Airbag модула изчезна - оправен
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- Speed_Am_All
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 423
- Регистриран на: 28.06.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530i
Airbag модула изчезна - оправен
От скоро има бмв скенер и човъркам по колата
Имам проблем със страничните сензори на аирбега и редовно ми светва лампата на таблото. Чистя грешката, карам малко и пак. Днес реших да пробвам да ги изключа тези сензори със скенера, докато не се реша да ги сменя (защото били под мокета и т.н.). Влезнах в equipment под-менюто на бега и вместо да изключа предните сателити цъкнах MRS1 emulation. Записах промените и модула изчезна. Не го вижда и IMPA-та. Свалих и закачих предпазителите на бега, но пак го няма. По другите модули няма записани грешки. Принципно имам изчетен EEPROM-a, но не знам как да го налея пак (да възстановя предходното състояние). Колата е Е39 03/99 модула MRS3. Някакви идеи как да го върна сред живите? Имам BMW Scaner 1.4.0.6, IMPA, DIS и NCS Expert (който не съм ползвал никога).
пп Някой има по-подробно упътване на скенера?

пп Някой има по-подробно упътване на скенера?
Последна промяна Speed_Am_All на 14 Фев 2014, 2:07, променена общо 1 път
- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Airbag модула изчезна
Най-вероятно централата ще трябва да се флашне.
- Speed_Am_All
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 423
- Регистриран на: 28.06.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530i
Re: Airbag модула изчезна
Някаква идея как? EEPROM-a отделен чип ли е или в контролера?
- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Airbag модула изчезна
http://www.youtube.com/watch?v=9dRR9Ytd7So ето ти нагледно как става.
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Airbag модула изчезна
Speed_Am_All написа:Някаква идея как? EEPROM-a отделен чип ли е или в контролера?
така е станало защото не си откачил буксите на сателитите, винаги като се програмират беговете искаш ли да изключваш някой от тях софтуерно дали е със скенера или с НЦС-а първо им откачаш буксите иначе се убива централата.
Сега трябва да се прочете еепрома, да се оправи бинарния файл и да се налее вътре пак, някой централи се четат лесно, на други се разпоява чипа, зависи от централата и техниката на този който ще го прави. Тази услуга върви около 50 лв, така, че ако ти не се справиш по-добре потърси работеща централа като е важно да е MRSZ3 другото се кодира лесно.
- Speed_Am_All
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 423
- Регистриран на: 28.06.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530i
Re: Airbag модула изчезна
първо им откачаш буксите иначе се убива централата.
Важна информация която не знаех.
Ако можех да ги достъпа лесно сателитите щях да ги сменя, а не да откачам буксите. Мога ли да стигна до сателитите без да свалям седалките?
Между другото аз не ги изключих сателитите, а включих MRS1 emulation (или simulation или нещо такова). Но явно ефекта е същия.
Работещия EEPROM-a го имам свален (за всеки случай чета епрома преди да прекодирам модула), сега трябва да открия как да го върна обратно.
- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Airbag модула изчезна
Speed_Am_All написа:първо им откачаш буксите иначе се убива централата.
...сега трябва да открия как да го върна обратно.
Той oci ти е казал как,кво повече има да откриваш топлата вода.
- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: Airbag модула изчезна
Speed_Am_All написа:Мога ли да стигна до сателитите без да свалям седалките?
Не. Те са под мокета точно под седалките.
Не знам какво толкова трудно да свалиш двете седалки. Сваляш седалките, на четири болта са еврейска звезда Т45. (+ един болт същия за да откачиш колана от седалката) Сваля се кората на колонката + корите дето са на праговете, за да може мокета да се поддигне достатъчно. Датчиците седят точно под въздуховодите за задните пътници, така че се свалят и въздуховодите, не мога да се сетя някакви щипки ли имаха. ВАЖНО ако ще сменяш датчиците, първо завиваш новия датчик с болтчетата (на две болтчета, пак еврейска звезда, се държат) и тогава му включваш буксата. Ако направиш обратното сиреч включиш буксата преди да си хванал датчика, при положение че си забравил да откачиш акумулатора, и размърдаш датчика може да стане доста неприятно..

- Speed_Am_All
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 423
- Регистриран на: 28.06.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530i
Re: Airbag модула изчезна
Мерси колега. Ще купя датчици и ще ги сменя.
Модула го съживих. Свалих го от колата и го закачих директно за BMW Scaner-a. Успях да го прочета. Но ми даваше да само да прочета епрома, но не и да го запиша. Пробвах да заредя стария и да прочета и текущото състояние, но пак не беше активен бутона за запис. Обаче бутона за прекодиране работеше и влязох и изключих опцията която бях включил по погрешка. И сега е тотално мъртъв. Вече не се чете и директно. Но все пак го сложих в колата и модула тръгна.
Допълнителни неща които открих.
За тази операция не задължително да свалям аирбег модула.
- за коли с MRSZ3: Може да се свали вместо това таблото. Окачат се буксите. За IKE HIGH се свързват на късо пин 1 и 7 на 18 пиновта букса за IKE LOW и пин 12 и 18 на 26 пиновта букса. За по-сигурно си проверете в http://www.bmw-planet.com/diagrams кои са правилните пинове за вашата кола. След това давате на контакт и програмирате.
- за останалите коли просто не включвайте колата на контакт.
EEPROM-a на този модул е в контролера, който е 68HC912B32.
Това което не разбрах е как да запиша епрома с кабел за ИМПА или кабел за БМВ скенера. В нета продават разни програматори работят пак през К-линията. И защо скенера не ми дава да налея епрома на този модул.
Модула го съживих. Свалих го от колата и го закачих директно за BMW Scaner-a. Успях да го прочета. Но ми даваше да само да прочета епрома, но не и да го запиша. Пробвах да заредя стария и да прочета и текущото състояние, но пак не беше активен бутона за запис. Обаче бутона за прекодиране работеше и влязох и изключих опцията която бях включил по погрешка. И сега е тотално мъртъв. Вече не се чете и директно. Но все пак го сложих в колата и модула тръгна.
Допълнителни неща които открих.
За тази операция не задължително да свалям аирбег модула.
- за коли с MRSZ3: Може да се свали вместо това таблото. Окачат се буксите. За IKE HIGH се свързват на късо пин 1 и 7 на 18 пиновта букса за IKE LOW и пин 12 и 18 на 26 пиновта букса. За по-сигурно си проверете в http://www.bmw-planet.com/diagrams кои са правилните пинове за вашата кола. След това давате на контакт и програмирате.
- за останалите коли просто не включвайте колата на контакт.
EEPROM-a на този модул е в контролера, който е 68HC912B32.
Това което не разбрах е как да запиша епрома с кабел за ИМПА или кабел за БМВ скенера. В нета продават разни програматори работят пак през К-линията. И защо скенера не ми дава да налея епрома на този модул.
- Speed_Am_All
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 423
- Регистриран на: 28.06.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530i
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани