Проба на перка на климатик ?

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 27.11.2008
Кара: 520i

Проба на перка на климатик ?

Мнение от paix » 09 Фев 2014, 21:48

Колеги искам да попитам, попоадна ми перка за климатик с 3 кабела но незнам дали работи. При какви градуси на въздуха на вън може да заработи и да я пробвам, или пък някък тестов режим :dunno: , незнам? Старата на колата не работи въобще, преди време изгоря! Благодаря!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 476
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: Русенец в Пловдив
Кара: Е39 520i 98г.
Мечтае да кара: Всичко на което пише BMW

Re: Проба на перка на климатик ?

Мнение от Stennli » 09 Фев 2014, 23:04

Дaвaш деректно кaбелите към зaхрaнвaне.С единия минус е 1-вa степен, с другия е вторa.
Таралежа е странна птица,не го ли ритнеш не излита :)
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Re: Проба на перка на климатик ?

Мнение от turbo » 10 Фев 2014, 7:49

С кабелите смело към захранването може и да я объркаш работата, защото тази перка се управлява от ЕКУ-то, както знаем. Тя на практика има не 1, не 2, не 3, а да речем 33 степени в зависимост от това какво му е на акъла на ЕКУ-то в даден момент. За да се пробва трябва да се закачи към кола и да се пусне климатикът. Няма да тръгне веднага, но до 5 минути трябва да му дойде на акъла да я подкара, примерно.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1422
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Re: Проба на перка на климатик ?

Мнение от predel » 10 Фев 2014, 10:06

Забождаш буксата и с диагностика я подкарваш на различни режими... например ИНПА или ДИС
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 313
Регистриран на: 26.03.2012
Местоположение: Tryavna
Пол: Мъж
Кара: BMW 520i 1998 М52B20 / M54B20
Детайли за колата: ебати бавареца :)

Re: Проба на перка на климатик ?

Мнение от bohcho » 10 Фев 2014, 20:58

Как по точно я пускаш през инпа , че утре точно това ми предстои ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Проба на перка на климатик ?

Мнение от oci » 10 Фев 2014, 21:13

Stennli написа:Дaвaш деректно кaбелите към зaхрaнвaне.С единия минус е 1-вa степен, с другия е вторa.


това важи, но за 4-тири пиновата букса, т.е перката с резистори, а тази с три пиновата е с модулно управление вградено в мотора на перката и се управлява с широкоимпулсен сигнал от еку-то и ако и подадеш директно 12 волта я убиваш безвъзвратно.
Тази перка се тества само с диагностика, през диагностичната букса на автомобила и с правилния софтуер, още повече за да и се тестват всички скорости.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 313
Регистриран на: 26.03.2012
Местоположение: Tryavna
Пол: Мъж
Кара: BMW 520i 1998 М52B20 / M54B20
Детайли за колата: ебати бавареца :)

Re: Проба на перка на климатик ?

Мнение от bohcho » 10 Фев 2014, 21:53

Кой е правилния софтуер ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Проба на перка на климатик ?

Мнение от Ivo_Borisov » 10 Фев 2014, 22:23

Инпа, дис...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Проба на перка на климатик ?

Мнение от gentata » 11 Фев 2014, 0:36

Широчинно импулсна модулация (ШИМ), Pulse Width Modulation (PWM). Така се управлява вентилатора с трите пина. Няма как да тръгне като се подаде само захранването, необходимо е и управлението.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 476
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: Русенец в Пловдив
Кара: Е39 520i 98г.
Мечтае да кара: Всичко на което пише BMW

Re: Проба на перка на климатик ?

Мнение от Stennli » 11 Фев 2014, 9:44

oci написа:
Stennli написа:Дaвaш деректно кaбелите към зaхрaнвaне.С единия минус е 1-вa степен, с другия е вторa.


това важи, но за 4-тири пиновата букса, т.е перката с резистори, а тази с три пиновата е с модулно управление вградено в мотора на перката и се управлява с широкоимпулсен сигнал от еку-то и ако и подадеш директно 12 волта я убиваш безвъзвратно.
Тази перка се тества само с диагностика, през диагностичната букса на автомобила и с правилния софтуер, още повече за да и се тестват всички скорости.

Моя грешкa.Извинявaм се нa колегaтa.Моятa перкa беше с 4-те пинa и от тaм се подведох.
Таралежа е странна птица,не го ли ритнеш не излита :)
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 4.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 5er-Reihe

Re: Проба на перка на климатик ?

Мнение от Ivo Georgiev » 11 Фев 2014, 22:49

Може да разкачиш темеретурния датчик на двигателя и да дадеш на контакт. Стрелката за температурата, която е на таблото ще отиде в червената зона, а ако перката работи ще се включи за да охлажда;)

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook