Въпрос относно автоматична скоростна кутия E39 525и типтрони

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Въпрос относно автоматична скоростна кутия E39 525и типт

Мнение от Z3Ro* » 17 Фев 2014, 0:20

Този диференциал ли блокира: http://www.youtube.com/watch?v=uh0Cbv4fmFA... :shock:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 626
Регистриран на: 21.11.2006
Местоположение: РУСЕ
Пол: Мъж
Кара: ше е39 530dM-sport,e60 530d M-sport

Re: Въпрос относно автоматична скоростна кутия E39 525и типт

Мнение от 320iPower » 17 Фев 2014, 0:35

ок а като сме на светофар който е по дълъг,натоварва ли се кутията ако стоим на спирачка или е хубаво да слагаме на неутрална

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Въпрос относно автоматична скоростна кутия E39 525и типт

Мнение от Z3Ro* » 17 Фев 2014, 0:48

Мое мнение е, че дългото стоене на спирачка и на позиция D, малко или много съкращава живота на "турбината" на кутията - принципно е същото, като държането на полусъединител... :yes: Друг е въпросът, кой какво разбира под "дълъг престой"!?
Аз лично, при дълъг светофар минавам на N.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 273
Регистриран на: 5.11.2008
Местоположение: София
Кара: X5 40d
Мечтае да кара: Всички коли на света!

Re: Въпрос относно автоматична скоростна кутия E39 525и типт

Мнение от svetliol » 17 Фев 2014, 10:12

Чувал съм от майстори, че е много по-лошо да изключваш от скорост на светофар, отколкото да оставиш на D и да държиш спирачка. Проблема се получава от това, че непрекъснатото спиране и стартиране на турбината е много по-лошо от това да работи непрекъснато.
BMW не се купува защото ти трябва, а защото искаш!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: Sofia/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: E39 - 540
Мечтае да кара: Trabant

Re: Въпрос относно автоматична скоростна кутия E39 525и типт

Мнение от omegaart » 17 Фев 2014, 19:22

svetliol написа:Чувал съм от майстори, че е много по-лошо да изключваш от скорост на светофар, отколкото да оставиш на D и да държиш спирачка. Проблема се получава от това, че непрекъснатото спиране и стартиране на турбината е много по-лошо от това да работи непрекъснато.


Абсолютно , много по-добре е да се върти макар и бавно отколкото да получава "удар" всеки път като се минава от Н на Д или Р ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1975
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: т му се стари БМВ-та
Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
Детайли за колата: отново с чарджър

Re: Въпрос относно автоматична скоростна кутия E39 525и типт

Мнение от barty » 18 Фев 2014, 12:33

Има писано много из форума по този въпрос и общо взето е ясно че на сфетофар се стои на D, не се минава на N :idea: Това не е ръчна кутия, за да минаваш на "изключена от скорост"
:yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Въпрос относно автоматична скоростна кутия E39 525и типт

Мнение от Z3Ro* » 18 Фев 2014, 22:46

По принцип и аз съм съгласен, че това не е ръчна кутия и не трябва да се превключва на всяко спиране... :yes:
Доколкото обаче съм чел ръководства, навсякъде казват при престой по-дълъг от "a few minutes", да се минава на N - иначе температурата в кутията се покачва, особено в горещо време.
Също така, на моята кола ако съм бил на D, мина през N и пак на D, не се усеща никакъв "удар" - ако под "удар" колегата има предвид само усилието върху частите вътре в кутията, съгласен съм... :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: Sofia/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: E39 - 540
Мечтае да кара: Trabant

Re: Въпрос относно автоматична скоростна кутия E39 525и типт

Мнение от omegaart » 19 Фев 2014, 10:46

Z3Ro* написа:По принцип и аз съм съгласен, че това не е ръчна кутия и не трябва да се превключва на всяко спиране... :yes:
Доколкото обаче съм чел ръководства, навсякъде казват при престой по-дълъг от "a few minutes", да се минава на N - иначе температурата в кутията се покачва, особено в горещо време.
Също така, на моята кола ако съм бил на D, мина през N и пак на D, не се усеща никакъв "удар" - ако под "удар" колегата има предвид само усилието върху частите вътре в кутията, съгласен съм... :yes:


Удар е образно казано.

Few minutes са си дълго време , отделно имаш охлаждане на маслото което се намира м/у климатичния и водния радиатор ( 1 на автомата ) и ако стане много топло маслото се пуска перка и го охлажда, така че това с дигането на температура не е вярно :)

Торк конвертора ( кекса или както му викате ) си е ебана работа за ремонт и е хубаво да не се налага.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Въпрос относно автоматична скоростна кутия E39 525и типт

Мнение от Z3Ro* » 19 Фев 2014, 11:09

Няколко минути престой са дълго време, но зависи за къде става въпрос - в Истанбул плимерно, в час пик може да се стои на място до към 10 мин... :yes:
Според мен, охлаждането на кутията на място не би било толкова ефективно, колкото ако колата се движи...
В крайна сметка всичко е много относително, но при престой на светофари тук и аз не бутам китията.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 626
Регистриран на: 21.11.2006
Местоположение: РУСЕ
Пол: Мъж
Кара: ше е39 530dM-sport,e60 530d M-sport

Re: Въпрос относно автоматична скоростна кутия E39 525и типт

Мнение от 320iPower » 20 Фев 2014, 2:57

да и аз съм на мнението че е по добре да стои на Д отколкото да се минава на неутрална и после пак на Д

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook