Летни гуми Nokian

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 721
Регистриран на: 3.01.2005
Местоположение: на СЕЛО
Пол: Мъж
Кара: E39 530dA touring,Е30 320i
Мечтае да кара: E30 кабрио с V8

Летни гуми Nokian

Мнение от liort » 10 Мар 2014, 17:32

Времето си минава и наближава момента да преминем от зимно към летни гуми. Зимата карах с Nokian WR G3, до колкото може да се каже, че имаше зима. Мисля и летните ми гуми да са на същата марка, дилемата ми е следната, кой от двата модала да избера, разликата в цената не е голяма.
Nokian zLINE 235/45/17 97Y XL ,
97 е тегловия и декс на гумата до 730 на гума,
Y скоростен индекс до300км/ч ( като това означава,че над тази скорост гумата се износва по бързо, а не че се пръсва или губи от качествата си),
XL означава, че е подсилена.
Nokian LINE 235/45/17 94V
94 (670)
V (240км/ч).
Ако някой има впечатления от двата модела да сподели, LAIN има по-постоянни характеристики, в целия диапазон за изисквания за гумите, докато zLINE е усилен. Колата ще навърта доста километр, с багаж и хора лятото. Аква планингът на zLINE е по-слаб спрямо LINE. Аз лично предпочитам гуми със скоростен индекс H (210km/h) или V (240km/h), безмислено е да се вземат по-високи индекси, защото гумите са по-твърди и по-бавно загряват, да не говоеим в градски условия със задръствания.Когато не са достатъчно загрели не са толкова ефективни, а и колко време и къде ще се кара с над 210км/ч да не говорим с 240км/ч и нагоре.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
-Тате, татеее, от къде идват облаците?
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 312
Регистриран на: 20.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: бензинояд

Re: Летни гуми Nokian

Мнение от sapio » 10 Мар 2014, 18:09

Миналото лято взех zLine, 225/45/17, 91W. Нямаше V, защото и аз съм на същото мнение за индексите.

Та, накратко, аквапланинг - никаква грешка, гази си яко на местата, където се стича вода през пътя. Примерно на изкачването от Ботевград към магистралата.; Странично ускорение в завой е бетон. Излизане от гаража по стръмен завой и наклон - леко приплъзват задните колела. Може и от настилката да е. Но това е единстеното място, където е имало нежелан ефект.

Моите са рън-флат и возията им беше коренно различна (в добрия смисъл) от предишния ми рън-флат. Доста по-меко, безшумно и стабилно се усещат. В други раздели съм писал, че съм много доволен от качеството и цената. Темата случайно видях в последните пуснати и реших да ти напиша какво мисля.

Ако се сетиш нещо конкретно питай.

Колегата под мен ме подсети за дупките и здравината - доволно понасят нашите пътища.
Последна промяна sapio на 10 Мар 2014, 18:28, променена общо 1 път
Изображение

кандидат ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 209
Регистриран на: 9.01.2012
Пол: Мъж
Кара: G30 540xi, Е90 320d LCI
Мечтае да кара: M4
Детайли за колата: MPPSK

Re: Летни гуми Nokian

Мнение от bangelov » 10 Мар 2014, 18:24

+1

Аз съм със същите гуми като на колегата и като цяло съм доволен.
1. Държат се прилично на високи и на ниски скорости.
2. Съотношението цена/качество е добро.
3. Също така са и доста здрави пробвано вече с един бордюр :lol:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 721
Регистриран на: 3.01.2005
Местоположение: на СЕЛО
Пол: Мъж
Кара: E39 530dA touring,Е30 320i
Мечтае да кара: E30 кабрио с V8

Re: Летни гуми Nokian

Мнение от liort » 10 Мар 2014, 20:15

Един от недостатъците на zLINE е че нямат по-нисък скоростен индекс.
Аз лично съм пробвал LINE, и останах очарован как се държат на мокро и проливен дъжд. За това и се спрях на тази марка и модел/и, отделно имат и индикатор за аквапланинг :lol: .
Аз лично Рънфлат няма да вземам, защото на тези размери марката не предлага, а и както ми каза един колега
- на теб Рънфлат не ти трябва, защото имаш резервна гима, а аз нямам.
-Тате, татеее, от къде идват облаците?
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 396
Регистриран на: 18.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46
Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ

Re: Летни гуми Nokian

Мнение от gromovich » 10 Мар 2014, 20:57

Аз също съм за Zline. Имам още хляб в старите ми гуми, но определено следващите ми гуми ще са Zline. Още като ги пуснаха като модел четох доста добри неща за тях. Не би трябвало да има проблем с аквапланинга - моделът е с полирани канали за по добро изхвърляне на водата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1121
Регистриран на: 9.07.2013
Кара: 318Ci E46, 530GT

Re: Летни гуми Nokian

Мнение от MMG » 10 Мар 2014, 21:53

Мога да дам едно положително мнение за Nokian Line, 16". Гуми с добро представяне на добра цена :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Летни гуми Nokian

Мнение от deyan-enchev » 10 Мар 2014, 22:21

Скоростния индекс не определя кога една гума ще загрее. За това има индекси като Temperature и Traction.

Tread Wear: This number comes from testing the tire in controlled conditions on a government test track. The higher the number, the longer you can expect the tread to last. Since no one will drive his or her car on exactly the same surfaces and at the same speeds as the government test track, the number is not an accurate indicator of how long your tread will actually last. It's a good relative measure, however: You can expect a tire with a larger number to last longer than one with a smaller number.
Traction: Tire traction is rated AA, A, B or C, with AA at the top of the scale. This rating is based on the tire's ability to stop a car on wet concrete and asphalt. It does not indicate the tire's cornering ability. According to this NHTSA page, the Firestone Wilderness AT and Radial ATX II tires that have been in the news have a traction rating of B.
Temperature: The tire temperature ratings are A, B or C. The rating is a measure of how well the tire dissipates heat and how well it handles the buildup of heat. The temperature grade applies to a properly inflated tire that is not overloaded. Underinflation, overloading or excessive speed can lead to more heat buildup. Excessive heat buildup can cause tires to wear out faster, or could even lead to tire failure. According to this NHTSA page, the Firestone Wilderness AT and Radial ATX II tires have a temperature rating of C.

http://auto.howstuffworks.com/tire2.htm

Сега малко и на Български. Аз карам моята е39ка с Continental SportContact 5 - 235/45/17 94W и искам да ви кажа, че тази гума изобщо не трябва да загрее за да е на максималното си сцепление. Все пак те така и индексират гумите при тестовете - студени.

Относно тегловия индекс - не съм сигурен колко е за 530д комби, НО за 540 автомат, комби максимално допустимата маса е точно 2310 кг. Това само по себе си значи, че никому не е нужно да набива пари отгоре, за да си купи гуми с по-високи индекси - каквато е гумата с теглови индекс 97. За мен, както и за производителя гума с 94 е напълно достатъчна, като тази гума може да поеме 670кг и пак ще имате много аванс ...


Според мен си вземи Nokian LINE 235/45/17 94V - аз гласувам за тях от изброените опции.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 721
Регистриран на: 3.01.2005
Местоположение: на СЕЛО
Пол: Мъж
Кара: E39 530dA touring,Е30 320i
Мечтае да кара: E30 кабрио с V8

Re: Летни гуми Nokian

Мнение от liort » 10 Мар 2014, 23:05

Това е табелката на 530d. Като 15-те не влизат.
Като аз гледам последната графа 4+1 човечета и багаж.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна liort на 10 Мар 2014, 23:26, променена общо 1 път
-Тате, татеее, от къде идват облаците?
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Летни гуми Nokian

Мнение от deyan-enchev » 10 Мар 2014, 23:23

Знаех си, че всички 17 ски са с теглови индекс 94 :lol:
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 26.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
Мечтае да кара: Z8

Re: Летни гуми Nokian

Мнение от Alexch » 13 Мар 2014, 5:31

Колеги, имам въпрос отчасти свързан с темата.

Колата е 523 седан. Изпаднаха ми летни гуми Мишелин Пилот 235/40ZR18 91Y. Джантите са ми Алпина 8J. Никога не я товаря, че дори и повече от 2-ма човека рядко се возят.

Питането е дали тегловия индекс е достатъчен :?:

Проверих, че индекс 91 допуска до 615 кг. на гума, което умножено по 4 прави повече от максимално допустимата маса на модела (не знам обаче дали тази механична сметка е коректна). От друга страна производителя не препоръчва гуми с индекс по-нисък от 94. Как смятате, дали ще е проблем? :dunno:

П.С. Сега съм с рънфлат и возят ужасно. Искам да ги махам.
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 721
Регистриран на: 3.01.2005
Местоположение: на СЕЛО
Пол: Мъж
Кара: E39 530dA touring,Е30 320i
Мечтае да кара: E30 кабрио с V8

Re: Летни гуми Nokian

Мнение от liort » 21 Мар 2014, 23:17

Поради изчерпване на zLINE взех LINE, тъкмо не се наложи да хвърлям боб пред касата, и да се чудя кой ще е по удачния избор :lol: . Впечатления за сега много големи не мога да дам, но за 50 километра които минах с тях съм очарован от поведението на колата. Седи залепена за пътя, сравнение със зимните.
-Тате, татеее, от къде идват облаците?
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook