m52b25tu и m54b25

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 215
Регистриран на: 14.03.2010
Местоположение: София-та
Пол: Мъж
Кара: E30 m20b20,Е39 m52b25tu,Е30 м40б18
Мечтае да кара: 850 CSI

m52b25tu и m54b25

Мнение от chris71ano » 05 Яну 2014, 1:42

viewtopic.php?f=62&t=356827

Понеже гледам че темата на колегата не е получила широк отзвук в тунинг подфорума а ми е много интересно откъде точно идват тези 22 коня + на м54-ката вкарвам и тук дискусията сред начетени беемвисти е39-каджии :mrgreen:

Та... къде аджеба е разликата между двата мотора... освен електронната газ...?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 215
Регистриран на: 14.03.2010
Местоположение: София-та
Пол: Мъж
Кара: E30 m20b20,Е39 m52b25tu,Е30 м40б18
Мечтае да кара: 850 CSI

Re: m52b25tu и m54b25

Мнение от chris71ano » 19 Яну 2014, 20:15

Доколкото прочетох по чуждестранни форуми разликата е в притока на въздух - всмукателния колектор при м54 тръбите и отворите са по-широки . Никой ли не си е играл да понапомпа м52ту... ? :shock: ... а и в генерацията има разлика но доколкото разбрах май е само при катализаторите.... Другото което четох е че м52ту е умишлено дефорсиран заради някакви си там категории за застраховките по онова време :kuku:
Последна промяна chris71ano на 19 Яну 2014, 20:57, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 215
Регистриран на: 14.03.2010
Местоположение: София-та
Пол: Мъж
Кара: E30 m20b20,Е39 m52b25tu,Е30 м40б18
Мечтае да кара: 850 CSI

Re: m52b25tu и m54b25

Мнение от chris71ano » 19 Яну 2014, 20:33

Един пич в английския форум описва подмяната на всмукателен колектор на м52ту с такъв от м54 единствено са нужни колектора, гарнитура и една те такава
http://www.turnermotorsport.com/p-421-m ... plate.aspx

подложка

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4700
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: m52b25tu и m54b25

Мнение от Bavarcho » 20 Яну 2014, 11:48

Правилно си чел има разлика в смукателния колектор.
От смяна на колектора с такъв от М54 ("който е по-отворен") ще промени единствено кривата на въртящия момент или по-точно ще имаш загуба на въртящ момент в ниските за сметка на високите. (на М52 с един ванос много хора слагат от М50 точно поради тази причина, потърси какво пишат за този мод)
Разлика има и в изпускателния колектор.
Пътя по който атмосферно би стигнал конете на М54Б25 без да отвориш мотора ще е дълъг и скъп. Най-лесния ти вариант според мен е строук и така нататък.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 215
Регистриран на: 14.03.2010
Местоположение: София-та
Пол: Мъж
Кара: E30 m20b20,Е39 m52b25tu,Е30 м40б18
Мечтае да кара: 850 CSI

Re: m52b25tu и m54b25

Мнение от chris71ano » 20 Яну 2014, 21:07

А в изпускателния колектор и генерацията каква разлика има :dunno: Аз си представях една смяна на колекторите и един ремап и да има добър ефект... :lalala:

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4700
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: m52b25tu и m54b25

Мнение от Bavarcho » 20 Яну 2014, 21:47

chris71ano написа:А в изпускателния колектор и генерацията каква разлика има :dunno: Аз си представях една смяна на колекторите и един ремап и да има добър ефект... :lalala:


Ми пак са "по-отпушени"
Като гледам цените за колектор дали ще е финансово изгодно се чудя..
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 215
Регистриран на: 14.03.2010
Местоположение: София-та
Пол: Мъж
Кара: E30 m20b20,Е39 m52b25tu,Е30 м40б18
Мечтае да кара: 850 CSI

Re: m52b25tu и m54b25

Мнение от chris71ano » 20 Яну 2014, 21:59

Къде ги гледаш цените за колекторите... да ги видя и аз :mhihi: поразтърсих се из търговските подфоруми но не открих м54 на части

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4700
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: m52b25tu и m54b25

Мнение от Bavarcho » 20 Яну 2014, 22:04

chris71ano написа:Къде ги гледаш цените за колекторите... да ги видя и аз :mhihi: поразтърсих се из търговските подфоруми но не открих м54 на части


не намираш м54 на части? да бе, ти къде го търсиш :lol:
пусни си тема че търсиш такъв колектор да видиш цените.. те ти една обява още на първа сраница у раздела viewtopic.php?f=134&t=360409
да знаеш че пътя с атмосферния тунинг е дълъг и скъп, а резултатите идват чак след като си дал доста пари и няма да са много големи.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 215
Регистриран на: 14.03.2010
Местоположение: София-та
Пол: Мъж
Кара: E30 m20b20,Е39 m52b25tu,Е30 м40б18
Мечтае да кара: 850 CSI

Re: m52b25tu и m54b25

Мнение от chris71ano » 20 Яну 2014, 22:17

То аз и не гоня кой знае колко резултат, целта е да я докарам колицата до към 200к.с. с подобни методи. Иначе я продавам и взимам една м54б30 е39 или е46 и така. Не ми се продава защото случих на много истинска кола затова търся начин да вдигна малко мощността.

П.С тази обява за м54 ама за 30-ка аз за 25-ца гледам че от 30-ката колекторите не пасват толкова лесно. Поне така бяха писали англичаните :mhihi: и немците. Иначе 200лв. ми се вижда приемлива обявена цена.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: m52b25tu и m54b25

Мнение от vld » 20 Яну 2014, 22:47

m52b25 се тунингова с колектор от М50б20 или Б25, ако целиш коне във високите се слага по големия колектор и се мапва компа, поотпушва се генерацията с такава от 28ца или М3 или още по добре с някой суперспринт и спокойно ше подмине конете на М54ката.
То и М50б25 е 192 кс. но като ги сложиш на чертата с м52б25 не са малко случаите в които втория върви повече.
Има доста писано във форума и не само в нашия а и в чуждестранните как да се изкарат коне от тоя мотор.
Има доста неща които могат да се пипат, пари да имаш за даване само, примерно всмукателен вал от М54Б30 и тн. много са нещата и съм сигурен че изпускам доста от тях, а и колегата по горе е споменал, че атмосверния тунинг е доста скъп :yes:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 215
Регистриран на: 14.03.2010
Местоположение: София-та
Пол: Мъж
Кара: E30 m20b20,Е39 m52b25tu,Е30 м40б18
Мечтае да кара: 850 CSI

Re: m52b25tu и m54b25

Мнение от chris71ano » 20 Яну 2014, 22:51

vld написа:m52b25 се тунингова с колектор от М50б20 или Б25, ако целиш коне във високите се слага по големия колектор и се мапва компа, поотпушва се генерацията с такава от 28ца или М3 или още по добре с някой суперспринт и спокойно ше подмине конете на М54ката.
То и М50б25 е 192 кс. но като ги сложиш на чертата с м52б25 не са малко случаите в които втория върви повече.
Има доста писано във форума и не само в нашия а и в чуждестранните как да се изкарат коне от тоя мотор.


За м52б25- ТУ-то дерзаеме . То иначе разликата от м52 до м52ту по-голяма отколкото м52ту до м54

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: m52b25tu и m54b25

Мнение от vankatagsi » 21 Яну 2014, 0:30

chris71ano написа:
vld написа:m52b25 се тунингова с колектор от М50б20 или Б25, ако целиш коне във високите се слага по големия колектор и се мапва компа, поотпушва се генерацията с такава от 28ца или М3 или още по добре с някой суперспринт и спокойно ше подмине конете на М54ката.
То и М50б25 е 192 кс. но като ги сложиш на чертата с м52б25 не са малко случаите в които втория върви повече.
Има доста писано във форума и не само в нашия а и в чуждестранните как да се изкарат коне от тоя мотор.


За м52б25- ТУ-то дерзаеме . То иначе разликата от м52 до м52ту по-голяма отколкото м52ту до м54


Виждам че си прочел темата ми, та несмятам много да се повтарям, там пише повечето неща.
Един колега каза че разпределителните валове са различни с м54б25 , но не са - еднакви са. Различен е всмукателния с на М54Б30, който е малко по агресивен.
Разликата е във всмукателния колектор - на М54 е малко по широк, но за да сложиш такъв колектор трябва да го вземеш с диса клапата и от делно от това се прави преходна плочка за дросела. Разлика има и в генерацията - на м54б25 вървят две тръби, изпускателните колектори по реалоем са еднакви. Разбира се нужно е да се напраяви ремап след това. Към дотук написаното аз смятам да добавя и всмукателен колектор от б30. Всичко до тук което съм написал е за мотора с двата вануса, че има бая разлика.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 215
Регистриран на: 14.03.2010
Местоположение: София-та
Пол: Мъж
Кара: E30 m20b20,Е39 m52b25tu,Е30 м40б18
Мечтае да кара: 850 CSI

Re: m52b25tu и m54b25

Мнение от chris71ano » 21 Яну 2014, 13:40

vankatagsi написа:
chris71ano написа:
vld написа:m52b25 се тунингова с колектор от М50б20 или Б25, ако целиш коне във високите се слага по големия колектор и се мапва компа, поотпушва се генерацията с такава от 28ца или М3 или още по добре с някой суперспринт и спокойно ше подмине конете на М54ката.
То и М50б25 е 192 кс. но като ги сложиш на чертата с м52б25 не са малко случаите в които втория върви повече.
Има доста писано във форума и не само в нашия а и в чуждестранните как да се изкарат коне от тоя мотор.


За м52б25- ТУ-то дерзаеме . То иначе разликата от м52 до м52ту по-голяма отколкото м52ту до м54


Виждам че си прочел темата ми, та несмятам много да се повтарям, там пише повечето неща.
Един колега каза че разпределителните валове са различни с м54б25 , но не са - еднакви са. Различен е всмукателния с на М54Б30, който е малко по агресивен.
Разликата е във всмукателния колектор - на М54 е малко по широк, но за да сложиш такъв колектор трябва да го вземеш с диса клапата и от делно от това се прави преходна плочка за дросела. Разлика има и в генерацията - на м54б25 вървят две тръби, изпускателните колектори по реалоем са еднакви. Разбира се нужно е да се напраяви ремап след това. Към дотук написаното аз смятам да добавя и всмукателен колектор от б30. Всичко до тук което съм написал е за мотора с двата вануса, че има бая разлика.


А този от б30 трудно ли са напасва? За колектора от б25 един пич в английския форум беше описал подмяната и единственото което трябва е преходната плочка и нова гарнитура. И покрай генерацията да речем че се смени с такава от м54 какво трябва допълнително?

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4700
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: m52b25tu и m54b25

Мнение от Bavarcho » 21 Яну 2014, 14:26

Слагането на колектор от М54Б30 и М54Б25 ще е еднакво по сложност.
Тези коне които си мислиш няма да е много лесно да се стигнат без да отвориш мотора. Не е невъзможно, но ще струва много.
За да имаш добър резултат ще трябва да "синхронизираш" всичките тунинги, не просто да намяташ колектор, вал някакъв и да очакваш чудеса.
Виж в тунинг раздела колко теми (проекти) има за атмосферен тунинг) и колко от тях не включват някакъв строук. Може да пишеш на bum_bum ако иска да ти отговори какво е правил по неговото М52Б28 понеже той е доста в час с атмосферния тунинг и мотора които е направил е един от най-силните М52Б28 по стария континент.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: m52b25tu и m54b25

Мнение от vankatagsi » 25 Яну 2014, 15:24

Bavarcho написа:Слагането на колектор от М54Б30 и М54Б25 ще е еднакво по сложност.
Тези коне които си мислиш няма да е много лесно да се стигнат без да отвориш мотора. Не е невъзможно, но ще струва много.
За да имаш добър резултат ще трябва да "синхронизираш" всичките тунинги, не просто да намяташ колектор, вал някакъв и да очакваш чудеса.
Виж в тунинг раздела колко теми (проекти) има за атмосферен тунинг) и колко от тях не включват някакъв строук. Може да пишеш на bum_bum ако иска да ти отговори какво е правил по неговото М52Б28 понеже той е доста в час с атмосферния тунинг и мотора които е направил е един от най-силните М52Б28 по стария континент.


Че е писано из форума е писано, но само за мотори без ванус или с единичен ванус. Тук говорим за мотора с двата вануса - за него нищо никой не е писал и има много малко информация и същия няма много общо с единичния ванус. Аз лично не виждам защо с колектор от м54, генерация, всмукателен вал от б30 и ремап да не стане 195-200кс мотора, след като разлики и м54б25 други съществени няма.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook