Трудно се въри волана?

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 107
Регистриран на: 19.09.2006
Местоположение: София, Севлиево
Детайли за колата: BMW 320D Touring 2004

Трудно се въри волана?

Мнение от Chichebiev » 15 Мар 2014, 10:15

Здравейте, мисля че имам някакъв проблем с волана. Прави ми впечатление че се върти малко трудно и на два пъти чувам едно изпукване когато свия до край на дясно?
Колата я взех преди два дена и още тогава ми направи впечатление че малко трудно се върви.
BMW Е46 320d Touring 12.2003г.
Някой има ли представа какво е предполагам че нещо в курмилната рейка, но нямам представа какво е. Ако някой и еимал подобен проблем и може да каже ще е супер.

Явно ще има проблем с тази рейка въпреки че имах същата кола 6г. преди да ми я откраднат и не съм имал подобен проблем с нея.
Кое е по добре да се вземе втора ръка рейка или да се рециклира?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 443
Регистриран на: 8.07.2009
Местоположение: Италия
Пол: Мъж
Кара: E53 4.8, X6 2008 и X5 2011 5.0i
Мечтае да кара: новата М X5 ...
Детайли за колата: всичките са манияяяяяяяя....

Re: Трудно се въри волана?

Мнение от vlado6669 » 15 Мар 2014, 10:38

Проблем с кормилната рейка или ако се чувства като прескачане и затягане - каретата на кормилната ос (мисля, че бяха 2 при е46 :?: ). Успех!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 24.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 сажда
Мечтае да кара: CB1000R

Re: Трудно се въри волана?

Мнение от jojko » 15 Мар 2014, 10:46

помпа,масло,тези неща се сменят

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 580
Регистриран на: 20.12.2011
Пол: Мъж
Детайли за колата: ARKTISSILBER METALLIC (309)

Re: Трудно се въри волана?

Мнение от red_bull92 » 15 Мар 2014, 11:31

Вариантите са 3: или хидравличната помпа не работи коректно и е за ноава (втора употреба) или маслото на хидравликат прави мизерии или рейката е сдала багажа и е за нова (втора употреба) :yes:
Кола с предно предаване е като жена с малки цици, върши работа, но не доставя удоволствие!
BMW E36 318is (m42b18) на части -> http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5#p3958725

ентусиаст
Аватар
Мнения: 893
Регистриран на: 6.12.2009
Местоположение: Димитровград
Пол: Мъж
Кара: E46 M47N

Re: Трудно се въри волана?

Мнение от mustang1986 » 15 Мар 2014, 13:03

Имай и на предвид,че волана на Е46 си е по тежичък от на останалите марки.

Sent from my HTC Desire C using Tapatalk 2
Изображение

Да пишеш на български с латински букви е като да пишеш на стена с лайна....чете се,но не е красиво!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1031
Регистриран на: 9.11.2010
Пол: Мъж
Кара: X3 E83 2.0d 2006; 316 i 1999;

Re: Трудно се въри волана?

Мнение от NikVanov » 15 Мар 2014, 14:15

+1

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 8.11.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е-46 320Д, Е-91 320Д

Re: Трудно се въри волана?

Мнение от ivomarin » 15 Мар 2014, 16:13

Колега имах подобен проблем със абсолютно същия модел. Смених маслото и нещата се оправиха. Маслото се сменя малко трудно или аз намерих такъв начин, но пък не се разглобява нищо, което може после да се обърка. Със спринцовка изваждаш колкото може от старото масло, след това развиваш тапата на кормилната рейка отдолу на самата рейка, вдигаш предницата на крик, въртиш няколко (10) пъти, пълно наляво и надясно след което доливаш колкото поеме резервоарчето. От един път не се решава проблема, аз правих процедурата може би три пъти и похарчих два литра хидравлично масло (между 20 и 50 лв) в зависимост от маслото, но не разглобяваш нищо, което може после да е трудно или да изисква някакви специални умения за регулиране. Според мене опитай това. Успех

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Трудно се въри волана?

Мнение от Gqbriel » 18 Мар 2014, 11:17

mustang1986 написа:Имай и на предвид,че волана на Е46 си е по тежичък от на останалите марки.

Sent from my HTC Desire C using Tapatalk 2


Тука не съм съгласен,има общ проблем с Е46 (не всички) и тази твърдост,обсъждахме го в една друга тема....защо ти го казвам,с колегата с който на дълго и нашироко го обсъждахме,та той си свали помпата,изчисти я,смени маслото с ОЕМ такова.
По каталог той е с overboost рейка - с една дума трябва да е перо - познай,същия мотор ,същата година ,която не е с overboost е 2 пъти по-лек и е удоволствие просто.
На Dimitroff фейслифтовата (320д)- сравнение с моята една до друга,еднаква година с разлика един месец (старата) ,неговия волан е перо.

А помпата по спецификация (трябва да намеря документа) при пълен ляв/десен трябва да има лек шум- това значи,че право достатъчно налягане.
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

ентусиаст
Аватар
Мнения: 893
Регистриран на: 6.12.2009
Местоположение: Димитровград
Пол: Мъж
Кара: E46 M47N

Re: Трудно се въри волана?

Мнение от mustang1986 » 18 Мар 2014, 13:55

Как може да разберем дали сме с овърбуст рейка.Аз колкото е46 съм карал са били все с твърд волан-е не прекалено,но определо е по тежък от другите марки(фолсваген и фиат примерно)
Изображение

Да пишеш на български с латински букви е като да пишеш на стена с лайна....чете се,но не е красиво!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Трудно се въри волана?

Мнение от Gqbriel » 18 Мар 2014, 16:19

mustang1986 написа:Как може да разберем дали сме с овърбуст рейка.Аз колкото е46 съм карал са били все с твърд волан-е не прекалено,но определо е по тежък от другите марки(фолсваген и фиат примерно)

Като цяло идеята е следната (поне това,което аз знам,но не гарантирам 100% че е точно така)..първите Е46 са с "лек волан",най-вече 323 и.но от Юни 2000 до Септември 2000,когато май спират производството им.При 325 е от Септ 2000 до Април 2001 ,330 от Юни 2000 до Април 2001 .
БМВ изпозлват "нов " вариянт на рейката (тука обаче при дизел и бензин,са различни и помпите),който от 3.2 става на 2.8 пълен lock.

На английски е но мисля,повече ще се справят -съжалявам ,че нямам превод:

As any Bimmer enthusiast knows, the firm steering of a BMW is incomparable. Any slight variance or defect in the steering is vividly noticeable, any issues should be checked out by a BMW repair expert. One steering problem in some e46 3-series vehicles is “overboosted steering.” This defect occurred in the model year 2001, with production dates from roughly June 2000-April 2001. A specialized BMW technician should know how to confirm the production date with the manufacturer.
Overboosted steering refers to an over-compensation by the steering system when turning or traveling at high speeds. This means the car will react more than expected to the slightest steering adjustments, with some drivers saying they could drive with a single finger. However in some cases, this may result in the contrary and the car will have a looser feel and tend to wander. Either way, it does not live up to the standards and safety of BMW.
The remedy for this problem may include a new steering rack or other retrofitted parts that should be installed by a qualified BMW technician or mechanic. BMW may offer coverage for the retrofitted parts on models produced prior to April 2001. Any models produced after that date have had the problem resolved, according to the manufacturer.
If you feel that your e46 3-series is having problems with “overboosted steering,” then it is important to contact a BMW repair specialist. They will have the knowledge and experience to perform this repair, and may have information on recouping the cost from the manufacturer if your vehicle qualifies.
Search for a local, independent BMW repair shop with BMW mechanics that have dealer-level expertise at a fraction of the expense.

А ето и разликите при TRW и ZHP рейките,които се позлват а и те са различни ;)
http://www.zhpmafia.com/forums/showthread.php?8273-ZHP-Steering-Racks-apparently-*are*-different

Въпреки,по "директното" управление и по "тежкия" волан,аз съм на мнение,че при тези,които са много тежки проблема е в рейката...
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 11.03.2008
Местоположение: Cофия /кв. Лаулин
Пол: Мъж
Кара: BMW E30 touring
Мечтае да кара: М Power
Детайли за колата: черна , М40Б18

Re: Трудно се въри волана?

Мнение от joepower » 18 Мар 2014, 18:13

До 04.99-та година са рейки подобни на Е36-цовите, след това до 04.2001-ва са така наречените overboost рейки, като някъде 09.2000-та са пробвали да намалят лекотата на волана със смяна на помпите от LF-30 (LUK) със 120 бара към LF-20 на 90 бара, но тази помпа явно не е била много надеждна, продължили оплаквания от фенове, че им е много лек волана и 04.2001-ва сменят рейката и пак ползват помпа LF-30. Това ми е инфото за бензиновите 6 цилиндрови е46. Има още няколко различни рейки, но те са на спорт пакетите, М3 и ZHP.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 18.08.2007
Местоположение: Благоевград, София
Пол: Мъж
Кара: 5-series
Мечтае да кара: E60 ///M5

Re: Трудно се въри волана?

Мнение от booster_audio » 20 Мар 2014, 10:29

Аз съм с Е46 99-та година, 2,8 и волана е супер тежък... Да не говорим с 18-ките :kuku: Каква трябва да ми е помпата... и каква помпа евентуално да сложа че да го направя максимално лек? ... Извънградско не прави впечатление, но градско супер много натоварва :yes:
Мислех си че на Е36 е твърд волана... докато не си взех Е46 :dummy: :lol:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Трудно се въри волана?

Мнение от Gqbriel » 20 Мар 2014, 11:06

booster_audio написа:Аз съм с Е46 99-та година, 2,8 и волана е супер тежък... Да не говорим с 18-ките :kuku: Каква трябва да ми е помпата... и каква помпа евентуално да сложа че да го направя максимално лек? ... Извънградско не прави впечатление, но градско супер много натоварва :yes:
Мислех си че на Е36 е твърд волана... докато не си взех Е46 :dummy: :lol:

Сменял ли си хидравлично масло?Гледал ли си рейката евентуално за луфтове?
Имай предвид,че на 18ки определено става по "тежък волана" - когато съм със зимните,волана е удоволствие,с 17ките се усеща,как става по-"тежък"..
Направи една пробва - колко завъртания ти трябват на пълен Lock ляво-дясно ....би трябвало да са 3.2 - запомни си позицията на пълен ляв/десен и мине ли 3 си със старите.
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook