Управление на перка на климатика Е46 330ci

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 470
Регистриран на: 4.04.2011
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: 4.0 TFSI

Управление на перка на климатика Е46 330ci

Мнение от surfboard » 12 Май 2014, 22:00

Здравейте. И мен ме сполетя баналният проблем, проявяващ се при повечето Е46. Онзи ден напълних климатика с фреон и установих, че перката му изобщо не се включва, с оглед на което започнах да търся нова, но колегите ме убедиха, че не е нужно да купувам цяла перка, при положение, че проблемът е само в нейното управление, което може да бъде закупено отделно. Намерих оферта от колега от форума, от който мога да закупя само въпросното управление. Въпросът ми е възможно ли е да се смени само то, без да се сменява цялата перка? Ако е възможно, как точно става - с наставяне, запояване? Проблем ли е, че управлението е свалено от една перка и е "инсталирано" на друга? Има ли опасност от несъвместимост, или друг вид проблеми?
Можете ли да ме насочите към човек, който може да извърши манипулацията по премахване на старото управление и замяната му с ново?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Управление на перка на климатика Е46 330ci

Мнение от bioz » 12 Май 2014, 22:13

Става елементарно, режеш кабелите на старото и запояваш новото. Иначе управлението се държи с 4 болта за самата перка, сваляш перката и махаш старото лесно е аз сам се справих.

Обаче ... кой ти каза, че управлението ти е изгоряло? Питам защото миналото лято бях със същия проблем и майстори на климатици заключиха същата диагоноза. Поради което купих едно управление сложихме го, не тръгна, според тях и то било изгоряло, поръчах още едно то също не тръгна. Викам или съм ебати каръка или тия нещо ме ебават. Накарая тук във форума колегата оци ме посъветва да замеря кабела който връзва управлението с ЕКУ-то и наистина той беше прекъснат. Оправих си го сам като си запоих моето и си монтирах перката защото не исках да виждам майстори!!! Накрая увиснах с моето здраво управление и още 2 купени в багажника :mhihi: така, че се убеди първо, че е от него.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 3.05.2010
Пол: Мъж

Re: Управление на перка на климатика Е46 330ci

Мнение от m1sh0k » 12 Май 2014, 22:38

Малко по темата , тук някой се е постарал да направи измервания на напрежение и схема за управление само не ми стана ясно дали работи в крайна сметка :)
http://m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=451581

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 470
Регистриран на: 4.04.2011
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: 4.0 TFSI

Re: Управление на перка на климатика Е46 330ci

Мнение от surfboard » 13 Май 2014, 0:07

Бях в сервиз за климатици, където поставиха тази диагноза, но не знам въз основа на какви данни и замервания. Поверих колата на тях, тъй като нямам достатъчната техническа компетентност да реша проблема си сам, като през цялото време съм с надеждата, че автомобилът ми е в сигурни ръце и поставената диагноза е коректна и технически обоснована.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Управление на перка на климатика Е46 330ci

Мнение от oci » 14 Май 2014, 0:55

m1sh0k написа:Малко по темата , тук някой се е постарал да направи измервания на напрежение и схема за управление само не ми стана ясно дали работи в крайна сметка :)
http://m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=451581


Схемата е елементарна, перката се управлява с широко вълнов импулс от моторната електроника, та с две думи има три кабела, двата са дебели кафяв-маса, червен със зелена ивица 12 волта и черен със зелена ивица-тънкия кабел той идва от еку-то това реално е импулса и какво следва за да работи перката на буксата от колата трябва да имаме 12 волта между дебелите кабели (кафяв и червен със зелена ивица) и между тънкия и кафявия от 3 до 5 волта, ако тези два сигнала са налице значи по колата всичко е наред и проблема е в перката.
Най-често на 99 процента окъсяват транзисторите и се получава, че на изхода от модула към мотора имаме два плюса няма маса :yes:
Малко просто го обясних, но съм го правил поне 10 пъти в други теми през годините, и не виждам смисъл да се тъпчат стари теми по добре да се търси в търсачката, там често отговора го има и това обезсмисля подобни теми.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 25.10.2013
Пол: Мъж

Re: Управление на перка на климатика Е46 330ci

Мнение от milas_7777 » 31 Юли 2016, 16:20

oci написа:
m1sh0k написа:Малко по темата , тук някой се е постарал да направи измервания на напрежение и схема за управление само не ми стана ясно дали работи в крайна сметка :)
http://m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=451581


Схемата е елементарна, перката се управлява с широко вълнов импулс от моторната електроника, та с две думи има три кабела, двата са дебели кафяв-маса, червен със зелена ивица 12 волта и черен със зелена ивица-тънкия кабел той идва от еку-то това реално е импулса и какво следва за да работи перката на буксата от колата трябва да имаме 12 волта между дебелите кабели (кафяв и червен със зелена ивица) и между тънкия и кафявия от 3 до 5 волта, ако тези два сигнала са налице значи по колата всичко е наред и проблема е в перката.
Най-често на 99 процента окъсяват транзисторите и се получава, че на изхода от модула към мотора имаме два плюса няма маса :yes:
Малко просто го обясних, но съм го правил поне 10 пъти в други теми през годините, и не виждам смисъл да се тъпчат стари теми по добре да се търси в търсачката, там често отговора го има и това обезсмисля подобни теми.


при мене между двата кабела дава 14в. това проблем ли е?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Управление на перка на климатика Е46 330ci

Мнение от oci » 31 Юли 2016, 18:04

milas_7777 написа:
oci написа:
m1sh0k написа:Малко по темата , тук някой се е постарал да направи измервания на напрежение и схема за управление само не ми стана ясно дали работи в крайна сметка :)
http://m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=451581


Схемата е елементарна, перката се управлява с широко вълнов импулс от моторната електроника, та с две думи има три кабела, двата са дебели кафяв-маса, червен със зелена ивица 12 волта и черен със зелена ивица-тънкия кабел той идва от еку-то това реално е импулса и какво следва за да работи перката на буксата от колата трябва да имаме 12 волта между дебелите кабели (кафяв и червен със зелена ивица) и между тънкия и кафявия от 3 до 5 волта, ако тези два сигнала са налице значи по колата всичко е наред и проблема е в перката.
Най-често на 99 процента окъсяват транзисторите и се получава, че на изхода от модула към мотора имаме два плюса няма маса :yes:
Малко просто го обясних, но съм го правил поне 10 пъти в други теми през годините, и не виждам смисъл да се тъпчат стари теми по добре да се търси в търсачката, там често отговора го има и това обезсмисля подобни теми.


при мене между двата кабела дава 14в. това проблем ли е?


Дава 14 волта защото го мериш на работещ мотор и тогава е нормално.

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook