M52TU прекъсва в движение
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- ALiGaToR
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 177
- Регистриран на: 26.01.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: му се E39
- Мечтае да кара: Е39
M52TU прекъсва в движение
Здравейте колеги, преди няколко месеца си купих 520i (M52TUB20), което от както съм го купил ми прави от време на време много странен проблем. Двигателя както си работи нормално без никакви прекъсвание в един момент започва да работи като на по-малко от 6 цилиндъра. Когато е в движение се усеща като прексъвания в работата на мотора. Когато го направи на тихи обороти започва да се усеща като вибрации от мотора и плавно падат оборотите и изгасва. Когато влезе в тази фаза с прекъсването при подаване на газ се изфорсира много трудно. А когато изгасне и се опитам веднага да запаля, то паленето е или невъзможно или много трудно. Когато се случи това трябва да спра, да изгася колата ако не е изгаснала и да изчакам 10-тина секунди. След това колата си пали все едно нищо не се е случило.
Сменил съм свещите с NGK Iridium а маслото е 5W40, ако това е от някакво значение.
От какво може да се получава този проблем?
Сменил съм свещите с NGK Iridium а маслото е 5W40, ако това е от някакво значение.
От какво може да се получава този проблем?
- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: M52TU прекъсва в движение
Някой от датчиците разпределителен/колянов вал клоня повече към датчика на коляновия вал
- ALiGaToR
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 177
- Регистриран на: 26.01.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: му се E39
- Мечтае да кара: Е39
Re: M52TU прекъсва в движение
А какъв е вариянта за диагностициране на проблема. В смисъл как може да се хване кой е датчика. Дали на диагностика ще си излезе като грешка. По таблото нищо не ми е светвало като "check engine" или "EML"
- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: M52TU прекъсва в движение
ALiGaToR написа:А какъв е вариянта за диагностициране на проблема. В смисъл как може да се хване кой е датчика. Дали на диагностика ще си излезе като грешка. По таблото нищо не ми е светвало като "check engine" или "EML"
То ще ти светне чак ако капутира напълно,принципно се насира сигнала излизащ от него.Първо нормална диагностика със кабел ако не покаже грешки се качват датчиците на осцилоскоп.
ПП.Не е лошо да се видят и бобините кво им е съпротивлението,маси едно друго.Някава дреболия е

Последна промяна GecataBMW-E46 на 23 Фев 2014, 17:08, променена общо 1 път
- barty
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1975
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: т му се стари БМВ-та
- Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
- Детайли за колата: отново с чарджър
Re: M52TU прекъсва в движение
GecataBMW-E46 написа:Някой от датчиците разпределителен/колянов вал клоня повече към датчика на коляновия вал


- ALiGaToR
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 177
- Регистриран на: 26.01.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: му се E39
- Мечтае да кара: Е39
Re: M52TU прекъсва в движение
А ако са бобини или кабели(лули), каква е логиката да се оправя всичко кагато се рестартира колата след 10 секунди. А ако е примерно датчик както казахахте има логика да изгубва няколко зъба и да се обърква броенето и от там да се омазва запалването.
А ако например се е зацапал даден датчик дали може да се зачисти и да вземе да работи или пък самите места от където чете да са се наслоили нещо. А дали може да е буксата на датчика на коляновия вал да не прави добър контакт и от това да се омзва от време на време сигнала. И ако не е тайна къде се намира датчика на коляновия вал, че да не откривам на ново топлата вода.
А ако например се е зацапал даден датчик дали може да се зачисти и да вземе да работи или пък самите места от където чете да са се наслоили нещо. А дали може да е буксата на датчика на коляновия вал да не прави добър контакт и от това да се омзва от време на време сигнала. И ако не е тайна къде се намира датчика на коляновия вал, че да не откривам на ново топлата вода.

- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: M52TU прекъсва в движение
ALiGaToR написа:А ако са бобини или кабели(лули), каква е логиката да се оправя всичко кагато се рестартира колата след 10 секунди. А ако е примерно датчик както казахахте има логика да изгубва няколко зъба и да се обърква броенето и от там да се омазва запалването.
А ако например се е зацапал даден датчик дали може да се зачисти и да вземе да работи или пък самите места от където чете да са се наслоили нещо. А дали може да е буксата на датчика на коляновия вал да не прави добър контакт и от това да се омзва от време на време сигнала. И ако не е тайна къде се намира датчика на коляновия вал, че да не откривам на ново топлата вода.
под колектора се намира датчика на вала на самия блок,няма такава опасност да са се зацапали или да се е наслоила гняс освен ако не си взел някав тотален курник де не е виждал смяна на масло,със времето датчика просто се скапва и почва да криви сигнала.Бобините не ги смятам за причинителя на тея проблеми,но е хубаво все пак да се погледне нещо дали няма нередно.Датчиците не са скъпи и не си заслужава да се мъчиш да ги съживяваш.Но преди всичко диагностика.
- mircholini
- Потребител
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 11.01.2011
- Местоположение: Varna
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
Re: M52TU прекъсва в движение
Колко са на брой датчиците на разпределителен/колянов вал..
- ALiGaToR
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 177
- Регистриран на: 26.01.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: му се E39
- Мечтае да кара: Е39
Re: M52TU прекъсва в движение
Датчиците трябва да са два на разпределителните валове и един на колянов вал.
А колега възможно ли е да ми се е зацапал датчика от маслото което тече от уплътнението на стойката на масления филтър? Защото от там ми сълзи масълце и двигателя ми до скоростите е омазан в масло. И колко му е да се е омазал датчика който се пада точно там където маслото цапа. А от това зацапване да иам и в буксата и маслото нали не е проводник и от това да обърква сигналите и да се прецаква в даден момент запалването(центровката).
А колега възможно ли е да ми се е зацапал датчика от маслото което тече от уплътнението на стойката на масления филтър? Защото от там ми сълзи масълце и двигателя ми до скоростите е омазан в масло. И колко му е да се е омазал датчика който се пада точно там където маслото цапа. А от това зацапване да иам и в буксата и маслото нали не е проводник и от това да обърква сигналите и да се прецаква в даден момент запалването(центровката).
- RED EYES_666
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 201
- Регистриран на: 5.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E 39
- Мечтае да кара: E 39 M-POWER
Re: M52TU прекъсва в движение
ALiGaToR написа:Датчиците трябва да са два на разпределителните валове и един на колянов вал.
А колега възможно ли е да ми се е зацапал датчика от маслото което тече от уплътнението на стойката на масления филтър? Защото от там ми сълзи масълце и двигателя ми до скоростите е омазан в масло. И колко му е да се е омазал датчика който се пада точно там където маслото цапа. А от това зацапване да иам и в буксата и маслото нали не е проводник и от това да обърква сигналите и да се прецаква в даден момент запалването(центровката).
позачисти го но за мен няма как да му влияе това масло отвън по него, най добре си мини една диагностика тя ще си каже. За да не гадаеш и да се шашкаш, но и за мен е някой от датчиците
- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: M52TU прекъсва в движение
ALiGaToR написа:Датчиците трябва да са два на разпределителните валове и един на колянов вал.
А колега възможно ли е да ми се е зацапал датчика от маслото което тече от уплътнението на стойката на масления филтър? Защото от там ми сълзи масълце и двигателя ми до скоростите е омазан в масло. И колко му е да се е омазал датчика който се пада точно там където маслото цапа. А от това зацапване да иам и в буксата и маслото нали не е проводник и от това да обърква сигналите и да се прецаква в даден момент запалването(центровката).
Тея датчици постоянно ги плацика маслото,земи закарай колата на диагностика и ако излезне някой от тях като грешка сменяй директно не му се чуди кво да му баеш,ако не излезне замерете ги на осцилоскоп и ако там не покаже нищо пиши и ще го мислим.
- ALiGaToR
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 177
- Регистриран на: 26.01.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: му се E39
- Мечтае да кара: Е39
Re: M52TU прекъсва в движение
Така малко обновяване на информацията.
При четене на грешките с INPA ми излиза като грешки съответно.:
238 burning fail Cylinder 1
239 burning fail Cylinder 2
Тези грешки ги е записало по едно и също време, съответно при еднакви условия. За да разбера кои са точно грешките си занулих предишните като те бяха с една повече съответно (228 lambda contol tolerance Bank 2 to big) която не я повтори при тестовете.
Загледах се в живите данни и на данните на ROUGH на ГАЗ съответно те там са от 0 до 1 там ми тавани данните и ми се движи на 1-ви цилиндър от 4 на горе, другите цилиндри си стоят почти на 0 като от време на време 2-ри и 5-ти ми се качват над 1 но за съвсем кратко. А за първи цилиндър под 3 не пада.
Превключих на бензин и се загледах там как стоят нещата. там съответно всички цилиндри стоят над 0 но не превишават 1 като стойност.
Въпросът ми е дали е възможно заради тази високата стойност която ми държи на първи цилиндър да ми го изключва и от там да прави проблем съответно и със втория и всичко това да е породено от лоша настройка на ГАЗ.
Да не забравя да кажа че на газ в ниските обороти се усеща като вибрации в скоростния лост и се усеща че не работи като хората(което излиза и на живите данни). На бензин почти не се усеща такова тресене но все пак има едно леко доловимо, което смятам че е нормално за един работещ двигател.
При четене на грешките с INPA ми излиза като грешки съответно.:
238 burning fail Cylinder 1
239 burning fail Cylinder 2
Тези грешки ги е записало по едно и също време, съответно при еднакви условия. За да разбера кои са точно грешките си занулих предишните като те бяха с една повече съответно (228 lambda contol tolerance Bank 2 to big) която не я повтори при тестовете.
Загледах се в живите данни и на данните на ROUGH на ГАЗ съответно те там са от 0 до 1 там ми тавани данните и ми се движи на 1-ви цилиндър от 4 на горе, другите цилиндри си стоят почти на 0 като от време на време 2-ри и 5-ти ми се качват над 1 но за съвсем кратко. А за първи цилиндър под 3 не пада.
Превключих на бензин и се загледах там как стоят нещата. там съответно всички цилиндри стоят над 0 но не превишават 1 като стойност.
Въпросът ми е дали е възможно заради тази високата стойност която ми държи на първи цилиндър да ми го изключва и от там да прави проблем съответно и със втория и всичко това да е породено от лоша настройка на ГАЗ.
Да не забравя да кажа че на газ в ниските обороти се усеща като вибрации в скоростния лост и се усеща че не работи като хората(което излиза и на живите данни). На бензин почти не се усеща такова тресене но все пак има едно леко доловимо, което смятам че е нормално за един работещ двигател.
- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
Re: M52TU прекъсва в движение
Имал съм, да кажем близки по характер, проблеми със свещите. Бяха топ качество, но неподходящи за мотора, макар че присъстваха в каталога. Това обаче го установихме в Дару с консултация.
Не е лошо да се обърнеш към сервиза на БМВ при вас специално по въпроса, даже задължително с оглед и на газовата инсталация.
Успех!
Не е лошо да се обърнеш към сервиза на БМВ при вас специално по въпроса, даже задължително с оглед и на газовата инсталация.
Успех!
- ALiGaToR
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 177
- Регистриран на: 26.01.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: му се E39
- Мечтае да кара: Е39
Re: M52TU прекъсва в движение
Забравих да спомена че това нещо ми го правеше и преди със старите свещи. А ако е от свещите примерно, защо го прави само на газ този проблем с прекъсването и по-нататък с изключването на цилиндър/и.
- misho27
- Потребител
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: 13.12.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60LCI 525D
- Мечтае да кара: F10
Re: M52TU прекъсва в движение
Колега наистина много мирише на датчик колянов вал. 2 пъти я сменях тая гад за 4 години същото като при теб или сякаш спира за момент мотора и забива муцуна или гасне ако си на място. Диагностиката трудно ми го хващаше но излиза като стане по-зле.
25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани