Подмяна на Интеркулера - 330d M57

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N55

Подмяна на Интеркулера - 330d M57

Мнение от bscsystem » 07 Май 2014, 14:57

Здравейте,

Тръгнах да подменям интеркулера с по-голям, но стигнах до проблема с перката за охлаждане на водния радиатор, която не знам къде да сложа.

След малко ровене попаднах на перки с размер 10", сметнах ги и заспиват в горната част на водния радиатор.
Цената им е около 20/25 лири едната.

Ето ги и тях:
http://www.ebay.co.uk/itm/10-10-Inch-Slim-Line-Universal-Electric-12v-Radiator-Intercooler-Cooling-Fan-/360709940710?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item53fbfce5e6


Не е проблем да закупя две перки за да продължа подмяната, но не знам, какво е необходимо за да работят безпроблемно 2те на мястото на старата перка.
Защото не съм сигурен дали съм с електрическа перка в момента. Двигателя е M57D30 или стария 184к.с.

Мисля, че ако вържа токовете перките ще са винаги включени, а на мен идеят ами е да се включват, когато има нужда. (когато е достигнала правилната температура)

Някой има ли опит ?

Ето и снимка къде и как ще застанат
Изображение
E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold

E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold

N55 335i m-sport, S2+ 331whp

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1422
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Re: Подмяна на Интеркулера - 330d M57

Мнение от predel » 07 Май 2014, 15:35

Нали си наясно, че твоята перка, ако е електрическа, е с платка за бързината на въртене и няма определени степени?!?
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N55

Re: Подмяна на Интеркулера - 330d M57

Мнение от bscsystem » 07 Май 2014, 15:40

predel написа:Нали си наясно, че твоята перка, ако е електрическа, е с платка за бързината на въртене и няма определени степени?!?



Ами не, не съм наясно. Не знам дали е електрическа, сега чета и не знам каква цел имат тези бързини на въртене. Освен да шуми, ако работи постоянно.. други не се сещам, какво може да стане.
В крайна сметка ще ги монтирам да въртят постоянно, но целта е да стане, както трябва.
E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold

E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold

N55 335i m-sport, S2+ 331whp

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N55

Re: Подмяна на Интеркулера - 330d M57

Мнение от bscsystem » 07 Май 2014, 15:44

Става въпрос за тази перка !? Аз като я гледам, няма как да е механична (: Въпроса е, че ако просто свържа кабелите с тези на перките не знам дали нещо няма да се преебе. Освен да ги взимам и ще разберем. Не са много скъпи

Изображение
E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold

E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold

N55 335i m-sport, S2+ 331whp

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1553
Регистриран на: 7.09.2008
Местоположение: около Пловдив
Кара: BMW 330cd

Re: Подмяна на Интеркулера - 330d M57

Мнение от unikalen88 » 07 Май 2014, 15:45

колега ако работят постояно,ще загрява ли нормално колата и ще поддържа ли работна температура двигателя.Колата не напразно е направена с датчик за перката и има 2 термостата,за да държи двигателя в работна температура
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N55

Re: Подмяна на Интеркулера - 330d M57

Мнение от bscsystem » 07 Май 2014, 15:55

Има логика. Значи трябва да изчакам някой специалист да се изкаже. Ако може да мушна с разклонението жиците от двете нови перки в управлението на старата ще е жестоко :mrgreen:
В крайна сметка всичко трябва да си пасне, ако е едно, но тук са две и това ме притеснява.
E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold

E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold

N55 335i m-sport, S2+ 331whp

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1247
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: Подмяна на Интеркулера - 330d M57

Мнение от hacker4eto1 » 07 Май 2014, 16:44

2 перки могат да се управляват от един блок за управление няма проблем с това ,друг е въпроса управлението на перките как ще стане .. най простото което идва на ум е да се взима сигнал от датчика за температура да се вкара като АЦП стойност в даден микроконтролер и когато станат въпросните градуси перката да се запусне когато тази стойност се достигне да спре ... Има много променливи състояния на цялата система които трябва да вземеш на предвид.... Дали ще се пускат винаги на МАКС или ще са с променливи обороти спрямо колко бързо е вдигнала темп. колата.. Смята се там един Хистерезис и една права или крива както искаш го наречи по която се смятат доста неща.. иначе да направиш електронен термостат ПУСК СТОП на перката при определени температури не е толкова сложно :)
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6273
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Подмяна на Интеркулера - 330d M57

Мнение от zvetiko » 07 Май 2014, 16:55

bscsystem написа:Здравейте,

Тръгнах да подменям интеркулера с по-голям, но стигнах до проблема с перката за охлаждане на водния радиатор, която не знам къде да сложа.

След малко ровене попаднах на перки с размер 10", сметнах ги и заспиват в горната част на водния радиатор.
Цената им е около 20/25 лири едната.

Ето ги и тях:
http://www.ebay.co.uk/itm/10-10-Inch-Slim-Line-Universal-Electric-12v-Radiator-Intercooler-Cooling-Fan-/360709940710?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item53fbfce5e6


Не е проблем да закупя две перки за да продължа подмяната, но не знам, какво е необходимо за да работят безпроблемно 2те на мястото на старата перка.
Защото не съм сигурен дали съм с електрическа перка в момента. Двигателя е M57D30 или стария 184к.с.

Мисля, че ако вържа токовете перките ще са винаги включени, а на мен идеят ами е да се включват, когато има нужда. (когато е достигнала правилната температура)

Някой има ли опит ?

Ето и снимка къде и как ще застанат
Изображение


С тази цена от £22.99 едва ли имат каквото и да е управление- ще бъдат или включени или изключени.
Колега, за мен варианта за задействането им е да се използва термовключвател- или оригинален на BMW, да кажем от tds, или някаква импровизация.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1247
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: Подмяна на Интеркулера - 330d M57

Мнение от hacker4eto1 » 07 Май 2014, 17:40

Най интелигентното решение за мен е да се направи управление по зададена температура..
Какво имам предвид.
Ако сметнем ,че нормалната температура примерно без значение мотор (за примера просто) е от порядъка на 92 градуса до 104 .
Имаме един температурен датчик който мери температурата на антифриза ,като се направи някаква зависимост примерно от 94 до 98 градуса да се пускат вентилаторите на първа степен, ако не смогва да вкара в работна температура двигателя ,пуска и 2 рата степен на вентилаторите..
Обаче тези вентилатори не са с няколко кабела смисъл такъв имат само 2 кабела +12 и - а има такива който са с примерно 3 кабела. 1 общ и другите са за скоростите (зависи как е навит мотора вътре и колко скорости може да има). Другият вариант е да управляваш със ШИМ(широчино импулсна модулация) оборотите на перките спрямо градусите...
Има доста "Х" неизвестни .. термостатите Окей ли са всичко по системата дали е както трябва. Тези перки който си избрал да не вдигат шум като самолет изтребител аз лично не видях колко Децибела са .. Вземи разрови оригинален вентилатор какъв въздушен поток прави и го сравни с тези перки които си избрал.
За да не стана така ,че тези перки да шумят 5 пъти повече от мотора и да се пускат и спират за по 5 сек като интервала за пуск и спиране да е 10 сек....с 2 думи дали потока който ще създават ще е достатъчен бързо да смъкнат температурата или ще си въртят ли въртят а стрелката гони лютеницата...
Много имаш да се блъскаш и нещата са доста които трябва да вземеш на предвид... Иначе всеки едно време е правил инкубатор и това да се следи една температура не е трудно.... но в колата нещата са малко по "капризни"
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N55

Re: Подмяна на Интеркулера - 330d M57

Мнение от bscsystem » 07 Май 2014, 18:08

Благодаря за времето, което отделяш. Да разбирам ли, че управлението на сегашната ми перка няма да сработи ?! Аз ще ги взема все пак и ще го мислим
E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold

E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold

N55 335i m-sport, S2+ 331whp

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6273
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Подмяна на Интеркулера - 330d M57

Мнение от zvetiko » 07 Май 2014, 18:41

Имаме един температурен датчик който мери температурата на антифриза ,като се направи някаква зависимост примерно от 94 до 98 градуса да се пускат вентилаторите на първа степен, ако не смогва да вкара в работна температура двигателя ,пуска и 2 рата степен на вентилаторите..
Обаче тези вентилатори не са с няколко кабела смисъл такъв имат само 2 кабела +12 и - а има такива който са с примерно 3 кабела. 1 общ и другите са за скоростите (зависи как е навит мотора вътре и колко скорости може да има). Другият вариант е да управляваш със ШИМ(широчино импулсна модулация) оборотите на перките спрямо градусите...


Колега, това, което предлагаш е добро като решение, обаче колко ще струва като практическа реализация, като имаш в предвид, че ще работи на автомобил- при екстремни натоварвания от всякакъв род, при условие, че имаш като изходна позиция два електромотора за 12V, най-вероятно със съмнителни качества. За това предложих най-простото, евтино и със сигурност работещо решение.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1247
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: Подмяна на Интеркулера - 330d M57

Мнение от hacker4eto1 » 07 Май 2014, 18:53

Дали ще сработи или не зависи от схемата как е реализирано управлението на перката, примерно е ако е с релета за дадената скорост това значи ,че примерно ако са 2 скорости ще имаш 2 релета отделно и 3 кабела на перката .
1- (-) общ
2- +12 първа скорост която се командва от реле 1
3- +12 втора скорост която се командва от реле 2
Ако свържеш твоите перки на (с 2 кабела 1 за (-) и един за 12+волта) релето което командва втора скорост това значи ,че когато расте температурата ако си бил с ОЕМ перка ще се пусне на бавна скорост първо (Афтър маркет перките няма да се пуснат) и чак когато дигне повече градус машината ОЕМ модула ще спре реле 1 и ще пусне реле 2 което е за високата скорост. ТУК ОЕМ перката се пуска и Афтър маркет се пускат)
с 2 думи ще работят само на висока скорост... ако ги свържеш на реле 1 ще работят на 1 ва скорост...
По просто не мога да ти го изясня освен да го начертая :mrgreen: .
Само да допълня че има значение как е навит мотора вътре понеже може тогава скоростите да се пускат последователно реле 1 щраква расте температурата релето не изгася а пуска и 2 рото...
няколко са вариантите на управление и те зависят от перката изцяло :) на сляпо няма как да ти кажа освен с един уред да се закача за перката.
Ако си със ел перка отвори капака и закачи единия край на мултицета за - и другия за един от останалите примерно 2 кабела... когато расте температурата и който кабел от останалите 2 имаш 12 волта това би трябвало да ти е слабата скорост (ти ще я чуеш де..) А когато се пусне високата скорост премери дали и на 2 та кабела имаш 12 волта или само този за високата скорост.
Ако е така едното напрежение да чезне за слабата а другото да расте на високата то следователно имаш 2 релета като едното работи за ниски а другото за високи като се изкл едно след друго а не като горе и те да са пуск.
Трябва да се съобразиш и с товара който трябва да понесе управлението да не запалиш предпазителя :)
Ако трябва измери предварително колко ток дърпат в пуснато положение. :)
Според мен са 2 релета ,2 датчика за температурата и всичко това се чете от ДМЕ и така :)
Може бмв да са измислили и някой друга извънземна технология знам ли ги :yes:
ЕДИТ:
zvetiko написа:
Имаме един температурен датчик който мери температурата на антифриза ,като се направи някаква зависимост примерно от 94 до 98 градуса да се пускат вентилаторите на първа степен, ако не смогва да вкара в работна температура двигателя ,пуска и 2 рата степен на вентилаторите..
Обаче тези вентилатори не са с няколко кабела смисъл такъв имат само 2 кабела +12 и - а има такива който са с примерно 3 кабела. 1 общ и другите са за скоростите (зависи как е навит мотора вътре и колко скорости може да има). Другият вариант е да управляваш със ШИМ(широчино импулсна модулация) оборотите на перките спрямо градусите...


Колега, това, което предлагаш е добро като решение, обаче колко ще струва като практическа реализация, като имаш в предвид, че ще работи на автомобил- при екстремни натоварвания от всякакъв род, при условие, че имаш като изходна позиция два електромотора за 12V, най-вероятно със съмнителни качества. За това предложих най-простото, евтино и със сигурност работещо решение.


Колега просто разсъждавам ,а това как е по практично да се направи това само той си знае и до каква степен човека има познания в електрониката като цяло
Винаги има и по прости решения така е без съмнение аз казвам само как сигурно работи оригиналното управление... Не съм отварял такова и незнам :) и дано не ми се наложи скоро да отварям моето :angel:
Последна промяна hacker4eto1 на 07 Май 2014, 18:57, променена общо 1 път
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 713
Регистриран на: 14.03.2011
Пол: Мъж
Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо

Re: Подмяна на Интеркулера - 330d M57

Мнение от virtualchild » 07 Май 2014, 18:55

Колега защо не питаш оригиналния производител на тази модификация от снимката дали продава само перките.
http://www.allardaluminiumproducts.co.uk/allard-bmw-320d-e46-intercooler-1.html

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1247
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: Подмяна на Интеркулера - 330d M57

Мнение от hacker4eto1 » 07 Май 2014, 19:11

Ето на какво попаднах което може да ти е интересно ,давам и снимките понеже ако дам само линка някой може да няма регистрация и няма да може да види снимките.
тук е с 2 кабела и едно реле.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
и го свързват така:
Изображение
ЕТо линка.
http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?618192-Spal-electric-fan-wiring-DIY/page13
Ето още инфо:
http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=542497
с 2 думи инфо има нема се плашиш :)
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 792
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: Подмяна на Интеркулера - 330d M57

Мнение от choio » 07 Май 2014, 22:08

Kолега подмяната на кулера с по голям,е абсолютно излишно при положение че няма да подменяш турбината с по голяма,филма с преправянето отпред е доста голям,не че е невъзможен имаше колега който го прави наскоро,ако се включи в темата може да ти помогне. Ти не си ли с вископерка отпред и тази да е за климатика и евентуално аварийна,когато прегрее? По добре ако има възможност я остави нея...на степени е и не нзма какво ще управлява другите перки както трябва...успех

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook