Паднал акумулатор - извънредно!
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
47 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- blackboo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 75
- Регистриран на: 22.07.2012
- Местоположение: Varna
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 330xi
- Мечтае да кара: BMW M5
Паднал акумулатор - извънредно!
Колеги акумулатора на бавареца (е46 330хи 2000г.) загина неочаквано! Купен е преди 3мес от предния собственик Монбат 100AH Формула+(имам документ с гаранция)! Та 2мес никакви ядове и съмнения за нещо нередно. Днес ми се наложи преди обед два пъти да отворя багажника без да паля(отключване/заключване без ядове) 3часа по късно, когато щях да пътувам колата не се отключи! Това ми е първото БМВ и установих, че предната дясна врата не може да се отвори при паднал акумулатор, добре че багажника сработи! Плафоните в багажника светеха съвсем слабо и премигваха на някакъв интервал. Естествено обичайното премигване на светодиода на алармата липсваше! Сега съм сложил акумулатора да се зарежда, но ме узадачи този кратък период за който падна! Пак казвам никакви наченки! Преди една седмица специалист монтира т.нар юсб устройства на мястото на чейнджъра в багажника! Естествено това бе първото нещо за което се присетих, дали тази интервенция може да предизвика срива на батерията но 1 седмица си е доста време, защо не на 1,2 ден! Прави ми впечатление че навигацията в багажника се активира при отключване на автомобила - това нормално ли е? Последното палене беше безпроблемно! Та въпросите са: Да очаквам ли след зареждането ключа да си е загубил настройките?; При отключване на автомобила и отваряне на багажника нормално ли е навигацията да се активира?; Какво може да предизвика този проблем! Когато изгасям автомобила винаги всичко се е изключвало - вентилатор, стерео и без никакви шумове!
- mustang1986
- ентусиаст
-
- Мнения: 893
- Регистриран на: 6.12.2009
- Местоположение: Димитровград
- Пол: Мъж
- Кара: E46 M47N
Re: Паднал акумулатор - извънредно!
Ключа няма да си загуби настройките, и да нормално е след отключване навигацията да започне да чете диска.

Да пишеш на български с латински букви е като да пишеш на стена с лайна....чете се,но не е красиво!!!
- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: Паднал акумулатор - извънредно!
Отиди при жичкаджия да ти провери колата да няма отечка.
По въпросите които си задал колегата над мен ти е отговорил правилно.
По въпросите които си задал колегата над мен ти е отговорил правилно.

- IKN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
Re: Паднал акумулатор - извънредно!
Сещам се за двама познати с нови /в гаранция/ монбати които ги изненадаха по същия начин
както колегата - внезапна смърт.
както колегата - внезапна смърт.
- blackboo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 75
- Регистриран на: 22.07.2012
- Местоположение: Varna
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 330xi
- Мечтае да кара: BMW M5
Re: Паднал акумулатор - извънредно!
Здравейте колеги, та заредих акумулатора - 15ч. на макс и си светна зелено! Около 1ч го държах без консуматори и държеше 12в! Поставих го на автомобила, всички системи си заработиха! Стоях вътре около 20 мин, като автото беше в пълен покои и нищо не ми направи впечатление за консумация освен, че когато заключих(бях на шофъорската седалка) алармата се активира след 30сек, направих повторно откл/закл но този път светодиода на алармата(на огледалото) не се активира, което ме навежда на мисълта, че тя не се включи! Когато поставих акумулатора и на запален мотор свързах волт метъра ми показа 12.5в, което ми се струва ниско(по спомен 13.8/14.4) би следвало да е поне на други мярки които съм експлоатирал! Възможно ли е и големия ампераж на акумулатора+по слабия ток, който подава алтернатора да са причинителите? И каква е причината тази аларма да не се задейства втория път/може би е прекалено интелигентна и е усетила моята мисия?:)
- bobi_81xx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 462
- Регистриран на: 16.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E 46 Sedan 136 Hp
- Мечтае да кара: Най-новото BMW независимо от модела
Re: Паднал акумулатор - извънредно!
Колега,при този волтаж (12,5V) на работещ двигател направо не ти зарежда алтернатора(динамото).А и добре зареден акумулатор трябва да е в граници не по-малко от 12,5V в покой без свързани консуматори.Измери с точност напрежението преди запалване и след запалване.Нормалното зареждане е в границите 13,8-14,8V при консумация на къси+вентилатор парно+нагреватели на заден прозорец+радио и т.н.
- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
- bobi_81xx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 462
- Регистриран на: 16.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E 46 Sedan 136 Hp
- Мечтае да кара: Най-новото BMW независимо от модела
Re: Паднал акумулатор - извънредно!
Bavarcho написа:То има и значение къде мери тези 12.5 волта..
По принцип да но дори и от скритото меню без замерване може да види и да прецени дали зарежда или не.Най-точно и най-вярно е измерването на самите клеми на акумулатора.
- unikalen88
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1553
- Регистриран на: 7.09.2008
- Местоположение: около Пловдив
- Кара: BMW 330cd
Re: Паднал акумулатор - извънредно!
ходи си прави алтернатора,друго няма кво да е,да не те изненада на пътя без акумулатор

- blackboo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 75
- Регистриран на: 22.07.2012
- Местоположение: Varna
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 330xi
- Мечтае да кара: BMW M5
Re: Паднал акумулатор - извънредно!
Здравейте колеги, виждам че темата има развой, а при мен нищо особено след зареждането! Два дена бях на път, като след зареждането съм изминал без прекъсване 180км, след това 80км градско за 2дена с 7-8 прекъсвания и накрая пак 180км. Никакви съмнения за съществуващ проблем и автомобилът е нощувал два дена навън! Днес ще меря да видим какво показва и батерията!
- blackboo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 75
- Регистриран на: 22.07.2012
- Местоположение: Varna
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 330xi
- Мечтае да кара: BMW M5
Re: Паднал акумулатор - извънредно!
Днес резултата на запален мотор е 13.79-13.80V. Инженерчето при което закарах автомобила каза, че веднага след поставяне на акумулатора е нормално да отчете по ниски стойности за зареждането му?
Така, че причината за сега остава неизвестна..времето ще покаже!

Re: Паднал акумулатор - извънредно!
Направиха ли ти тест на акумулатора със по-съвременните уреди за диагностика, където показват колко процента живот му е останал?
От както ползвам такъв тип уред, то съм станал като шаман. Дори и да изглежда на пръв поглед жив, то след по-кратък период винаги си показва рогата, обикновено точно тогава, когато не трябва. Няма товарни вилки, няма мерене на електролити.
И тези 13.8 волта са си напълно нормални и няма да се повишат, както са ти казвали.
От както ползвам такъв тип уред, то съм станал като шаман. Дори и да изглежда на пръв поглед жив, то след по-кратък период винаги си показва рогата, обикновено точно тогава, когато не трябва. Няма товарни вилки, няма мерене на електролити.

И тези 13.8 волта са си напълно нормални и няма да се повишат, както са ти казвали.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- blackboo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 75
- Регистриран на: 22.07.2012
- Местоположение: Varna
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 330xi
- Мечтае да кара: BMW M5
Re: Паднал акумулатор - извънредно!
Колега, пропуснал си първият ми пост! Тогава волтметъра отчете 12.5в на запален автомобил и след 14часово зареждане на акумулатора. Два дена по-късно след 400км пробег показа 13.8в! Както писах времето ще покаже, къде е разковничето или пък дано никога не се повтаря!
Re: Паднал акумулатор - извънредно!
blackboo написа:Колега, пропуснал си първият ми пост! Тогава волтметъра отчете 12.5в на запален автомобил и след 14часово зареждане на акумулатора. Два дена по-късно след 400км пробег показа 13.8в! Както писах времето ще покаже, къде е разковничето или пък дано никога не се повтаря!
Аз залагам на акумулатор, а колега така и не написа (май не си) ходи ли да ти замерят акумулатора на "вилка". За другите неща от сорта на мултицед разбрахме че си мерил, но на "вилка" май не си. (или поне аз не разбрах какъв е резултата).
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Паднал акумулатор - извънредно!
blackboo написа:Колега, пропуснал си първият ми пост! Тогава волтметъра отчете 12.5в на запален автомобил и след 14часово зареждане на акумулатора. Два дена по-късно след 400км пробег показа 13.8в! Както писах времето ще покаже, къде е разковничето или пък дано никога не се повтаря!
Колега, за да изключиш фактора обороти и включени много консуматори, измерването се прави при 2500 оборота- трябва да е в границите 13.8-14.4V. Но дори и това не е критерий за правилно зараждане- мултицета отчита осреднени стойности, а може да има пикове, да кажем от 10-16V, които могат да се хванат само със съответната апаратура.
Акумулатора се проверява с електронен тестер, с който се вижда колко от фабрично зададеният стартов ток е останал. С тестера може да се провери и доколко спада моментното напрежение на колата, когато се завърти стартера. Може да се добави и проверка с товарна вилка, за да се види до колко ще спадне напрежението му под товар, но съм срещал мнения, че тази проверка влияе върху продължителността на живота на акумулатора.
Накрая може да се провери дали няма утечка- след като колата "заспи", тока на покой не трябва да надвишава 0.03- 0.05А.
47 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани