Проблем с палене М52Б20

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 8.01.2014
Пол: Мъж
Кара: E36 Cabrio

Проблем с палене М52Б20

Мнение от PaKo87 » 10 Фев 2014, 19:24

Здравейте, колата не бе палена от 2 седмици и днес ходих да я припаля. Отключих я, дадох на контакт, изчаках всички системи да си заредят и врътнах на стартер. Колата запали и загасна веднага след това. Пробвах отново, само прикашляше но така и не запали. Така 2-3 опита, на 4-тия даже спря да прикашля. Почаках 1 минутка, завъртях и пробвах да подавам газ. Запали на 3-4 цилиндъра ( по слух ) и не държеше обороти - потдържах ги аз с педала на газта, така 10-тина секунди след което колата си заработи нормално. Пробрах да паля и гася след това, проблеми нямаше. Акумулатора е чисто нов и доста стабилен 95ah, върти трепач. Преди време бях забелязал че сутрин като я запаля след 10-тина секунди като поработи че за секунда и падат оборотите и веднага се вдигат и си заработва супер. Колата е Е39 М52Б20 98г. Също така за обезвъздушаването има доста теми но при мен нещо не се получава. Колата винаги си е вървяла без ядове и без да грее и разни такива. Обаче като отвия пробката било на фланеца на термостата било на радиатора вода не излиза. Вижда се как маркучите са почти празни. Казанчето е пълно до последното деление, парно има на празен ход отлично. Днес работи сигурно 20 минути на място с отвити пробки но от тях излизаше само пара. Радиатора се загря, маркучите станаха горещи но така и не се напълниха с антифриз. Другото което питах в една тема и така не получих отговор - свети постоянно ASC на таблото. ABS-а работи отлично, както и километража. На диагностика я закачих и посочиха един датчик който наподобява TPS ( свалих го и го огледах, наистина е тпс ). Той ли е виновника защото четох и за жилото че трябвало да се натегне, пробвах го но ефект нулев. Като и дам газ в завой си се врътка така че е явно че не работи ASC-то. От бутона му не се включва и изключва, свети си винаги. Кои са датчиците отговрни за работата му принципно? Ще съм благодарен на помощ и съвети...като цяло съм нов с БМВ-тата и ми се струват излишно усложнени нещата като цяло по механиката им...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 351
Регистриран на: 9.08.2009
Местоположение: софия кв.Редута
Пол: Мъж
Кара: LX62314
Мечтае да кара: e31 860
Детайли за колата: Бърза,Мощна,Вечна

Re: Проблем с палене М52Б20

Мнение от gsi_leo » 11 Фев 2014, 12:52

Колега тези мотори си го прават този мурафет,ако скоро не си сменял свещи,значи е дошло времето да ГИ смениш,самия мотор има износване и си гори масло нема как,а по точно гумичките на клапаните се втърдяват,масления сегмент се износва,което води до повишено съдържание на масло в горивната камера.При студения старт маслото зацапва електрода на свеща и по този начин чезне искрата.При запалване на мотора макар и по-трудно детонацията обгаря маслото от електрода.При мен проблема бе решен с нови клапани и гумички.
-0896965069-Сашо
...готов да помогне всекиму...

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 8.01.2014
Пол: Мъж
Кара: E36 Cabrio

Re: Проблем с палене М52Б20

Мнение от PaKo87 » 11 Фев 2014, 21:26

Аз се замислих да не е датчик хол - при бмв-тата знам че не е само един а има такъв дори и на валовете горе.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 81
Регистриран на: 7.10.2006
Местоположение: Гр. София
Кара: Е91
Детайли за колата: 143 к.с. 2009г.

Re: Проблем с палене М52Б20

Мнение от rumentanka » 12 Фев 2014, 10:35

Колега, относно обезвъздушаването - опитай да дадеш на контакт колата,(без да палиш,само да светнат лампите на таблото) като климатроника го настройваш на 32 гр. и AUTO като трябва да е на една чертичка(деление)самия вентилатор.След това отвиваш пробките на термостата и казанчето и трябва да се появи течността...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проблем с палене М52Б20

Мнение от zvetiko » 12 Фев 2014, 15:37

PaKo87 написа:Аз се замислих да не е датчик хол - при бмв-тата знам че не е само един а има такъв дори и на валовете горе.


Колега, ако повече не ти се създава проблем с паленето, просто не се занимавай да търсиш защо не е запалила след двуседмичен престой- може да е от натрупване на доста фактори.
Същото бих ти казал и по отношение на охладителната система, след като нямаш никакъв проблем с нея. Пробвай като вариант, на изгасен двигател, когато термостата е отворил, но няма опасност от изкипяване, да отвъртиш капачката на радиатора и пробката, остави така колата за една нощ или няколко часа, след това, ако трябва долей антифриз и може да считаш, че си обезвъздушил.
За ASC- след като на диагностиката ти е излязъл датчик на клапата на ASC, значи трябва да го смениш или да се опиташ да го разглобиш или почистиш, но не винаги се получава. Най-добре се разбира състоянието му и какво си направил след почистването, като се види сигнала му в реално време. Този датчик, подобно на TPS, дефинира положението на клапата и без него ASC няма как да работи.

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 8.01.2014
Пол: Мъж
Кара: E36 Cabrio

Re: Проблем с палене М52Б20

Мнение от PaKo87 » 12 Фев 2014, 21:25

Благодаря за отговорите, утре пак ще я припаля да видя какво е дереджето. Един авер ми подхвърли като идея да не би да е върнала горивото в резервоара при този престой - т.е. клапана за налягане на рейката да изпуска. Колата като цяло съм я зазимил че не става за каране зимата, имам друга подходяща и сега баварката си стои в гаража без да се кара. Мислих на месец по 1-2 пъти да я припалвам и мърдам около блока ама явно ще трябва на по-често да го правя.

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook