Странен проблем с автомата след ползване на темпомат
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
- Bimmer_M30B35
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 246
- Регистриран на: 19.07.2012
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 528iA
- Мечтае да кара: Mustang Shelby 500 GT '67
Странен проблем с автомата след ползване на темпомат
Здравейте, колеги,
имам много странен проблем с автоматичната трансмисия на моята 528i. ZF е. Установих,че след ползване на темпомата кутията от време на време изключва от първа при спиране (за спящи полицаи, кръстовища и т.н.) и после трудно включва на същата скорост - рязко извднъж с удар или след като размърдам през нормал и задна. След първия случай, в който изпадна в авариен режим я закачихме оказа се,че от престараване човека в сервиза е наляло литър повече масло източихме го на загрята кола видях го сменяно е с бистър цвят - нивото му вече е до пробката. Регулирахме нивото изчистихме грешката - дотук добре. Една седмица всичко беше идеално наскоро пак включих темпомата в града за кратко и след това хоп пак същия проблем. Закачихме я отново с официална програма никаква грешка не излезе. Колата е на газ и бензин. (като,че ли проблема се появява на газ, но може и да си въобразавам )
Въпросите са ми няколко:
- Имал ли е някой подобен проблем?
- Възможен ли е подобен проблем?
- Говорят ми за някакво цитирам Хе-Пе-Де и фланец който се напуквал (микропукнатини) с времето.
Имам възможност да сменя кутията с такава втора употреба, но се упасявам,че сегашната не е повредена, защото дори при гореспоменатото изключване/включване на 1ва другите предавки ги изрежда идеално.
П.П. След закачането вчера в момента няма никакви проблеми кутията включва перфектно.
Благодаря предварително и се извинявам, ако не съм прегледал темите достатъчно подробно за подобен проблем.
имам много странен проблем с автоматичната трансмисия на моята 528i. ZF е. Установих,че след ползване на темпомата кутията от време на време изключва от първа при спиране (за спящи полицаи, кръстовища и т.н.) и после трудно включва на същата скорост - рязко извднъж с удар или след като размърдам през нормал и задна. След първия случай, в който изпадна в авариен режим я закачихме оказа се,че от престараване човека в сервиза е наляло литър повече масло източихме го на загрята кола видях го сменяно е с бистър цвят - нивото му вече е до пробката. Регулирахме нивото изчистихме грешката - дотук добре. Една седмица всичко беше идеално наскоро пак включих темпомата в града за кратко и след това хоп пак същия проблем. Закачихме я отново с официална програма никаква грешка не излезе. Колата е на газ и бензин. (като,че ли проблема се появява на газ, но може и да си въобразавам )
Въпросите са ми няколко:
- Имал ли е някой подобен проблем?
- Възможен ли е подобен проблем?
- Говорят ми за някакво цитирам Хе-Пе-Де и фланец който се напуквал (микропукнатини) с времето.
Имам възможност да сменя кутията с такава втора употреба, но се упасявам,че сегашната не е повредена, защото дори при гореспоменатото изключване/включване на 1ва другите предавки ги изрежда идеално.
П.П. След закачането вчера в момента няма никакви проблеми кутията включва перфектно.
Благодаря предварително и се извинявам, ако не съм прегледал темите достатъчно подробно за подобен проблем.


- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Странен проблем с автомата след ползване на темпомат
Bimmer_M30B35 написа:Здравейте, колеги,
имам много странен проблем с автоматичната трансмисия на моята 528i. ZF е. Установих,че след ползване на темпомата кутията от време на време изключва от първа при спиране (за спящи полицаи, кръстовища и т.н.) и после трудно включва на същата скорост - рязко извднъж с удар или след като размърдам през нормал и задна. След първия случай, в който изпадна в авариен режим я закачихме оказа се,че от престараване човека в сервиза е наляло литър повече масло източихме го на загрята кола видях го сменяно е с бистър цвят - нивото му вече е до пробката. Регулирахме нивото изчистихме грешката - дотук добре. Една седмица всичко беше идеално наскоро пак включих темпомата в града за кратко и след това хоп пак същия проблем. Закачихме я отново с официална програма никаква грешка не излезе. Колата е на газ и бензин. (като,че ли проблема се появява на газ, но може и да си въобразавам )
Въпросите са ми няколко:
- Имал ли е някой подобен проблем?
- Възможен ли е подобен проблем?
- Говорят ми за някакво цитирам Хе-Пе-Де и фланец който се напуквал (микропукнатини) с времето.
Имам възможност да сменя кутията с такава втора употреба, но се упасявам,че сегашната не е повредена, защото дори при гореспоменатото изключване/включване на 1ва другите предавки ги изрежда идеално.
П.П. След закачането вчера в момента няма никакви проблеми кутията включва перфектно.
Благодаря предварително и се извинявам, ако не съм прегледал темите достатъчно подробно за подобен проблем.
Колега, пишеш, че проблема се появява единствено когато включваш темпомата, така, че според мен трябва да се изключи механичен проблем. Общото между кутията и темпомата е, че и двете ECU- та ползват сигнала за скорост. Може би ECU- то на темпомата е дефектирало и вкарва някакво смущение в сигнала, което се отразява върху работата на кутията. Като някакъв вариант е да пробваш с друго ECU на темпомата. Да кажем при мен направих несъвместимото- автоматична скоростна кутия от Е34 и двигател от Е39, но след трансплантацията се появи проблем с темпомата- включваше не след 40км/ч, а след 80км/ч, понякога изобщо не искаше да се задейства. Оказа се, че причината са смущения, които ECU- то на двигателя вкарва в спийд сигнала. Както и да е реших този проблем и темпомата започна да работи нормално. По отношение на нивото на маслото- предполагам, че сте го проверили и нагласили, когато температурата на кутията е била между 30 и 50°С.
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Странен проблем с автомата след ползване на темпомат
Тоя литър масло на запален двигател ли го точихте ? ХДП (ХеДеПе) е хидродинамичния преобразувател - много е вероятно и от него да е проблема.
- Bimmer_M30B35
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 246
- Регистриран на: 19.07.2012
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 528iA
- Мечтае да кара: Mustang Shelby 500 GT '67
Re: Странен проблем с автомата след ползване на темпомат
spacepl написа:Тоя литър масло на запален двигател ли го точихте ? ХДП (ХеДеПе) е хидродинамичния преобразувател - много е вероятно и от него да е проблема.
Да на включен го източвахме и беше карана колата 20тина км за да се е вдигнала температурата.

- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Странен проблем с автомата след ползване на темпомат
Много странно, как сте източили 1л масло, след като при смяна на маслото, кутията се пълни до горе на запален двигател, като преди това са минати всички предавки. Къде е стоял този 1л повече???
Къде, кой и какво масло са ти сменили в кутията, с това започни първо.
Къде, кой и какво масло са ти сменили в кутията, с това започни първо.
- BMW_M42
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 179
- Регистриран на: 14.06.2012
- Местоположение: ///БУРГАС
- Пол: Мъж
- Кара: Е 36
- Мечтае да кара: заварениа диф на заварена гас
Re: Странен проблем с автомата след ползване на темпомат
mad_presley написа:Много странно, как сте източили 1л масло, след като при смяна на маслото, кутията се пълни до горе на запален двигател, като преди това са минати всички предавки. Къде е стоял този 1л повече???
Къде, кой и какво масло са ти сменили в кутията, с това започни първо.
колега не се чуди от "маистори" само ядове (в 90% от случаите)
Кръвта е най-важното гориво! Инициатива на BMW Клуб България
- Bimmer_M30B35
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 246
- Регистриран на: 19.07.2012
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 528iA
- Мечтае да кара: Mustang Shelby 500 GT '67
Re: Странен проблем с автомата след ползване на темпомат
mad_presley написа:Много странно, как сте източили 1л масло, след като при смяна на маслото, кутията се пълни до горе на запален двигател, като преди това са минати всички предавки. Къде е стоял този 1л повече???
Къде, кой и какво масло са ти сменили в кутията, с това започни първо.
Много точно казано колега, проблема обаче ту изчезва ти се появява. Изчезна за 2 месеца след едно дълго пътуване до Благоевград пак се появи като тресене на първа - все едно не може да я включи (включва изключва). Мисля да намина през тукашния Дару кар - Бова да ми обновят софтуера,че специалисти с нелицензиран софтуер бол. И после ще почне явно ходене по мъките с всички схеми - пътеки, ХЕПЕДЕТА, "нова" кутия на старо и така нататък


7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]