Възможно ли е небалансирани гуми да разбият лагер?
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- kazmin
- Потребител
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: 10.04.2013
- Местоположение: София, Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d xdrive
- Мечтае да кара: Boeing 737 classic
Възможно ли е небалансирани гуми да разбият лагер?
Здравейте, колеги!
Имах много неприятна случка вчера. Пътувах си от Бургас към София и преди да тръгна, реших, че е време да преобуя джантите (16ки) с летни гуми. Имам предвид, че е рутинна операция, която трябва да отнеме между 30 и 60 минути. Натоварих гумите в колата и отидох до познат майстор.
Две от гумите бяха много твърди и тежки Michelin. Много озориха майстора, какво ли не прави, най-накрая ги сложи. Цялата процедура му отне 2 часа.
Качих се в колата и като се качих на околовръстното и дигнах над 80, все едно карам друга кола - волана започна да играе наляво-надясно, като усилих скоростта това утихваше, но се появяваха вибрации. Вече беше късно, чакаха ме хората, с които пътувах и нямаше време да се нанасят корекции. Тръгнах така за София, поддържах скорост около 135-6км/ч, където воланът не изграеше и вибрациите не бяха много силни. В рамките на последните 50км от пътуването усетих, че леко потропва/почуква отляво на десен завой. На влизане в София ми се стори, че отзаде вие лагер. Може и да си втълпявам.
Въпросът ми е - възможно ли е заради небалансирани гуми при тази скорост, поддържана в продължение на около 3 часа, лагерите на съответните главини да се счупят/дефектират/износят?
На преден и заден мост е правен баланс преди месец в Ситроен Бургас, който стана добре. Карал съм я и до 215км/ч, няма проблеми.
Предстои ми да отида някъде в София да ми погледнат гумите и джантите. Миналото лято нямах проблеми с тези гуми. Цяла зима са стояли на закрита тераса една върху друга легнали без джанти и покрити.
Погледнах тази тема: viewtopic.php?f=116&t=351855&p=3784211
Смятам да отида при Дани в Казичене, от няколко места чувам добри отзиви.
Поздрави,
Иван Казмин
Имах много неприятна случка вчера. Пътувах си от Бургас към София и преди да тръгна, реших, че е време да преобуя джантите (16ки) с летни гуми. Имам предвид, че е рутинна операция, която трябва да отнеме между 30 и 60 минути. Натоварих гумите в колата и отидох до познат майстор.
Две от гумите бяха много твърди и тежки Michelin. Много озориха майстора, какво ли не прави, най-накрая ги сложи. Цялата процедура му отне 2 часа.
Качих се в колата и като се качих на околовръстното и дигнах над 80, все едно карам друга кола - волана започна да играе наляво-надясно, като усилих скоростта това утихваше, но се появяваха вибрации. Вече беше късно, чакаха ме хората, с които пътувах и нямаше време да се нанасят корекции. Тръгнах така за София, поддържах скорост около 135-6км/ч, където воланът не изграеше и вибрациите не бяха много силни. В рамките на последните 50км от пътуването усетих, че леко потропва/почуква отляво на десен завой. На влизане в София ми се стори, че отзаде вие лагер. Може и да си втълпявам.
Въпросът ми е - възможно ли е заради небалансирани гуми при тази скорост, поддържана в продължение на около 3 часа, лагерите на съответните главини да се счупят/дефектират/износят?
На преден и заден мост е правен баланс преди месец в Ситроен Бургас, който стана добре. Карал съм я и до 215км/ч, няма проблеми.
Предстои ми да отида някъде в София да ми погледнат гумите и джантите. Миналото лято нямах проблеми с тези гуми. Цяла зима са стояли на закрита тераса една върху друга легнали без джанти и покрити.
Погледнах тази тема: viewtopic.php?f=116&t=351855&p=3784211
Смятам да отида при Дани в Казичене, от няколко места чувам добри отзиви.
Поздрави,
Иван Казмин
The sky is the limit
Re: Възможно ли е небалансирани гуми да разбият лагер?
Напълно възможно е да си разбил главина. Може и повече от една.
Re: Възможно ли е небалансирани гуми да разбият лагер?
Най-елементарния начин да разбереш :
Вдигаш колата на крик ,от тази страна за ,която имаш съмнения .
Разклати колелото на ръка , ако има луфт - лошо .
Развърти колелото на ръка , и се ослушай за шум,стържене и т.н.
Вдигаш колата на крик ,от тази страна за ,която имаш съмнения .
Разклати колелото на ръка , ако има луфт - лошо .
Развърти колелото на ръка , и се ослушай за шум,стържене и т.н.
- kazmin
- Потребител
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: 10.04.2013
- Местоположение: София, Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d xdrive
- Мечтае да кара: Boeing 737 classic
Re: Възможно ли е небалансирани гуми да разбият лагер?
bmw325tds написа:Напълно възможно е да си разбил главина. Може и повече от една.
Възможно е да съм разбил лагер или главина? Или и двете?
The sky is the limit
- drunk
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 139
- Регистриран на: 28.04.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d 2003 , E60 530d 2006
Re: Възможно ли е небалансирани гуми да разбият лагер?
Колега вие'нето може да са от гумите, аз имах същия проблем преди 1 месец...сложих си летните гуми и като мина 120км+ почва виене, отидох на мойстор следващия ден и се оказа проблема от гумите( провери всичко в окачването и лагерите, нямаше проблеми), затова евтини гуми вече няма да купя
.

- kazmin
- Потребител
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: 10.04.2013
- Местоположение: София, Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d xdrive
- Мечтае да кара: Boeing 737 classic
Re: Възможно ли е небалансирани гуми да разбият лагер?
drunk написа:Колега вие'нето може да са от гумите, аз имах същия проблем преди 1 месец...сложих си летните гуми и като мина 120км+ почва виене, отидох на мойстор следващия ден и се оказа проблема от гумите( провери всичко в окачването и лагерите, нямаше проблеми), затова евтини гуми вече няма да купя.
Сякаш почна да вие чак на входа на София, а гумите съм ги карал миналата година цяло лято поне 10000км без никакви проблеми...
The sky is the limit
- drunk
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 139
- Регистриран на: 28.04.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d 2003 , E60 530d 2006
Re: Възможно ли е небалансирани гуми да разбият лагер?
kazmin написа:drunk написа:Колега вие'нето може да са от гумите, аз имах същия проблем преди 1 месец...сложих си летните гуми и като мина 120км+ почва виене, отидох на мойстор следващия ден и се оказа проблема от гумите( провери всичко в окачването и лагерите, нямаше проблеми), затова евтини гуми вече няма да купя.
Сякаш почна да вие чак на входа на София, а гумите съм ги карал миналата година цяло лято поне 10000км без никакви проблеми...
миналата година и при мен нямаше , но тая година има:) за това викам ,че няма да купя евтини гуми вече
Последна промяна drunk на 23 Апр 2014, 22:29, променена общо 1 път
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Възможно ли е небалансирани гуми да разбият лагер?
Смени си майстора с баланса...2 часа за 16ка ,ако ще и рънфлат да е е точно 2-3 мин на гума
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Възможно ли е небалансирани гуми да разбият лагер?
Най-вероятно гумите вият. Идвали са клиенти с 4 сериозно дебалансирани гуми, карани така доста повече от няколко часа, и всичко им е било здраво. Да - небалансираните гуми водят по по-голям товар върху лагерите, но едва ли ще ги съсипят за броени часове.
- gromovich
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 396
- Регистриран на: 18.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ
Re: Възможно ли е небалансирани гуми да разбият лагер?
Гуми без джанти не се съхраняват легнали една върху друга. В този случай трябва да са прави.
- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Възможно ли е небалансирани гуми да разбият лагер?
gromovich написа:Гуми без джанти не се съхраняват легнали една върху друга. В този случай трябва да са прави.
Точно стоят прави една до друга когато са без джантите..
- andy_forresite
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 70
- Регистриран на: 5.10.2007
Re: Възможно ли е небалансирани гуми да разбият лагер?
По-слабо звено са кормилните накрайници, рейката и чак тогава лагерите. Лагерите се плашат от дупки най-вече.
Аз карах 2000 км с видимо криво предно ляво колело и нищо не разбих и нищо не се счупи. За да върви направо трябваше да държа волана с около 3 сантиметра наляво (лявото колело сочече малко надясно при прав волан и право предно дясно). Това след смяна на накрайник и липса на стенд + неизбежно и спешно пътуване. Година по-късно получи луфт ... десният преден лагер.
Опитно съм установил, че на гумите се дължи 50% от возията на един автомобил. Окачването разбира се да не включва някакви супер твърди пружини - да е стандартно/серийно вграждано. Ако при това положение го обуеш с чисто нови гуми, няма да си познаеш колата
Аз карах 2000 км с видимо криво предно ляво колело и нищо не разбих и нищо не се счупи. За да върви направо трябваше да държа волана с около 3 сантиметра наляво (лявото колело сочече малко надясно при прав волан и право предно дясно). Това след смяна на накрайник и липса на стенд + неизбежно и спешно пътуване. Година по-късно получи луфт ... десният преден лагер.
Опитно съм установил, че на гумите се дължи 50% от возията на един автомобил. Окачването разбира се да не включва някакви супер твърди пружини - да е стандартно/серийно вграждано. Ако при това положение го обуеш с чисто нови гуми, няма да си познаеш колата

- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Възможно ли е небалансирани гуми да разбият лагер?
andy_forresite написа:По-слабо звено са кормилните накрайници, рейката и чак тогава лагерите. Лагерите се плашат от дупки най-вече.
Аз карах 2000 км с видимо криво предно ляво колело и нищо не разбих и нищо не се счупи. За да върви направо трябваше да държа волана с около 3 сантиметра наляво (лявото колело сочече малко надясно при прав волан и право предно дясно). Това след смяна на накрайник и липса на стенд + неизбежно и спешно пътуване. Година по-късно получи луфт ... десният преден лагер.
Опитно съм установил, че на гумите се дължи 50% от возията на един автомобил. Окачването разбира се да не включва някакви супер твърди пружини - да е стандартно/серийно вграждано. Ако при това положение го обуеш с чисто нови гуми, няма да си познаеш колата
Крив ъгъл на гума,няма общо с дебалансирана такава....за 400км с висока скорост и значителен дисбаланс лагера спокойно може да си отиде,имайте предвид,че тези лагери са на значителни километри и имат не един и два удъра
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- TRR
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 9.04.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320dA '02; Yamaha FZ6S ABS
Re: Възможно ли е небалансирани гуми да разбият лагер?
При мен усещам някакво виене отзад вдясно. Шумът е като от лагер, но е цикличен … честотата се променя със скоростта. В завой няма разлика, не се увеличава шумът при натоварване, както се получава при разбит лагер. Възможно ли е този шум да е лош баланс? Гумите са балансирани като ги сменях преди месец, имам към 2500km. Не съм влизал лошо в дупки, но предвид състоянието на пътищата може и да е изпаднала някоя тежест.
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Възможно ли е небалансирани гуми да разбият лагер?
TRR написа:При мен усещам някакво виене отзад вдясно. Шумът е като от лагер, но е цикличен … честотата се променя със скоростта. В завой няма разлика, не се увеличава шумът при натоварване, както се получава при разбит лагер. Възможно ли е този шум да е лош баланс? Гумите са балансирани като ги сменях преди месец, имам към 2500km. Не съм влизал лошо в дупки, но предвид състоянието на пътищата може и да е изпаднала някоя тежест.
На старите 18ки на 255/35 - имаше минимална разлика в дълбочината на грайфера,еднакви гуми с еднакъв дот - уви какъв шум имаше при определени скорости и асфалт - ужас...взех 225/40/18 и работата заспа (еднакви гуми пак)
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани