m52b25tu и m54b25
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- chris71ano
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 215
- Регистриран на: 14.03.2010
- Местоположение: София-та
- Пол: Мъж
- Кара: E30 m20b20,Е39 m52b25tu,Е30 м40б18
- Мечтае да кара: 850 CSI
m52b25tu и m54b25
viewtopic.php?f=62&t=356827
Понеже гледам че темата на колегата не е получила широк отзвук в тунинг подфорума а ми е много интересно откъде точно идват тези 22 коня + на м54-ката вкарвам и тук дискусията сред начетени беемвисти е39-каджии
Та... къде аджеба е разликата между двата мотора... освен електронната газ...?
Понеже гледам че темата на колегата не е получила широк отзвук в тунинг подфорума а ми е много интересно откъде точно идват тези 22 коня + на м54-ката вкарвам и тук дискусията сред начетени беемвисти е39-каджии

Та... къде аджеба е разликата между двата мотора... освен електронната газ...?
- chris71ano
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 215
- Регистриран на: 14.03.2010
- Местоположение: София-та
- Пол: Мъж
- Кара: E30 m20b20,Е39 m52b25tu,Е30 м40б18
- Мечтае да кара: 850 CSI
Re: m52b25tu и m54b25
Доколкото прочетох по чуждестранни форуми разликата е в притока на въздух - всмукателния колектор при м54 тръбите и отворите са по-широки . Никой ли не си е играл да понапомпа м52ту... ?
... а и в генерацията има разлика но доколкото разбрах май е само при катализаторите.... Другото което четох е че м52ту е умишлено дефорсиран заради някакви си там категории за застраховките по онова време 


Последна промяна chris71ano на 19 Яну 2014, 20:57, променена общо 1 път
- chris71ano
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 215
- Регистриран на: 14.03.2010
- Местоположение: София-та
- Пол: Мъж
- Кара: E30 m20b20,Е39 m52b25tu,Е30 м40б18
- Мечтае да кара: 850 CSI
Re: m52b25tu и m54b25
Един пич в английския форум описва подмяната на всмукателен колектор на м52ту с такъв от м54 единствено са нужни колектора, гарнитура и една те такава
http://www.turnermotorsport.com/p-421-m ... plate.aspx
подложка
http://www.turnermotorsport.com/p-421-m ... plate.aspx
подложка
- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: m52b25tu и m54b25
Правилно си чел има разлика в смукателния колектор.
От смяна на колектора с такъв от М54 ("който е по-отворен") ще промени единствено кривата на въртящия момент или по-точно ще имаш загуба на въртящ момент в ниските за сметка на високите. (на М52 с един ванос много хора слагат от М50 точно поради тази причина, потърси какво пишат за този мод)
Разлика има и в изпускателния колектор.
Пътя по който атмосферно би стигнал конете на М54Б25 без да отвориш мотора ще е дълъг и скъп. Най-лесния ти вариант според мен е строук и така нататък.
От смяна на колектора с такъв от М54 ("който е по-отворен") ще промени единствено кривата на въртящия момент или по-точно ще имаш загуба на въртящ момент в ниските за сметка на високите. (на М52 с един ванос много хора слагат от М50 точно поради тази причина, потърси какво пишат за този мод)
Разлика има и в изпускателния колектор.
Пътя по който атмосферно би стигнал конете на М54Б25 без да отвориш мотора ще е дълъг и скъп. Най-лесния ти вариант според мен е строук и така нататък.

- chris71ano
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 215
- Регистриран на: 14.03.2010
- Местоположение: София-та
- Пол: Мъж
- Кара: E30 m20b20,Е39 m52b25tu,Е30 м40б18
- Мечтае да кара: 850 CSI
Re: m52b25tu и m54b25
А в изпускателния колектор и генерацията каква разлика има
Аз си представях една смяна на колекторите и един ремап и да има добър ефект... 


- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: m52b25tu и m54b25
chris71ano написа:А в изпускателния колектор и генерацията каква разлика имаАз си представях една смяна на колекторите и един ремап и да има добър ефект...
Ми пак са "по-отпушени"
Като гледам цените за колектор дали ще е финансово изгодно се чудя..

- chris71ano
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 215
- Регистриран на: 14.03.2010
- Местоположение: София-та
- Пол: Мъж
- Кара: E30 m20b20,Е39 m52b25tu,Е30 м40б18
- Мечтае да кара: 850 CSI
Re: m52b25tu и m54b25
Къде ги гледаш цените за колекторите... да ги видя и аз
поразтърсих се из търговските подфоруми но не открих м54 на части

- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: m52b25tu и m54b25
chris71ano написа:Къде ги гледаш цените за колекторите... да ги видя и азпоразтърсих се из търговските подфоруми но не открих м54 на части
не намираш м54 на части? да бе, ти къде го търсиш

пусни си тема че търсиш такъв колектор да видиш цените.. те ти една обява още на първа сраница у раздела viewtopic.php?f=134&t=360409
да знаеш че пътя с атмосферния тунинг е дълъг и скъп, а резултатите идват чак след като си дал доста пари и няма да са много големи.

- chris71ano
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 215
- Регистриран на: 14.03.2010
- Местоположение: София-та
- Пол: Мъж
- Кара: E30 m20b20,Е39 m52b25tu,Е30 м40б18
- Мечтае да кара: 850 CSI
Re: m52b25tu и m54b25
То аз и не гоня кой знае колко резултат, целта е да я докарам колицата до към 200к.с. с подобни методи. Иначе я продавам и взимам една м54б30 е39 или е46 и така. Не ми се продава защото случих на много истинска кола затова търся начин да вдигна малко мощността.
П.С тази обява за м54 ама за 30-ка аз за 25-ца гледам че от 30-ката колекторите не пасват толкова лесно. Поне така бяха писали англичаните
и немците. Иначе 200лв. ми се вижда приемлива обявена цена.
П.С тази обява за м54 ама за 30-ка аз за 25-ца гледам че от 30-ката колекторите не пасват толкова лесно. Поне така бяха писали англичаните

- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: m52b25tu и m54b25
m52b25 се тунингова с колектор от М50б20 или Б25, ако целиш коне във високите се слага по големия колектор и се мапва компа, поотпушва се генерацията с такава от 28ца или М3 или още по добре с някой суперспринт и спокойно ше подмине конете на М54ката.
То и М50б25 е 192 кс. но като ги сложиш на чертата с м52б25 не са малко случаите в които втория върви повече.
Има доста писано във форума и не само в нашия а и в чуждестранните как да се изкарат коне от тоя мотор.
Има доста неща които могат да се пипат, пари да имаш за даване само, примерно всмукателен вал от М54Б30 и тн. много са нещата и съм сигурен че изпускам доста от тях, а и колегата по горе е споменал, че атмосверния тунинг е доста скъп
То и М50б25 е 192 кс. но като ги сложиш на чертата с м52б25 не са малко случаите в които втория върви повече.
Има доста писано във форума и не само в нашия а и в чуждестранните как да се изкарат коне от тоя мотор.
Има доста неща които могат да се пипат, пари да имаш за даване само, примерно всмукателен вал от М54Б30 и тн. много са нещата и съм сигурен че изпускам доста от тях, а и колегата по горе е споменал, че атмосверния тунинг е доста скъп


- chris71ano
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 215
- Регистриран на: 14.03.2010
- Местоположение: София-та
- Пол: Мъж
- Кара: E30 m20b20,Е39 m52b25tu,Е30 м40б18
- Мечтае да кара: 850 CSI
Re: m52b25tu и m54b25
vld написа:m52b25 се тунингова с колектор от М50б20 или Б25, ако целиш коне във високите се слага по големия колектор и се мапва компа, поотпушва се генерацията с такава от 28ца или М3 или още по добре с някой суперспринт и спокойно ше подмине конете на М54ката.
То и М50б25 е 192 кс. но като ги сложиш на чертата с м52б25 не са малко случаите в които втория върви повече.
Има доста писано във форума и не само в нашия а и в чуждестранните как да се изкарат коне от тоя мотор.
За м52б25- ТУ-то дерзаеме . То иначе разликата от м52 до м52ту по-голяма отколкото м52ту до м54
- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: m52b25tu и m54b25
chris71ano написа:vld написа:m52b25 се тунингова с колектор от М50б20 или Б25, ако целиш коне във високите се слага по големия колектор и се мапва компа, поотпушва се генерацията с такава от 28ца или М3 или още по добре с някой суперспринт и спокойно ше подмине конете на М54ката.
То и М50б25 е 192 кс. но като ги сложиш на чертата с м52б25 не са малко случаите в които втория върви повече.
Има доста писано във форума и не само в нашия а и в чуждестранните как да се изкарат коне от тоя мотор.
За м52б25- ТУ-то дерзаеме . То иначе разликата от м52 до м52ту по-голяма отколкото м52ту до м54
Виждам че си прочел темата ми, та несмятам много да се повтарям, там пише повечето неща.
Един колега каза че разпределителните валове са различни с м54б25 , но не са - еднакви са. Различен е всмукателния с на М54Б30, който е малко по агресивен.
Разликата е във всмукателния колектор - на М54 е малко по широк, но за да сложиш такъв колектор трябва да го вземеш с диса клапата и от делно от това се прави преходна плочка за дросела. Разлика има и в генерацията - на м54б25 вървят две тръби, изпускателните колектори по реалоем са еднакви. Разбира се нужно е да се напраяви ремап след това. Към дотук написаното аз смятам да добавя и всмукателен колектор от б30. Всичко до тук което съм написал е за мотора с двата вануса, че има бая разлика.
- chris71ano
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 215
- Регистриран на: 14.03.2010
- Местоположение: София-та
- Пол: Мъж
- Кара: E30 m20b20,Е39 m52b25tu,Е30 м40б18
- Мечтае да кара: 850 CSI
Re: m52b25tu и m54b25
vankatagsi написа:chris71ano написа:vld написа:m52b25 се тунингова с колектор от М50б20 или Б25, ако целиш коне във високите се слага по големия колектор и се мапва компа, поотпушва се генерацията с такава от 28ца или М3 или още по добре с някой суперспринт и спокойно ше подмине конете на М54ката.
То и М50б25 е 192 кс. но като ги сложиш на чертата с м52б25 не са малко случаите в които втория върви повече.
Има доста писано във форума и не само в нашия а и в чуждестранните как да се изкарат коне от тоя мотор.
За м52б25- ТУ-то дерзаеме . То иначе разликата от м52 до м52ту по-голяма отколкото м52ту до м54
Виждам че си прочел темата ми, та несмятам много да се повтарям, там пише повечето неща.
Един колега каза че разпределителните валове са различни с м54б25 , но не са - еднакви са. Различен е всмукателния с на М54Б30, който е малко по агресивен.
Разликата е във всмукателния колектор - на М54 е малко по широк, но за да сложиш такъв колектор трябва да го вземеш с диса клапата и от делно от това се прави преходна плочка за дросела. Разлика има и в генерацията - на м54б25 вървят две тръби, изпускателните колектори по реалоем са еднакви. Разбира се нужно е да се напраяви ремап след това. Към дотук написаното аз смятам да добавя и всмукателен колектор от б30. Всичко до тук което съм написал е за мотора с двата вануса, че има бая разлика.
А този от б30 трудно ли са напасва? За колектора от б25 един пич в английския форум беше описал подмяната и единственото което трябва е преходната плочка и нова гарнитура. И покрай генерацията да речем че се смени с такава от м54 какво трябва допълнително?
- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: m52b25tu и m54b25
Слагането на колектор от М54Б30 и М54Б25 ще е еднакво по сложност.
Тези коне които си мислиш няма да е много лесно да се стигнат без да отвориш мотора. Не е невъзможно, но ще струва много.
За да имаш добър резултат ще трябва да "синхронизираш" всичките тунинги, не просто да намяташ колектор, вал някакъв и да очакваш чудеса.
Виж в тунинг раздела колко теми (проекти) има за атмосферен тунинг) и колко от тях не включват някакъв строук. Може да пишеш на bum_bum ако иска да ти отговори какво е правил по неговото М52Б28 понеже той е доста в час с атмосферния тунинг и мотора които е направил е един от най-силните М52Б28 по стария континент.
Тези коне които си мислиш няма да е много лесно да се стигнат без да отвориш мотора. Не е невъзможно, но ще струва много.
За да имаш добър резултат ще трябва да "синхронизираш" всичките тунинги, не просто да намяташ колектор, вал някакъв и да очакваш чудеса.
Виж в тунинг раздела колко теми (проекти) има за атмосферен тунинг) и колко от тях не включват някакъв строук. Може да пишеш на bum_bum ако иска да ти отговори какво е правил по неговото М52Б28 понеже той е доста в час с атмосферния тунинг и мотора които е направил е един от най-силните М52Б28 по стария континент.

- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: m52b25tu и m54b25
Bavarcho написа:Слагането на колектор от М54Б30 и М54Б25 ще е еднакво по сложност.
Тези коне които си мислиш няма да е много лесно да се стигнат без да отвориш мотора. Не е невъзможно, но ще струва много.
За да имаш добър резултат ще трябва да "синхронизираш" всичките тунинги, не просто да намяташ колектор, вал някакъв и да очакваш чудеса.
Виж в тунинг раздела колко теми (проекти) има за атмосферен тунинг) и колко от тях не включват някакъв строук. Може да пишеш на bum_bum ако иска да ти отговори какво е правил по неговото М52Б28 понеже той е доста в час с атмосферния тунинг и мотора които е направил е един от най-силните М52Б28 по стария континент.
Че е писано из форума е писано, но само за мотори без ванус или с единичен ванус. Тук говорим за мотора с двата вануса - за него нищо никой не е писал и има много малко информация и същия няма много общо с единичния ванус. Аз лично не виждам защо с колектор от м54, генерация, всмукателен вал от б30 и ремап да не стане 195-200кс мотора, след като разлики и м54б25 други съществени няма.
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани