Проблем след смяна на термостат 530Д
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- cocosas
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 584
- Регистриран на: 28.09.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e60 / e46
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
hol1gans написа:garbac написа:Стигнахме и до третия термостат-охладителя на скоростната кутия.
След демонтажа му го разглобих и вътре видях два термостатни патрона на които пише 93/може би са градуси/
Термостатите бяха останали отворени и антифриза си е циркулирал свободно без значение от температурата на двигателя или скоростната кутия.От това ми е бил и проблема да достигна работна температура от 90 гр.
Явно е че охладителя предпазва скоростната кутия от прегряване и термостатите отварят на 93 гр на маслото в скоростната кутия.
Намерих си само термостатното тяло-втора употреба - 90 лв.
След монтажа направих тест и90 гр.
![]()
Проблема ми е бил в третия термостат!
Жалко ,че не направих снимки на разглобения термост.
с кеф !
Благодаря на колегите от форума.Благодарение на вас си реших проблема,защото повечето сервизи изобщо не са чували за този термостат!!![]()
![]()
Колега радвам се, че си решил проблема, дано 2ра употреба термостат да те изкара бая време, че свалянето и качването е малко шантаво.
Колеги, всичко по охладителната с-ма ми е сменен с нови оригинални части, колата вдига много добре градусите до 87 и там застават. Извънградско ми се движи м/у 86-88, само по големи баири до 90 и понадолнище до 83-4 пада. Уш всичко ми е сменен, а защо градусите ми са с 3-4 градуса по-малко? При вас как е?
И моите градуси са така
- hol1gans
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: 22.05.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d
- Мечтае да кара: М6 G-PoweR
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Ааа и забравих да добавя, че заради това, че не потдържа работна темп. си монтирах жалузи на предната броня.....без ефект. Само ми загрява малко по-бързо.
- bordo_77
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 485
- Регистриран на: 26.09.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530 XD
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
hol1gans написа:Ааа и забравих да добавя, че заради това, че не потдържа работна темп. си монтирах жалузи на предната броня.....без ефект. Само ми загрява малко по-бързо.
И изстива по бавно. Ако спираш и тръгваш по често зимата има ефект.
- hol1gans
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: 22.05.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d
- Мечтае да кара: М6 G-PoweR
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Мисля лятото да си ги демонтирам, малко ми спъна вървежа ми се струва.
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
През цялото време докато търсих проблема с термостатите се рових да намеря цялостна схема или чертеж/подробен/ на охладителната система.Не открих нищо.Та в тоя ред на мисли.
Ако някой колега знае нещо по въпроса,моля да го публикува!
Ако някой колега знае нещо по въпроса,моля да го публикува!
- bijuto
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 116
- Регистриран на: 8.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 5GT F07 530 xDrive 258hp
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
hol1gans написа:Ааа и забравих да добавя, че заради това, че не потдържа работна темп. си монтирах жалузи на предната броня.....без ефект. Само ми загрява малко по-бързо.
Аз също съм с два сменени термостата (третия го проверих по метода на маркуча от радиатора към третия термостат - на 50гр, темперарура на двг. маркуча беше студен ), имам и фабрични жалузи. При извън градско за 15-16 км. достига 88-90 гр.(темп. на въздуха беше 7-8 гр.). По баир на долу пада до 80-82 гр. след това пак достига до 87-88. При баир на горе стига до 93-94 гр. Скороста ми беше 110км с темпомат. Според ''Варна карс'' нямам проблеми със загряването.

- mili4uk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 552
- Регистриран на: 18.02.2008
- Пол: Мъж
- Кара: жена си да дрифти
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: харчи малко - върви на страх
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
bijuto написа:hol1gans написа:Ааа и забравих да добавя, че заради това, че не потдържа работна темп. си монтирах жалузи на предната броня.....без ефект. Само ми загрява малко по-бързо.
Аз също съм с два сменени термостата (третия го проверих по метода на маркуча от радиатора към третия термостат - на 50гр, темперарура на двг. маркуча беше студен ), имам и фабрични жалузи. При извън градско за 15-16 км. достига 88-90 гр.(темп. на въздуха беше 7-8 гр.). По баир на долу пада до 80-82 гр. след това пак достига до 87-88. При баир на горе стига до 93-94 гр. Скороста ми беше 110км с темпомат. Според ''Варна карс'' нямам проблеми със загряването.
това с проверката и маркуча ми е малко съмнителна тази процедура.
По-скоро до около 70 градуса виж дали радиатора ти е ледено студен или е топъл. Щом си сигурен че големия термостат ти е ок и радиатора ти е топъл на 70 градуса, значи си за смяна на 3-тия.
За да пусне вода към радиатора, големия термостат трябва да отвори на 88 градуса. на 78-80 горе долу почва да пропуска по малко към радиатора.
Ако ти е прецакан 3-тия термостат (отворено положение), един вид прави бай-пас на големия и вътри водата в радиатора през 3-тия.
Beat the Devil
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
- Alexander44
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535D
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Здравейте,
казвате, че е хубаво термостатите да бъдат оригинални... От къде могат да се поръчатат такива (Дарукар, Камор) или е възможно и от друго място?
Благодаря!
казвате, че е хубаво термостатите да бъдат оригинални... От къде могат да се поръчатат такива (Дарукар, Камор) или е възможно и от друго място?
Благодаря!
- bmw545i
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 527
- Регистриран на: 19.04.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 545i
- Детайли за колата: E 60
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Alexander44 написа:Здравейте,
казвате, че е хубаво термостатите да бъдат оригинални... От къде могат да се поръчатат такива (Дарукар, Камор) или е възможно и от друго място?
Благодаря!
Ибей

- bijuto
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 116
- Регистриран на: 8.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 5GT F07 530 xDrive 258hp
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Alexander44 написа:Здравейте,
казвате, че е хубаво термостатите да бъдат оригинални... От къде могат да се поръчатат такива (Дарукар, Камор) или е възможно и от друго място?
Благодаря!
Провери при колегата laviatan.
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Здравейте колеги,
И аз имам такъв проблем.
Автомат 530д 2005 218 к.с.
Тая зима изключително много гори колата. 16л/100
не е нормално за градско каране дори да карам само на къси разтояниа. Извън градско ми дава 10л/100
а карам с 120 тоест реално 115 по GPS-а на телефона.
Реших да сменя и аз 3. термостат и ви моля
за точния номер на частта. А hol1gans ако смяна на термостата реши проблема имаш
от мен. И евала на майстора дето казал че тия коли имат 3ти термостат.
И къде мога да я сменя най-бързо че адския студдд
И аз имам такъв проблем.
Автомат 530д 2005 218 к.с.
Тая зима изключително много гори колата. 16л/100



Реших да сменя и аз 3. термостат и ви моля


И къде мога да я сменя най-бързо че адския студдд

- hol1gans
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: 22.05.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d
- Мечтае да кара: М6 G-PoweR
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Aко другите 2 сa ти сменени, 100% е 3тия. Провери в realoem зa номерa. Смянaтa трaе 1-2 чaсa, зaвиси от сервизa
- bossorange
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 288
- Регистриран на: 10.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: x5 g05 4.0i
- Мечтае да кара: кола дет не се разваля
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
hol1gans написа:Aко другите 2 сa ти сменени, 100% е 3тия. Провери в realoem зa номерa. Смянaтa трaе 1-2 чaсa, зaвиси от сервизa
Какво става сега с температурата, по нанадолнище до колко пада без да даваш газ? Нали не трябва да пада под 88град, а ти беше казал че пада до 84гр.
- hol1gans
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: 22.05.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d
- Мечтае да кара: М6 G-PoweR
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Преди смяна на 3тия термостат, ми седеше на 70-75 при 4-5градуса а сега след смяната седи на 87-88 при нормален път, понадолнище ми пада до 84 (преди до 80, но нямах жалузи на решетката, но си монтирах) а по нагорнище се качва до 90-92. Но вече съм сменил всичко по охладителната с-ма, няма за какво да се захвана. Може някой от термостатите да ми е малко дефектен, но незнам.
- bossorange
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 288
- Регистриран на: 10.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: x5 g05 4.0i
- Мечтае да кара: кола дет не се разваля
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
hol1gans написа:Преди смяна на 3тия термостат, ми седеше на 70-75 при 4-5градуса а сега след смяната седи на 87-88 при нормален път, понадолнище ми пада до 84 (преди до 80, но нямах жалузи на решетката, но си монтирах) а по нагорнище се качва до 90-92. Но вече съм сменил всичко по охладителната с-ма, няма за какво да се захвана. Може някой от термостатите да ми е малко дефектен, но незнам.
Значи само по нанадолнище ме интересува - преди да смениш 3 ия термостат колко е падала и сега до колко пада. Все пак трябва да се има предвид колко минути караш по нанадолнище, колкото повече караш надолу толкова повече трябва да пада темп
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани