528i двоен ванос 99год. Странен проблем.
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- iskamdatikaja
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 81
- Регистриран на: 18.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: колело
- Мечтае да кара: каруца
528i двоен ванос 99год. Странен проблем.
Здравейте колеги имам един много интересен проблем. Проблема се състои в следното, колата е е39 528и 99год двоен ванос Газ/Бензин и се наблюдава следното нещо. Когато колата си стои на празен ход и подадеш леко газ или както четох от други теми във форума на полусъединител ако подаваш, в колата се усеща едно леко тресене и след него променя оборотите. Образно казано караш на 2,3,4,5 и отпускаш на свободна в движение оборотите паднат до 500 и после пак се качат на нормалното и не мърдат. Оборотите колата ги държи много добре, не мърдат грам и не се чуди, обаче като го дам на свободна в движение и понякога оборотите паднат леко, както съм споменал по-горе. Не го прави всеки път, но е много дразнещо и неприятно, ако караш на полусъединител трябва да подаваш малко повече газ и не се усеща друсането и не се тормози колата, даваш ли по-малко газ или както се кара бмв да припомпваш газта се усеща ужасно, все едно се дави.
Сменил съм следните неща : дебитомер (беше заминал и оборотите играеха доста ), нови свещи ( Denzo за газ ), нови смукателно колектори + гарнитура, сменил съм всички маркучи на газта, нов изпарител ( BRC е цялата газова и настроена на 6 ), когато ми ги смениха ми смениха и О-пръстените на инжекторите ( бензиновите ). Колата върви на 6, няма мудност и т.н, с изключение на тази простотия с педала, като се подаде малко газ. Закачал съм я на диагностика нищо не показва, гледал съм лулите, когато сменях свещите и няма грам забележка ( здрави без напукано и т.н ). Дайте някакъв съвет, какво да полегна... Проверих клапана за картерните, като отворих капачката на маслото, колата промени режима си, уж така работел, но не съм чистил дросела, стъпковото моторче или дайте съвет, кое още е свъзарно с подаването на газ и оборотите
Поздрави 
Сменил съм следните неща : дебитомер (беше заминал и оборотите играеха доста ), нови свещи ( Denzo за газ ), нови смукателно колектори + гарнитура, сменил съм всички маркучи на газта, нов изпарител ( BRC е цялата газова и настроена на 6 ), когато ми ги смениха ми смениха и О-пръстените на инжекторите ( бензиновите ). Колата върви на 6, няма мудност и т.н, с изключение на тази простотия с педала, като се подаде малко газ. Закачал съм я на диагностика нищо не показва, гледал съм лулите, когато сменях свещите и няма грам забележка ( здрави без напукано и т.н ). Дайте някакъв съвет, какво да полегна... Проверих клапана за картерните, като отворих капачката на маслото, колата промени режима си, уж така работел, но не съм чистил дросела, стъпковото моторче или дайте съвет, кое още е свъзарно с подаването на газ и оборотите


Re: 528i двоен ванос 99год. Странен проблем.
Ако го прави на 2те горива - може би не е лошо да пробваш с друго стъпково моторче, ако е само на газ, нека пак да ти видят настройките на ниските обороти..
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: 528i двоен ванос 99год. Странен проблем.
Като подадеш рязко газ до 1200-1600 и почват да играят надолу-нагоре ,като все едно си пуснал топче на земята , докато се стабилизират или го прави еднократно?!
Последна промяна dr.peshev на 09 Мар 2014, 14:45, променена общо 1 път
- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1670
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: 528i двоен ванос 99год. Странен проблем.
Мога да дам инфо, че дори след чистене на стъпковия мотор, проблема остава - имам същия. Стъпковия мотор при мен беше изцяло в чернилка и колата гаснеше, този проблем вече след чистенето го няма, не гасне. Обаче колебанието на оборотите като при колегата пак го има 
И при мен нов клапан картерни газове, дебитомера идеален, дросела е чист... вакууми останаха да се проверят... ама според вещите в занаята, нямало смисъл да се занимава човек.
Много ще се радвам ако някой от вас колеги да хване кой е виновника за проблема
_______________________
Toчно така колега, като йо-йо. Даваш газ, газ отнемаш и падат под 500, отиват над 700, пак надолу, пак нагоре и накрая хваща малко над 500 оборота и заспива буквално, не може да разбереш, че работи и всичко е 6. Става и както си караш и изключиш от скорост и не подаваш газ пак така заиграва.

И при мен нов клапан картерни газове, дебитомера идеален, дросела е чист... вакууми останаха да се проверят... ама според вещите в занаята, нямало смисъл да се занимава човек.
Много ще се радвам ако някой от вас колеги да хване кой е виновника за проблема

_______________________
Toчно така колега, като йо-йо. Даваш газ, газ отнемаш и падат под 500, отиват над 700, пак надолу, пак нагоре и накрая хваща малко над 500 оборота и заспива буквално, не може да разбереш, че работи и всичко е 6. Става и както си караш и изключиш от скорост и не подаваш газ пак така заиграва.
Последна промяна host на 09 Мар 2014, 16:10, променена общо 1 път
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: 528i двоен ванос 99год. Странен проблем.
Ако някой ми отговори на въпроса,ще кажа и къде е проблема!
- iskamdatikaja
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 81
- Регистриран на: 18.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: колело
- Мечтае да кара: каруца
Re: 528i двоен ванос 99год. Странен проблем.
spiny написа:Ако го прави на 2те горива - може би не е лошо да пробваш с друго стъпково моторче, ако е само на газ, нека пак да ти видят настройките на ниските обороти..
Дам и на 2-те го прави, иначе колата работи много спокойно, тихо и като я припомпиш с повечеко газ си върви като 2.8. Както споделих оборотите ги държи много добре, оставяш я да работи и на бензин и на газ няма мърдане сълза е, но ей това друсане с подаване на газ си остана

Непрочетено мнение от dr.peshev » 09 Мар 2014, 12:47
Като подадеш рязко газ до 1200-1600 и почват да играят надолу-нагоре ,като все едно си пуснал топче на земята , докато се стабилизират или го прави еднократно?!
Не колега оборотите ги държи добре по този начин, подаваш рязко газ и си се стабилизират, може би 1-2 пъти да падне пак до 500, но не съм забелязал да го прави по-този начин, прави го само когато карам и освобода на свободна ( стелката падне до 500 оборота, качи се леко и замира все едно няма проблем )
Даже може да се каже, когато колата не е загряла и си караш на бензин го няма това друсане, може и с по-малко газ, но след това....

- ivan_krilov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 165
- Регистриран на: 7.09.2006
- Местоположение: Варна
Re: 528i двоен ванос 99год. Странен проблем.
Колега, забелязал ли си в случайте, в които оборотите падат, подавал ли си газ непосредствено преди да освободиш от скорост? При мен го имаше същия проблем. Ако давайки газ освободя- проблем няма. Ако съм карал на скорост без газ обаче( разходомера е на 0), оборотите падат, та дори понякога и гаснеше. Нямаше грешки на диагностика, само горивната смес нещо беше извън норми. Мисля, че показваше повече въздух. Оказа се проблема във вакуумни маркучи, намиращи се под всмукателния колектор. Възстановяването на вакуумите значително промени нещата. Сега се наблюдава само понякога леко, почти неосезаемо спадане под нормалните. На бензин това го няма изобщо. Дано ти е от полза.
- iskamdatikaja
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 81
- Регистриран на: 18.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: колело
- Мечтае да кара: каруца
Re: 528i двоен ванос 99год. Странен проблем.
ivan_krilov написа:Колега, забелязал ли си в случайте, в които оборотите падат, подавал ли си газ непосредствено преди да освободиш от скорост? При мен го имаше същия проблем. Ако давайки газ освободя- проблем няма. Ако съм карал на скорост без газ обаче( разходомера е на 0), оборотите падат, та дори понякога и гаснеше. Нямаше грешки на диагностика, само горивната смес нещо беше извън норми. Мисля, че показваше повече въздух. Оказа се проблема във вакуумни маркучи, намиращи се под всмукателния колектор. Възстановяването на вакуумите значително промени нещата. Сега се наблюдава само понякога леко, почти неосезаемо спадане под нормалните. На бензин това го няма изобщо. Дано ти е от полза.
Еми колега, както споделих не винаги го прави карам си давам неутрална и оборотите ги кове, но някой път падат до 500 после си ги качи в нормата и заспива. Това поклащане го прави в рамките на 1 сек и после всичко си е по норма. Преди да сменя дебитомера имаше моменти на гаснене, но след смяната всичко е ок. Не съм ги гледал тези вакуумни маркучи ще видя, какво мога да направя по въпроса. Само ако можеш да ми кажеш колко са и ако искам да ги купя нови колко пари са горе долу

- ivan_krilov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 165
- Регистриран на: 7.09.2006
- Местоположение: Варна
Re: 528i двоен ванос 99год. Странен проблем.
При мен мисля бяха три. Единия отиваше към газовото, втория го затапих, а третия не се сещам. Бях пускал даже тема за него, но накрая намерих една свободна тръбичка до изводите на парното към купето и го свързах там. Това беше доста отдавна, може и да те подвеждам, но поне пробвай първоначално да запушиш всички отвори, пък след това, ако се оправи, ги намествай кой от където е. Иначе маркуча мисля беше 5мм, купуван на метър за някакви малки левчета 

- thunderl
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 216
- Регистриран на: 25.03.2008
- Местоположение: София
- Кара: 99' Е39 520i M52B20TU
Re: 528i двоен ванос 99год. Странен проблем.
Колега, аз не съм с 528, но пак двоен ванус - 520. При мен с майстора сменихме една торба неща - клапи, мембрани, гумички, маркучи, вакум-регулатори и какво ли още не, които бяха заминали всичките. Проблема се облекчаваше, но не изчезваше напълно. Най-накрая се оказа заминал алтернатор, който правеше някакви ужаси с напрежението като види зор, но в рамките на милисекунда и няма как да се хване само с волтметър. В началото ми правеше твоя проблем, после задълба и почна да става все по-често, така, че на празен ход почти нямаше стабилни обороти...
Не, казвам, че е 100% това, защото моето се води някаква екзотика като проблем, но е лесно да го изключиш (и потенциално да си спестиш една камара главоболия):
1) Пробвай да покараш 50 метра само с акумулатор и виж как се държи. Ако проблемът магически изчезва като си само на акумулатор - ясна работа.
2) На място пробвай да включваш мощни консуматори - примерно, от спряно парно, го пусни на auto на 32 градуса и наблюдавай оборотите какво правят. Машинката на стъклото при вдигнато до горе стъкло, ако я натиснеш нагоре, също товари доволно. Фаровете, също...
Ако забележиш същия проблем, пиши лично да те пращам при моя майстор
Не, казвам, че е 100% това, защото моето се води някаква екзотика като проблем, но е лесно да го изключиш (и потенциално да си спестиш една камара главоболия):
1) Пробвай да покараш 50 метра само с акумулатор и виж как се държи. Ако проблемът магически изчезва като си само на акумулатор - ясна работа.
2) На място пробвай да включваш мощни консуматори - примерно, от спряно парно, го пусни на auto на 32 градуса и наблюдавай оборотите какво правят. Машинката на стъклото при вдигнато до горе стъкло, ако я натиснеш нагоре, също товари доволно. Фаровете, също...
Ако забележиш същия проблем, пиши лично да те пращам при моя майстор

- iskamdatikaja
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 81
- Регистриран на: 18.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: колело
- Мечтае да кара: каруца
Re: 528i двоен ванос 99год. Странен проблем.
thunderl написа:Колега, аз не съм с 528, но пак двоен ванус - 520. При мен с майстора сменихме една торба неща - клапи, мембрани, гумички, маркучи, вакум-регулатори и какво ли още не, които бяха заминали всичките. Проблема се облекчаваше, но не изчезваше напълно. Най-накрая се оказа заминал алтернатор, който правеше някакви ужаси с напрежението като види зор, но в рамките на милисекунда и няма как да се хване само с волтметър. В началото ми правеше твоя проблем, после задълба и почна да става все по-често, така, че на празен ход почти нямаше стабилни обороти...
Не, казвам, че е 100% това, защото моето се води някаква екзотика като проблем, но е лесно да го изключиш (и потенциално да си спестиш една камара главоболия):
1) Пробвай да покараш 50 метра само с акумулатор и виж как се държи. Ако проблемът магически изчезва като си само на акумулатор - ясна работа.
2) На място пробвай да включваш мощни консуматори - примерно, от спряно парно, го пусни на auto на 32 градуса и наблюдавай оборотите какво правят. Машинката на стъклото при вдигнато до горе стъкло, ако я натиснеш нагоре, също товари доволно. Фаровете, също...
Последно допълнение : Мисля че успяхме да намерим проблема с EML грешката и подобрение в педала на газта. Смених пак дросела
Ако забележиш същия проблем, пиши лично да те пращам при моя майстор
Мерси колега само да споделя, че алтернатора го правиха още в началото, като започнах да я обслужвам. Четки не са сменяли били добре, но смениха няква част вътре ( втулка май беше ). Ще тестваме пак на ново този алтернатор и ще драсна след това

P.S До сега всичко по диагностики и всякакви други настройки показва, че всичко е 6. Клони се към клапан картерни газове, ходих в Камор 104лв. и следва неговата смяна и ще драсна после ако има решение

Продължение...... Смених клапана картерни газове, друсането позатихна, но пак остана


Продължение..... От скоро почна да ми дава грешка EML, на диагностиката даваше дросел, смених дросела, но проблема остана и се появява чат пат. Колата влизаше в авариен режим и никъв power. Остана само да видя дали компютъра е читъв, защото към него клони колеги. Като има развитие по въпроса ще споделя. Само да поясна до тук съм сменил : Клапан картерни ( нов от BMW ), дросел от друго бмв работещо перфектно. To be continued.
Последно допълнение : Мисля че успяхме да намерим проблема с EML грешката и подобрение в педала на газта. Смених пак дросела, защото УЖ работещия се оказа заминал ( електрониката на самия дросел ). След смяната на 2-рия дросел, закачихме колата на оригинална диагностика на бмв и препрограмирахме цялата система, демек адаптация на колата с новия дросел. Иначе винаги почваше да прави проблеми и да отчита грешка като проблем в позициометъра на педала на газта. Оказа се че и колата е пипана от 1 собственик и оборотите и бяха на 785, а не както е нормална от завода 750 и колата започна да работи коренно различно от преди, говорим за режима на педала на газта, който съм описал по-горе. Дилемата бензин/въздух е била завишена и най-вероятно е влизал повече въздух от необходимото. Надявам се да съм помогнал на някой колега с подобен проблем


11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани