Странен проблем с автомата след ползване на темпомат

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 246
Регистриран на: 19.07.2012
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е39 528iA
Мечтае да кара: Mustang Shelby 500 GT '67

Странен проблем с автомата след ползване на темпомат

Мнение от Bimmer_M30B35 » 23 Яну 2014, 14:58

Здравейте, колеги,
имам много странен проблем с автоматичната трансмисия на моята 528i. ZF е. Установих,че след ползване на темпомата кутията от време на време изключва от първа при спиране (за спящи полицаи, кръстовища и т.н.) и после трудно включва на същата скорост - рязко извднъж с удар или след като размърдам през нормал и задна. След първия случай, в който изпадна в авариен режим я закачихме оказа се,че от престараване човека в сервиза е наляло литър повече масло източихме го на загрята кола видях го сменяно е с бистър цвят - нивото му вече е до пробката. Регулирахме нивото изчистихме грешката - дотук добре. Една седмица всичко беше идеално наскоро пак включих темпомата в града за кратко и след това хоп пак същия проблем. Закачихме я отново с официална програма никаква грешка не излезе. Колата е на газ и бензин. (като,че ли проблема се появява на газ, но може и да си въобразавам )
Въпросите са ми няколко:
- Имал ли е някой подобен проблем?
- Възможен ли е подобен проблем?
- Говорят ми за някакво цитирам Хе-Пе-Де и фланец който се напуквал (микропукнатини) с времето.
Имам възможност да сменя кутията с такава втора употреба, но се упасявам,че сегашната не е повредена, защото дори при гореспоменатото изключване/включване на 1ва другите предавки ги изрежда идеално.
П.П. След закачането вчера в момента няма никакви проблеми кутията включва перфектно.
Благодаря предварително и се извинявам, ако не съм прегледал темите достатъчно подробно за подобен проблем. :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Странен проблем с автомата след ползване на темпомат

Мнение от zvetiko » 23 Яну 2014, 15:41

Bimmer_M30B35 написа:Здравейте, колеги,
имам много странен проблем с автоматичната трансмисия на моята 528i. ZF е. Установих,че след ползване на темпомата кутията от време на време изключва от първа при спиране (за спящи полицаи, кръстовища и т.н.) и после трудно включва на същата скорост - рязко извднъж с удар или след като размърдам през нормал и задна. След първия случай, в който изпадна в авариен режим я закачихме оказа се,че от престараване човека в сервиза е наляло литър повече масло източихме го на загрята кола видях го сменяно е с бистър цвят - нивото му вече е до пробката. Регулирахме нивото изчистихме грешката - дотук добре. Една седмица всичко беше идеално наскоро пак включих темпомата в града за кратко и след това хоп пак същия проблем. Закачихме я отново с официална програма никаква грешка не излезе. Колата е на газ и бензин. (като,че ли проблема се появява на газ, но може и да си въобразавам )
Въпросите са ми няколко:
- Имал ли е някой подобен проблем?
- Възможен ли е подобен проблем?
- Говорят ми за някакво цитирам Хе-Пе-Де и фланец който се напуквал (микропукнатини) с времето.
Имам възможност да сменя кутията с такава втора употреба, но се упасявам,че сегашната не е повредена, защото дори при гореспоменатото изключване/включване на 1ва другите предавки ги изрежда идеално.
П.П. След закачането вчера в момента няма никакви проблеми кутията включва перфектно.
Благодаря предварително и се извинявам, ако не съм прегледал темите достатъчно подробно за подобен проблем. :yes:


Колега, пишеш, че проблема се появява единствено когато включваш темпомата, така, че според мен трябва да се изключи механичен проблем. Общото между кутията и темпомата е, че и двете ECU- та ползват сигнала за скорост. Може би ECU- то на темпомата е дефектирало и вкарва някакво смущение в сигнала, което се отразява върху работата на кутията. Като някакъв вариант е да пробваш с друго ECU на темпомата. Да кажем при мен направих несъвместимото- автоматична скоростна кутия от Е34 и двигател от Е39, но след трансплантацията се появи проблем с темпомата- включваше не след 40км/ч, а след 80км/ч, понякога изобщо не искаше да се задейства. Оказа се, че причината са смущения, които ECU- то на двигателя вкарва в спийд сигнала. Както и да е реших този проблем и темпомата започна да работи нормално. По отношение на нивото на маслото- предполагам, че сте го проверили и нагласили, когато температурата на кутията е била между 30 и 50°С.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Странен проблем с автомата след ползване на темпомат

Мнение от spacepl » 23 Яну 2014, 15:58

Тоя литър масло на запален двигател ли го точихте ? ХДП (ХеДеПе) е хидродинамичния преобразувател - много е вероятно и от него да е проблема.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 246
Регистриран на: 19.07.2012
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е39 528iA
Мечтае да кара: Mustang Shelby 500 GT '67

Re: Странен проблем с автомата след ползване на темпомат

Мнение от Bimmer_M30B35 » 23 Яну 2014, 19:50

spacepl написа:Тоя литър масло на запален двигател ли го точихте ? ХДП (ХеДеПе) е хидродинамичния преобразувател - много е вероятно и от него да е проблема.


Да на включен го източвахме и беше карана колата 20тина км за да се е вдигнала температурата.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Странен проблем с автомата след ползване на темпомат

Мнение от mad_presley » 24 Яну 2014, 15:28

Много странно, как сте източили 1л масло, след като при смяна на маслото, кутията се пълни до горе на запален двигател, като преди това са минати всички предавки. Къде е стоял този 1л повече???
Къде, кой и какво масло са ти сменили в кутията, с това започни първо.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 179
Регистриран на: 14.06.2012
Местоположение: ///БУРГАС
Пол: Мъж
Кара: Е 36
Мечтае да кара: заварениа диф на заварена гас

Re: Странен проблем с автомата след ползване на темпомат

Мнение от BMW_M42 » 25 Яну 2014, 20:52

mad_presley написа:Много странно, как сте източили 1л масло, след като при смяна на маслото, кутията се пълни до горе на запален двигател, като преди това са минати всички предавки. Къде е стоял този 1л повече???
Къде, кой и какво масло са ти сменили в кутията, с това започни първо.

колега не се чуди от "маистори" само ядове (в 90% от случаите)
Кръвта е най-важното гориво! Инициатива на BMW Клуб България

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 246
Регистриран на: 19.07.2012
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е39 528iA
Мечтае да кара: Mustang Shelby 500 GT '67

Re: Странен проблем с автомата след ползване на темпомат

Мнение от Bimmer_M30B35 » 18 Мар 2014, 14:13

mad_presley написа:Много странно, как сте източили 1л масло, след като при смяна на маслото, кутията се пълни до горе на запален двигател, като преди това са минати всички предавки. Къде е стоял този 1л повече???
Къде, кой и какво масло са ти сменили в кутията, с това започни първо.


Много точно казано колега, проблема обаче ту изчезва ти се появява. Изчезна за 2 месеца след едно дълго пътуване до Благоевград пак се появи като тресене на първа - все едно не може да я включи (включва изключва). Мисля да намина през тукашния Дару кар - Бова да ми обновят софтуера,че специалисти с нелицензиран софтуер бол. И после ще почне явно ходене по мъките с всички схеми - пътеки, ХЕПЕДЕТА, "нова" кутия на старо и така нататък :mhihi: Ако имате препоръки за сервиз във Варна кажете, защото във Бургас за скоростни кутии специалисти няма до колкото знам...
Изображение

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]

Последни теми
Facebook