Е 90 320D забива при плавна газ

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 4.02.2014
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: БМВ e90 320D
Мечтае да кара: F10 M5

Е 90 320D забива при плавна газ

Мнение от Nikolov86 » 18 Мар 2014, 22:07

Здравейте колеги имам следния проблем: От скоро съм собственик на БМВ е90 320Д 163к.с. Като го купувах нямаше никакви проблеми, изстрелваше се като стрела, само му светеше в червено лампата за филтъра за твърди частици, както и да е намерих познат майстор, който каза, че имал програма за него и така, закачихме я прави си каквото прави програмата и накрая даде, че всичко е готово... лампата светна в норамлно жълто и изписа, че имам още 100000 км... И да продължа, оня ден за първи път пуснах климатроника да проверя дали охлажда добре и се появи следният проблем: на 4-та предавка, когато задържа скоростта с 60км/h за известно време, все едно колата придърпва, получава се някакво притрисане на мотора, като върна и пак подам газ спира за малко и после пак започва :( ако изключа от скорост и после включа на 3-та или 4-та и подам плавно газ все едно забива и после потегля ( все едно има празен ход на педала за газта) иначе ако решиш да и смачкаш газта не си иска гумите, както се казва ускорява си без никакви проблеми, не забива....

Моля дайте съвет!

Предварително Ви благодаря!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 312
Регистриран на: 20.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: бензинояд

Re: Е 90 320D забива при плавна газ

Мнение от sapio » 19 Мар 2014, 9:11

Колегите може и да не споделят моето мнение, но това "само му светеше лампата за филтъра за твърди частици" е трябвало да те откаже от колата. Този филтър, както си разбрал вече, струва около 2500 лева, като е сериозен проблем поради "чудесните" ни горива. Програмата каквото и да си е правила, а тя най-вероятно си е правила принудителна регенерация, няма как да помогне ако много е заминал. ДПФ-а има живот около 200 000 км, че и горница в много случаи. Така че ако колата ти е на 134 000 км, както болшинството, значи сериозно е въртян километража.

Та след този кратък увод, моето мнение е, че ДПФ ти е дал фира и евентуално може да налееш някой лев за почистване. Според мен няма да помогне вече или ефектът ще е краткотраен. Лошото е, че индикацията му светва доста късно - след като ти забие вече колата и спре да върви. Също така имай предвид, че това "задръстване" прави голямо обратно налягане в турбината и е редно да решиш проблема преди да си си създал нов и то още по-сериозен.

Дано да греша и да е нещо друго и малко, но както си го описал, като изключим връзката с климатроника, ми изглежда точно това.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Е 90 320D забива при плавна газ

Мнение от Leon » 19 Мар 2014, 10:38

Има тема за почистване и за премахване на ДПФ. Как ти го е почистил майстора без да караш 20 мин равномерно по магистрала не знам, но потърси, опитай да го почистиш и ако не стане - премахване.
Never mistake motion for action...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Е 90 320D забива при плавна газ

Мнение от Taruno » 19 Мар 2014, 12:08

Провери темата за ДПФ в Е60 секцията сложил съм подробно описание на механично почистване, защото си стигнал до този момент, а както са казали по-горе много често филтъра кара около 200к +-20 30, т.е. и жълтата лампа е на 10 000, 20 000 т.е.е няма как да е изписвало 100к оставащи пък да свети

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 4.02.2014
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: БМВ e90 320D
Мечтае да кара: F10 M5

Re: Е 90 320D забива при плавна газ

Мнение от Nikolov86 » 19 Мар 2014, 18:47

Taruno написа:Провери темата за ДПФ в Е60 секцията сложил съм подробно описание на механично почистване, защото си стигнал до този момент, а както са казали по-горе много често филтъра кара около 200к +-20 30, т.е. и жълтата лампа е на 10 000, 20 000 т.е.е няма как да е изписвало 100к оставащи пък да свети



Ами не знам и аз :( това пише под лампата за него.... иначе колата е на реални 174000 км. Проверявани са в 2 сеrвиза на БМВ

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 312
Регистриран на: 20.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: бензинояд

Re: Е 90 320D забива при плавна газ

Мнение от sapio » 20 Мар 2014, 9:15

То ти е изписало, че има още 100000, защото сте го занулили, но това не значи, че всичко е наред. Леон ти каза, че няма как да мине регенерацията, без да си давал газ, без да е постигната определена темература в катализатора, която да запали саждите и да ги изхвърли навън. Просто казано - ако не си видял отзад да излиза пушек, значи нищо не сте изчистили, освен грешката, която ще се появи пак. Идеята на този филтър е да събира фините частици докато си в града, за да не замърсяваш въздуха, а при излизане извънградско, при по-високо натоварване на двигателя да постигне определена температура, да запали събраното във филтъра и да го "издуха" извън населените места - примерно на магистралата. Затова се иска да имаш място за поддържане на постоянна скорост и високи обороти.

Щом на 174 000 е заминал, е възможно колата да е карана предимно градско, а извън града да не е настъпана, което предотвратява задействането на регенерацията. Виж темите за ДПФ-а в този подфорум и в подфорума на Е60.

Най-лесно ще ти е да го махнеш и да видиш дали колата ще се държи пак така. Неудобство е, че трябва интервенция по софтуера, но майсторите се понаучиха вече. После може да изкараш едни 300-500 лева от филтъра и ако искаш да си вземеш нов. Трябва обаче да си сигурен, че няма проблем по колата, който да го запуши отново. Примерно ако пуши повече по някаква причина. Нещо, което няма как да установиш докато си с поставен филтър.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 4.02.2014
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: БМВ e90 320D
Мечтае да кара: F10 M5

Re: Е 90 320D забива при плавна газ

Мнение от Nikolov86 » 20 Мар 2014, 19:09

sapio написа:То ти е изписало, че има още 100000, защото сте го занулили, но това не значи, че всичко е наред. Леон ти каза, че няма как да мине регенерацията, без да си давал газ, без да е постигната определена темература в катализатора, която да запали саждите и да ги изхвърли навън. Просто казано - ако не си видял отзад да излиза пушек, значи нищо не сте изчистили, освен грешката, която ще се появи пак. Идеята на този филтър е да събира фините частици докато си в града, за да не замърсяваш въздуха, а при излизане извънградско, при по-високо натоварване на двигателя да постигне определена температура, да запали събраното във филтъра и да го "издуха" извън населените места - примерно на магистралата. Затова се иска да имаш място за поддържане на постоянна скорост и високи обороти.

Щом на 174 000 е заминал, е възможно колата да е карана предимно градско, а извън града да не е настъпана, което предотвратява задействането на регенерацията. Виж темите за ДПФ-а в този подфорум и в подфорума на Е60.

Най-лесно ще ти е да го махнеш и да видиш дали колата ще се държи пак така. Неудобство е, че трябва интервенция по софтуера, но майсторите се понаучиха вече. После може да изкараш едни 300-500 лева от филтъра и ако искаш да си вземеш нов. Трябва обаче да си сигурен, че няма проблем по колата, който да го запуши отново. Примерно ако пуши повече по някаква причина. Нещо, което няма как да установиш докато си с поставен филтър.




Добре, а какви точно са признаците за този ДПФ ?... В смисъл, аз я взех със светнат индикатор, и нямам база за сравнение :( За какво да се ослушвам или какъв признак да търся като цяло.... Може ли това забиване да е от педала на газта, нали е елекронен (поне така ми казаха) или от клапана на турбината, да задържа и да не може да отвори при леко подаване, :((( Ходих в БМВ Варна, и ми казаха да я закарам при тях, и че срещу 90 лв щели да пуснат принудително регенериране на ДПФ-а, но не давали гаранция дали ще се оправи от това :/

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 29.08.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ex.E90, pr.E46, fu.?30

Re: Е 90 320D забива при плавна газ

Мнение от Alegron » 21 Мар 2014, 0:37

Ами отиди с официален сервиз да ти кажат какво е. После ще си прецениш какво да правиш. Варианти и догадки, много.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 4.02.2014
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: БМВ e90 320D
Мечтае да кара: F10 M5

Re: Е 90 320D забива при плавна газ

Мнение от Nikolov86 » 22 Мар 2014, 13:53

Alegron написа:Ами отиди с официален сервиз да ти кажат какво е. После ще си прецениш какво да правиш. Варианти и догадки, много.


Sent from my iPhone using Tapatalk



Ами ходих, и това забавяне и пресецване се оказа, че се дължи на някакво моторче на електронната газ... иначе ДПФ-а се регенерирал сам преди 1900км, и днес пак го пуснахме и като цяло това... Но си мисля и да ида да го изчистят с този препарат за който всички говорите :)

Благодаря на отзовалите се :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 312
Регистриран на: 20.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: бензинояд

Re: Е 90 320D забива при плавна газ

Мнение от sapio » 22 Мар 2014, 17:48

Като (ако) смениш моторчето пиши дали се е оправил проблема.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 4.02.2014
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: БМВ e90 320D
Мечтае да кара: F10 M5

Re: Е 90 320D забива при плавна газ

Мнение от Nikolov86 » 11 Май 2014, 11:30

Здравейте колеги... По темата БМВ-то се оправи... Оказа се, че всичко се дължи на радяторчето, което охлажда изгорелите газове, които влизат в двигателя... Било е задръстено със сажди и заради това ЕГР-а е бил отворен на 90% а нормално е трябвало да бъде на 60%. От там е идвало това забиване при плавното ускоряване и потдържането на постоянна ниска скорост. Интересна е тази грешка за електронната газ, но е факт и че след като се почисти този охладител, както го нарекоха в сервиза вече я няма и всичко работи в нормите си :)


Това е от мен.
Отново Благодаря на отзовалите се, и успешно и безаварийно каране на баварките Ви пожелавам!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Е 90 320D забива при плавна газ

Мнение от Leon » 13 Май 2014, 11:24

Ако я караш предимно градско, скоро пак ще се зацапа.
Never mistake motion for action...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Е 90 320D забива при плавна газ

Мнение от Taruno » 13 Май 2014, 11:46

Чак скоро няма да е колега, не може да отписвате дизелите за градско, защото моята беше на човек, който я е ползвал само за градска (в чужбина) и на 100к нямаше особено голямо зацапване, след около 50-70к може и да зацапа наистина, но това не е скоро :P

По-големия проблем е задръстването на ДПФ-а ако е само градско и за това поне веднъж в месец - извънградско за 30тина минути със скорост над 120 и си 6 :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 297
Регистриран на: 23.09.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: 320д
Мечтае да кара: hibrid

Re: Е 90 320D забива при плавна газ

Мнение от 90e90e » 13 Май 2014, 14:45

:OT: , но ми стана любопитно...

Taruno написа:По-големия проблем е задръстването на ДПФ-а ако е само градско и за това поне веднъж в месец - извънградско за 30тина минути със скорост над 120 и си 6 :)


Защо винаги казвате 120 на 6-та за 30 минути??? Къде го видяхте това???. Аз в моя район където живея (Русе), трябва да бия поне 100 километра, за да изляза на отсечка, която да ми позволи да карам със 120, че и цели 30 минути... Не може ли двигателя да поддържа същия работен режим (или близък до него) с по-малка скорост на по-ниска предавка??? Според мен може...
За да спрем да се избиваме по пътищата, трябва да се спре алкохола на мъжете и бензина на жените! Карайте така, че да стигнете!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Е 90 320D забива при плавна газ

Мнение от Taruno » 13 Май 2014, 19:52

Това е образно казано, но трябва постоянна скорост и малко по-високи обороти и 30 мин, също е образно казано от друг форум:

За да регенерира DPF трябва да е достигната оптималната температура на охладителната течност, да има минимум 10 литра гориво в резервоара и температура от 250 градуса на изпускателната система. Един цикъл трае около 15 до 25 мин и трябват оптимални обороти от около 2000 оборото, но не под натоварване, защото при повече гориво(настъпена повече) колата изхвърля повече сажди и те трябва да се изгорят.

Текста по-горе е превод от bimmerforums.co.uk

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook