Проблем с охладителна система E39
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
38 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- kener
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 183
- Регистриран на: 18.01.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 530i E39
Re: Проблем с охладителна система E39
Ами за да се е разпаднала, значи е била с пластмасова турбина. Аз на пластмасовите автърмаркет части доверие нямам. Първото нещо, което смених(превантивно) е водната помпа с такава с метална турбина.
- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
Re: Проблем с охладителна система E39
Колега, това твърдение не е много коректно... Пластмасовата е по-лека, по-балансирана, може да е с повече лопатки... Имаше опити за достигане на тези параметри с тънки метални и повече на брой перки, които обаче завършиха плачевно.
За нашите климатични условия е въпрос на избор... За други места не е така, и пластмасовата е незаменима...
За нашите климатични условия е въпрос на избор... За други места не е така, и пластмасовата е незаменима...

- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Re: Проблем с охладителна система E39
Оригиналната водна помпа за е39 (RMFD) е с "пластмасова" турбина. Който иска може да си слага метални, железобетонни и гумени.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
- kener
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 183
- Регистриран на: 18.01.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 530i E39
Re: Проблем с охладителна система E39
Решението си е ваше. Имайки в предвид, че от пластмаса до пластмаса разликата е от земята до луната нека да не говорим за идеалния случай а за реалните такива. Все пак за да се намали цената на една пластмаса а от там и цялата цена на помпата се намалява количеството на скъпите съставки, изполвани при молдването, който обаче дават качеството и. Реално така се получава, че автърмаркет пластмасовите части издържат по-малко на високи темп. и се развалят по-бързо. Колкото до геометрията, за какви разлики ми говорите като турбините са с едни и същи размери. Определено и двата вида са проверени за балансираност. Остава само теглото. И в заключение да ви питам колко развалени двигателя знаете с пластмасови помпи и колко с метални. Аз имам 2-ма познати страдали от платмасовите. Стига сте робували на догмата "оригинално е такава". Вземете пример от американците- те дори термостатните тела заменят с метални. Ама оригинално не били такива, кво им пука като е по-надежно.
- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Re: Проблем с охладителна система E39
Аз не бих нарекъл част закупена от официални представителства афтърмаркет, а по-скоро ОЕМ.
Пък и водната помпа има 2 години гаранция закупена и монтирана в ДаруКар ... да речем. Тая същата помпа не струва 1000 лева, а за моята кола е около 210 + термостат и уплътнения малко над 300.
Гаранция - оригинална част - спокойствие. Аз така ги виждам нещата. Щом хората произвели автомобила ми са решили да е бакелитова/пластмасова аз съм ОК с това тяхно решение. Водната помпа се чупи и колите имат проблем НЕ защото е бакелитово/пластмасова, а защото собственика е мизерник, който има 2 лева в джоба а кара кола (образно казано) и части не се сменят профилактично и навреме , а като се счупят.
Извинявам се, ако съм засегнал някой не целя това.
Пък и водната помпа има 2 години гаранция закупена и монтирана в ДаруКар ... да речем. Тая същата помпа не струва 1000 лева, а за моята кола е около 210 + термостат и уплътнения малко над 300.
Гаранция - оригинална част - спокойствие. Аз така ги виждам нещата. Щом хората произвели автомобила ми са решили да е бакелитова/пластмасова аз съм ОК с това тяхно решение. Водната помпа се чупи и колите имат проблем НЕ защото е бакелитово/пластмасова, а защото собственика е мизерник, който има 2 лева в джоба а кара кола (образно казано) и части не се сменят профилактично и навреме , а като се счупят.
Извинявам се, ако съм засегнал някой не целя това.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
- kener
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 183
- Регистриран на: 18.01.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 530i E39
Re: Проблем с охладителна система E39
Аз за ОЕМ смятам само частите първично вградени и/или за коли до 5г. След този период за мен спира производството на ОЕМ за модела и завода продължава с автърмаркети с качество по тяхно усмотрение и без контрола на възложителя.
За водната помпа не ми е известно да има сервизен интервал за смяна, за да влиза в категорията "лоша потдръжка" но определено трябва да си много зле или направо сляп за да прегрееш двигателя, ама и таквиз образи има.
Другото, което трябва да се отбележи е, че и производителите понякога бъркат и се появяват на бял свят детските болести, които някой път се коригират с промени още в гаранционния интервал.
П.С. Не се чувствам засегнат просто смятам, че не е справедливо да се отписват металните помпи като лоши само затова, че оригинално не са били такива.
За водната помпа не ми е известно да има сервизен интервал за смяна, за да влиза в категорията "лоша потдръжка" но определено трябва да си много зле или направо сляп за да прегрееш двигателя, ама и таквиз образи има.
Другото, което трябва да се отбележи е, че и производителите понякога бъркат и се появяват на бял свят детските болести, които някой път се коригират с промени още в гаранционния интервал.
П.С. Не се чувствам засегнат просто смятам, че не е справедливо да се отписват металните помпи като лоши само затова, че оригинално не са били такива.
Re: Проблем с охладителна система E39
kener написа:Аз за ОЕМ смятам само частите първично вградени и/или за коли до 5г. След този период за мен спира производството на ОЕМ за модела и завода продължава с автърмаркети с качество по тяхно усмотрение и без контрола на възложителя.
За водната помпа не ми е известно да има сервизен интервал за смяна, за да влиза в категорията "лоша потдръжка" но определено трябва да си много зле или направо сляп за да прегрееш двигателя, ама и таквиз образи има.
Другото, което трябва да се отбележи е, че и производителите понякога бъркат и се появяват на бял свят детските болести, които някой път се коригират с промени още в гаранционния интервал.
П.С. Не се чувствам засегнат просто смятам, че не е справедливо да се отписват металните помпи като лоши само затова, че оригинално не са били такива.
Ти колега колко пъти си прегрявал двигател та твърдиш че доброто зрение или "бърза реакция" биха спасили един двг от неохлаждане поради моментна повреда на водна помпа или друга причина виждайки стрелката на температурата устремена към червения сектор . И аз навремето смятах ,че метални( тука не става въпрос за материал , а по-скоро за геометрия и брой лопатки , а разликата е не малка ) са почти вечен и надежден заместител , но уви не е така . Не знам какви метални визираш , но и ляти и с ламаринки заварени , залепени и т.н. си е все едно , не могат да докарат дължината на лопатката и самия дебит( вярно не зависи само от това , но е важен елемент) е намален , което някой ден евентуално може да подпомогне недобро охлаждане . Това е разисквано и опити някой беше правил с различни помпи та извода си остана в полза на ОЕМската . Американците правят метални с увеличен дебит за бензинови бмв ( за съжаление за тдс-ката няма ) , но нямат нищо общо с визираните тук афтърмаркет други продавани в бг и не само . 300$ е помпата и пак не е вечна . Има се предвид като сменяш антифриза на 2 години да се смени и водна помпа и термостат .
- kener
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 183
- Регистриран на: 18.01.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 530i E39
Re: Проблем с охладителна система E39
Ами каръл съм форд с развалена помпа(превърташе в оста) минах 15км в града до сервиза 20 град. околна температура и на прегрях двг-то. Две БМВ-та верно с работещи помпи но с проблеми с охлащането и образуващи тапи постоянно и тях успях безпроблемно да закарам до сервиза.
Не знам за какви помпи с ламаринки ми говорите, но аз като взимах мойта, разлика в геометричните размери, на който и да е елемент по турбината нямаше. Едно към едно еднакви с разлика само в материала(изляти и двете).
Незнам само как може да хвалите помпа, за която е всеизвестно, че дори оригиналните(първично вградени) се пръскат на парчета, тъй като пласмаса старее.
Помпа на 2 години никой не сменя.
Не знам за какви помпи с ламаринки ми говорите, но аз като взимах мойта, разлика в геометричните размери, на който и да е елемент по турбината нямаше. Едно към едно еднакви с разлика само в материала(изляти и двете).
Незнам само как може да хвалите помпа, за която е всеизвестно, че дори оригиналните(първично вградени) се пръскат на парчета, тъй като пласмаса старее.
Помпа на 2 години никой не сменя.
- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Re: Проблем с охладителна система E39
Всеки си има глава на раменете и може да си прецени какво да слага на неговата кола и доколко му стигат възможностите.
Тук идеята е да споделим гледните си точки и смятам, че всеки беше достатъчно изчерпателен в доводите си, спорове за/против са ненужни.
Болшинството гледат да получат максимално за похарчените в поддръжка средства, било то повече надеждност или повече икономия.
Тук идеята е да споделим гледните си точки и смятам, че всеки беше достатъчно изчерпателен в доводите си, спорове за/против са ненужни.
Болшинството гледат да получат максимално за похарчените в поддръжка средства, било то повече надеждност или повече икономия.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Проблем с охладителна система E39
И все пак колегата с темата би било добре да сподели марката/вида на проблемната помпа...
Ако има начин, де - за да се ползва информацията от други колеги, на които им предстои смяна и се чудят каква помпа да изберат...
Ако има начин, де - за да се ползва информацията от други колеги, на които им предстои смяна и се чудят каква помпа да изберат...

Re: Проблем с охладителна система E39
Така, ако позволите господа, нека внеса малко яснота по дебата
Помпата беше закупена по номенклатурен номер и поръчана тъй като я нямаха в наличност в града, в които я сменях. Беше си с пластмасова турбинка, а предните пъти бях слагал с метална и установих, че имах повече проблеми (в период от 2 години) с металните лопатки, които са, отколкото с пластмасовите. Септември месец закупих такава с метални ОТНОВО и я смених. Още при слагането в сервиза ми казаха, че има луфт в оста. Беше нова и казах да я слагат, но не ми беше спокойно и месец по-късно, понеже ме очакваха доста пътувания декември и януари поръчах новата помпа, оригинална (септември сложих с метална, а месец по-късно с пластмасова. За тая с металната турбина не искам да споменавам нито марки, нито модели, нито имена тъй като не искам по никакъв начин да петня името на човека, защото знам че няма никаква вина и продава качествени неща и го отдадох на дефектна/кофти бройка (даже ми предложи да я смени, но колата беше вече разглобена и трябваше още 2 дена да стои така, а ми трябваше, както и да е..).
Та така..а разликата межу такава с пластмасова и метална перка е в дебита, който извършват за единица време..и лично аз занапред само и единствено с пластмасова ще купувам или поне докато не взема следващата люБима
п.с - да, металната може и да не се разпада, но като и превърти оста и резултата е същия. Само където може да се подлъжеш дали е от нея и да смениш още 4 неща, а да се успокояваш вътрешно, че няма как да е от водната, че видиш ли била с метална..
edit :
то нали знаеш как умира форд и циганин
нищо лично към никой


Помпата беше закупена по номенклатурен номер и поръчана тъй като я нямаха в наличност в града, в които я сменях. Беше си с пластмасова турбинка, а предните пъти бях слагал с метална и установих, че имах повече проблеми (в период от 2 години) с металните лопатки, които са, отколкото с пластмасовите. Септември месец закупих такава с метални ОТНОВО и я смених. Още при слагането в сервиза ми казаха, че има луфт в оста. Беше нова и казах да я слагат, но не ми беше спокойно и месец по-късно, понеже ме очакваха доста пътувания декември и януари поръчах новата помпа, оригинална (септември сложих с метална, а месец по-късно с пластмасова. За тая с металната турбина не искам да споменавам нито марки, нито модели, нито имена тъй като не искам по никакъв начин да петня името на човека, защото знам че няма никаква вина и продава качествени неща и го отдадох на дефектна/кофти бройка (даже ми предложи да я смени, но колата беше вече разглобена и трябваше още 2 дена да стои така, а ми трябваше, както и да е..).
Та така..а разликата межу такава с пластмасова и метална перка е в дебита, който извършват за единица време..и лично аз занапред само и единствено с пластмасова ще купувам или поне докато не взема следващата люБима

п.с - да, металната може и да не се разпада, но като и превърти оста и резултата е същия. Само където може да се подлъжеш дали е от нея и да смениш още 4 неща, а да се успокояваш вътрешно, че няма как да е от водната, че видиш ли била с метална..

edit :
kener написа:Ами карал съм форд с развалена помпа(превърташе в оста) минах 15км в града до сервиза 20 град. околна температура и на прегрях двг-тo
то нали знаеш как умира форд и циганин




enjoy life and drink cold beer
Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Re: Проблем с охладителна система E39
kener написа:Ами каръл съм форд с развалена помпа(превърташе в оста) минах 15км в града до сервиза 20 град. околна температура и на прегрях двг-то. Две БМВ-та верно с работещи помпи но с проблеми с охлащането и образуващи тапи постоянно и тях успях безпроблемно да закарам до сервиза.
Не знам за какви помпи с ламаринки ми говорите, но аз като взимах мойта, разлика в геометричните размери, на който и да е елемент по турбината нямаше. Едно към едно еднакви с разлика само в материала(изляти и двете).
Незнам само как може да хвалите помпа, за която е всеизвестно, че дори оригиналните(първично вградени) се пръскат на парчета, тъй като пласмаса старее.
Помпа на 2 години никой не сменя.
Говори се за тдс и за него водна помпа с метална турбинка еднаква с оемската няма. А в бг ни антифриз ни спирачна течност се сменят по препоръки та камо ли водни помпи, затова "гърмят" .
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Проблем с охладителна система E39
Ето три водни помпи, които съм сменял и всеки може да види разликите:

А както vladobate казва, водните помпи са консуматив, който ако искаш да нямаш неприятности, трябва да сменяш периодично заедно с пистовият ремък и ролките.

А както vladobate казва, водните помпи са консуматив, който ако искаш да нямаш неприятности, трябва да сменяш периодично заедно с пистовият ремък и ролките.
- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Re: Проблем с охладителна система E39
Може ли някой да покаже официална информация от БМВ на какъв пробег се сменя въпросната помпа. Или на коя инспекция и обслужване?
Не догадки и слухове тип този ми каза, от онзи чух.
Не догадки и слухове тип този ми каза, от онзи чух.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
Re: Проблем с охладителна система E39
Аз лично я сменям на 3 или 4 смени на масло (през около 35-45 000км)
Общо взето така съм нагласил нещата, че преди началото на топлите сезони се пада смяната - превантивно за да бъда спокоен през жегите и задръстванията. 


enjoy life and drink cold beer
Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

38 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани