Задължителен ли е стенд след смяна на маншон на рейката
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
- todorakis82
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 28.02.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби
Задължителен ли е стенд след смяна на маншон на рейката
Колеги предстои ме смяна на маншона на накрайника на рейката не съм сигурен дали е скъсан или откачен от скобата не можах да огледам добре задължително ли е да се направи стенд след смяната питам, защото на колкото сервизи да се обадя всеки казва различно едни, че стенд-а е задължителен други, че НЕ е
Попитах ги също да направя и компютърна диагностика казаха, че струва 20лв. искам да изчистят грешка за бега, защото свети дали ще покоже диагностиката каква е причината, че свети и да ми направят фаровете на дневни светлини дългите да светят на процент казаха, че това може да стане ако модула на колата го позволи според мен може, защото имам фабричен ксенон HELLA и функция изпрати ме до вкъщи неразбрах обаче влиза ли всичко в тези 20лв.
Колата е 530ДА 193к.с. 2001г. фейслифт.
Диагностиката ще покаже ли, че имам проблем със сервотроника волана е много твърд беше откачена буксата от рейката закачих я волана стана супер лек, но след минаване на 70-80км. пак се втвърди мисля, че е от GM модула ако е от него може ли да се оправи и скъпо ли ще струва.

Попитах ги също да направя и компютърна диагностика казаха, че струва 20лв. искам да изчистят грешка за бега, защото свети дали ще покоже диагностиката каква е причината, че свети и да ми направят фаровете на дневни светлини дългите да светят на процент казаха, че това може да стане ако модула на колата го позволи според мен може, защото имам фабричен ксенон HELLA и функция изпрати ме до вкъщи неразбрах обаче влиза ли всичко в тези 20лв.
Колата е 530ДА 193к.с. 2001г. фейслифт.
Диагностиката ще покаже ли, че имам проблем със сервотроника волана е много твърд беше откачена буксата от рейката закачих я волана стана супер лек, но след минаване на 70-80км. пак се втвърди мисля, че е от GM модула ако е от него може ли да се оправи и скъпо ли ще струва.
- Beat
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: 2.06.2012
- Местоположение: Равда/София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф от Инголщат
- Мечтае да кара: Десет цилиндрово Е60
- Детайли за колата: Много бавна
Re: Задължителен ли е стенд след смяна на маншон на рейката
Зависи колко вяра имаш на майсторите си.
По принцип като се сменя се мерят разстоянията с рoлетка или по-скоро с шублер и по принцип няма проблем, ако се мери правилно. Все пак е желателно да се направи стенд след това, но пак казвам ако вярваш майсторите и не усещаш проблеми след това няма нужда. За възглавницата трябва да покаже от къде е проблема на диагностика.


- Beat
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: 2.06.2012
- Местоположение: Равда/София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф от Инголщат
- Мечтае да кара: Десет цилиндрово Е60
- Детайли за колата: Много бавна
Re: Задължителен ли е стенд след смяна на маншон на рейката
niki81vd написа:Стенда е задължителен.
Никоя ролетка или шублер, не може да ти гарантира правилната сходимост в градуси.
В противен случай рискуваш да хвърлиш гуми.
Чак толкоз...

- omegaart
- ентусиаст
-
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: Задължителен ли е стенд след смяна на маншон на рейката
niki81vd написа:Стенда е задължителен.
Никоя ролетка или шублер, не може да ти гарантира правилната сходимост в градуси.
В противен случай рискуваш да хвърлиш гуми.
Що стенда да не прави повече от ролетката и шублера ?

Едно време само на стенд са регулирали ...
Без проблем ако човек знае какво прави и с конец ще я направи перфектно

- bawarec 73
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 230
- Регистриран на: 4.05.2009
- Местоположение: Варна
- Кара: купе
Re: Задължителен ли е стенд след смяна на маншон на рейката
Колегата omegaart е абсолютно прав ако работиш точно и прецизно с измервателните средства няма да имаш никакъв проблем.
- kener
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 183
- Регистриран на: 18.01.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 530i E39
Re: Задължителен ли е стенд след смяна на маншон на рейката
1. Каква работа има майстора да пипа реглажа на накрайника за да смени маншона?
2. Развива се накрайника зад яболковидния болт(не съм сигурен, че така се казва), вади стария маншон и пъха новия. След това се завива накрйника докрай, плътно, както е бил. По време на операцията дължината на накрайника си остава една и съща. Т.е. реглаж не е необходим.
Колкото за другите неща свързани с диагностиката - едно е диагностика, съвсем друго е кодиране на функции. Това което искам да кажа е, че в 20-те лева влиза само четенето на грешките от комп. по колата и то ако имат спецализирания софтуер за БМВ. Със него могат да прочетат грешките, които те интересуват. Гледай да не изкочат с някакъв ОБД2 кодочетец да ти правят "професионална" диагностика, че само ще си дадеш парите за да гледаш как ти вдигат рамене.
2. Развива се накрайника зад яболковидния болт(не съм сигурен, че така се казва), вади стария маншон и пъха новия. След това се завива накрйника докрай, плътно, както е бил. По време на операцията дължината на накрайника си остава една и съща. Т.е. реглаж не е необходим.
Колкото за другите неща свързани с диагностиката - едно е диагностика, съвсем друго е кодиране на функции. Това което искам да кажа е, че в 20-те лева влиза само четенето на грешките от комп. по колата и то ако имат спецализирания софтуер за БМВ. Със него могат да прочетат грешките, които те интересуват. Гледай да не изкочат с някакъв ОБД2 кодочетец да ти правят "професионална" диагностика, че само ще си дадеш парите за да гледаш как ти вдигат рамене.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Задължителен ли е стенд след смяна на маншон на рейката
Сцепете с някаква достатъчна точност милиметъра на 10 равни части и ще се съглася, че може и без реглаж на стенд.
С развиване на вътрешния накрайник от рейката да кажем, че може и да се получат нещата, но пак не е сигурно, защото всяко едно ъглово изместване в повече или по-малко води до линейно изместване. И цялата тая разправия заради 20лв. за реглаж... На 50% от всички ентусиасти им се полагат едновремешните лади и москвичи.

- kener
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 183
- Регистриран на: 18.01.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 530i E39
Re: Задължителен ли е стенд след смяна на маншон на рейката
Така като чета, май никой от вас не си прави сам колата, а разчита на сервизи, но въпреки това дава точни насоки какво трябва да се прави.
Ако трябва да сме прецизни, то проверка(реглаж при необходимост) на сходимоста трябва да се прави при всяка манипулация по окачването. Смяна на тампони, носачи и т.н също трябва да завършва с такава проверка, преди да ти издадът колата.
Аз за мен мога да кажа, че ще отида на реглаж само и единствено ако усетя промяна в движението на автомобила и/или волана. Не искам някой "пекан" майстор да ми развали сходимоста, доверявайки се на невероятно точния му стенд.
П.С. Стъпката на резбата на вътрешния накрайник е някъде около 1мм, т.е завъртането му с един оборот(360 гр.)=1мм, а той се завива(стяга) плътно към рейката.
Ако трябва да сме прецизни, то проверка(реглаж при необходимост) на сходимоста трябва да се прави при всяка манипулация по окачването. Смяна на тампони, носачи и т.н също трябва да завършва с такава проверка, преди да ти издадът колата.
Аз за мен мога да кажа, че ще отида на реглаж само и единствено ако усетя промяна в движението на автомобила и/или волана. Не искам някой "пекан" майстор да ми развали сходимоста, доверявайки се на невероятно точния му стенд.
П.С. Стъпката на резбата на вътрешния накрайник е някъде около 1мм, т.е завъртането му с един оборот(360 гр.)=1мм, а той се завива(стяга) плътно към рейката.
- nightdriver
- ентусиаст
-
- Мнения: 1163
- Регистриран на: 5.07.2008
- Местоположение: banlieu parisienne
- Пол: Мъж
- Кара: 530da turing
Re: Задължителен ли е стенд след смяна на маншон на рейката
Четох някъде , че препоръчват след всяка смяна на гуми или след 25к пробег да се минава стенд , значи след сваляне на нещо по управлението или окачването , стенда е просто задължителен !
- Conqueror
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 535
- Регистриран на: 15.09.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Suzuki Gsx R1 (к9) в народното събрание
Re: Задължителен ли е стенд след смяна на маншон на рейката
Мисля че и в предната тема ти бях писал за сервотроника намери някои да ти тества калана и вече не само ми се струва че си за нов 


- dbanchev
-
-
- Мнения: 761
- Регистриран на: 29.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 M52 газов котлон
- Мечтае да кара: колело на кило ракия
Re: Задължителен ли е стенд след смяна на маншон на рейката
Ако не се отвиват един от друг външния и вътрешен накрайници няма нужда от реглаж. Сваляш външния накрайник от шенкела, след това отвиваш вътрешния накрайник от рейката, слагаш новия маншон и по обратния ред- вътрешния към рейката, външния към шенкела и си ти.
- zafirovp
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 557
- Регистриран на: 9.06.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW и VAG
Re: Задължителен ли е стенд след смяна на маншон на рейката
Направете сметка колко ви струват гумите и колко реглажа. Не си заслужава риска.
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани