Проблем с автопилота/темпомата

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 18.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW Е90 330D xDrive LCI

Проблем с автопилота/темпомата

Мнение от Xezes » 19 Мар 2014, 13:28

Здравейте, колеги.

Автомобила е Е46 318Д фейслифта, и от известно време имам проблем с автопилота.

Проблема е следния. Когато запаля колата, веднага ако включа автопилота, светва зелената лампа на таблото и работи без проблеми. След около минута обаче, автоматично се изключва, зелената лампа изгася и не мога да го включа повече. Трябва да изключа от контакт и да запаля на ново, и тогава пак работи, но проблема се повтаря веднага след отново приблизително минута.

Преди седмица ми светеха лампите на DSC и ръчна в жълто, но това се оправи от само себе си.

Бях на диагностика, но имаше някакъв проблем и не можахме да прочетем колата... Другата седмица ще я карам за повече тестове.

Някакви идеи от какво може да е проблема? :roll:

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Проблем с автопилота/темпомата

Мнение от Zagy » 19 Мар 2014, 13:43

Има датчици на педала на съединителя и спирачката - почисти им буксите с контактен спрей. Имах подобен проблем преди време и така се оправи.
Si non confectus, non reficiat.

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 18.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW Е90 330D xDrive LCI

Re: Проблем с автопилота/темпомата

Мнение от Xezes » 19 Мар 2014, 16:04

Zagy написа:Има датчици на педала на съединителя и спирачката - почисти им буксите с контактен спрей. Имах подобен проблем преди време и така се оправи.


Благодаря, но ако са въпросните датчици, дори и да не работи автопилота, не трябва ли да си свети зелената лампа на таблото, но да не може да се сложи скорост през + и - на волана?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 558
Регистриран на: 8.04.2008
Местоположение: кестен сити
Пол: Мъж
Кара: 545i
Мечтае да кара: 6 series 650i Gran Coupe

Re: Проблем с автопилота/темпомата

Мнение от Wierdo » 19 Мар 2014, 16:42

Xezes написа:
Zagy написа:Има датчици на педала на съединителя и спирачката - почисти им буксите с контактен спрей. Имах подобен проблем преди време и така се оправи.


Благодаря, но ако са въпросните датчици, дори и да не работи автопилота, не трябва ли да си свети зелената лампа на таблото, но да не може да се сложи скорост през + и - на волана?


Аз съм склонен да вярвам, че не са датчиците на педалите. В крайна сметка като ги натиснеш, зеленото остава да си свети, обаче спира да поддържа скоростта. По-скоро някой датчик на АБС-а се е скапал или не дава контакт - те вече са по-определящи, защото компа така следи скорост и прочее.

Колега, имай предвид, че жълтата лампа на ръчната е свързана с DSCто. Когато свети само DSC лампата, реално системата е спряна наполовина, а чак когато светят и двете с жълтата ръчна е напълно изключена.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 522
Регистриран на: 23.06.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Проблем с автопилота/темпомата

Мнение от bgpavlp » 19 Мар 2014, 21:07

Най добре е една диагностика с ДИС-а. Така може да се види дали всички бутони,машинки и сензори работят и след това да се търси проблема.
Има и вероятност от самия пин на лентовия кабел, ако е използван от друга букса. На външен вид са едни и същи, но вътре има разлика в отворите. Така понякога не дава контакт.
Изображение

Ако нема у глава, има у Google.

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 18.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW Е90 330D xDrive LCI

Re: Проблем с автопилота/темпомата

Мнение от Xezes » 19 Мар 2014, 21:49

bgpavlp написа:Най добре е една диагностика с ДИС-а. Така може да се види дали всички бутони,машинки и сензори работят и след това да се търси проблема.
Има и вероятност от самия пин на лентовия кабел, ако е използван от друга букса. На външен вид са едни и същи, но вътре има разлика в отворите. Така понякога не дава контакт.


Както споменах в първия пост на темата, днес бях на диагностика, и опитахме точно с ДИС да се вържем, но не успяхме да прочетем колата.

Другата седмица ще я гледаме по-подробно, тъй като днес нямаше много време.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Проблем с автопилота/темпомата

Мнение от oci » 20 Мар 2014, 0:32

Xezes написа:
bgpavlp написа:Най добре е една диагностика с ДИС-а. Така може да се види дали всички бутони,машинки и сензори работят и след това да се търси проблема.
Има и вероятност от самия пин на лентовия кабел, ако е използван от друга букса. На външен вид са едни и същи, но вътре има разлика в отворите. Така понякога не дава контакт.


Както споменах в първия пост на темата, днес бях на диагностика, и опитахме точно с ДИС да се вържем, но не успяхме да прочетем колата.

Другата седмица ще я гледаме по-подробно, тъй като днес нямаше много време.


Е точно там ти е проблема, че не може да се закачи колата на диагностика ти си го написал ама колегите не са обърнали внимание на това, и затова се почва датчици, матчици и като смениш всичко все ще се оправи :mhihi: имаш комуникационна грешка не е проблема в датчици и т.н има ли нещо друго в колата което да не работи, имаш ли печка или китайски ксенон, аларма :?:

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 18.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW Е90 330D xDrive LCI

Re: Проблем с автопилота/темпомата

Мнение от Xezes » 20 Мар 2014, 5:25

Ами имам ел. печка, която не си работеше още като взех колата, но не се е отразявало по никакъв начин. Имам фабричен ксенон, като в интерес на истината, имах изхоряла крушка на левия фар, която изгоря и в същия момент, започнаха проблемите с DSC и ръчна да светят в жълто - като това спря и след това забелязах, че автопилота се изключва. Наистина всичко това започна от една сутрин - паля колата, и ДСЦ - аут, ляв ксенон - аут, и след два три дни, темпомат - аут? Крушката я смених вчера със Philips (140лв.), но проблема с автопилота остана. Другото е наред???

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Проблем с автопилота/темпомата

Мнение от oci » 20 Мар 2014, 10:30

Xezes написа:Ами имам ел. печка, която не си работеше още като взех колата, но не се е отразявало по никакъв начин. Имам фабричен ксенон, като в интерес на истината, имах изхоряла крушка на левия фар, която изгоря и в същия момент, започнаха проблемите с DSC и ръчна да светят в жълто - като това спря и след това забелязах, че автопилота се изключва. Наистина всичко това започна от една сутрин - паля колата, и ДСЦ - аут, ляв ксенон - аут, и след два три дни, темпомат - аут? Крушката я смених вчера със Philips (140лв.), но проблема с автопилота остана. Другото е наред???

Трябва да се закачи на диагностика да се види какво записва в ДСЦ-то и таблото, печката щом не работи откачи и малката буксичка, след това откачи клемата на акумулатора поне за 2 часа и пиши какво е станало, това мога да те ориентирам ако нямаш диагностика под ръка или някой да ти я закачи, по този начин ще разтовариш Комуникационната шина, тръгне ли значи проблема е точно там където ти казвам.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2643
Регистриран на: 22.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Проблем с автопилота/темпомата

Мнение от Kris » 20 Мар 2014, 10:30

А печката като не работи, дръпната ли и е буксата или просто не работи и не е разкачена?

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 12.08.2013
Пол: Мъж

Re: Проблем с автопилота/темпомата

Мнение от rado 66 » 25 Мар 2014, 12:07

Здравейте ,аз имам подобен проблем скоро си взех Е46-320d(2000г)колата си беше с 4 лъчевия волан но неработи нищо по него (осветление на копчетата и темпомата )др за СД ясно щото не ми е фабричното.Четох доста по форумите но!!!!!това което мога да добавя като инфо е че на теста от скритото меню светва лампата за темпомата но иначе няма пускане...някаде видях че тр да търся зелена букса под волана !!!!къде точно се намира че свалях кората но такава букса не видях?Благодаря предварително .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 522
Регистриран на: 23.06.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Проблем с автопилота/темпомата

Мнение от bgpavlp » 27 Мар 2014, 16:11

Най вероятно нямаш допълнителното окабеляване към волана. Имаш само бега с копчетата. Потърси във форума темата за мулти волана и там ще намериш отговора.
Изображение

Ако нема у глава, има у Google.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Проблем с автопилота/темпомата

Мнение от oci » 27 Мар 2014, 18:17

rado 66 написа:Здравейте ,аз имам подобен проблем скоро си взех Е46-320d(2000г)колата си беше с 4 лъчевия волан но неработи нищо по него (осветление на копчетата и темпомата )др за СД ясно щото не ми е фабричното.Четох доста по форумите но!!!!!това което мога да добавя като инфо е че на теста от скритото меню светва лампата за темпомата но иначе няма пускане...някаде видях че тр да търся зелена букса под волана !!!!къде точно се намира че свалях кората но такава букса не видях?Благодаря предварително .

Ако си от София мога да ти помогна.

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 18.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW Е90 330D xDrive LCI

Re: Проблем с автопилота/темпомата

Мнение от Xezes » 27 Мар 2014, 19:40

Моя проблем все още е на лице, не съм успял още да отделя време да направя препоръките от колегите, но имам уговорка с един сервиз да погледнат колата през уикенда.

Когато разрешим проблема, задължително ще пиша в темата какво е било:) Поздрави на всички.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 902
Регистриран на: 26.10.2008
Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
Пол: Мъж
Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
Мечтае да кара: ///M

Re: Проблем с автопилота/темпомата

Мнение от mitrax » 27 Мар 2014, 23:46

на мен лентовия кабел на волана ми запушваше комуникацията , откачете го и ако всичко друго си излезе на диагностиката го сменете. Проблема може да е и в друг модул , а може и да е по самото окабеляване до отделните модули. Малко тегав проблем , Оци им е надобрял на тея проблеми :yes:
Изображение

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook