Подмяна на Интеркулера - 330d M57
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
27 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- dido0o```
- ентусиаст
-
- Мнения: 994
- Регистриран на: 3.05.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d 245
Re: Подмяна на Интеркулера - 330d M57
А ако се сложи ел. перка от бензин, която стой зад радиатора?
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: Подмяна на Интеркулера - 330d M57
Колега, аз бих го направил така:
Взимам двата малките вентилатора, връзвам ги в паралел и им меря съпротивлението колко се поличава. След това пръскам старата, оригинална перка и взимам ей тая кутийка:

След това меря съпротивлението на старата перка, при което, ако са съвместими, с това на новите, избирам подходящо място на кутийката, която е и радиатор за охлаждане на електрониката вътре и трябва да бъде някак си на потока на въздуха. Ако съпротивлението се разминава с много ще сложа последователно един мощен резистор и така. Реално се запазва оригиналното управление, но управлява 2 перки.
Взимам двата малките вентилатора, връзвам ги в паралел и им меря съпротивлението колко се поличава. След това пръскам старата, оригинална перка и взимам ей тая кутийка:

След това меря съпротивлението на старата перка, при което, ако са съвместими, с това на новите, избирам подходящо място на кутийката, която е и радиатор за охлаждане на електрониката вътре и трябва да бъде някак си на потока на въздуха. Ако съпротивлението се разминава с много ще сложа последователно един мощен резистор и така. Реално се запазва оригиналното управление, но управлява 2 перки.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Подмяна на Интеркулера - 330d M57
При последователно свързване на резистори еквивалентното съпротивление е равно на сумата от съпротивленията в електрическата верига..
При паралелно свързване на резистори в електрическа верига реципрочната стойност на общото съпротивление е равно на сумата от реципрочните стойности на съпротивленията на всички резистори
Та гледайте как ги мерите тези съпротивления.. а и една бобина на перка няма да е с много голяма стойност
а ако е с релета управлението както споменах няма да има проблем ако са малко по-високи стойности... Зависи от релето какъв ток може да понесе

При паралелно свързване на резистори в електрическа верига реципрочната стойност на общото съпротивление е равно на сумата от реципрочните стойности на съпротивленията на всички резистори
Та гледайте как ги мерите тези съпротивления.. а и една бобина на перка няма да е с много голяма стойност



- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: Подмяна на Интеркулера - 330d M57
Ако моторът на старата перка има съпротивление примерно 0,5 Ома, а новите имат по 1 Ом, то при паралелното свързване на новите ще се получи 0,5 Ома, ако не бъркам. Ако новите имат съпротивление да кажем 0,5 Ома всеки мотор, то при паралелното им свързване ще се получи 0,25 Ома и то пак, ако не бъркам. Тогава ще се наложи да се сложи вече последователно едно съпротивление от 0,25 Ома, за да се докара оригиналното от фабричната перка от 0,5 Ома. Тази цялата игра е, за да не се претовари крайното стъпало в кутийката на управлението.
П.П.: Стойностите са примерни и ориентировъчни. Трябва да се мерят на място кое колко е.
П.П.: Стойностите са примерни и ориентировъчни. Трябва да се мерят на място кое колко е.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Подмяна на Интеркулера - 330d M57
колега ако крайното стъпало е реализирано със релета то няма значение товара дали ще е 0,5 или 1 ом отгоре или прочие примерно.. Релето би трябвало да издържи без проблеми по-големият товар,без да е необходимо да се слага допълнително товар.. Релетата по принцип държат голям ток ,като самото управление командва единствено и само бубината на въпросното реле а другата част си е силова директно към акумулатора през предпазител 

Re: Подмяна на Интеркулера - 330d M57
Аз пък ще предположа, че ако се махне оригиналната перка, то почти сигурно ще пише грешка в ЕКУ-то на двигателя.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: Подмяна на Интеркулера - 330d M57
Тази перка е с "електронно" управление и там няма 1, 2, 3 или 4 степени на пеката а "n" на брой стрепени, защото се управлява с ШИМ (PWM). ECU-то на мотора я пали и за климатика, и за принудително охлаждане на двигателя, ако виското не се справи - управлява я изцяло и може да я накара да тръгне от 0 оборота до максималните й. Това е така на много модели дори и от по-стари години (Е46, Е38, Е39 и т.н. още от 1999-2000 да речем). А грешката в управлението със сигурност ще я види ЕКУ-то на мотора, а дали ще дава проблеми разни от нея е друг въпрос.
П.П.: Колега bscsystem, виж буксата на твоята перка - би трябвало да е с два бая сериозни проводника, които са "+12" и "маса" и един съвсем тънък, който е за управлението от компа на колата.
П.П.: Колега bscsystem, виж буксата на твоята перка - би трябвало да е с два бая сериозни проводника, които са "+12" и "маса" и един съвсем тънък, който е за управлението от компа на колата.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- Djelebov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
Re: Подмяна на Интеркулера - 330d M57
bscsystem написа:...
Половината от повърхността на интеркулера от снимката не е директно срещу вятъра, и така докато си караш въздуха в долната му част ще се охлажда както трябва, а в горната му част (горе-долу зад номера) много по-малко. Температурата на изхода на интеркулера би трябвало да е средноаритметична м/у охладен въздух и въздух минал през скрит от въздушната струя интеркулер. Силно ме съмнява да има някаква полза от това, но пък аз не съм професионалист - чел съм, че интеркулера винаги трябва да е целия срещу вятъра. Ако не си го сметнал говори с някой по-вещ, а ако всичко е сметнато и греша, ще съм благодарен да разясниш, предполагам и на други ще е интересно


- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Подмяна на Интеркулера - 330d M57
turbo написа:Тази перка е с "електронно" управление и там няма 1, 2, 3 или 4 степени на пеката а "n" на брой стрепени, защото се управлява с ШИМ (PWM). ECU-то на мотора я пали и за климатика, и за принудително охлаждане на двигателя, ако виското не се справи - управлява я изцяло и може да я накара да тръгне от 0 оборота до максималните й. Това е така на много модели дори и от по-стари години (Е46, Е38, Е39 и т.н. още от 1999-2000 да речем). А грешката в управлението със сигурност ще я види ЕКУ-то на мотора, а дали ще дава проблеми разни от нея е друг въпрос.
П.П.: Колега bscsystem, виж буксата на твоята перка - би трябвало да е с два бая сериозни проводника, които са "+12" и "маса" и един съвсем тънък, който е за управлението от компа на колата.
Не съм много съгласен с теб колега тук....
Ето моята перка има 3 кабела Кафяв , Син с нещо и черен с нещо.

на общият и другият не знам точно кой уреда си показа съпротивлението.

на общ и другият край съпротивлението е друго.
А за да не бъда много неточен тук изникна една схема за по-стар перка малко ама все пак..

Та искам да ти кажа ,че управлението може да се реализира не само със ШИМА а и с 2 реленца

Може и така да е но перката я чувам винаги еднакво аз... слабо и силно

Не казвам ,че не си прав колега да не се засегнеш


Re: Подмяна на Интеркулера - 330d M57
А някой да е казал, че го няма другия вариант?
Просто тука се казва, че управлението е малко по-различно от това, което показваш и ЕКУ-то на двигателя ще записва грешка ако се махне предния вентилатор.
Просто тука се казва, че управлението е малко по-различно от това, което показваш и ЕКУ-то на двигателя ще записва грешка ако се махне предния вентилатор.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: Подмяна на Интеркулера - 330d M57
Ето това би трябвало да е по-вярната схема в случая, за която писах по-горе:

Това е ориентировъчно, защото го извадих от WDS-а без да знам точните дати на производство на автомобилите на колегите по-горе.

Това е ориентировъчно, защото го извадих от WDS-а без да знам точните дати на производство на автомобилите на колегите по-горе.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
27 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани