Няколко въпроса за е46
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
32 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- govedarov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 4.10.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320i а вече и 320d с пакет ;)
- Мечтае да кара: M3
Няколко въпроса за е46
Здравейте ,
След дълго търсене на добра кола мисля , че намерих такава. Прегледах над 30 коли наживо като от тях само с 3 стигнахме до преглед в сервиз и в крайна сметка взех една бензинова е46-ца 2002 година , 320i - 170 коня.

Понеже колата нямаше номера както се вижда от снимката се наложи да я прегледам в един сервиз наблизо където продавача я държеше в едно хале след като я е докарал от Германия на камион. Направиха и пълна диагностика на мотора , пълен оглед на ходовата част и ме увериха , че колата е много добра.
След като я купих си я регистрирах в КАТ , в началото ми беше малко странно да карам такава кола защото няма нищо общо самото каране и поведение на пътя с всичко което съм карал до сега от Лада , Форд , Рено до Мерцедес и Ауди. С всеки изминал ден колата ми харесва все повече и повече и се кефя много , върви адски добре , адски добро поведение има на пътя и се усеща , че колата е поддържана много добре. Има си сервизна книжка в която е описана всяка една смяна на масла и филтри откакто колата е купена като чисто нова в Германия с печати и подписи на Bmw Мюнхен.
След регистрацията я карах на един познат майстор и той я огледа , направи и диагностика и всичко е супер.
От няколко дни обаче както можеше да се очаква се появиха няколко проблема които ме дразнят адски много.
1.При включване на първа , задна и понякога на втора отзад се чува едно глухо тупкане отзад - не при всяко включване на изброението скорости но е много дразнещо. Моя майстор я вдигна на подемник и ми каза , че тампоните на задния мост били меки - така и не разбрах какво означава това. Мисля , че съм технически грамотен човек ама под меки не разбирам за какво иде реч - или са скъсани или са здрави. Вика меки са и затова тупка понякога , за да ги сменим треба да свалим целия заден мост ???
Не се наех веднага да му дам да ми разглобява новата кола и реших да сондирам мнения. Изчетох доста теми по върпоса но никъде не намерих точен отговор. Според един приятел който има е34 можело да е някакво каре на скоростите , според други тампони на диференцияла.
2.Втория проблем се появи вчера когато отивах на работа , те всъщност проблемите са два но ще ги разделя на два въпроса. Значи паркирам си колата пред работата , гася фаровете , гася колата и след като извадих ключа ми светна жълтата лампа на маслото. Дадох на контакт запалих и изгасна. Вечерта паля , тръгвам към вкъщи и никакви лампи не светят - никакъв проблем. Проверих маслото (10 мин на топъл мотор след като се прибрах) - почти на максимум (не съм го сменял още на индикатора ми пише да го сменя след 8000 хиляди километра.) Днес сутринта на студен двигател пак го гледах - идеално и пак почти на максимум , няма течове няма дяволи. Следобяд обаче пак ми светна жълтата лампа само , че тоя път в движение. Спрях веднага , пуших една цигара да се оттече - гледам маслото идеално , паля - 30 км в София градско и никаква лампа не светна отново.
Вчера забелязах , че маслото на хидравликата ми е почти малко над минимума та се съмнявам , да не става дума за това масло - може ли да има нещо общо ?
3.Третия проблем е някакво бучене при радиото или климатроника , гася колата пред работата и след като светна жълтата лампа на маслото (виж точка 2) чувам някакво жужене от радиото или климатроника , паля колата пак бучи леко , гася и пак жужи - заключих , вечерта паля няма проблем , до нас карах на леко парно , изгасих и не бучи - от тогава не е бучало.
4.Питах един приятел дето слага газови инжекциони да сложим един такъв. Значи за италиянски ГИ с там работа и т.н и гаранция на инсталацията - 1200 лева но колата щяла да ми прекъсва на газ в ниските обороти защото тия мотори били проблемни за слагане на газ - WTF ?!?
Та това е общо взето.
)
След дълго търсене на добра кола мисля , че намерих такава. Прегледах над 30 коли наживо като от тях само с 3 стигнахме до преглед в сервиз и в крайна сметка взех една бензинова е46-ца 2002 година , 320i - 170 коня.

Понеже колата нямаше номера както се вижда от снимката се наложи да я прегледам в един сервиз наблизо където продавача я държеше в едно хале след като я е докарал от Германия на камион. Направиха и пълна диагностика на мотора , пълен оглед на ходовата част и ме увериха , че колата е много добра.
След като я купих си я регистрирах в КАТ , в началото ми беше малко странно да карам такава кола защото няма нищо общо самото каране и поведение на пътя с всичко което съм карал до сега от Лада , Форд , Рено до Мерцедес и Ауди. С всеки изминал ден колата ми харесва все повече и повече и се кефя много , върви адски добре , адски добро поведение има на пътя и се усеща , че колата е поддържана много добре. Има си сервизна книжка в която е описана всяка една смяна на масла и филтри откакто колата е купена като чисто нова в Германия с печати и подписи на Bmw Мюнхен.
След регистрацията я карах на един познат майстор и той я огледа , направи и диагностика и всичко е супер.
От няколко дни обаче както можеше да се очаква се появиха няколко проблема които ме дразнят адски много.
1.При включване на първа , задна и понякога на втора отзад се чува едно глухо тупкане отзад - не при всяко включване на изброението скорости но е много дразнещо. Моя майстор я вдигна на подемник и ми каза , че тампоните на задния мост били меки - така и не разбрах какво означава това. Мисля , че съм технически грамотен човек ама под меки не разбирам за какво иде реч - или са скъсани или са здрави. Вика меки са и затова тупка понякога , за да ги сменим треба да свалим целия заден мост ???
Не се наех веднага да му дам да ми разглобява новата кола и реших да сондирам мнения. Изчетох доста теми по върпоса но никъде не намерих точен отговор. Според един приятел който има е34 можело да е някакво каре на скоростите , според други тампони на диференцияла.
2.Втория проблем се появи вчера когато отивах на работа , те всъщност проблемите са два но ще ги разделя на два въпроса. Значи паркирам си колата пред работата , гася фаровете , гася колата и след като извадих ключа ми светна жълтата лампа на маслото. Дадох на контакт запалих и изгасна. Вечерта паля , тръгвам към вкъщи и никакви лампи не светят - никакъв проблем. Проверих маслото (10 мин на топъл мотор след като се прибрах) - почти на максимум (не съм го сменял още на индикатора ми пише да го сменя след 8000 хиляди километра.) Днес сутринта на студен двигател пак го гледах - идеално и пак почти на максимум , няма течове няма дяволи. Следобяд обаче пак ми светна жълтата лампа само , че тоя път в движение. Спрях веднага , пуших една цигара да се оттече - гледам маслото идеално , паля - 30 км в София градско и никаква лампа не светна отново.
Вчера забелязах , че маслото на хидравликата ми е почти малко над минимума та се съмнявам , да не става дума за това масло - може ли да има нещо общо ?
3.Третия проблем е някакво бучене при радиото или климатроника , гася колата пред работата и след като светна жълтата лампа на маслото (виж точка 2) чувам някакво жужене от радиото или климатроника , паля колата пак бучи леко , гася и пак жужи - заключих , вечерта паля няма проблем , до нас карах на леко парно , изгасих и не бучи - от тогава не е бучало.
4.Питах един приятел дето слага газови инжекциони да сложим един такъв. Значи за италиянски ГИ с там работа и т.н и гаранция на инсталацията - 1200 лева но колата щяла да ми прекъсва на газ в ниските обороти защото тия мотори били проблемни за слагане на газ - WTF ?!?
Та това е общо взето.

- madrus
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 174
- Регистриран на: 16.03.2009
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E 60 - 218 ка
- Мечтае да кара: V 10 5.0
Re: Няколко въпроса за е46
По 1-вия може да е тампон на дифа . По 3-тия 100 % таралеж ( мозакъ който управлява степените )
- barty
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1975
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: т му се стари БМВ-та
- Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
- Детайли за колата: отново с чарджър
- govedarov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 4.10.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320i а вече и 320d с пакет ;)
- Мечтае да кара: M3
Re: Няколко въпроса за е46
madrus написа:По 1-вия може да е тампон на дифа . По 3-тия 100 % таралеж ( мозакъ който управлява степените )
Какво представлява този таралеж и какви поражения може да нанесе ако не се смени спешно , а и каква му е цената ?
- madrus
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 174
- Регистриран на: 16.03.2009
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E 60 - 218 ка
- Мечтае да кара: V 10 5.0
Re: Няколко въпроса за е46
Таралежа е мозъка на парното т.е. Управлението на степените пускане и спиране . Може да ти събори акумулатора най малко , в даден момент да спре въобще да работи и да нямаш парно-климатик когато ти трябва . Втора употреба 40-60 лева , нов до 120-150
- govedarov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 4.10.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320i а вече и 320d с пакет ;)
- Мечтае да кара: M3
Re: Няколко въпроса за е46
Хм , странното е , че бученето се появи след като изгасих колата а преди това въобще не беше пуснато парното - блока за управление си беше изключен. Освен това си духа на всички степени с добра сила ?
- XaH-kpyM
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 126
- Регистриран на: 18.06.2012
- Местоположение: Майна
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 1982 Corvette
- Детайли за колата: WBS...
Re: Няколко въпроса за е46
По въпроса с тупкането, почти всички 46-ци минават по тоя път - тампона на дифа.
Лампата на маслото: датчика който е за нивото на маслото (отдоло, на картера е монтиран) дава фира и светка въпросната лампа.
За таралежа ти казаха.
За газовата проблема е в газаджията, както вече ти казаха .

Лампата на маслото: датчика който е за нивото на маслото (отдоло, на картера е монтиран) дава фира и светка въпросната лампа.
За таралежа ти казаха.
За газовата проблема е в газаджията, както вече ти казаха .



- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Няколко въпроса за е46
1-тампон на дифа
2-датчика за нивото на маслото ти прави парчета
3-таралежа на климатроника
4-газ се слага без проблеми,но ако караш малко недей си сери по колата,ще има да се избива доста време.
Общо взето,ако са ти това ядовете,трябва да черпиш добра кола си си взел.
2-датчика за нивото на маслото ти прави парчета
3-таралежа на климатроника
4-газ се слага без проблеми,но ако караш малко недей си сери по колата,ще има да се избива доста време.
Общо взето,ако са ти това ядовете,трябва да черпиш добра кола си си взел.

- govedarov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 4.10.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320i а вече и 320d с пакет ;)
- Мечтае да кара: M3
Re: Няколко въпроса за е46
XaH-kpyM написа:По въпроса с тупкането, почти всички 46-ци минават по тоя път - тампона на дифа.
Лампата на маслото: датчика който е за нивото на маслото (отдоло, на картера е монтиран) дава фира и светка въпросната лампа.
За таралежа ти казаха.
За газовата проблема е в газаджията, както вече ти казаха .![]()
![]()
Под тампон на дифа да разбирам 1 тампон или няколко и какви са им цените и лесно ли се сменя или трябва да се разглобява яко ?
По въпроса за датчика на маслото и таралежа и двата проблема могат ли да се локализират дали е в тях проблема на диагностика да не сменям чаркове на сляпо ?
- milenski75
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 75
- Регистриран на: 21.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Детайли за колата: E46 320D
2002
Re: Няколко въпроса за е46
Колега,не ти е проблема в таралежа а във вентилаторчето на управлението на климатроника,сваля се разглобява се почистваш и смазваш с тънко масло.
- shumi66
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 91
- Регистриран на: 22.04.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 320Д или Х3 - 3.0Д
Re: Няколко въпроса за е46


milenski75 написа:Колега,не ти е проблема в таралежа а във вентилаторчето на управлението на климатроника,сваля се разглобява се почистваш и смазваш с тънко масло.
Аз го изтърпях 2 год.(60 000 км) така и не го разглобих и смазах, след като продадох колата колегата още така я кара
- XaH-kpyM
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 126
- Регистриран на: 18.06.2012
- Местоположение: Майна
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 1982 Corvette
- Детайли за колата: WBS...
Re: Няколко въпроса за е46
Тампона е около 40-те лева. Най-удачния варянт е да се свали дифа.
Датчика за нивото, втора ръчка има тука из форума колкото искаш, за нов не се сещам за цена.
Датчика за нивото, втора ръчка има тука из форума колкото искаш, за нов не се сещам за цена.
- shumi66
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 91
- Регистриран на: 22.04.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 320Д или Х3 - 3.0Д
Re: Няколко въпроса за е46
Разгледай тази тема: viewtopic.php?f=34&t=79952&p=3546949#p3491470
Смятам ,че със смяната на тампон 9 от схемата ще се оправи тупкането на диф.
Смятам ,че със смяната на тампон 9 от схемата ще се оправи тупкането на диф.
- Loris
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 52
- Регистриран на: 14.02.2013
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: '01 E46 M54B22
- Мечтае да кара: E90 330i
Re: Няколко въпроса за е46
Колега и аз до скоро карах такова бмв с м54б22 мотора 170к.с. , колата я карах на газ, зимата ми правише проблеми при температури около нулата.
Много прекъсваше. Иначе след качествена настройка няма проблем. Знам, че за газта трябва да се използват дълги щуцери за този мотор. Колата с една качествена система на Романо няма да ти прави никакви проблеми.
Но идва около 1800лв цялата система.
Поздрави!
Много прекъсваше. Иначе след качествена настройка няма проблем. Знам, че за газта трябва да се използват дълги щуцери за този мотор. Колата с една качествена система на Романо няма да ти прави никакви проблеми.
Но идва около 1800лв цялата система.
Поздрави!
- overclock
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 463
- Регистриран на: 9.07.2005
- Местоположение: София
- Кара: E36 316 96', Е46 316 03'
Re: Няколко въпроса за е46
По т.2 колегите писали по-горе са прави за въпросният датчик, но моя съвет е първо да си смениш маслото. Сервизните интервали са удължени, а това води до редица неприятни проблеми.
Да влагаш чувства не е като да чувстваш влага!
32 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани