Праблем с турбото на 530ДА

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби

Праблем с турбото на 530ДА

Мнение от todorakis82 » 20 Мар 2014, 19:55

Колеги вчера махнах катализаторите всичко дабре но майсторите забелязаха омасляване от турбото дори е прокапало върху тампона на мотора и той е за смяна видях и аз, че наистина е доста омаслено. Казаха, че могат да ми го реставрират за 500лв. може и по малко зависи от състоянието, имало някакъв ремонтен комплект, който се сменя, също казаха за комресор и ротор на турбото (не знаех, че турбото има компресор и ротор) питането ми е много пари ли ми искат или цената е нормална. Още преди да махна катализаторите турбото се чуваше но си мислех, че е от маслото, смятах да сменя маслото което е 10W40 но момчетата ми казаха да оправя първо турбото, и тогава да сложа масло 5W40 и да сменя и тампона на мотора, ако смятам да оправя турбото до месец два, ако смятам да карам докато се счупи да сменя маслото пак с 10W40 за да не тече много.
Колата е 530ДА 193к.с. 2001г. фейслифт на 290 хил.км. пробег не забива муцуната върви доста има ряз просто турбото се чува как фучи и има омасляване, не ми казаха, че може да е от маркуч или гарнитура ли незнам нещо по тънкана а направо за рециклиране.
Колеги колко струва тампона на мотора и много работа ли е смяната му ако някой го е сменял нека сподели.
Въпрос не свързан с темата днес ми е закачиха колата на диагностика незнам с каква програма, беше на български сложиха кабел с кутия на която пишеше БОШ вътре в купето ми е гнездато за буксата, и с лаптоп на метри от колата момчето правеше диагностиката. Бега на таблото ми свети изтриха грешките но продължи да свети, какво трябва да направя за да спре да свети. Исках да ми направят и светлините дългите да светят на процент но казаха, че не могат.
Ще се радвам да споделите мнения. :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: Праблем с турбото на 530ДА

Мнение от Elesar74 » 21 Мар 2014, 13:18

Защо си карал с 10W40 колега? На тези километри, 5W40 е по-добрият вариант. Колкото до турбото, то самото омаслено ли е?
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби

Re: Праблем с турбото на 530ДА

Мнение от todorakis82 » 21 Мар 2014, 20:58

Elesar74 написа:Защо си карал с 10W40 колега? На тези километри, 5W40 е по-добрият вариант. Колкото до турбото, то самото омаслено ли е?

Така купих колата с масло 10W40 от Италия знам, че трябва да е 5W40 и исках да го сменя но ми казаха от сервиза, че ако смятам до оправям турбото до месец два да изчакам и да сложа 5W40, а ако смятам да карам дакато се счупи турбото да сменя маслото с 10W40.
Колега омаслено е турбото не капе долу на земята колата беше вдигната на подемник почти цял ден с махнати кори и една капка нямаше на земята. Но е омаслено и по десния тампон на мотора и затова и той е за смяна.
Цената 500лв. или по-малко нормална ли е за рециклирането на пустото турбо.
За тази компютърна диагностика колега имаш ли мнение.


П.С. Ники мерси за инфото. :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 22.09.2011
Местоположение: Sion,Swiss
Пол: Мъж
Кара: BMW 530d

Re: Праблем с турбото на 530ДА

Мнение от meti_vd » 22 Мар 2014, 1:06

500лв е добра цена за рециклиране не турбо според мен.
Аз моето го рециклирах преди 2години и ми взеха 680лв за труд и около 20лв за Еконт до Разлог и обратно.А за тампона бих те посъветвал да потърсиш 2ра ръка,тук във форума са между 50 и 100лева.Аз карам с такъв тампон вече 20к и няма ядове,какви са първите впечатления след махането на катализаторите,резонатори ли сложихте мястото на горните или ги махнахте напълно?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби

Re: Праблем с турбото на 530ДА

Мнение от todorakis82 » 22 Мар 2014, 13:39

meti_vd написа:500лв е добра цена за рециклиране не турбо според мен.
Аз моето го рециклирах преди 2години и ми взеха 680лв за труд и около 20лв за Еконт до Разлог и обратно.А за тампона бих те посъветвал да потърсиш 2ра ръка,тук във форума са между 50 и 100лева.Аз карам с такъв тампон вече 20к и няма ядове,какви са първите впечатления след махането на катализаторите,резонатори ли сложихте мястото на горните или ги махнахте напълно?

Впечатленията колега след махането на катализаторите са ми добри стана една идея по шумна но в добрия смисъл на 1000 оборота вади добър звук едно леко бучене. Повече като, че ли се отпуши, отзад не пуши, мирише на изгоряла нафта (преди това миришеше на изгоряла нафта с нещо друго странно) при мен турбото и преди да махна катализаторите се чуваше и не мога да усетя да е още по шумно сега. Отгоре махнаха катализаторите и завариха тръбите без нищо, от долу по същия начин даже мислех да слагам на мястото на долните резонатори, но момчетата от сервиза ме разобедиха, защото реално долните катализатори са си с резонатори и по добре е да се запазят оригиналните. Като цяло останах доста доволен цял ден заваряваха много прецизно и ми взеха 50лв. а взех 330лв. за катализаторите. За цената всичко зависи от номерата на горните катализатори казаха ми цена от 380 до 450лв. моите са 380лв. даже като свалиха горните и видах номерата звънях на други места и ми предлагаха по-малко от 380лв.
Сега трябва това турбо да оправям :banghead: някой ми казват да карам така докато се счупи може и 3 години да минат, но искам да го оправя и тампона да сменя на мотора благодаря за съвета колега за тампона не се бях замислял за втора ръка и маслото с 5в40 да сменя.
Момчето което ще ми оправя турбото ми каза но не съм сигурен дали разбрах правилно, че като го рециклира може да смени нещо но незнам перка ли каза от Е60 и колата щяла да вдигне малко конете.
Той се занимава и с ремамп и чипове но каза, че първо трябва да се оправи турбото и тогава от 193к.с може да стане над 200к.с :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Праблем с турбото на 530ДА

Мнение от vladobate » 22 Мар 2014, 19:35

Колега нищо против майсторите ама да ти предлагат да караш първо докат се чупи турбото или да наливаш "уж" по-дебелото 10/40 е най-малкото несериозно. Що после ( а дали ще са 3 години или 3 дена гаранции кой ще даде ) ново турбо да не е 501 лева та да го чакаш да роди и да се разхвърчат евентуално алуминиеви парчета от компресорната перка през турбопътищата та до двг . Да ти се вдигне повера само от по-голямо компресорно колело няма как да стане без ремап и повишаване на максималния буст . Хубавото на рециклирането на турбината ( ако се налага , защото омасляването е от изпуснали два сегмента на топла и студена част , може друго да няма износено ) е почистването на променливата геометрия чието необслужване почти винаги е причина за преждевременно потрошване на "духалката" . Колкото до парите , ако е само ремонтен комплект смяна с баланс и почистване мисля малко е множко имайки предвид че нов картридж ще дойде по-изгодно . Ново търкало по-голямо веднага води и до пристъргване на студения охлюв и накрая като теглиш чертата , защото без ремап смисъла е безмислен , ще си е цифра , но пък ако искаш повече вървеж сега му е времето . А "по-дебелото" масло ще свърши турбината по-бързо , ама по-малко няма да тече гаранция . Успех .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби

Re: Праблем с турбото на 530ДА

Мнение от todorakis82 » 23 Мар 2014, 14:10

vladobate написа:Колега нищо против майсторите ама да ти предлагат да караш първо докат се чупи турбото или да наливаш "уж" по-дебелото 10/40 е най-малкото несериозно. Що после ( а дали ще са 3 години или 3 дена гаранции кой ще даде ) ново турбо да не е 501 лева та да го чакаш да роди и да се разхвърчат евентуално алуминиеви парчета от компресорната перка през турбопътищата та до двг . Да ти се вдигне повера само от по-голямо компресорно колело няма как да стане без ремап и повишаване на максималния буст . Хубавото на рециклирането на турбината ( ако се налага , защото омасляването е от изпуснали два сегмента на топла и студена част , може друго да няма износено ) е почистването на променливата геометрия чието необслужване почти винаги е причина за преждевременно потрошване на "духалката" . Колкото до парите , ако е само ремонтен комплект смяна с баланс и почистване мисля малко е множко имайки предвид че нов картридж ще дойде по-изгодно . Ново търкало по-голямо веднага води и до пристъргване на студения охлюв и накрая като теглиш чертата , защото без ремап смисъла е безмислен , ще си е цифра , но пък ако искаш повече вървеж сега му е времето . А "по-дебелото" масло ще свърши турбината по-бързо , ама по-малко няма да тече гаранция . Успех .

Колега майсторите, които смятат да правят турбото ми казаха, че най добре е да го рециклират в близки срокове да не стане след време късно казаха, че може и по малко от 500лв. да излезе.
Един познат просто ми каза да карам така и можело и 3 години да минат и да сменя маслото с 10в40 той не е майстор не се изразих правилно в горния пост, защото събирам мнения и всеки си казва и вече се умотах.
Както казваш е несериозно да не го правя но ще изчака поне месец да събера някой лев защото като го оправя ще сменя маслото с 5в40 и тампона на мотора. Но ако е само ремонтен комплект за смяна с баланс и почистване да го "нареча най лекото" ще е по малко от 500лв. ще им вися на главите докато го правят но ако е само това няма да им дам 500лв.
Колега ново търкало имаш впредвид тая перка от Е60 да не слагат такава, а като рециклирам турбото да направя ремамп ако искам повече мощност правилно ли разбирам. Имаш ли представа колко струва този ремамп.
Като махнах катализаторите и от зад на гърнето 2-3 пъти ми се откача десния гумен държач като мина през дупки или карам по бързо има ли още нещо което трябва да се сложи освен тези гумени държачи някой има ли идея.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Праблем с турбото на 530ДА

Мнение от vladobate » 23 Мар 2014, 14:35

Нещата се нареждат така , лагерите в турбината са триещи и плуват в масло , чийто филм създаващ се между лагерите и лагерното тяло участва в цялата размерна верига на легеруването ( луфтовете са от порядъка на няколко стотни от милиметъра ) . Затова е важно маслото и да се минава на друго с по-лоши характеристики не е добър вариант още повече , че няма да намали пропуска на масло от турбината , което се спира както казах по-горе от две сегментчета ( като в двигателя ) и ако е само това то ремонта ще е лек и няма нужда да чакаш турбото да се скърши . Ако няма наранявания по перките ( турбинна и компресорна ) използването на ремонтния комплект и почистването на променливата геометрия ще е напълно достатъчно и ще се отрази много благоприятно на поведението след това на двг и работата му . Ако решиш да ти хибридизират студената част на турбото с по-голямо компресорно колело ( както са ти предложили като вариант ) смислъла от тази операция е да направиш и ремап задължително иначе почти няма да има смисъл . Това е .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 20.05.2010
Пол: Мъж
Кара: E60 535D 2006,E39 530D 2001

Re: Праблем с турбото на 530ДА

Мнение от kokitcha73 » 24 Мар 2014, 15:47

Колега, относно тампона на двигателя потърси колегата-"laviatan"той ще ти даде най-добрата цена. Успех! :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби

Re: Праблем с турбото на 530ДА

Мнение от todorakis82 » 27 Мар 2014, 18:13

Колеги казаха ми от сервиза, че трябва да сменя филтъра за картерните газове за да ми дадът гаранция за турбото, какво общо има този филтър с турбото незнам. :dunno:
Някой знае ли колко струва.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 591
Регистриран на: 16.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 730 d
Мечтае да кара: X5

Re: Праблем с турбото на 530ДА

Мнение от mpp82 » 27 Мар 2014, 22:26

Около 90лв.и двете части,до колкото знам този филтър обира маслените пари на въздуха който отива към турбината.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Праблем с турбото на 530ДА

Мнение от Z3Ro* » 28 Мар 2014, 23:16

todorakis82 написа:Колеги казаха ми от сервиза, че трябва да сменя филтъра за картерните газове за да ми дадът гаранция за турбото, какво общо има този филтър с турбото незнам. :dunno:
Някой знае ли колко струва.



Общото е, че за нормалното смазване на турбината е необходимо нивата на картерното налягане да не са извън допустимите граници, иначе турбото не се смазва нормално и съвсем естествено, би се съкратил значително животът му... :yes:
Иначе джаджата е от две части при 530Д - клапан и филтър. Клапанът следи за налягането на газовете в картера, докато филтърът улавя маслените пари от газовете, които се пропускат към колектора за доизгаряне при налягане над нормата, след което част от тях се оттичат обратно в картера - друга част остават на самия филтър, поради което той периодично се подменя.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби

Re: Праблем с турбото на 530ДА

Мнение от todorakis82 » 04 Апр 2014, 13:13

Колеги дилемата е голяма вече не знам какво да правя не мога да взема решение: :dunno:

-както горе писах единия майстор ще рециклира турбото за 500лв. може и по-малко но отзад ако бил накъртен ротора може и повече гаранция ми дава само ако сменя филтъра за картерните газове, прави и баланс но незнам в Пловдив къде ще го балансира, обаче трябва и въздушния филтър да се смени и маслото на двигателя, също и десния тампон на мотора е скъсан един колега ми каза да сменя и двата тампона, защото ще замине и другия по-бързо, пеперудките също трябва да се премахнат, идеята на майстора от финансова гледна точка е да сменя всички тези неща докато е свалено турбото да се направи всичко на веднъж, тотала за сега е към 1000лв. дори и повече.

-друг майстор и мой познат ми казва, че най-добрия варянт е турбо втора ръка в добро състояние той може да го вземе за 550лв. в добро състояние иска и 70лв. за сваляне и качване, смяна на филтъра за картерните газове и др. неща от по-горе тотала е 1100-1200лв.

-третия не мога да кажа майстор, защото не работи в сервиз но има познания ми даде съвет да карам докато замине турбото щял съм да усетя, колата ще пуши и ще гори масло и тогава да взема турбо втора ръка, защото това рециклиране не е добър варянт ремонтния комплект бил по 30-40 евро и не ги правели качествено.

Турбото ми има масло и има луфт повече от милиметър първите двама майстори са категорични, че трябва да го правя да не карам много бързо да не стане беля, но ако не го правя и го изчакам да замине сега да сменям ли маслото, защото е за смяна и филтъра за картерните газове и тампоните на мотора.
Ще съм благодарен на всеки колега за съвет.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: Праблем с турбото на 530ДА

Мнение от Elesar74 » 04 Апр 2014, 13:37

Колега, дори турбото да не работи, беля няма да стане. Само колата ти няма да върви и ще те вкара в голям разход. Ако имаш пари, почвай с ремонта. Сега, рециклиране или втора ръка, според мен, ако ти дават и гаранция както казваш след рециклирането, по за предпочитане е мисля. Турбо втора ръка, не го знаеш какво е, добро състояние, как знаеш че е добро състоянието му? Докато не го сложиш на колата, или на стенд да се пробва, иначе нямаш никаква гаранция за какво даваш 500 лв. Пък и ако са близки цените на рециклирането и на втората ръка, мисля, няма много за мислене.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook