longlife 01 или longlife 04
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
32 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- emoodd
- Потребител
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: 18.08.2013
- Местоположение: Bulgaria
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: BMW 8
longlife 01 или longlife 04
Колеги каква е разликата между longlife 01 и longlife 04 за дизел
Добри Е.
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: longlife 01 или longlife 04
LL01 е по-стария стандарт, вече всичко е 04
- ilia1984
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 565
- Регистриран на: 11.04.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60
- Мечтае да кара: BMW
Re: longlife 01 или longlife 04
emoodd написа:Колеги каква е разликата между longlife 01 и longlife 04 за дизел
longlife 01- за всички мотори произведени след 2001г.
longlife 04- за всички мотори произведени след 2004г (задължително longlife 04 за цялата серия Е90)
- kraska
- ентусиаст
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: longlife 01 или longlife 04
Задължително ... ама друг път. Карай с лонглайф -01 , сменяй на година или 10-12 хил. км и по-малко грижи ще имаш с отлагането на гадости по двигателя.
- ilia1984
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 565
- Регистриран на: 11.04.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60
- Мечтае да кара: BMW
Re: longlife 01 или longlife 04
kraska написа:Задължително ... ама друг път. Карай с лонглайф -01 , сменяй на година или 10-12 хил. км и по-малко грижи ще имаш с отлагането на гадости по двигателя.


- kraska
- ентусиаст
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: longlife 01 или longlife 04
Вземи се поразрови из форума, бях сложил списък с одобрени масла за БМВ за различните двигатели. И ако не знаеш в Америка карат само с 01 заради високото съдържание на сяра ли беше в бензините им. А още малко като се разровиш ще видиш и ефекта на 04 маслата с тяхната смяна на по 25-30хил .км на бензиновите двигатели.
п.с. за М10д няма да коментирам.....
п.с. за М10д няма да коментирам.....
- ilia1984
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 565
- Регистриран на: 11.04.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60
- Мечтае да кара: BMW
Re: longlife 01 или longlife 04
kraska написа:Вземи се поразрови из форума, бях сложил списък с одобрени масла за БМВ за различните двигатели. И ако не знаеш в Америка карат само с 01 заради високото съдържание на сяра ли беше в бензините им. А още малко като се разровиш ще видиш и ефекта на 04 маслата с тяхната смяна на по 25-30хил .км на бензиновите двигатели.
Доста неща не са ти ясни longlife 01 и longlife 04 че и longlife 98 се сменят на 25-30 хил.км това дали е 98/01/04 няма връзка със смяната има връзка с едни други параметри на маслото с които не си на ясно ! Производителя в случая БМВ е казал да се карал с longlife 04 ти ако искаш карай с longlife 01 или М10Д и в двата случая ти отпада гаранцията

п.с. Какво се прави в САЩ си е тяхна работа за това има EU и USA version
- hpnotic2
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 117
- Регистриран на: 30.01.2013
- Местоположение: Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: bmw 320d e90
- Мечтае да кара: m5
Re: longlife 01 или longlife 04
Сега и ако разясните кои са тези параметри, с които не сме наясно и дадете някаква ясна аргументация, а не само "ти не си наясно; там се прави така тук се прави онака" цена няма да имате. 

- ilia1984
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 565
- Регистриран на: 11.04.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60
- Мечтае да кара: BMW
Re: longlife 01 или longlife 04
hpnotic2 написа:Сега и ако разясните кои са тези параметри, с които не сме наясно и дадете някаква ясна аргументация, а не само "ти не си наясно; там се прави така тук се прави онака" цена няма да имате.
Визкозитет 40ºC/ 100ºC ,Точка на възпламеняване ºC,Плътност,Стабилност на маслото и т.н доста неща са

п/с Няма как с три изречения да изучиш цялата химия и физика има училища за тази работа

Последна промяна ilia1984 на 25 Яну 2014, 22:43, променена общо 1 път
- kraska
- ентусиаст
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: longlife 01 или longlife 04
ilia1984 написа:kraska написа:Вземи се поразрови из форума, бях сложил списък с одобрени масла за БМВ за различните двигатели. И ако не знаеш в Америка карат само с 01 заради високото съдържание на сяра ли беше в бензините им. А още малко като се разровиш ще видиш и ефекта на 04 маслата с тяхната смяна на по 25-30хил .км на бензиновите двигатели.
Доста неща не са ти ясни longlife 01 и longlife 04 че и longlife 98 се сменят на 25-30 хил.км това дали е 98/01/04 няма връзка със смяната има връзка с едни други параметри на маслото с които не си на ясно ! Производителя в случая БМВ е казал да се карал с longlife 04 ти ако искаш карай с longlife 01 или М10Д и в двата случая ти отпада гаранцията
п.с. Какво се прави в САЩ си е тяхна работа за това има EU и USA version
и къде прочете че съм написал че не се сменя на 20-30 хил.км ? Написал съм как предпочитам аз да го сменям!
БМВ ще ми пратят за анализ маслото ли, че да ми падне гаранцията?

Казах ти вземи намери поста ми на документа от БМВ и там ще видиш със звездичка за маслото LL-04, че важи само за Европа заради различното качество на бензина, а не заради версията на колата

Карайте си с пълна синтетика и грижи няма да имате. (не с М10Д както колегата "препоръчва"

- ilia1984
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 565
- Регистриран на: 11.04.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60
- Мечтае да кара: BMW
Re: longlife 01 или longlife 04
kraska написа:БМВ ще ми пратят за анализ маслото ли, че да ми падне гаранцията?![]()
Това става много по лесно отколко ти си мислиш даже може да определят точно на колко километра ти е колата само по маслото

Пробвай да караш с longlife 01/98 и после искай гаранционна смяна на двигателя

kraska написа:Казах ти вземи намери поста ми на документа от БМВ и там ще видиш със звездичка за маслото LL-04, че важи само за Европа заради различното качество на бензина, а не заради версията на колата![]()
Има една малка книжка за твоето мпс което се нарича сервизна явно се е загубила по ферибота от Италия

- kraska
- ентусиаст
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: longlife 01 или longlife 04
ilia1984 написа:kraska написа:БМВ ще ми пратят за анализ маслото ли, че да ми падне гаранцията?![]()
Това става много по лесно отколко ти си мислиш даже може да определят точно на колко километра ти е колата само по маслото![]()
Пробвай да караш с longlife 01/98 и после искай гаранционна смяна на двигателя
kraska написа:Казах ти вземи намери поста ми на документа от БМВ и там ще видиш със звездичка за маслото LL-04, че важи само за Европа заради различното качество на бензина, а не заради версията на колата![]()
Има една малка книжка за твоето мпс което се нарича сервизна явно се е загубила по ферибота от Италия
Измисляй си колкото си искаш глупости да се изкараш прав...............
Но не заблуждавай хората че е90 САМО с 04 се кара.
п.с. колата си я вкарах от Швейцария !
- emoodd
- Потребител
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: 18.08.2013
- Местоположение: Bulgaria
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: BMW 8
Re: longlife 01 или longlife 04
LL04 (за останалия автомобилен свят ACEA C3) маслата са с различно изискване към присадките в малсото. Който иска да се образова за какво служат присадките и конкретно всяко вещество в тях, да си прочете - интернет е голямо място. Най-важното е тук да споменем, че част от тези присадки служат за устойчивостта на маслото от замърсяване и промяна във вискозитета при работа в мотора. Появата на филтрите за твърди частици, породи изискването в маслата да бъде намалено количеството на част от присадките поради факта, че те го задръстват. За съжаление това води и до по-ниската устойчивост на маслото от гореспоменатите негативни влияния. Най-проблемна е устойчивостта на сяра - сярата в горивото увеличава киселинността в маслото и така влошава неговите ха-ки. Поради това ЛЛ04 не се препоръчват (направо се забраняват) за употреба на бензинови двигатели извън ЕС, Швейцария, Норвегия и Лихтенщайн. В спецификациите на маслото има една ха-ка TBN (total base number), която определя устойчивостта му на кисилини. При ЛЛ04 маслата тази ха-ка е по-ниска. При работата му в мотора това число намалява. При тестовете на отработеното масло тя се измерва и се определя дали то е още работоспособно (TBN трябва да е по-високо от TAN - total acid number - показател определящ кисилините в маслото).
Какъв е общия извод - ЛЛ04 маслата са задължителни за коли с изпускателни системи изискващи използването на такива масла - 100% при коли с ДПФ.
Поради факта, че в европа има строги изисквания за количеството на сяра в горивата, тези масла могат да се използват на всички коли, които изискват ЛЛ01 масла (обратно съвместими са).
НО - при равни други условия - техния живот е по-кратък и предпазват по-зле двигателя.
Като генерален извод - ако мотора не изисква ЛЛ04, а ЛЛ01 масло - по-добре да се използва ЛЛ01.
Ако се кара с ЛЛ04 - смяна на повече от 15000 км е нещо, което се прави по икономически, а не технически причини (особенно силно важи за екслпоатационните условия в България).
Какъв е общия извод - ЛЛ04 маслата са задължителни за коли с изпускателни системи изискващи използването на такива масла - 100% при коли с ДПФ.
Поради факта, че в европа има строги изисквания за количеството на сяра в горивата, тези масла могат да се използват на всички коли, които изискват ЛЛ01 масла (обратно съвместими са).
НО - при равни други условия - техния живот е по-кратък и предпазват по-зле двигателя.
Като генерален извод - ако мотора не изисква ЛЛ04, а ЛЛ01 масло - по-добре да се използва ЛЛ01.
Ако се кара с ЛЛ04 - смяна на повече от 15000 км е нещо, което се прави по икономически, а не технически причини (особенно силно важи за екслпоатационните условия в България).
32 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани