Подмяна на Интеркулера - 330d M57
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- bscsystem
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 774
- Регистриран на: 19.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N55
Подмяна на Интеркулера - 330d M57
Здравейте,
Тръгнах да подменям интеркулера с по-голям, но стигнах до проблема с перката за охлаждане на водния радиатор, която не знам къде да сложа.
След малко ровене попаднах на перки с размер 10", сметнах ги и заспиват в горната част на водния радиатор.
Цената им е около 20/25 лири едната.
Ето ги и тях:
http://www.ebay.co.uk/itm/10-10-Inch-Slim-Line-Universal-Electric-12v-Radiator-Intercooler-Cooling-Fan-/360709940710?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item53fbfce5e6
Не е проблем да закупя две перки за да продължа подмяната, но не знам, какво е необходимо за да работят безпроблемно 2те на мястото на старата перка.
Защото не съм сигурен дали съм с електрическа перка в момента. Двигателя е M57D30 или стария 184к.с.
Мисля, че ако вържа токовете перките ще са винаги включени, а на мен идеят ами е да се включват, когато има нужда. (когато е достигнала правилната температура)
Някой има ли опит ?
Ето и снимка къде и как ще застанат

Тръгнах да подменям интеркулера с по-голям, но стигнах до проблема с перката за охлаждане на водния радиатор, която не знам къде да сложа.
След малко ровене попаднах на перки с размер 10", сметнах ги и заспиват в горната част на водния радиатор.
Цената им е около 20/25 лири едната.
Ето ги и тях:
http://www.ebay.co.uk/itm/10-10-Inch-Slim-Line-Universal-Electric-12v-Radiator-Intercooler-Cooling-Fan-/360709940710?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item53fbfce5e6
Не е проблем да закупя две перки за да продължа подмяната, но не знам, какво е необходимо за да работят безпроблемно 2те на мястото на старата перка.
Защото не съм сигурен дали съм с електрическа перка в момента. Двигателя е M57D30 или стария 184к.с.
Мисля, че ако вържа токовете перките ще са винаги включени, а на мен идеят ами е да се включват, когато има нужда. (когато е достигнала правилната температура)
Някой има ли опит ?
Ето и снимка къде и как ще застанат

E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold
E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold
N55 335i m-sport, S2+ 331whp
E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold
N55 335i m-sport, S2+ 331whp
- predel
- ентусиаст
-
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Вече в собствена колибка!
- Пол: Мъж
- Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
- Мечтае да кара: КА-50
Re: Подмяна на Интеркулера - 330d M57
Нали си наясно, че твоята перка, ако е електрическа, е с платка за бързината на въртене и няма определени степени?!?
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера 

- bscsystem
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 774
- Регистриран на: 19.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N55
Re: Подмяна на Интеркулера - 330d M57
predel написа:Нали си наясно, че твоята перка, ако е електрическа, е с платка за бързината на въртене и няма определени степени?!?
Ами не, не съм наясно. Не знам дали е електрическа, сега чета и не знам каква цел имат тези бързини на въртене. Освен да шуми, ако работи постоянно.. други не се сещам, какво може да стане.
В крайна сметка ще ги монтирам да въртят постоянно, но целта е да стане, както трябва.
E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold
E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold
N55 335i m-sport, S2+ 331whp
E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold
N55 335i m-sport, S2+ 331whp
- bscsystem
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 774
- Регистриран на: 19.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N55
Re: Подмяна на Интеркулера - 330d M57
Става въпрос за тази перка !? Аз като я гледам, няма как да е механична (: Въпроса е, че ако просто свържа кабелите с тези на перките не знам дали нещо няма да се преебе. Освен да ги взимам и ще разберем. Не са много скъпи


E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold
E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold
N55 335i m-sport, S2+ 331whp
E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold
N55 335i m-sport, S2+ 331whp
- unikalen88
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1553
- Регистриран на: 7.09.2008
- Местоположение: около Пловдив
- Кара: BMW 330cd
Re: Подмяна на Интеркулера - 330d M57
колега ако работят постояно,ще загрява ли нормално колата и ще поддържа ли работна температура двигателя.Колата не напразно е направена с датчик за перката и има 2 термостата,за да държи двигателя в работна температура

- bscsystem
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 774
- Регистриран на: 19.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N55
Re: Подмяна на Интеркулера - 330d M57
Има логика. Значи трябва да изчакам някой специалист да се изкаже. Ако може да мушна с разклонението жиците от двете нови перки в управлението на старата ще е жестоко
В крайна сметка всичко трябва да си пасне, ако е едно, но тук са две и това ме притеснява.

В крайна сметка всичко трябва да си пасне, ако е едно, но тук са две и това ме притеснява.
E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold
E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold
N55 335i m-sport, S2+ 331whp
E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold
N55 335i m-sport, S2+ 331whp
- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Подмяна на Интеркулера - 330d M57
2 перки могат да се управляват от един блок за управление няма проблем с това ,друг е въпроса управлението на перките как ще стане .. най простото което идва на ум е да се взима сигнал от датчика за температура да се вкара като АЦП стойност в даден микроконтролер и когато станат въпросните градуси перката да се запусне когато тази стойност се достигне да спре ... Има много променливи състояния на цялата система които трябва да вземеш на предвид.... Дали ще се пускат винаги на МАКС или ще са с променливи обороти спрямо колко бързо е вдигнала темп. колата.. Смята се там един Хистерезис и една права или крива както искаш го наречи по която се смятат доста неща.. иначе да направиш електронен термостат ПУСК СТОП на перката при определени температури не е толкова сложно 

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6273
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Подмяна на Интеркулера - 330d M57
bscsystem написа:Здравейте,
Тръгнах да подменям интеркулера с по-голям, но стигнах до проблема с перката за охлаждане на водния радиатор, която не знам къде да сложа.
След малко ровене попаднах на перки с размер 10", сметнах ги и заспиват в горната част на водния радиатор.
Цената им е около 20/25 лири едната.
Ето ги и тях:
http://www.ebay.co.uk/itm/10-10-Inch-Slim-Line-Universal-Electric-12v-Radiator-Intercooler-Cooling-Fan-/360709940710?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item53fbfce5e6
Не е проблем да закупя две перки за да продължа подмяната, но не знам, какво е необходимо за да работят безпроблемно 2те на мястото на старата перка.
Защото не съм сигурен дали съм с електрическа перка в момента. Двигателя е M57D30 или стария 184к.с.
Мисля, че ако вържа токовете перките ще са винаги включени, а на мен идеят ами е да се включват, когато има нужда. (когато е достигнала правилната температура)
Някой има ли опит ?
Ето и снимка къде и как ще застанат
С тази цена от £22.99 едва ли имат каквото и да е управление- ще бъдат или включени или изключени.
Колега, за мен варианта за задействането им е да се използва термовключвател- или оригинален на BMW, да кажем от tds, или някаква импровизация.
- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Подмяна на Интеркулера - 330d M57
Най интелигентното решение за мен е да се направи управление по зададена температура..
Какво имам предвид.
Ако сметнем ,че нормалната температура примерно без значение мотор (за примера просто) е от порядъка на 92 градуса до 104 .
Имаме един температурен датчик който мери температурата на антифриза ,като се направи някаква зависимост примерно от 94 до 98 градуса да се пускат вентилаторите на първа степен, ако не смогва да вкара в работна температура двигателя ,пуска и 2 рата степен на вентилаторите..
Обаче тези вентилатори не са с няколко кабела смисъл такъв имат само 2 кабела +12 и - а има такива който са с примерно 3 кабела. 1 общ и другите са за скоростите (зависи как е навит мотора вътре и колко скорости може да има). Другият вариант е да управляваш със ШИМ(широчино импулсна модулация) оборотите на перките спрямо градусите...
Има доста "Х" неизвестни .. термостатите Окей ли са всичко по системата дали е както трябва. Тези перки който си избрал да не вдигат шум като самолет изтребител аз лично не видях колко Децибела са .. Вземи разрови оригинален вентилатор какъв въздушен поток прави и го сравни с тези перки които си избрал.
За да не стана така ,че тези перки да шумят 5 пъти повече от мотора и да се пускат и спират за по 5 сек като интервала за пуск и спиране да е 10 сек....с 2 думи дали потока който ще създават ще е достатъчен бързо да смъкнат температурата или ще си въртят ли въртят а стрелката гони лютеницата...
Много имаш да се блъскаш и нещата са доста които трябва да вземеш на предвид... Иначе всеки едно време е правил инкубатор и това да се следи една температура не е трудно.... но в колата нещата са малко по "капризни"
Какво имам предвид.
Ако сметнем ,че нормалната температура примерно без значение мотор (за примера просто) е от порядъка на 92 градуса до 104 .
Имаме един температурен датчик който мери температурата на антифриза ,като се направи някаква зависимост примерно от 94 до 98 градуса да се пускат вентилаторите на първа степен, ако не смогва да вкара в работна температура двигателя ,пуска и 2 рата степен на вентилаторите..
Обаче тези вентилатори не са с няколко кабела смисъл такъв имат само 2 кабела +12 и - а има такива който са с примерно 3 кабела. 1 общ и другите са за скоростите (зависи как е навит мотора вътре и колко скорости може да има). Другият вариант е да управляваш със ШИМ(широчино импулсна модулация) оборотите на перките спрямо градусите...
Има доста "Х" неизвестни .. термостатите Окей ли са всичко по системата дали е както трябва. Тези перки който си избрал да не вдигат шум като самолет изтребител аз лично не видях колко Децибела са .. Вземи разрови оригинален вентилатор какъв въздушен поток прави и го сравни с тези перки които си избрал.
За да не стана така ,че тези перки да шумят 5 пъти повече от мотора и да се пускат и спират за по 5 сек като интервала за пуск и спиране да е 10 сек....с 2 думи дали потока който ще създават ще е достатъчен бързо да смъкнат температурата или ще си въртят ли въртят а стрелката гони лютеницата...
Много имаш да се блъскаш и нещата са доста които трябва да вземеш на предвид... Иначе всеки едно време е правил инкубатор и това да се следи една температура не е трудно.... но в колата нещата са малко по "капризни"
- bscsystem
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 774
- Регистриран на: 19.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N55
Re: Подмяна на Интеркулера - 330d M57
Благодаря за времето, което отделяш. Да разбирам ли, че управлението на сегашната ми перка няма да сработи ?! Аз ще ги взема все пак и ще го мислим
E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold
E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold
N55 335i m-sport, S2+ 331whp
E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold
N55 335i m-sport, S2+ 331whp
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6273
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Подмяна на Интеркулера - 330d M57
Имаме един температурен датчик който мери температурата на антифриза ,като се направи някаква зависимост примерно от 94 до 98 градуса да се пускат вентилаторите на първа степен, ако не смогва да вкара в работна температура двигателя ,пуска и 2 рата степен на вентилаторите..
Обаче тези вентилатори не са с няколко кабела смисъл такъв имат само 2 кабела +12 и - а има такива който са с примерно 3 кабела. 1 общ и другите са за скоростите (зависи как е навит мотора вътре и колко скорости може да има). Другият вариант е да управляваш със ШИМ(широчино импулсна модулация) оборотите на перките спрямо градусите...
Колега, това, което предлагаш е добро като решение, обаче колко ще струва като практическа реализация, като имаш в предвид, че ще работи на автомобил- при екстремни натоварвания от всякакъв род, при условие, че имаш като изходна позиция два електромотора за 12V, най-вероятно със съмнителни качества. За това предложих най-простото, евтино и със сигурност работещо решение.
- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Подмяна на Интеркулера - 330d M57
Дали ще сработи или не зависи от схемата как е реализирано управлението на перката, примерно е ако е с релета за дадената скорост това значи ,че примерно ако са 2 скорости ще имаш 2 релета отделно и 3 кабела на перката .
1- (-) общ
2- +12 първа скорост която се командва от реле 1
3- +12 втора скорост която се командва от реле 2
Ако свържеш твоите перки на (с 2 кабела 1 за (-) и един за 12+волта) релето което командва втора скорост това значи ,че когато расте температурата ако си бил с ОЕМ перка ще се пусне на бавна скорост първо (Афтър маркет перките няма да се пуснат) и чак когато дигне повече градус машината ОЕМ модула ще спре реле 1 и ще пусне реле 2 което е за високата скорост. ТУК ОЕМ перката се пуска и Афтър маркет се пускат)
с 2 думи ще работят само на висока скорост... ако ги свържеш на реле 1 ще работят на 1 ва скорост...
По просто не мога да ти го изясня освен да го начертая
.
Само да допълня че има значение как е навит мотора вътре понеже може тогава скоростите да се пускат последователно реле 1 щраква расте температурата релето не изгася а пуска и 2 рото...
няколко са вариантите на управление и те зависят от перката изцяло
на сляпо няма как да ти кажа освен с един уред да се закача за перката.
Ако си със ел перка отвори капака и закачи единия край на мултицета за - и другия за един от останалите примерно 2 кабела... когато расте температурата и който кабел от останалите 2 имаш 12 волта това би трябвало да ти е слабата скорост (ти ще я чуеш де..) А когато се пусне високата скорост премери дали и на 2 та кабела имаш 12 волта или само този за високата скорост.
Ако е така едното напрежение да чезне за слабата а другото да расте на високата то следователно имаш 2 релета като едното работи за ниски а другото за високи като се изкл едно след друго а не като горе и те да са пуск.
Трябва да се съобразиш и с товара който трябва да понесе управлението да не запалиш предпазителя
Ако трябва измери предварително колко ток дърпат в пуснато положение.
Според мен са 2 релета ,2 датчика за температурата и всичко това се чете от ДМЕ и така
Може бмв да са измислили и някой друга извънземна технология знам ли ги
ЕДИТ:
Колега просто разсъждавам ,а това как е по практично да се направи това само той си знае и до каква степен човека има познания в електрониката като цяло
Винаги има и по прости решения така е без съмнение аз казвам само как сигурно работи оригиналното управление... Не съм отварял такова и незнам
и дано не ми се наложи скоро да отварям моето 
1- (-) общ
2- +12 първа скорост която се командва от реле 1
3- +12 втора скорост която се командва от реле 2
Ако свържеш твоите перки на (с 2 кабела 1 за (-) и един за 12+волта) релето което командва втора скорост това значи ,че когато расте температурата ако си бил с ОЕМ перка ще се пусне на бавна скорост първо (Афтър маркет перките няма да се пуснат) и чак когато дигне повече градус машината ОЕМ модула ще спре реле 1 и ще пусне реле 2 което е за високата скорост. ТУК ОЕМ перката се пуска и Афтър маркет се пускат)
с 2 думи ще работят само на висока скорост... ако ги свържеш на реле 1 ще работят на 1 ва скорост...
По просто не мога да ти го изясня освен да го начертая

Само да допълня че има значение как е навит мотора вътре понеже може тогава скоростите да се пускат последователно реле 1 щраква расте температурата релето не изгася а пуска и 2 рото...
няколко са вариантите на управление и те зависят от перката изцяло

Ако си със ел перка отвори капака и закачи единия край на мултицета за - и другия за един от останалите примерно 2 кабела... когато расте температурата и който кабел от останалите 2 имаш 12 волта това би трябвало да ти е слабата скорост (ти ще я чуеш де..) А когато се пусне високата скорост премери дали и на 2 та кабела имаш 12 волта или само този за високата скорост.
Ако е така едното напрежение да чезне за слабата а другото да расте на високата то следователно имаш 2 релета като едното работи за ниски а другото за високи като се изкл едно след друго а не като горе и те да са пуск.
Трябва да се съобразиш и с товара който трябва да понесе управлението да не запалиш предпазителя

Ако трябва измери предварително колко ток дърпат в пуснато положение.

Според мен са 2 релета ,2 датчика за температурата и всичко това се чете от ДМЕ и така

Може бмв да са измислили и някой друга извънземна технология знам ли ги

ЕДИТ:
zvetiko написа:Имаме един температурен датчик който мери температурата на антифриза ,като се направи някаква зависимост примерно от 94 до 98 градуса да се пускат вентилаторите на първа степен, ако не смогва да вкара в работна температура двигателя ,пуска и 2 рата степен на вентилаторите..
Обаче тези вентилатори не са с няколко кабела смисъл такъв имат само 2 кабела +12 и - а има такива който са с примерно 3 кабела. 1 общ и другите са за скоростите (зависи как е навит мотора вътре и колко скорости може да има). Другият вариант е да управляваш със ШИМ(широчино импулсна модулация) оборотите на перките спрямо градусите...
Колега, това, което предлагаш е добро като решение, обаче колко ще струва като практическа реализация, като имаш в предвид, че ще работи на автомобил- при екстремни натоварвания от всякакъв род, при условие, че имаш като изходна позиция два електромотора за 12V, най-вероятно със съмнителни качества. За това предложих най-простото, евтино и със сигурност работещо решение.
Колега просто разсъждавам ,а това как е по практично да се направи това само той си знае и до каква степен човека има познания в електрониката като цяло
Винаги има и по прости решения така е без съмнение аз казвам само как сигурно работи оригиналното управление... Не съм отварял такова и незнам


Последна промяна hacker4eto1 на 07 Май 2014, 18:57, променена общо 1 път
- virtualchild
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 14.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
- Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
- Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо
Re: Подмяна на Интеркулера - 330d M57
Колега защо не питаш оригиналния производител на тази модификация от снимката дали продава само перките.
http://www.allardaluminiumproducts.co.uk/allard-bmw-320d-e46-intercooler-1.html
http://www.allardaluminiumproducts.co.uk/allard-bmw-320d-e46-intercooler-1.html
- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Подмяна на Интеркулера - 330d M57
Ето на какво попаднах което може да ти е интересно ,давам и снимките понеже ако дам само линка някой може да няма регистрация и няма да може да види снимките.
тук е с 2 кабела и едно реле.




и го свързват така:

ЕТо линка.
http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?618192-Spal-electric-fan-wiring-DIY/page13
Ето още инфо:
http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=542497
с 2 думи инфо има нема се плашиш
тук е с 2 кабела и едно реле.
и го свързват така:

ЕТо линка.
http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?618192-Spal-electric-fan-wiring-DIY/page13
Ето още инфо:
http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=542497
с 2 думи инфо има нема се плашиш

- choio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 792
- Регистриран на: 2.02.2011
- Кара: E90 335i n55
- Мечтае да кара: Това, което кара;)
- Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j
Re: Подмяна на Интеркулера - 330d M57
Kолега подмяната на кулера с по голям,е абсолютно излишно при положение че няма да подменяш турбината с по голяма,филма с преправянето отпред е доста голям,не че е невъзможен имаше колега който го прави наскоро,ако се включи в темата може да ти помогне. Ти не си ли с вископерка отпред и тази да е за климатика и евентуално аварийна,когато прегрее? По добре ако има възможност я остави нея...на степени е и не нзма какво ще управлява другите перки както трябва...успех
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани