M54B25 спря да пали ...
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
M54B25 спря да пали ...
Здравейте колеги.
По край велик ден вярно се случват велики неща, хехе.
Днес е така от нищо колата спря да пали.
Както се подразбира колата е Е46 325 '04 автоматик.
Когато се опитам да паля, върти и нищо не се случва все едно е на сухо и не се подава гориво към двигателят.
Нещата, които вече проверих.
1. Когато дам контакт помпата върти и след няколко секунди спира както се очаква.
2. Направих една бърза диагностика и видях, че няма нито в двигателя нито в EWS някакви грешки.
3. Погледнах и какво е състоянието на количеството на горивото в "двата" резервоара. Имаше 7 литра. в "първи", и 22 във "втори" т.е. едва ли се мъчи нещо да върти на сухо ...
Тъй като колата е на газ и има инсталирана система Fobos1+ по OBD II се сетих да пробвам да я запаля директно на газ.
Бау .... колата без проблем запали на газ от четвърт оборот (така и успях да се прибера до вкъщи без да викам пътна помощ из София).
Мотора работи перфектно.
След като запали на газ естествено веднага пробвах да я обърна на бензин и както натиснах копчето след 1 сек. изгасна.
На мен това ми бие като да няма гориво до двигателя?
Преди да я запаля на газ си мислех, че може и да няма искра, но все пак работи на газ ... значи има и импулси към бензиновите инжектори.
Първото нещо, което ми идва на акъла е EWS'а нещо да не спира паленето?
EWS как точно спира паленето, като не дава гориво или спира токовете към бобини, инжектори и т.н. или всичко заедно?
БТВ да отбележа, че на колата е сменена бензинова помпа (BOSCH) преди около 4, 5 месеца, заедно с горивен филтър (MAHLE).
Старата помпа нещо не прехвърляше горивото като хората и по завоите започваше да бръмчи все едно върти на сухо и я сменихме.
Друго нещо, което се сещам е, че преди 2, 3 месеца при Dimitroff ъпдейтнахме софтуера на двигателя и скоростите (просто е така да е ъп то дате дет се вика),
но всичко си беше перфектно и никога не съм имал проблем с паленето или каквото и да било друго.
Отбелязвам го по повод пак свързан с EWS да не е нещо изгубил връзка с ECU, но пък да го направи след 3 месеца, малко съмнително ...
Имате ли идея на какво може да се дължи този проблем?
Благодаря предварително и Христос Воскресе!
По край велик ден вярно се случват велики неща, хехе.

Днес е така от нищо колата спря да пали.

Както се подразбира колата е Е46 325 '04 автоматик.
Когато се опитам да паля, върти и нищо не се случва все едно е на сухо и не се подава гориво към двигателят.
Нещата, които вече проверих.
1. Когато дам контакт помпата върти и след няколко секунди спира както се очаква.
2. Направих една бърза диагностика и видях, че няма нито в двигателя нито в EWS някакви грешки.
3. Погледнах и какво е състоянието на количеството на горивото в "двата" резервоара. Имаше 7 литра. в "първи", и 22 във "втори" т.е. едва ли се мъчи нещо да върти на сухо ...
Тъй като колата е на газ и има инсталирана система Fobos1+ по OBD II се сетих да пробвам да я запаля директно на газ.
Бау .... колата без проблем запали на газ от четвърт оборот (така и успях да се прибера до вкъщи без да викам пътна помощ из София).
Мотора работи перфектно.
След като запали на газ естествено веднага пробвах да я обърна на бензин и както натиснах копчето след 1 сек. изгасна.

На мен това ми бие като да няма гориво до двигателя?
Преди да я запаля на газ си мислех, че може и да няма искра, но все пак работи на газ ... значи има и импулси към бензиновите инжектори.
Първото нещо, което ми идва на акъла е EWS'а нещо да не спира паленето?
EWS как точно спира паленето, като не дава гориво или спира токовете към бобини, инжектори и т.н. или всичко заедно?

БТВ да отбележа, че на колата е сменена бензинова помпа (BOSCH) преди около 4, 5 месеца, заедно с горивен филтър (MAHLE).
Старата помпа нещо не прехвърляше горивото като хората и по завоите започваше да бръмчи все едно върти на сухо и я сменихме.
Друго нещо, което се сещам е, че преди 2, 3 месеца при Dimitroff ъпдейтнахме софтуера на двигателя и скоростите (просто е така да е ъп то дате дет се вика),
но всичко си беше перфектно и никога не съм имал проблем с паленето или каквото и да било друго.
Отбелязвам го по повод пак свързан с EWS да не е нещо изгубил връзка с ECU, но пък да го направи след 3 месеца, малко съмнително ...

Имате ли идея на какво може да се дължи този проблем?

Благодаря предварително и Христос Воскресе!
- XaH-kpyM
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 126
- Регистриран на: 18.06.2012
- Местоположение: Майна
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 1982 Corvette
- Детайли за колата: WBS...
Re: M54B25 спря да пали ...
Варянта бензиновата помпа да върти и да не качва бензин също го има .
Провери какво налягане прави.
Провери какво налягане прави.
- unikalen88
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1553
- Регистриран на: 7.09.2008
- Местоположение: около Пловдив
- Кара: BMW 330cd
Re: M54B25 спря да пали ...
колега поне при дизела ЕВС спира тока на стартера и изобщо неможеш да завъртиш,но дори и да не е така щом на гас пали значи не е от там проблема.Незнам как е при модернтие газови но има ел.клапани за бензин и гас,и ако бензиновия не иска да отвори няма да работи на бензин.и това не го отхвърляи като вероятна причина. 


Re: M54B25 спря да пали ...
XaH-kpyM написа:Варянта бензиновата помпа да върти и да не качва бензин също го има .
Провери какво налягане прави.
Прав си и според мен е нещо свързано с горивната система ама не знам какво.

Това с EWS'a май е по-малко вероятно ...
С някакъв диагностичен софтуер може ли да се види налягането от помпата или само с уред на бензиновата рейка?
Съответно какво налягане трябва да държи?
Освен помпа, филтър и регулатор на налягането, който е вътре във филтъра какво друго може да се прецака по горивната система?
Някакви други датчици, релета, клапани и т.н.?
На тази схема виждам някакъв клапан за вакум (Fuel tank breather valve) може би, които влиза в горивния филтър.
Какво представлява и за какво служи?

Реално от резервоара колко маркуча излизат към филтъра? Два един за входящ подаван от помпата и един връщаш?
Да взема да ги видя да не се е запушил някой маркуч?
unikalen88 написа:колега поне при дизела ЕВС спира тока на стартера и изобщо неможеш да завъртиш,но дори и да не е така щом на гас пали значи не е от там проблема.Незнам как е при модернтие газови но има ел.клапани за бензин и гас,и ако бензиновия не иска да отвори няма да работи на бензин.и това не го отхвърляи като вероятна причина.
Да най-вероятно няма да е EWS.
Какви са тези клапани? Знам за двата клапана на газта (един отзад в бутилката и един отпред преди изпарителя), електромагнитни са и цъкат когато тръгне да превключва от бензин на газ.
От Фобос май не са слагали клапан на бензина и до колкото знам той трябва да си се "джурка" нон-стоп из системата докато карам на газ.
Предполагам някъде трябва да си има оригинален клапан на бензина, който си се регулира от модулите на колата, а не от газовото ECU или съм яко в грешка?

10х
- bgpavlp
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 522
- Регистриран на: 23.06.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: M54B25 спря да пали ...
Залагам за прецакан EWS.
Опитай се да направиш синхронизация между EWS-а и ECU-то.
Освен че EWS-а спира подававането на сигнал към стартера,също така между EWS-а и ECU-то има код, който ако не съвпада ECU-то не подава информация към дюзите.
Опитай се да направиш синхронизация между EWS-а и ECU-то.
Освен че EWS-а спира подававането на сигнал към стартера,също така между EWS-а и ECU-то има код, който ако не съвпада ECU-то не подава информация към дюзите.
Последна промяна bgpavlp на 22 Апр 2014, 9:36, променена общо 1 път

Ако нема у глава, има у Google.
Re: M54B25 спря да пали ...
unikalen88 написа:колега поне при дизела ЕВС спира тока на стартера и изобщо неможеш да завъртиш,но дори и да не е така щом на гас пали значи не е от там проблема.Незнам как е при модернтие газови но има ел.клапани за бензин и гас,и ако бензиновия не иска да отвори няма да работи на бензин.и това не го отхвърляи като вероятна причина.
При бензина също ако EWS не работи, няма да завърти въобще.
Sent from my Toaletna using Namachkan Vestnik 2
Re: M54B25 спря да пали ...
bgpavlp написа:Залагам за прецакан EWS.
Опитай се да направиш синхронизация между EWS-а и ECU-то.
Освен че EWS-а спира подававането на сигнал към стартера,също така между EWS-а и ECU-то има код, който ако не съвпада ECU-то не подава информация към дюзите.
Как мога да я проверя тази синхронизация?
Какъв е този код и как мога да го видя?
Ползвам INPA и като прочетох статусите на модула стигнах до ISN number и password (предполагам за тях говориш) и на тях даваше ERROR_ECU_REJECTED.
Заради това първото ми предложение беше EWS.
Това ме притесни доста, но погледнах в bmw conding forum'a и там пишеше, че INPA нямала достъп да ги види и трябва да се направи dump и след това да се извадят.
Има ли нещо вярно в това?

Отделно при мен стартера върти и на бензин не нали, но колата работи на газ.
Ако нямаше бензинови импулси въобще мисля, че и на газ също няма да работи, защото на базата на тях се впръсква и газта.

За да изключим/включим варианта за скапан EWS какво да погледна във всички статуси за да разбера, че EWS пуска или не пуска паленето?
Ако EWS няма връзка с ECU не трябва ли да запише някакви грешки ... при мен нищо няма записано нито в ECU, нито в EWS.
- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: M54B25 спря да пали ...
XaH-kpyM написа:Варянта бензиновата помпа да върти и да не качва бензин също го има .
Провери какво налягане прави.
+1
Вярно, че и помпата и филтъра са нови, но все пак трябва да се провери налягането в рейката.
- bgpavlp
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 522
- Регистриран на: 23.06.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: M54B25 спря да пали ...
[quote="sieskei]........bmw conding forum'a и там пишеше, че INPA нямала достъп да ги види и трябва да се направи dump и след това да се извадят.
Има ли нещо вярно в това?
/quote]
Има, но това не се отнася за твоя случай.
Не съм много наясно, как стои въпроса тук с газовата уредба. Ако е така както казваш, то тогава варианта със синхронизацията отпада.
С ИНПА,ДИС или Скенера има синхронизация DME-EWS. Аз лично съм го правил със Скенера, че е по бързо.
Провери налягането в рейла, както каза колегата, развиваш капачкана (2) и натискаш вентила с нещо.Сам ще разбереш дали има наляане или не
. И също извади и една свещ да видиш дали хвърля искра.
Има ли нещо вярно в това?

/quote]
Има, но това не се отнася за твоя случай.
Ако нямаше бензинови импулси въобще мисля, че и на газ също няма да работи, защото на базата на тях се впръсква и газта
Не съм много наясно, как стои въпроса тук с газовата уредба. Ако е така както казваш, то тогава варианта със синхронизацията отпада.
С ИНПА,ДИС или Скенера има синхронизация DME-EWS. Аз лично съм го правил със Скенера, че е по бързо.
Провери налягането в рейла, както каза колегата, развиваш капачкана (2) и натискаш вентила с нещо.Сам ще разбереш дали има наляане или не

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Ако нема у глава, има у Google.
Re: M54B25 спря да пали ...
bgpavlp написа:sieskei написа:........bmw conding forum'a и там пишеше, че INPA нямала достъп да ги види и трябва да се направи dump и след това да се извадят.
Има ли нещо вярно в това?![]()
Има, но това не се отнася за твоя случай.Ако нямаше бензинови импулси въобще мисля, че и на газ също няма да работи, защото на базата на тях се впръсква и газта
Не съм много наясно, как стои въпроса тук с газовата уредба. Ако е така както казваш, то тогава варианта със синхронизацията отпада.
С ИНПА,ДИС или Скенера има синхронизация DME-EWS. Аз лично съм го правил със Скенера, че е по бързо.
Провери налягането в рейла, както каза колегата, развиваш капачкана (2) и натискаш вентила с нещо.Сам ще разбереш дали има наляане или не. И също извади и една свещ да видиш дали хвърля искра.
1. Как се прави синхронизация с INPA, защото нямам scanner в момента?
2. Какъв е моят случай, че да не мога да си прочета ISN номера и паролата през INPA?
3. Ами мисля, че без импулс към бензиновия инжектор няма как да се пръска газ.
Ще махна капаците и ще пробвам това с налягането.
Вентилът стандартен ли е? Може ли да се измери налягането с обикновен манометър за налягане?
Може да пробвам и това с искрата, но щом колата запалва на газ, би трябвало да се подава искра.
Също така щом колата пали на газ, може ли да изключим възможността за датчик на разпределителен/колянов вал - сигурно и за тях трябва да запише грешка?
- bgpavlp
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 522
- Регистриран на: 23.06.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: M54B25 спря да пали ...
По т.1 - в момента не мога да ти отговоря, защото не го помня, а сега съм на работа.
По т.2 - не се притеснявай, и аз до сега с ИНПА не съм го прочитал. Така дава и при мен.
По т.3 ,както казах и по горе, не съм в час с газовите уредби и не ми е ясно,как става управлението.
Вентилът на рейла наподобява вентила на гумите. Не ти трябва манометър, след като го натиснеш и изхвърли бензин, толкова че да те изплиска теб и предния капака,значи налягане има
.
Да бе, верно.
Ами ако ECU-то на колата е тясно свързано с АГУ-то, то тогава отпада и датчика на коляновия вал, и описаните до тук проблеми, с изключение на само едно:
Недостига бензин,или проблем с дюзите.
Но само да не те подведа, защото не ми е ясно как стоят нещата с АГУ-то. Дали всички управляващи сигнали се взимат от ECU-то на колата или си има собствено ECU,което управлява газоподаването.
По т.2 - не се притеснявай, и аз до сега с ИНПА не съм го прочитал. Така дава и при мен.
По т.3 ,както казах и по горе, не съм в час с газовите уредби и не ми е ясно,как става управлението.
Вентилът стандартен ли е? Може ли да се измери налягането с обикновен манометър за налягане?
Вентилът на рейла наподобява вентила на гумите. Не ти трябва манометър, след като го натиснеш и изхвърли бензин, толкова че да те изплиска теб и предния капака,значи налягане има

Може да пробвам и това с искрата, но щом колата запалва на газ, би трябвало да се подава искра.
Да бе, верно.
Също така щом колата пали на газ, може ли да изключим възможността за датчик на разпределителен/колянов вал - сигурно и за тях трябва да запише грешка?
Ами ако ECU-то на колата е тясно свързано с АГУ-то, то тогава отпада и датчика на коляновия вал, и описаните до тук проблеми, с изключение на само едно:
Недостига бензин,или проблем с дюзите.
Но само да не те подведа, защото не ми е ясно как стоят нещата с АГУ-то. Дали всички управляващи сигнали се взимат от ECU-то на колата или си има собствено ECU,което управлява газоподаването.

Ако нема у глава, има у Google.
Re: M54B25 спря да пали ...
10x, при първа възможност ще пробвам това с налягането в рейката. 
По какъв начин мога да тествам регулатора за налягане (този във филтъра) дали работи?
По-горе бях сложил картинка за някакъв клапан свързан с вакумите.
Имате ли идея какво представлява и за какво служи и може ли да е свързан с проблема?

По какъв начин мога да тествам регулатора за налягане (този във филтъра) дали работи?
По-горе бях сложил картинка за някакъв клапан свързан с вакумите.
Имате ли идея какво представлява и за какво служи и може ли да е свързан с проблема?
- slav4o974
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 220
- Регистриран на: 8.11.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330XI
Re: M54B25 спря да пали ...
Компа на ГИ-то е прост калкулатор. Единственото което прави е да умножава времената на бензиновите дюзи с различни коефициенти и да пренасочва получения импулс към газовите инжектори.
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: M54B25 спря да пали ...
Kris написа:unikalen88 написа:колега поне при дизела ЕВС спира тока на стартера и изобщо неможеш да завъртиш,но дори и да не е така щом на гас пали значи не е от там проблема.Незнам как е при модернтие газови но има ел.клапани за бензин и гас,и ако бензиновия не иска да отвори няма да работи на бензин.и това не го отхвърляи като вероятна причина.
При бензина също ако EWS не работи, няма да завърти въобще.
Sent from my Toaletna using Namachkan Vestnik 2
Ако евс-а е прецакан напълно да няма да пуска стартера, но ако е разсинхронизиран няма значение дизел или бензин ще върти при бензина компа няма да пуска сигнал към инжекторите и стартера върти, но не пали при бензина спира друго няма сега да се учим, но колега не подвеждай хората.
Ако искаш пробвай на бензинов мотор да му ъпдейтнеш компа с по-нова версия или да го пуснеш по евро2 и ако не направиш после синхронизация между евс и моторна електроника колата върти, но не пали, същото се получава ако се изгуби скачащия код на ключа.
Така, че проблемите с евс, ключ и компютър не са толкова прости, причините могат да са много по различни, много коли са ми минали с този проблем точно върти и не пали и обикновенно или се разминават със синхронизация най-лекото или друг ключ правя или сменям евс-а, но всичко преди да се смени се проверява с нужната техника и диагностика иначе насляпо все ще се оправи като смениш накрая и колата.
Re: M54B25 спря да пали ...
Здравейте колеги!
За съжаление мненията ми се одобряват доста бавно и малко по трудно Ви съобщавам новостите по проблема.
Резултатите от днешните тестове:
1. Проверих дали има налягане от вентила на рейката - абсолютна нула, дори след няколко контакта даже и не "изсъска"!
2. Бушона за горивната помпа е ОК!
3. Отзад до помпата за около 3сек. при подаване на контакт идва ~12.0V.
4. Реших да извадя маркуча от помпата и дадох контакт. Помпата успя да изкара около 50, 100 грама бензин! Стори ми се доста измъчена, но все още не е изгоряла.
5. Хванах маркуча и пробвах да го надуя с уста (със контакт и без контакт, през 3те сек. на контакт нямаше как, че действам сам
) - абсолютна нула, грам въздух не пое!
Как трябва да работи цялата система?
В горивния филтър влиза маркуча от помпата, до него има един връщаш, от другата страна на филтъра има един изходящ и един за вакум (предполагам се ползва от регулатора на налягането), нали така?
Идеята не е ли следната?
1. Регулатора определя какво количество гориво отива към двигателя.
2. Каквото отишло, отишло. До колкото разбирам трябва да се получи налягане около 3.2 - 3.5 бара.
3. Останалото вкарано гориво от помпата трябва да мине през връщащия и да се върне към резервоара.
4. И така нон стоп в цикъл.
Извода:
По тази логика не трябва ли като надуя с оста маркуча от помпата да чувам мехурите в резервоара ... т.е. да циркулира СВОБОДНО гориво между помпа -> филтър -> резервоар ???
А регулатора да определя какво количество да ходи към рейката според моментен разход и т.н. ???
Демек при изправна система, помпата в нито един момент не трябва да намира някакво съпротивление ???
След направените опити, може ли да се потвърди, че EWS'a работи?
Моля за следващи съвети, дали има някакви запушени маркучи или филтъра е сдал багажа? Ужким беше чисто нов и то MAHLE за 120лв.
Благодаря предварително!
За съжаление мненията ми се одобряват доста бавно и малко по трудно Ви съобщавам новостите по проблема.
Резултатите от днешните тестове:
1. Проверих дали има налягане от вентила на рейката - абсолютна нула, дори след няколко контакта даже и не "изсъска"!
2. Бушона за горивната помпа е ОК!
3. Отзад до помпата за около 3сек. при подаване на контакт идва ~12.0V.
4. Реших да извадя маркуча от помпата и дадох контакт. Помпата успя да изкара около 50, 100 грама бензин! Стори ми се доста измъчена, но все още не е изгоряла.

5. Хванах маркуча и пробвах да го надуя с уста (със контакт и без контакт, през 3те сек. на контакт нямаше как, че действам сам

Как трябва да работи цялата система?
В горивния филтър влиза маркуча от помпата, до него има един връщаш, от другата страна на филтъра има един изходящ и един за вакум (предполагам се ползва от регулатора на налягането), нали така?
Идеята не е ли следната?
1. Регулатора определя какво количество гориво отива към двигателя.
2. Каквото отишло, отишло. До колкото разбирам трябва да се получи налягане около 3.2 - 3.5 бара.
3. Останалото вкарано гориво от помпата трябва да мине през връщащия и да се върне към резервоара.
4. И така нон стоп в цикъл.
Извода:
По тази логика не трябва ли като надуя с оста маркуча от помпата да чувам мехурите в резервоара ... т.е. да циркулира СВОБОДНО гориво между помпа -> филтър -> резервоар ???
А регулатора да определя какво количество да ходи към рейката според моментен разход и т.н. ???
Демек при изправна система, помпата в нито един момент не трябва да намира някакво съпротивление ???
След направените опити, може ли да се потвърди, че EWS'a работи?

Моля за следващи съвети, дали има някакви запушени маркучи или филтъра е сдал багажа? Ужким беше чисто нов и то MAHLE за 120лв.

Благодаря предварително!
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани