При малко бензин гасне - РЕШЕНО
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- grandvizitor
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 94
- Регистриран на: 19.11.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ги наред...
- Мечтае да кара: луноход
- Детайли за колата: f10 535i n55, downpipe DCF, race intercooler, performance charge pipe, MHD Stage 2+, xHP Stage 3
При малко бензин гасне - РЕШЕНО
Edited: Проблемът е следният, когато в резервоара остане по-малко от 1/4 резервоар колата гасне и не пали все едно няма никакъв бензин. Какво става всъщност, тази част от бензина, която е останала и която се отчита на таблото реално е в лявата част на резервоара, а в дясната - няма нищо. Защо става така? Резервоара има n-образна форма и една горивна помпа, която стои в дясната част. За да може бензина от лявата част да отива в дясната се използва маркуч, който свързва двете части. Как това се случва реално? Когато горивната помпа работи и смуче бензин, тя създава налягане и засмуква гориво от лявата част на резервоара посредством "Ефекта на Вентури" и отива в дясно, където е помпата. Все пак дясната част е по-голяма, за това и помпата е там. При работеща помпа тя постоянно смуче бензин от ляво докато там не се изпразни. Колко литра имате в ляво и дясно може да видите в скритото меню на таблото, опция 6. При по-малко от половин резервоар в ляво не би трябвало да имате бензин или ако имате например общо 18 литра трява да ви показва 000180. Ако нямате само нули в ляво, например 012060 значи имате проблем с трансфера между двете части. Проблемът при мен се оказа помпата, която явно не прави достатъчно налягане в някой определен момент, или е т.нар. "мързелива" помпа, защото при замерване при двигателя помпата правеше около 3.7 бара, което е нормално, колата работеше идеално на празен ход и палеше щом пипна ключа, единствено на моменти ми се струваше, че не върви както трябва, но след замерване реших, че си внушавам. На много места казват, че проблемът е в ляво, където е т.нар."засмукваща помпа", но не се лъжете, че помпа нещо, това не е нищо повече от тръба, на която няма какво да се развали. Има вариант горивният филтър да е запушен, но това при положение, че не сте го сменяли 2-3 години. За това моят съвет е ако имате моите симптоми: при малко бензин колата ви гасне все едно няма бензин, провертете как са нещата в меню 6 и пробвайте да смените вашата помпа с такава от друга кола, при която доказано няма този проблем и вижте какво се случва. Аз направих това. Резултатът: при моята помпа данните от меню 6: 010010, след слагане на другата помпа и запалване на колата данните рязко се промениха и след една минута на празен ход станаха 000110. Успех на всички в решаването на този проблем, дано съм бил полезен! 

Последна промяна grandvizitor на 03 Мар 2014, 18:51, променена общо 1 път
- unikalen88
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1553
- Регистриран на: 7.09.2008
- Местоположение: около Пловдив
- Кара: BMW 330cd
Re: Трансфер на бензин от едната в другата част на резервоар
ами има вярянт помпата да не работи и затова да не прехвърля

- grandvizitor
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 94
- Регистриран на: 19.11.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ги наред...
- Мечтае да кара: луноход
- Детайли за колата: f10 535i n55, downpipe DCF, race intercooler, performance charge pipe, MHD Stage 2+, xHP Stage 3
Re: Трансфер на бензин от едната в другата част на резервоар
unikalen88 написа:ами има вярянт помпата да не работи и затова да не прехвърля
Бензиновата помпа си работи и дори със 100 грама бензин в дясната част на резервоара колата си работи, но се чудя да не би да не прави достатъчно налягане самата помпа и евентуално ако тя по принцип прави някакъв вид циркулация и като е малко налягането, което създава да не може да връща бензина от ляво в дясно?
А да не би проблем да прави сондата, която е в лявата част, има ли вероятност от там да е проблемът?

- sebulba1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 209
- Регистриран на: 12.06.2008
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e36 325tds touring,e46 328ci...
- Мечтае да кара: МИГ–29
- Детайли за колата: И двете с чип...
Re: Трансфер на бензин от едната в другата част на резервоар
Проблема ти е в помпата. Не прави достатачно налягане и тази jet pump в другата част не резервоара не може да засмуче и да прехвърли
Sent from my GT-I9105P using Tapatalk 4
Sent from my GT-I9105P using Tapatalk 4
- grandvizitor
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 94
- Регистриран на: 19.11.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ги наред...
- Мечтае да кара: луноход
- Детайли за колата: f10 535i n55, downpipe DCF, race intercooler, performance charge pipe, MHD Stage 2+, xHP Stage 3
Re: Трансфер на бензин от едната в другата част на резервоар
sebulba1 написа:Проблема ти е в помпата. Не прави достатачно налягане и тази jet pump в другата част не резервоара не може да засмуче и да прехвърли
Sent from my GT-I9105P using Tapatalk 4
А дали проблемът не е в самият jet pump, защото много хора с подобен проблем споделят, че след смяна на помпата проблемът ако се решавал изобщо било само временно, ако ли пък не това изобщо не помагало.

- stenli_bmv
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 240
- Регистриран на: 30.04.2006
- Местоположение: Ст.Загора
- Кара: 535д
Re: Трансфер на бензин от едната в другата част на резервоар
grandvizitor написа:Здравейте, някой би ли ми обяснил какъв е принципът на трансфер на бензин от лявата в дясната част на резервоара и обратно, защото при 8 литра бензин в резервоара повече от 7 литра е в ляво, където не е бензиновата помпа и скоро след това колата гасне за бензин въпреки, че има, но не там, където трябва. Благодаря предварително!
Колега сменяй бензиновата помпа и ще се оправи всичко



- grandvizitor
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 94
- Регистриран на: 19.11.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ги наред...
- Мечтае да кара: луноход
- Детайли за колата: f10 535i n55, downpipe DCF, race intercooler, performance charge pipe, MHD Stage 2+, xHP Stage 3
Re: Трансфер на бензин от едната в другата част на резервоар
stenli_bmv написа:grandvizitor написа:Здравейте, някой би ли ми обяснил какъв е принципът на трансфер на бензин от лявата в дясната част на резервоара и обратно, защото при 8 литра бензин в резервоара повече от 7 литра е в ляво, където не е бензиновата помпа и скоро след това колата гасне за бензин въпреки, че има, но не там, където трябва. Благодаря предварително!
Колега сменяй бензиновата помпа и ще се оправи всичкоАко нямаш възможност в момента,може да си караш и така
След като усетиш 4е е свършило горивото в дясно,правиш рязко завиване на ляво и хоп горивото от левият отива в десният резервоар


- guiltyboy86
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 128
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: dimitrovgrad
- Пол: Мъж
- Кара: e46 323i
Re: Трансфер на бензин от едната в другата част на резервоар
колеги и аз имам въпросче като влезна на скритото меню на борда виждам че винаги бензина ми е отдясната страна ако евентуално на завой се премести част в ляво след известно време пак е само в дясно при положение че имам да кажем 25 литра в коя част връща излишното гориво в дясно или ляво ако е в ляво не трябва ли да имам и там гориво поне литър два примерно
- stenli_bmv
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 240
- Регистриран на: 30.04.2006
- Местоположение: Ст.Загора
- Кара: 535д
Re: Трансфер на бензин от едната в другата част на резервоар
guiltyboy86 написа:колеги и аз имам въпросче като влезна на скритото меню на борда виждам че винаги бензина ми е отдясната страна ако евентуално на завой се премести част в ляво след известно време пак е само в дясно при положение че имам да кажем 25 литра в коя част връща излишното гориво в дясно или ляво ако е в ляво не трябва ли да имам и там гориво поне литър два примерно
Всичко е ок при теб

- grandvizitor
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 94
- Регистриран на: 19.11.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ги наред...
- Мечтае да кара: луноход
- Детайли за колата: f10 535i n55, downpipe DCF, race intercooler, performance charge pipe, MHD Stage 2+, xHP Stage 3
Re: Трансфер на бензин от едната в другата част на резервоар
sebulba1 написа:Проблема ти е в помпата. Не прави достатачно налягане и тази jet pump в другата част не резервоара не може да засмуче и да прехвърли
Sent from my GT-I9105P using Tapatalk 4
Колеги, ако бензиновата помпа не прави необходимото налягане, това оказва ли влияние на вървежа на колата особено във високите обороти, може ли колата да върви по-малко от това?
Re: Трансфер на бензин от едната в другата част на резервоар
grandvizitor написа:sebulba1 написа:Проблема ти е в помпата. Не прави достатачно налягане и тази jet pump в другата част не резервоара не може да засмуче и да прехвърли
Sent from my GT-I9105P using Tapatalk 4
Колеги, ако бензиновата помпа не прави необходимото налягане, това оказва ли влияние на вървежа на колата особено във високите обороти, може ли колата да върви по-малко от това?
E ти сам си си отговорил. Нормално е като не прави налягане да не върви.
- grandvizitor
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 94
- Регистриран на: 19.11.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ги наред...
- Мечтае да кара: луноход
- Детайли за колата: f10 535i n55, downpipe DCF, race intercooler, performance charge pipe, MHD Stage 2+, xHP Stage 3
Re: Трансфер на бензин от едната в другата част на резервоар
Kris написа:grandvizitor написа:sebulba1 написа:Проблема ти е в помпата. Не прави достатачно налягане и тази jet pump в другата част не резервоара не може да засмуче и да прехвърли
Sent from my GT-I9105P using Tapatalk 4
Колеги, ако бензиновата помпа не прави необходимото налягане, това оказва ли влияние на вървежа на колата особено във високите обороти, може ли колата да върви по-малко от това?
E ти сам си си отговорил. Нормално е като не прави налягане да не върви.
Не бях сигурен дали самите инжектори не си правят налягането, а самата помпа да не е от такова значение, защото като цяло нямам проблем с колата, пали си от раз, държи си идеален празен ход, единствено не съм сигурен дали маааалко не е понамалял вървежа. Естествено, основният проблем е, че при под 1/4 резервоар трябва да се моля да не изгасне някаде от пресушена дясна част на резервоара..

Ако знам, че вървежа е зависим от помпата, значи не си въобразявам, че върви по-малко и по-важното още по-сигурен съм, че основният проблем е от това, защото не ми се рискува да дам 300лв. за нова помпа и пак да гасне....
- sebulba1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 209
- Регистриран на: 12.06.2008
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e36 325tds touring,e46 328ci...
- Мечтае да кара: МИГ–29
- Детайли за колата: И двете с чип...
Re: Трансфер на бензин от едната в другата част на резервоар
Покарай,така и ще се убедиш,че проблема е в помпата.Скоро ще почне да ти гасне колата и при пълен резервоар.Знам го от опит.
- stenli_bmv
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 240
- Регистриран на: 30.04.2006
- Местоположение: Ст.Загора
- Кара: 535д
Re: Трансфер на бензин от едната в другата част на резервоар
sebulba1 написа:Покарай,така и ще се убедиш,че проблема е в помпата.Скоро ще почне да ти гасне колата и при пълен резервоар.Знам го от опит.



- grandvizitor
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 94
- Регистриран на: 19.11.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ги наред...
- Мечтае да кара: луноход
- Детайли за колата: f10 535i n55, downpipe DCF, race intercooler, performance charge pipe, MHD Stage 2+, xHP Stage 3
Re: Трансфер на бензин от едната в другата част на резервоар
Точно се връщам от сервиз, премерихме налягането на горивото, малко над 3.7 бара е, няма прекъсвания, значи бензиновата помпа не е проблем 

26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани