M54B25 спря да пали ...

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 16.07.2012
Пол: Мъж
Кара: E46 325iA

M54B25 спря да пали ...

Мнение от sieskei » 21 Апр 2014, 20:44

Здравейте колеги.
По край велик ден вярно се случват велики неща, хехе. :)
Днес е така от нищо колата спря да пали. :(
Както се подразбира колата е Е46 325 '04 автоматик.

Когато се опитам да паля, върти и нищо не се случва все едно е на сухо и не се подава гориво към двигателят.

Нещата, които вече проверих.
1. Когато дам контакт помпата върти и след няколко секунди спира както се очаква.
2. Направих една бърза диагностика и видях, че няма нито в двигателя нито в EWS някакви грешки.
3. Погледнах и какво е състоянието на количеството на горивото в "двата" резервоара. Имаше 7 литра. в "първи", и 22 във "втори" т.е. едва ли се мъчи нещо да върти на сухо ...

Тъй като колата е на газ и има инсталирана система Fobos1+ по OBD II се сетих да пробвам да я запаля директно на газ.
Бау .... колата без проблем запали на газ от четвърт оборот (така и успях да се прибера до вкъщи без да викам пътна помощ из София).
Мотора работи перфектно.

След като запали на газ естествено веднага пробвах да я обърна на бензин и както натиснах копчето след 1 сек. изгасна. :D

На мен това ми бие като да няма гориво до двигателя?
Преди да я запаля на газ си мислех, че може и да няма искра, но все пак работи на газ ... значи има и импулси към бензиновите инжектори.

Първото нещо, което ми идва на акъла е EWS'а нещо да не спира паленето?
EWS как точно спира паленето, като не дава гориво или спира токовете към бобини, инжектори и т.н. или всичко заедно? :)

БТВ да отбележа, че на колата е сменена бензинова помпа (BOSCH) преди около 4, 5 месеца, заедно с горивен филтър (MAHLE).
Старата помпа нещо не прехвърляше горивото като хората и по завоите започваше да бръмчи все едно върти на сухо и я сменихме.

Друго нещо, което се сещам е, че преди 2, 3 месеца при Dimitroff ъпдейтнахме софтуера на двигателя и скоростите (просто е така да е ъп то дате дет се вика),
но всичко си беше перфектно и никога не съм имал проблем с паленето или каквото и да било друго.
Отбелязвам го по повод пак свързан с EWS да не е нещо изгубил връзка с ECU, но пък да го направи след 3 месеца, малко съмнително ... :)

Имате ли идея на какво може да се дължи този проблем? :(
Благодаря предварително и Христос Воскресе!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 126
Регистриран на: 18.06.2012
Местоположение: Майна
Пол: Мъж
Мечтае да кара: 1982 Corvette
Детайли за колата: WBS...

Re: M54B25 спря да пали ...

Мнение от XaH-kpyM » 22 Апр 2014, 8:49

Варянта бензиновата помпа да върти и да не качва бензин също го има .
Провери какво налягане прави.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1553
Регистриран на: 7.09.2008
Местоположение: около Пловдив
Кара: BMW 330cd

Re: M54B25 спря да пали ...

Мнение от unikalen88 » 22 Апр 2014, 9:06

колега поне при дизела ЕВС спира тока на стартера и изобщо неможеш да завъртиш,но дори и да не е така щом на гас пали значи не е от там проблема.Незнам как е при модернтие газови но има ел.клапани за бензин и гас,и ако бензиновия не иска да отвори няма да работи на бензин.и това не го отхвърляи като вероятна причина. :yes:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 16.07.2012
Пол: Мъж
Кара: E46 325iA

Re: M54B25 спря да пали ...

Мнение от sieskei » 22 Апр 2014, 9:34

XaH-kpyM написа:Варянта бензиновата помпа да върти и да не качва бензин също го има .
Провери какво налягане прави.

Прав си и според мен е нещо свързано с горивната система ама не знам какво. :banghead:
Това с EWS'a май е по-малко вероятно ...

С някакъв диагностичен софтуер може ли да се види налягането от помпата или само с уред на бензиновата рейка?
Съответно какво налягане трябва да държи?

Освен помпа, филтър и регулатор на налягането, който е вътре във филтъра какво друго може да се прецака по горивната система?
Някакви други датчици, релета, клапани и т.н.?

На тази схема виждам някакъв клапан за вакум (Fuel tank breather valve) може би, които влиза в горивния филтър.
Какво представлява и за какво служи?
Изображение

Реално от резервоара колко маркуча излизат към филтъра? Два един за входящ подаван от помпата и един връщаш?
Да взема да ги видя да не се е запушил някой маркуч?

unikalen88 написа:колега поне при дизела ЕВС спира тока на стартера и изобщо неможеш да завъртиш,но дори и да не е така щом на гас пали значи не е от там проблема.Незнам как е при модернтие газови но има ел.клапани за бензин и гас,и ако бензиновия не иска да отвори няма да работи на бензин.и това не го отхвърляи като вероятна причина. :yes:

Да най-вероятно няма да е EWS.
Какви са тези клапани? Знам за двата клапана на газта (един отзад в бутилката и един отпред преди изпарителя), електромагнитни са и цъкат когато тръгне да превключва от бензин на газ.
От Фобос май не са слагали клапан на бензина и до колкото знам той трябва да си се "джурка" нон-стоп из системата докато карам на газ.
Предполагам някъде трябва да си има оригинален клапан на бензина, който си се регулира от модулите на колата, а не от газовото ECU или съм яко в грешка? :oops:

10х

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 522
Регистриран на: 23.06.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: M54B25 спря да пали ...

Мнение от bgpavlp » 22 Апр 2014, 9:35

Залагам за прецакан EWS.
Опитай се да направиш синхронизация между EWS-а и ECU-то.
Освен че EWS-а спира подававането на сигнал към стартера,също така между EWS-а и ECU-то има код, който ако не съвпада ECU-то не подава информация към дюзите.
Последна промяна bgpavlp на 22 Апр 2014, 9:36, променена общо 1 път
Изображение

Ако нема у глава, има у Google.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2643
Регистриран на: 22.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: M54B25 спря да пали ...

Мнение от Kris » 22 Апр 2014, 9:36

unikalen88 написа:колега поне при дизела ЕВС спира тока на стартера и изобщо неможеш да завъртиш,но дори и да не е така щом на гас пали значи не е от там проблема.Незнам как е при модернтие газови но има ел.клапани за бензин и гас,и ако бензиновия не иска да отвори няма да работи на бензин.и това не го отхвърляи като вероятна причина. :yes:

При бензина също ако EWS не работи, няма да завърти въобще.

Sent from my Toaletna using Namachkan Vestnik 2

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 16.07.2012
Пол: Мъж
Кара: E46 325iA

Re: M54B25 спря да пали ...

Мнение от sieskei » 22 Апр 2014, 10:10

bgpavlp написа:Залагам за прецакан EWS.
Опитай се да направиш синхронизация между EWS-а и ECU-то.
Освен че EWS-а спира подававането на сигнал към стартера,също така между EWS-а и ECU-то има код, който ако не съвпада ECU-то не подава информация към дюзите.

Как мога да я проверя тази синхронизация?
Какъв е този код и как мога да го видя?
Ползвам INPA и като прочетох статусите на модула стигнах до ISN number и password (предполагам за тях говориш) и на тях даваше ERROR_ECU_REJECTED.
Заради това първото ми предложение беше EWS.
Това ме притесни доста, но погледнах в bmw conding forum'a и там пишеше, че INPA нямала достъп да ги види и трябва да се направи dump и след това да се извадят.
Има ли нещо вярно в това? :oops:
Отделно при мен стартера върти и на бензин не нали, но колата работи на газ.
Ако нямаше бензинови импулси въобще мисля, че и на газ също няма да работи, защото на базата на тях се впръсква и газта. :?:

За да изключим/включим варианта за скапан EWS какво да погледна във всички статуси за да разбера, че EWS пуска или не пуска паленето?
Ако EWS няма връзка с ECU не трябва ли да запише някакви грешки ... при мен нищо няма записано нито в ECU, нито в EWS.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: M54B25 спря да пали ...

Мнение от CTORH » 22 Апр 2014, 10:21

XaH-kpyM написа:Варянта бензиновата помпа да върти и да не качва бензин също го има .
Провери какво налягане прави.


+1
Вярно, че и помпата и филтъра са нови, но все пак трябва да се провери налягането в рейката.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 522
Регистриран на: 23.06.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: M54B25 спря да пали ...

Мнение от bgpavlp » 22 Апр 2014, 11:18

[quote="sieskei]........bmw conding forum'a и там пишеше, че INPA нямала достъп да ги види и трябва да се направи dump и след това да се извадят.
Има ли нещо вярно в това? :oops:
/quote]

Има, но това не се отнася за твоя случай.

Ако нямаше бензинови импулси въобще мисля, че и на газ също няма да работи, защото на базата на тях се впръсква и газта


Не съм много наясно, как стои въпроса тук с газовата уредба. Ако е така както казваш, то тогава варианта със синхронизацията отпада.
С ИНПА,ДИС или Скенера има синхронизация DME-EWS. Аз лично съм го правил със Скенера, че е по бързо.

Провери налягането в рейла, както каза колегата, развиваш капачкана (2) и натискаш вентила с нещо.Сам ще разбереш дали има наляане или не :D . И също извади и една свещ да видиш дали хвърля искра.

cq8j.png
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

Ако нема у глава, има у Google.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 16.07.2012
Пол: Мъж
Кара: E46 325iA

Re: M54B25 спря да пали ...

Мнение от sieskei » 22 Апр 2014, 11:44

bgpavlp написа:
sieskei написа:........bmw conding forum'a и там пишеше, че INPA нямала достъп да ги види и трябва да се направи dump и след това да се извадят.
Има ли нещо вярно в това? :oops:


Има, но това не се отнася за твоя случай.

Ако нямаше бензинови импулси въобще мисля, че и на газ също няма да работи, защото на базата на тях се впръсква и газта


Не съм много наясно, как стои въпроса тук с газовата уредба. Ако е така както казваш, то тогава варианта със синхронизацията отпада.
С ИНПА,ДИС или Скенера има синхронизация DME-EWS. Аз лично съм го правил със Скенера, че е по бързо.

Провери налягането в рейла, както каза колегата, развиваш капачкана (2) и натискаш вентила с нещо.Сам ще разбереш дали има наляане или не :D . И също извади и една свещ да видиш дали хвърля искра.

cq8j.png


1. Как се прави синхронизация с INPA, защото нямам scanner в момента?
2. Какъв е моят случай, че да не мога да си прочета ISN номера и паролата през INPA?
3. Ами мисля, че без импулс към бензиновия инжектор няма как да се пръска газ.

Ще махна капаците и ще пробвам това с налягането.
Вентилът стандартен ли е? Може ли да се измери налягането с обикновен манометър за налягане?
Може да пробвам и това с искрата, но щом колата запалва на газ, би трябвало да се подава искра.
Също така щом колата пали на газ, може ли да изключим възможността за датчик на разпределителен/колянов вал - сигурно и за тях трябва да запише грешка?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 522
Регистриран на: 23.06.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: M54B25 спря да пали ...

Мнение от bgpavlp » 22 Апр 2014, 16:21

По т.1 - в момента не мога да ти отговоря, защото не го помня, а сега съм на работа.
По т.2 - не се притеснявай, и аз до сега с ИНПА не съм го прочитал. Така дава и при мен.
По т.3 ,както казах и по горе, не съм в час с газовите уредби и не ми е ясно,как става управлението.

Вентилът стандартен ли е? Може ли да се измери налягането с обикновен манометър за налягане?

Вентилът на рейла наподобява вентила на гумите. Не ти трябва манометър, след като го натиснеш и изхвърли бензин, толкова че да те изплиска теб и предния капака,значи налягане има :D .
Може да пробвам и това с искрата, но щом колата запалва на газ, би трябвало да се подава искра.

Да бе, верно.
Също така щом колата пали на газ, може ли да изключим възможността за датчик на разпределителен/колянов вал - сигурно и за тях трябва да запише грешка?


Ами ако ECU-то на колата е тясно свързано с АГУ-то, то тогава отпада и датчика на коляновия вал, и описаните до тук проблеми, с изключение на само едно:
Недостига бензин,или проблем с дюзите.

Но само да не те подведа, защото не ми е ясно как стоят нещата с АГУ-то. Дали всички управляващи сигнали се взимат от ECU-то на колата или си има собствено ECU,което управлява газоподаването.
Изображение

Ако нема у глава, има у Google.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 16.07.2012
Пол: Мъж
Кара: E46 325iA

Re: M54B25 спря да пали ...

Мнение от sieskei » 22 Апр 2014, 17:18

10x, при първа възможност ще пробвам това с налягането в рейката. :)

По какъв начин мога да тествам регулатора за налягане (този във филтъра) дали работи?
По-горе бях сложил картинка за някакъв клапан свързан с вакумите.
Имате ли идея какво представлява и за какво служи и може ли да е свързан с проблема?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 220
Регистриран на: 8.11.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 330XI

Re: M54B25 спря да пали ...

Мнение от slav4o974 » 22 Апр 2014, 23:06

Компа на ГИ-то е прост калкулатор. Единственото което прави е да умножава времената на бензиновите дюзи с различни коефициенти и да пренасочва получения импулс към газовите инжектори.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: M54B25 спря да пали ...

Мнение от oci » 22 Апр 2014, 23:58

Kris написа:
unikalen88 написа:колега поне при дизела ЕВС спира тока на стартера и изобщо неможеш да завъртиш,но дори и да не е така щом на гас пали значи не е от там проблема.Незнам как е при модернтие газови но има ел.клапани за бензин и гас,и ако бензиновия не иска да отвори няма да работи на бензин.и това не го отхвърляи като вероятна причина. :yes:

При бензина също ако EWS не работи, няма да завърти въобще.

Sent from my Toaletna using Namachkan Vestnik 2

Ако евс-а е прецакан напълно да няма да пуска стартера, но ако е разсинхронизиран няма значение дизел или бензин ще върти при бензина компа няма да пуска сигнал към инжекторите и стартера върти, но не пали при бензина спира друго няма сега да се учим, но колега не подвеждай хората.
Ако искаш пробвай на бензинов мотор да му ъпдейтнеш компа с по-нова версия или да го пуснеш по евро2 и ако не направиш после синхронизация между евс и моторна електроника колата върти, но не пали, същото се получава ако се изгуби скачащия код на ключа.
Така, че проблемите с евс, ключ и компютър не са толкова прости, причините могат да са много по различни, много коли са ми минали с този проблем точно върти и не пали и обикновенно или се разминават със синхронизация най-лекото или друг ключ правя или сменям евс-а, но всичко преди да се смени се проверява с нужната техника и диагностика иначе насляпо все ще се оправи като смениш накрая и колата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 16.07.2012
Пол: Мъж
Кара: E46 325iA

Re: M54B25 спря да пали ...

Мнение от sieskei » 23 Апр 2014, 19:40

Здравейте колеги!
За съжаление мненията ми се одобряват доста бавно и малко по трудно Ви съобщавам новостите по проблема.

Резултатите от днешните тестове:

1. Проверих дали има налягане от вентила на рейката - абсолютна нула, дори след няколко контакта даже и не "изсъска"!
2. Бушона за горивната помпа е ОК!
3. Отзад до помпата за около 3сек. при подаване на контакт идва ~12.0V.
4. Реших да извадя маркуча от помпата и дадох контакт. Помпата успя да изкара около 50, 100 грама бензин! Стори ми се доста измъчена, но все още не е изгоряла. :D
5. Хванах маркуча и пробвах да го надуя с уста (със контакт и без контакт, през 3те сек. на контакт нямаше как, че действам сам :D) - абсолютна нула, грам въздух не пое!

Как трябва да работи цялата система?
В горивния филтър влиза маркуча от помпата, до него има един връщаш, от другата страна на филтъра има един изходящ и един за вакум (предполагам се ползва от регулатора на налягането), нали така?
Идеята не е ли следната?

1. Регулатора определя какво количество гориво отива към двигателя.
2. Каквото отишло, отишло. До колкото разбирам трябва да се получи налягане около 3.2 - 3.5 бара.
3. Останалото вкарано гориво от помпата трябва да мине през връщащия и да се върне към резервоара.
4. И така нон стоп в цикъл.

Извода:
По тази логика не трябва ли като надуя с оста маркуча от помпата да чувам мехурите в резервоара ... т.е. да циркулира СВОБОДНО гориво между помпа -> филтър -> резервоар ???
А регулатора да определя какво количество да ходи към рейката според моментен разход и т.н. ???
Демек при изправна система, помпата в нито един момент не трябва да намира някакво съпротивление ???

След направените опити, може ли да се потвърди, че EWS'a работи? :D

Моля за следващи съвети, дали има някакви запушени маркучи или филтъра е сдал багажа? Ужким беше чисто нов и то MAHLE за 120лв. :(

Благодаря предварително!

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook