Завишена температура на охладителната течност?
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Завишена температура на охладителната течност?
Здравейте, колеги
Обръщам се за съвет и мнения дали това, което се случва с колата ми е ок, че вече се психясах и гледам повече скритото меню отколкото пътя.
Спука ми се разширителният съд за антифриза. Бях го сменял преди 2 години с Мейле, сега купих оригинален на БМВ, защото явно на мейлето му е толкова живота. Смених и капачката.
Поради не добро обезвъздушаване или поради друга причина, термостата не отваряше и го смених с нов, по съвет на "майстор" който я беше закачил с комп. Марката е Wahler.(нямаше изписана температура на него, номера на частта беше същата като за моя мотор)
Сега колата работи извън града на 107 градуса, след което стига 109 задържа на тях, после пак на 107 и така. Перката се включва на 109, работи малко и бута до 107, после пак на 109 и така постоянно. Тествахме я перката ок е. В града температурата е 109-110 постоянно. При форсаж на място във високи обороти, пада на 102-100, тоест перката си бачка ок.
Преди тези смени колата работеше на 104-105, извън града на 102 постоянно. 106-107 много рядко да я видя. Всички тези данни за от скритото меню.
Въпроса ми е нормална ли е тази температура от 107-109-110 градуса или е зле за колата и от къде е тази разлика, от новия термостат или има нещо друго?
Маркучите са твърди, все пак могат да се стискат, предвид налягането вътре мисля че са ок.
Колата е 318i 143к.с. N42B20 е мотора, 2003г.
Ще съм Ви благодарен, ако някой може да ме посъветна дали да съм спокоен или да предприема нещо?
Обръщам се за съвет и мнения дали това, което се случва с колата ми е ок, че вече се психясах и гледам повече скритото меню отколкото пътя.

Спука ми се разширителният съд за антифриза. Бях го сменял преди 2 години с Мейле, сега купих оригинален на БМВ, защото явно на мейлето му е толкова живота. Смених и капачката.
Поради не добро обезвъздушаване или поради друга причина, термостата не отваряше и го смених с нов, по съвет на "майстор" който я беше закачил с комп. Марката е Wahler.(нямаше изписана температура на него, номера на частта беше същата като за моя мотор)
Сега колата работи извън града на 107 градуса, след което стига 109 задържа на тях, после пак на 107 и така. Перката се включва на 109, работи малко и бута до 107, после пак на 109 и така постоянно. Тествахме я перката ок е. В града температурата е 109-110 постоянно. При форсаж на място във високи обороти, пада на 102-100, тоест перката си бачка ок.
Преди тези смени колата работеше на 104-105, извън града на 102 постоянно. 106-107 много рядко да я видя. Всички тези данни за от скритото меню.
Въпроса ми е нормална ли е тази температура от 107-109-110 градуса или е зле за колата и от къде е тази разлика, от новия термостат или има нещо друго?
Маркучите са твърди, все пак могат да се стискат, предвид налягането вътре мисля че са ок.
Колата е 318i 143к.с. N42B20 е мотора, 2003г.
Ще съм Ви благодарен, ако някой може да ме посъветна дали да съм спокоен или да предприема нещо?
- vvasilev1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Завишена температура на охладителната течност?
сложи читава водна помпа и оригинален термостат+нов антифриз
Re: Завишена температура на охладителната течност?
А как мога да разбера дали наистина е от водната помпа, защото не ми се дават пак пари за нещо което може би е наред, като с термостата.
Има ли някакви признаци по които да се съди дали работи правилно или не?
Има ли някакви признаци по които да се съди дали работи правилно или не?
Re: Завишена температура на охладителната течност?
Kris написа:На мен на водна помпа ми мирише.
Да, на мен също ми прилича на водна помпа. Ако е с пластмасова турбина с годините почва да приплъзва турбината и да не се завърта с оборотите на двигателя. обикновено става като загрее хубаво. Виждал съм го това. Не, че 110 градуса са проблем, в рамките на нормата е, ама предишния ти температурен режим е по-нормален и е точно такъв, какъвто трябва да бъде. В противен случай се случва точно това като при теб - пука се казанчето, уви в пластмасата има стареене. Препоръчвам ти да я смениш с HEPU и да го правиш на всеки 40-50к км. Следващо нещо, много е важно антифризът да е смесен правилно. За нашите атмосферни условия 50:50 е оптималния вариант. Виждал съм 110-112 градуса да вдига кола заради тъпотията да се кара само с антифриз, защото се забавя динамиката на флуида и просто не е необходимо. Казвам това, за да се светнеш, ако сте решили и сте наляли чист антифриз на -60 в колата. Тва са вариантите.
Re: Завишена температура на охладителната течност?
slitter написа:Kris написа:На мен на водна помпа ми мирише.
Да, на мен също ми прилича на водна помпа. Ако е с пластмасова турбина с годините почва да приплъзва турбината и да не се завърта с оборотите на двигателя. обикновено става като загрее хубаво. Виждал съм го това. Не, че 110 градуса са проблем, в рамките на нормата е, ама предишния ти температурен режим е по-нормален и е точно такъв, какъвто трябва да бъде. В противен случай се случва точно това като при теб - пука се казанчето, уви в пластмасата има стареене. Препоръчвам ти да я смениш с HEPU и да го правиш на всеки 40-50к км. Следващо нещо, много е важно антифризът да е смесен правилно. За нашите атмосферни условия 50:50 е оптималния вариант. Виждал съм 110-112 градуса да вдига кола заради тъпотията да се кара само с антифриз, защото се забавя динамиката на флуида и просто не е необходимо. Казвам това, за да се светнеш, ако сте решили и сте наляли чист антифриз на -60 в колата. Тва са вариантите.
Благодаря за отговора, колега. Охладителната течност е даже с малко повече вода в момента покрай доливането и обезвъздушаването. Незнаех, че водната помпа е един вид консуматив за смяна. Аз съм и направил вече 40, а като гледам до сега каквото и да сменя всичко по колата си е оригиналното, едва ли и тя е барана скоро.
Не мога ди си обесня само едно, как водната помпа е свързана с това перката да включва чак на 109 градуса, а преди включваше на 104-105.?

Това са температурите от скритото меню на тест 7, точката в която става меренето си мисля че е на дъното на рзширителният съд или греша?
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Завишена температура на охладителната течност?
interist написа:А как мога да разбера дали наистина е от водната помпа, защото не ми се дават пак пари за нещо което може би е наред, като с термостата.
Има ли някакви признаци по които да се съди дали работи правилно или не?
Водната помпа така или иначе е консуматив който трябва да смениш. А като гледам не си и я поглеждал как изглежда. За това сменяй и да не е от нея няма да си сбъркал.
И още нещо, сигурен ли си че колата е обезвъздушена "както трябва"??? Не пречи да минеш при друг проверен (за БМВ-та) човек да проверите пак системата а въздух.
Re: Завишена температура на охладителната течност?
Kris написа:interist написа:А как мога да разбера дали наистина е от водната помпа, защото не ми се дават пак пари за нещо което може би е наред, като с термостата.
Има ли някакви признаци по които да се съди дали работи правилно или не?
Водната помпа така или иначе е консуматив който трябва да смениш. А като гледам не си и я поглеждал как изглежда. За това сменяй и да не е от нея няма да си сбъркал.
И още нещо, сигурен ли си че колата е обезвъздушена "както трябва"??? Не пречи да минеш при друг проверен (за БМВ-та) човек да проверите пак системата а въздух.
Ами минах при един такъв "професора на БМВ-тата", благодарение на който дадох 100лв за нов термостат. Момчето което я обезвъздуши мисля, че се справи.
По какво мога да разбера дали има още въздух в системата, тъй като се начетох на коментари някои от които си противоречат напълно.
Re: Завишена температура на охладителната течност?
interist написа:А как мога да разбера дали наистина е от водната помпа, защото не ми се дават пак пари за нещо което може би е наред, като с термостата.
Има ли някакви признаци по които да се съди дали работи правилно или не?
Свалете помпата и ако се върти/боксува в оста турбината при фиксирана глава на шайбата, значи е това, за което по-рано говорих. Но коегата над мен е прав, ако помпата ти няма живи съученици си е риск при всяко едно положение. Никога няма да забравя как преди сума години си съсипах двигателя на старата кола заради помпа, която не смених навреме. Прегрява толкова бързо, колкото не можеш да си преместиш погледа от пътя към стрелката. Пари за помпа не са пари хвърлени на вятъра, ако същата е стара. Също не бива да се прави компромис и с качеството, затова ти препоръчах хепу. Ти си преценяваш разбира се...
- vvasilev1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Завишена температура на охладителната течност?
interist написа:А как мога да разбера дали наистина е от водната помпа, защото не ми се дават пак пари за нещо което може би е наред, като с термостата.
Има ли някакви признаци по които да се съди дали работи правилно или не?
...ти пък един термостат си турил....40 лева ли струва? Сложи оригинален+нова водна помпа...заради 300 лева ще опечеш мотора.
Re: Завишена температура на охладителната течност?
vvasilev1 написа:interist написа:А как мога да разбера дали наистина е от водната помпа, защото не ми се дават пак пари за нещо което може би е наред, като с термостата.
Има ли някакви признаци по които да се съди дали работи правилно или не?
...ти пък един термостат си турил....40 лева ли струва? Сложи оригинален+нова водна помпа...заради 300 лева ще опечеш мотора.
Не, колега не е 40лв, ако парите са важни за теб. Имаше два варианта които ми предложиха, Валер и Бер. Оказа се, че имат наличен само Валер, а колата ми стоеше в сервиза и чакаше. Това беше точно по празниците когато да намериш отворен магазин беше трудно, еконт не работеше. Затова взех Валер, за който и от сервиза ми казаха че е добър термостат.
Не, че нещо ама за разширителния съд дадох 185лв с капачката за оригинален....така че не се изказвай така сякаш, тия пари с лопата ги ринеш.
Питах за проблема от къде може да е, защото във форума много от Вас са много по на ти с нашите коли, отколкото много майстори.
п.п. Благодаря на колегата slitter за помощта!
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6273
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Завишена температура на охладителната течност?
interist написа:Здравейте, колеги
Обръщам се за съвет и мнения дали това, което се случва с колата ми е ок, че вече се психясах и гледам повече скритото меню отколкото пътя.![]()
Спука ми се разширителният съд за антифриза. Бях го сменял преди 2 години с Мейле, сега купих оригинален на БМВ, защото явно на мейлето му е толкова живота. Смених и капачката.
Поради не добро обезвъздушаване или поради друга причина, термостата не отваряше и го смених с нов, по съвет на "майстор" който я беше закачил с комп. Марката е Wahler.(нямаше изписана температура на него, номера на частта беше същата като за моя мотор)
Сега колата работи извън града на 107 градуса, след което стига 109 задържа на тях, после пак на 107 и така. Перката се включва на 109, работи малко и бута до 107, после пак на 109 и така постоянно. Тествахме я перката ок е. В града температурата е 109-110 постоянно. При форсаж на място във високи обороти, пада на 102-100, тоест перката си бачка ок.
Преди тези смени колата работеше на 104-105, извън града на 102 постоянно. 106-107 много рядко да я видя. Всички тези данни за от скритото меню.
Въпроса ми е нормална ли е тази температура от 107-109-110 градуса или е зле за колата и от къде е тази разлика, от новия термостат или има нещо друго?
Маркучите са твърди, все пак могат да се стискат, предвид налягането вътре мисля че са ок.
Колата е 318i 143к.с. N42B20 е мотора, 2003г.
Ще съм Ви благодарен, ако някой може да ме посъветна дали да съм спокоен или да предприема нещо?
Колега, термостата за твоят двигател има температура на отваряне 105°C. По-високата работна температура на двигателя се е появила след смяната му с друг. За това не смятам причината да е в водната помпа, но както казват колегите, тя е консуматив, който трябва през около 60000км да се сменя, най-добре заедно с пистовият ремък и ролките. Но в края на краищата 110 °C е нормална работна температура за твоят двигател, така, че няма за какво да се притесняваш- принудително отваряне на термостата се извършва при температури над 113 °C.
- vvasilev1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Завишена температура на охладителната течност?
interist написа:vvasilev1 написа:interist написа:А как мога да разбера дали наистина е от водната помпа, защото не ми се дават пак пари за нещо което може би е наред, като с термостата.
Има ли някакви признаци по които да се съди дали работи правилно или не?
...ти пък един термостат си турил....40 лева ли струва? Сложи оригинален+нова водна помпа...заради 300 лева ще опечеш мотора.
Не, колега не е 40лв, ако парите са важни за теб. Имаше два варианта които ми предложиха, Валер и Бер. Оказа се, че имат наличен само Валер, а колата ми стоеше в сервиза и чакаше. Това беше точно по празниците когато да намериш отворен магазин беше трудно, еконт не работеше. Затова взех Валер, за който и от сервиза ми казаха че е добър термостат.
Не, че нещо ама за разширителния съд дадох 185лв с капачката за оригинален....така че не се изказвай така сякаш, тия пари с лопата ги ринеш.
Питах за проблема от къде може да е, защото във форума много от Вас са много по на ти с нашите коли, отколкото много майстори.
п.п. Благодаря на колегата slitter за помощта!
Абе за съжаление не ги рина с лопатата, но преди да си купя БМВЕТО проверих дали ми е джоба като поддръжка...ти ако една помпа те изкарва извън равновесие и рискуваш да отелиш колата, за какво става дума.
Освен това за термостат се препоръчва оригинален.
Именно той може да прави проблем.
- culio
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 55
- Регистриран на: 19.03.2010
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: е46М е87 118и е90 x5 3sd
- Мечтае да кара: X6 G power
- Детайли за колата: Повече горят от колкото вървят
БензинМаслоВода
Re: Завишена температура на охладителната течност?
Kakтоколегатае писал преди мен този мотор с повисоки градуса на работа ако минава над 115 тогава се претесняваи
За спокоиствие си огледаи радияторите да са се набили много мизерии между тях
За спокоиствие си огледаи радияторите да са се набили много мизерии между тях
диагностика на всичко не е таина
винаги готов за помощ
винаги готов за помощ
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани