията до 200 000км, при положение, че условията на експлоатация са коренно различни. И да .. чували сме за възможност за удължаване на гаранцията на автоматична скоростна кутия до 200 000км. като част от автомобила тя също влиза в BMW Service Inclusive. Другото нещо, над което седни помисли е каква част от собтвениците на ново специфицирани автомобили BMW ще ги карат лайф-тайм .. и колко е лайф-тайм-а на един автомобил ;) Закачил си на кукичката отвсякъде без да четеш ситните букви. В смисъл колко според теб са случайте, в които 18 годишен си купува BMW и в следващите 70 години той ходи да си му сменят маслото на същото това BMW? Не са много уверявам те, на фона на всички останали ангажирани финансово към услугата.
Следващо нещо на тема масло това са кодовете отнасящи се (в случая за F25 LCI), които зависимост от гаранционната политика за съответната страна влизат в спецификацията или с други думи автомобила идва с начален сервизен интервал на маслото. След, което автомобила си мери студени стартове, вискозитет ала бала и си преценява колко бързо този интервал да пада в зависимост от маслото. Пробвай една и съща кола да я държиш запалена на място работейки 4 часа на ден и същата тази кола да я управлявай нормално в продължение на 4 часа дневно.

8KA Oil-maintenance interval - 24 months/30,000 km
8KB Oil-maintenance interval - 24 months/25,000 km
8KC Oil-maintenance interval - 24 months/24,000 km
8KE Oil-maintenance interval - 24 months/12,000 km
8KK Oil-maintenance interval - 18 months/15,000 km
8KL Oil-maintenance interval - 12 months/15,000 km
8KM Oil-maintenance interval - 12 months/12,000 km
8KP Oil-maintenance interval - 12 months/8,000 km

Следващо - понеже ме мързеше да търся специфичните условия за отделни страни влязох в bmw.bg - отворих ценовата листа на F20 с три врати, че е най-лесно и ти копирам от там следното:
"Разширена гаранция
Разширената гаранция на BMW ви помага да избегнете непредвидени разходи. Можете да добавите една, две, три или четири допълнителни години към стандартната двугодишна гаранция на BMW, което ще ви осигури спокойствие до шест години или 200 000 км (което настъпи първо) при минимален допълнителен разход. Моля свържете се с вашия оторизиран дилър на BMW за допълнителна информация или посетете нашия уеб сайт http://www.bmw.bg"

Или отново - да, чували сме в Европейския съюз и конкретно България за 200 000км гаранция

Следващо - това е F80 М3: умишлено направих 2 снимки да се вижда таблото, да не кажеш после, че е това е Audi A6 и ние в ЕС не сме виждали BMW.. ако трябва нещо видео да направя? С днешен вестник? Казвай о'време да ходя за вестник, докато не е станало утре. Ти така като добре запознат със сервизните условия на различните континенти - смяташ ли, аджаба, че BMW ще си сложат сервизен интервал на една от най-силните коли в гамата с риск да излопа двигателя? С други думи смяташ ли, че ти (в частност) си по-наясно с темата "кога се сменя масло" от концерн със 100 годишна история? И реципрочно - концерна със 100 годишна история би рискувал просто да боцне една число там без да е направил нужното количество тестове и изследвания?! В смисъл, така човешки те питам?!
Изображение
Изображение


@BMW Power ACM - идвай с хронометъра - стига губи време в празни приказки, ама ако била 3.6, ако била 2.1 с четири турбота и две задни предавки .. ;)

Изображение

И за всички тихи потребители, които се кефят все още на подобни неща и ми пращат от време на време някой мейл или ЛС, леко оф-топик:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от Sharo » 03 Юни 2014, 9:58

A нещо, което съм забравил да те питам се сетих покрай тия снимки,
На тази по точно се вижда как има менюта за рейджа на накладки
Изображение
на м5-цата такова меню липва.
Има ли вариянт да се изкара. Сега точно смених дискове с накладки нови и единствено като станаха за смяна ми написа да звъна в сервиза :D Оставащи километри съм ровил, но така и не намерих из менютата.
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от Turturelo » 03 Юни 2014, 12:39

принципно е същото като на всяко BMW ... сменяш - зануляваш и след това си следи износването. Така е и на M5. Ще отида после да ти ги наснимам меню след меню, но определено не е скрито.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от Sharo » 03 Юни 2014, 13:26

Turturelo написа:принципно е същото като на всяко BMW ... сменяш - зануляваш и след това си следи износването. Така е и на M5. Ще отида после да ти ги наснимам меню след меню, но определено не е скрито.

Сигурен съм, че преди първата смяна имаше само
Engine Oil и Vehicle check.

Сега след като от компа го ресетнаха и сложихме новия датчик вече се виждат в менюто. Което вече ме хвърли в тъча :D
Обаче има ли вариянт на кола, която не е стигнала до смяна да се извади тоя райндж, защото без да се смени датчика мисля от компа не може се ресетне.

140 000 иначе за накладки ме кефи хаха оптимисти :D


Edit:

Сега разбрах къде е ключа от палатката.. Сменили са софта с по-нов.
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1895
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: Сърф
Детайли за колата: Немски кон

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от Top Gun Maverick » 03 Юни 2014, 14:35

Виж сега Влади, на мен са ми любопитни тия числа или по-точно живо ме вълнуват и то не заради форумни спорове. Затова и ПИТАМ. Забележи, че първия ми пост е точно от няколко думи. А съмненията, които се пораждат в мен се НАДЯВАМ да бъдат погрешни защото тази кола ме вълнува силно. Неслучайно и аз направих темата. От две години чета тук и там за нея, затова и някои слухове от него време коментирах за въпросното 3.6.
Та ако има резулатати от писти сравними с Ф10...ще съм благодарен да ги науча рано или късно.
А иначе най-вероятно си забравил, но по темата си бяхме разменили няколко лични когато М4 беше в стадий бая преди да му свалят камуфлажа и точно обсъждахме неща, които ме вълнуват сравнимо с Ф10. От тогава добих някаква представа, но останаха сухите цифри, които чакам с нетърпение. А съмненията ми относно колата може да са породени и неоснователно(просто защото както и други фенове още не съм свикнал с някои неща и искам да ги видя за да повярвам), но предстои да видим.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач. :mhihi:
I feel the need, the need for speed.

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от Turturelo » 03 Юни 2014, 23:38

Sharo написа:
Turturelo написа:принципно е същото като на всяко BMW ... сменяш - зануляваш и след това си следи износването. Така е и на M5. Ще отида после да ти ги наснимам меню след меню, но определено не е скрито.

Сигурен съм, че преди първата смяна имаше само
Engine Oil и Vehicle check.

Сега след като от компа го ресетнаха и сложихме новия датчик вече се виждат в менюто. Което вече ме хвърли в тъча :D
Обаче има ли вариянт на кола, която не е стигнала до смяна да се извади тоя райндж, защото без да се смени датчика мисля от компа не може се ресетне.

140 000 иначе за накладки ме кефи хаха оптимисти :D


Edit:

Сега разбрах къде е ключа от палатката.. Сменили са софта с по-нов.



винаги го е имало?! Би трябвало да го е имало и преди ъпдейта?! Vehicle information -> Vehicle status -> Service requirements -> Front brake pads ... на тази М5ца, на която ти го проверявах днес и дават 100 000км до смяна на накладки, та нормално ;)

BMW Power ACM написа:Виж сега Влади, на мен са ми любопитни тия числа или по-точно живо ме вълнуват и то не заради форумни спорове. Затова и ПИТАМ. Забележи, че първия ми пост е точно от няколко думи. А съмненията, които се пораждат в мен се НАДЯВАМ да бъдат погрешни защото тази кола ме вълнува силно. Неслучайно и аз направих темата. От две години чета тук и там за нея, затова и някои слухове от него време коментирах за въпросното 3.6.
Та ако има резулатати от писти сравними с Ф10...ще съм благодарен да ги науча рано или късно.
А иначе най-вероятно си забравил, но по темата си бяхме разменили няколко лични когато М4 беше в стадий бая преди да му свалят камуфлажа и точно обсъждахме неща, които ме вълнуват сравнимо с Ф10. От тогава добих някаква представа, но останаха сухите цифри, които чакам с нетърпение. А съмненията ми относно колата може да са породени и неоснователно(просто защото както и други фенове още не съм свикнал с някои неща и искам да ги видя за да повярвам), но предстои да видим.


хей не ме вземай на сериозно .. пошегувах се и то добронамерено.. Преди да се появят официално числата, не мога да ги споделя... затова ти казах, вземай един хронометър и идвай на Словакиаринг .. до петък съм тук каквото М кажеш го вадим и мерим. Аз съм стар за тези неща и ме мързи. Ако остане време може да замерим, но честно да ти кажа не ми се занимава.. Ако не забравя утре на обяд ще излизам да меря некъв тайминг за четвъртък и ще пусна M-app-а да записва. :driving:

времената са съответно: Е30/Е36/Е46/Е46CSL/E92/Е92GTS
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1895
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: Сърф
Детайли за колата: Немски кон

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от Top Gun Maverick » 04 Юни 2014, 5:53

Би ми се искало да можех, но първо нямам физическата възможност и второ сменям биелните лагери. :mhihi:
Иначе графиката ясно показва какво беше CSL за времето си. :bowdown:
Ясно е, че ще се чака още, дано не е много.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач. :mhihi:
I feel the need, the need for speed.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от Sharo » 04 Юни 2014, 10:24

Turturelo написа:
Sharo написа:
Turturelo написа:принципно е същото като на всяко BMW ... сменяш - зануляваш и след това си следи износването. Така е и на M5. Ще отида после да ти ги наснимам меню след меню, но определено не е скрито.

Сигурен съм, че преди първата смяна имаше само
Engine Oil и Vehicle check.

Сега след като от компа го ресетнаха и сложихме новия датчик вече се виждат в менюто. Което вече ме хвърли в тъча :D
Обаче има ли вариянт на кола, която не е стигнала до смяна да се извади тоя райндж, защото без да се смени датчика мисля от компа не може се ресетне.

140 000 иначе за накладки ме кефи хаха оптимисти :D


Edit:

Сега разбрах къде е ключа от палатката.. Сменили са софта с по-нов.



винаги го е имало?! Би трябвало да го е имало и преди ъпдейта?! Vehicle information -> Vehicle status -> Service requirements -> Front brake pads ... на тази М5ца, на която ти го проверявах днес и дават 100 000км до смяна на накладки, та нормално ;)



Нямаше го преди ъпдейта. Имаме тук сериозен проблем от към знания на диларите кое кво и как е. За тв-то мисля сам разбрах кво трябва да направя ама тука още ми дигат рамене по въпроса.
За липсата на менюто беше същото. В това меню ми показваше само масло и време до инспекция преди смяната на софта
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 79
Регистриран на: 2.06.2012
Местоположение: Равда/София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф от Инголщат
Мечтае да кара: Десет цилиндрово Е60
Детайли за колата: Много бавна

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от Beat » 04 Юни 2014, 15:55

Колеги, някой знае ли кога се очаква да излезе видео с тест на М3/М4 от Fifth gear? Или някой да даде линк, ако е излязло и съм го пропуснал. :driving:
Изображение

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1895
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: Сърф
Детайли за колата: Немски кон

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от Top Gun Maverick » 04 Юни 2014, 16:33

Ако има такова видео, ще го намериш с Гугъл.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач. :mhihi:
I feel the need, the need for speed.

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook