Проблем с охладителна система E39

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 183
Регистриран на: 18.01.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 530i E39

Re: Проблем с охладителна система E39

Мнение от kener » 01 Апр 2014, 11:41

Ами за да се е разпаднала, значи е била с пластмасова турбина. Аз на пластмасовите автърмаркет части доверие нямам. Първото нещо, което смених(превантивно) е водната помпа с такава с метална турбина.
40653

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Re: Проблем с охладителна система E39

Мнение от Владо » 01 Апр 2014, 12:13

Колега, това твърдение не е много коректно... Пластмасовата е по-лека, по-балансирана, може да е с повече лопатки... Имаше опити за достигане на тези параметри с тънки метални и повече на брой перки, които обаче завършиха плачевно.
За нашите климатични условия е въпрос на избор... За други места не е така, и пластмасовата е незаменима... :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Проблем с охладителна система E39

Мнение от deyan-enchev » 01 Апр 2014, 13:20

Оригиналната водна помпа за е39 (RMFD) е с "пластмасова" турбина. Който иска може да си слага метални, железобетонни и гумени.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 183
Регистриран на: 18.01.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 530i E39

Re: Проблем с охладителна система E39

Мнение от kener » 01 Апр 2014, 14:39

Решението си е ваше. Имайки в предвид, че от пластмаса до пластмаса разликата е от земята до луната нека да не говорим за идеалния случай а за реалните такива. Все пак за да се намали цената на една пластмаса а от там и цялата цена на помпата се намалява количеството на скъпите съставки, изполвани при молдването, който обаче дават качеството и. Реално така се получава, че автърмаркет пластмасовите части издържат по-малко на високи темп. и се развалят по-бързо. Колкото до геометрията, за какви разлики ми говорите като турбините са с едни и същи размери. Определено и двата вида са проверени за балансираност. Остава само теглото. И в заключение да ви питам колко развалени двигателя знаете с пластмасови помпи и колко с метални. Аз имам 2-ма познати страдали от платмасовите. Стига сте робували на догмата "оригинално е такава". Вземете пример от американците- те дори термостатните тела заменят с метални. Ама оригинално не били такива, кво им пука като е по-надежно.
40653

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Проблем с охладителна система E39

Мнение от deyan-enchev » 01 Апр 2014, 14:53

Аз не бих нарекъл част закупена от официални представителства афтърмаркет, а по-скоро ОЕМ.
Пък и водната помпа има 2 години гаранция закупена и монтирана в ДаруКар ... да речем. Тая същата помпа не струва 1000 лева, а за моята кола е около 210 + термостат и уплътнения малко над 300.

Гаранция - оригинална част - спокойствие. Аз така ги виждам нещата. Щом хората произвели автомобила ми са решили да е бакелитова/пластмасова аз съм ОК с това тяхно решение. Водната помпа се чупи и колите имат проблем НЕ защото е бакелитово/пластмасова, а защото собственика е мизерник, който има 2 лева в джоба а кара кола (образно казано) и части не се сменят профилактично и навреме , а като се счупят.

Извинявам се, ако съм засегнал някой не целя това.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 183
Регистриран на: 18.01.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 530i E39

Re: Проблем с охладителна система E39

Мнение от kener » 01 Апр 2014, 15:06

Аз за ОЕМ смятам само частите първично вградени и/или за коли до 5г. След този период за мен спира производството на ОЕМ за модела и завода продължава с автърмаркети с качество по тяхно усмотрение и без контрола на възложителя.
За водната помпа не ми е известно да има сервизен интервал за смяна, за да влиза в категорията "лоша потдръжка" но определено трябва да си много зле или направо сляп за да прегрееш двигателя, ама и таквиз образи има.
Другото, което трябва да се отбележи е, че и производителите понякога бъркат и се появяват на бял свят детските болести, които някой път се коригират с промени още в гаранционния интервал.

П.С. Не се чувствам засегнат просто смятам, че не е справедливо да се отписват металните помпи като лоши само затова, че оригинално не са били такива.
40653

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Проблем с охладителна система E39

Мнение от vladobate » 01 Апр 2014, 17:59

kener написа:Аз за ОЕМ смятам само частите първично вградени и/или за коли до 5г. След този период за мен спира производството на ОЕМ за модела и завода продължава с автърмаркети с качество по тяхно усмотрение и без контрола на възложителя.
За водната помпа не ми е известно да има сервизен интервал за смяна, за да влиза в категорията "лоша потдръжка" но определено трябва да си много зле или направо сляп за да прегрееш двигателя, ама и таквиз образи има.
Другото, което трябва да се отбележи е, че и производителите понякога бъркат и се появяват на бял свят детските болести, които някой път се коригират с промени още в гаранционния интервал.

П.С. Не се чувствам засегнат просто смятам, че не е справедливо да се отписват металните помпи като лоши само затова, че оригинално не са били такива.

Ти колега колко пъти си прегрявал двигател та твърдиш че доброто зрение или "бърза реакция" биха спасили един двг от неохлаждане поради моментна повреда на водна помпа или друга причина виждайки стрелката на температурата устремена към червения сектор . И аз навремето смятах ,че метални( тука не става въпрос за материал , а по-скоро за геометрия и брой лопатки , а разликата е не малка ) са почти вечен и надежден заместител , но уви не е така . Не знам какви метални визираш , но и ляти и с ламаринки заварени , залепени и т.н. си е все едно , не могат да докарат дължината на лопатката и самия дебит( вярно не зависи само от това , но е важен елемент) е намален , което някой ден евентуално може да подпомогне недобро охлаждане . Това е разисквано и опити някой беше правил с различни помпи та извода си остана в полза на ОЕМската . Американците правят метални с увеличен дебит за бензинови бмв ( за съжаление за тдс-ката няма ) , но нямат нищо общо с визираните тук афтърмаркет други продавани в бг и не само . 300$ е помпата и пак не е вечна . Има се предвид като сменяш антифриза на 2 години да се смени и водна помпа и термостат .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 183
Регистриран на: 18.01.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 530i E39

Re: Проблем с охладителна система E39

Мнение от kener » 01 Апр 2014, 22:12

Ами каръл съм форд с развалена помпа(превърташе в оста) минах 15км в града до сервиза 20 град. околна температура и на прегрях двг-то. Две БМВ-та верно с работещи помпи но с проблеми с охлащането и образуващи тапи постоянно и тях успях безпроблемно да закарам до сервиза.

Не знам за какви помпи с ламаринки ми говорите, но аз като взимах мойта, разлика в геометричните размери, на който и да е елемент по турбината нямаше. Едно към едно еднакви с разлика само в материала(изляти и двете).

Незнам само как може да хвалите помпа, за която е всеизвестно, че дори оригиналните(първично вградени) се пръскат на парчета, тъй като пласмаса старее.

Помпа на 2 години никой не сменя.
40653

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Проблем с охладителна система E39

Мнение от deyan-enchev » 01 Апр 2014, 22:23

Всеки си има глава на раменете и може да си прецени какво да слага на неговата кола и доколко му стигат възможностите.
Тук идеята е да споделим гледните си точки и смятам, че всеки беше достатъчно изчерпателен в доводите си, спорове за/против са ненужни.

Болшинството гледат да получат максимално за похарчените в поддръжка средства, било то повече надеждност или повече икономия.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Проблем с охладителна система E39

Мнение от Z3Ro* » 01 Апр 2014, 23:22

И все пак колегата с темата би било добре да сподели марката/вида на проблемната помпа...
Ако има начин, де - за да се ползва информацията от други колеги, на които им предстои смяна и се чудят каква помпа да изберат... :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 979
Регистриран на: 16.03.2009
Пол: Мъж
Кара: F01 пет точка нула L

Re: Проблем с охладителна система E39

Мнение от doomy525 » 02 Апр 2014, 1:19

Така, ако позволите господа, нека внеса малко яснота по дебата :lol:
Помпата беше закупена по номенклатурен номер и поръчана тъй като я нямаха в наличност в града, в които я сменях. Беше си с пластмасова турбинка, а предните пъти бях слагал с метална и установих, че имах повече проблеми (в период от 2 години) с металните лопатки, които са, отколкото с пластмасовите. Септември месец закупих такава с метални ОТНОВО и я смених. Още при слагането в сервиза ми казаха, че има луфт в оста. Беше нова и казах да я слагат, но не ми беше спокойно и месец по-късно, понеже ме очакваха доста пътувания декември и януари поръчах новата помпа, оригинална (септември сложих с метална, а месец по-късно с пластмасова. За тая с металната турбина не искам да споменавам нито марки, нито модели, нито имена тъй като не искам по никакъв начин да петня името на човека, защото знам че няма никаква вина и продава качествени неща и го отдадох на дефектна/кофти бройка (даже ми предложи да я смени, но колата беше вече разглобена и трябваше още 2 дена да стои така, а ми трябваше, както и да е..).

Та така..а разликата межу такава с пластмасова и метална перка е в дебита, който извършват за единица време..и лично аз занапред само и единствено с пластмасова ще купувам или поне докато не взема следващата люБима :bchug:

п.с - да, металната може и да не се разпада, но като и превърти оста и резултата е същия. Само където може да се подлъжеш дали е от нея и да смениш още 4 неща, а да се успокояваш вътрешно, че няма как да е от водната, че видиш ли била с метална.. :)

edit :

kener написа:Ами карал съм форд с развалена помпа(превърташе в оста) минах 15км в града до сервиза 20 град. околна температура и на прегрях двг-тo


то нали знаеш как умира форд и циганин :mhihi: :lol: нищо лично към никой :bchug: :mrgreen:
enjoy life and drink cold beer

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Проблем с охладителна система E39

Мнение от vladobate » 03 Апр 2014, 0:37

kener написа:Ами каръл съм форд с развалена помпа(превърташе в оста) минах 15км в града до сервиза 20 град. околна температура и на прегрях двг-то. Две БМВ-та верно с работещи помпи но с проблеми с охлащането и образуващи тапи постоянно и тях успях безпроблемно да закарам до сервиза.

Не знам за какви помпи с ламаринки ми говорите, но аз като взимах мойта, разлика в геометричните размери, на който и да е елемент по турбината нямаше. Едно към едно еднакви с разлика само в материала(изляти и двете).

Незнам само как може да хвалите помпа, за която е всеизвестно, че дори оригиналните(първично вградени) се пръскат на парчета, тъй като пласмаса старее.

Помпа на 2 години никой не сменя.

Говори се за тдс и за него водна помпа с метална турбинка еднаква с оемската няма. А в бг ни антифриз ни спирачна течност се сменят по препоръки та камо ли водни помпи, затова "гърмят" .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проблем с охладителна система E39

Мнение от zvetiko » 03 Апр 2014, 8:55

Ето три водни помпи, които съм сменял и всеки може да види разликите:

Изображение

А както vladobate казва, водните помпи са консуматив, който ако искаш да нямаш неприятности, трябва да сменяш периодично заедно с пистовият ремък и ролките.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Проблем с охладителна система E39

Мнение от deyan-enchev » 03 Апр 2014, 9:44

Може ли някой да покаже официална информация от БМВ на какъв пробег се сменя въпросната помпа. Или на коя инспекция и обслужване?

Не догадки и слухове тип този ми каза, от онзи чух.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 979
Регистриран на: 16.03.2009
Пол: Мъж
Кара: F01 пет точка нула L

Re: Проблем с охладителна система E39

Мнение от doomy525 » 03 Апр 2014, 15:56

Аз лично я сменям на 3 или 4 смени на масло (през около 35-45 000км) :) Общо взето така съм нагласил нещата, че преди началото на топлите сезони се пада смяната - превантивно за да бъда спокоен през жегите и задръстванията. :lol:
enjoy life and drink cold beer

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook