BMW 740IL
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
35 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- ddinobot
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 210
- Регистриран на: 15.06.2008
- Местоположение: beyond the Milky Way
- Пол: Мъж
- Кара: SR1 NORMANDY
- Мечтае да кара: 320 turbo DRM
Re: BMW 740IL
Двигателя ми е на около 400 000 километра, карам с 5w40, но ми се струва тънко, мисля да мина на 10w40. Дали ще усетя някаква разлика? 

- omegaart
- ентусиаст
-
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: BMW 740IL
ddinobot написа:Двигателя ми е на около 400 000 километра, карам с 5w40, но ми се струва тънко, мисля да мина на 10w40. Дали ще усетя някаква разлика?
Кво значи , че ти се струва тънко ? Моя е вече на 320 000 и няма ядове с 5в40 , но от двигател до двигател разлика много. Няма е проблем и 15в40 да сложиш , но въпроса е , че стигне ли се до там по-добре се направи една ревизия на мотора а не да се мъчи колата

Re: BMW 740IL
Малко офтопик, но разговора тръгна в посока маслата..
От 5W40 може да се мине на 10W40, а наобратно как стои въпроса?
От 5W40 може да се мине на 10W40, а наобратно как стои въпроса?
enjoy life and drink cold beer
Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

- ddinobot
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 210
- Регистриран на: 15.06.2008
- Местоположение: beyond the Milky Way
- Пол: Мъж
- Кара: SR1 NORMANDY
- Мечтае да кара: 320 turbo DRM
Re: BMW 740IL
omegaart написа:ddinobot написа:Двигателя ми е на около 400 000 километра, карам с 5w40, но ми се струва тънко, мисля да мина на 10w40. Дали ще усетя някаква разлика?
Кво значи , че ти се струва тънко ? Моя е вече на 320 000 и няма ядове с 5в40 , но от двигател до двигател разлика много. Няма е проблем и 15в40 да сложиш , но въпроса е , че стигне ли се до там по-добре се направи една ревизия на мотора а не да се мъчи колата
Ами сменил съм гарнитурите на капаците на главите и гарнитурата на картера, но след дълъг път като спра, все още имам течове(незнайно от къде и на земята виждам, че се събира известно количество масло), което ме навежда на мисълта, че трябва да сложа по-гъсто

- amgpower
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 332
- Регистриран на: 2.12.2012
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E38 750i,CL55AMG
- Мечтае да кара: Е60 М5 или САМОЛЕТ
Re: BMW 740IL
Най-добре се кара с 5в40,аз съм с такова на 4.4 ваносовия мотор.Аз също питах за 10в60-няма никакъв смисъл от това масло.Колкото е по-гъсто маслото толкова повече се базика мотора.На винтилов мотор никога не се слага минерално масло.Които казва че с по-дебело масло спират течове и харчове на масло да ходи да продава домати и краставици.Синтетиката си държи вискозитета от ниските до по-високите температури.Докато минералните боклуци нито има мазане при студения старт нито е масло при загрял мотор(водица).Не трябва да се прави компромис с маслото на мотора.Аз и с хора които дистрибутират и продават масло винаги препоръчват синтетика (не защото е по-скъпо,а си е качествено),минералните са за старите пушки около втората световна
За автомата-смени си маслото както трябва(цялото 11л) с това което ти трябва за кутията.

- omegaart
- ентусиаст
-
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: BMW 740IL
ddinobot написа:Ами сменил съм гарнитурите на капаците на главите и гарнитурата на картера, но след дълъг път като спра, все още имам течове(незнайно от къде и на земята виждам, че се събира
известно количество масло), което ме навежда на мисълта, че трябва да сложа по-гъсто
Освен капаците и гарнитурите има течове ( стандартни за мотора ) и от гарнитурите на капацитен а веригите

Събира се чернилка точно отгоре на картера , вижда се като се погледне под виско перката.
Също така ако не е правена профилактика са му заминали уплътненията на входящия колектор + гарнитурата на капака на Valley Pan-a


- ddinobot
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 210
- Регистриран на: 15.06.2008
- Местоположение: beyond the Milky Way
- Пол: Мъж
- Кара: SR1 NORMANDY
- Мечтае да кара: 320 turbo DRM
Re: BMW 740IL
То ясно, че е хубаво, да се сменят тези гарнитури на входящия колектор, клапана на картерните газове и Valley pan-а, но теча не е от там, а както казваш или от капаците на веригите, или от горната част на картера или от семеринга, но за да съм сигурен трябва да разглобя половината кола 

- omegaart
- ентусиаст
-
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: BMW 740IL
ddinobot написа:То ясно, че е хубаво, да се сменят тези гарнитури на входящия колектор, клапана на картерните газове и Valley pan-а, но теча не е от там, а както казваш или от капаците на веригите, или от горната част на картера или от семеринга, но за да съм сигурен трябва да разглобя половината кола
При мене така или иначе ръчкахме гарнитурите на входящия колектор та направих всичко за да не се занимавам + видях ква е хавата при вериги , банани и т.н. чарколяци вътре. Сега е суха кат слънце.
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: BMW 740IL
doomy525 написа:Малко офтопик, но разговора тръгна в посока маслата..
От 5W40 може да се мине на 10W40, а наобратно как стои въпроса?
Няма никакъв проблем да сипеш и 0W40, ако искаш... източва се хубаво старото масло, налива се новото и това е... за това дали ще почне да гори масло зависи единствено от качеството на маслото, неговите характеристики и състоянието на мотора... но и преди е ставало дума - да "спираш" харч на масло от мотора чрез наливане на 10W40 поне за мен е тотална простотия. Масово се налива 10W40 на мотори, които по принцип производителя не е предвидил да се карат с такова масло... ама нали мотора бил на 300/400к, та му дошло време... мамата си трака. Но погледнато от друг ъгъл - това да ни е проблема с поддръжката на автомобилите в BG...
- denislav.tatarov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 77
- Регистриран на: 4.01.2013
- Местоположение: казанлък
- Пол: Мъж
- Кара: Bmw 740 il
- Мечтае да кара: На задна гума
Re: BMW 740IL
Маслото ще е 5 в 40 на бмв само да минем кат и регистрация успешно и започваме обслужване ще трябва да я закача на диагностика че вътре светят аирбега и ръчната спирачка и скачаме здраво на педала 

- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: BMW 740IL
Извинявам се че пак ще кривна от темата и ще пиша за маслото в скоростите, но ето един много хубав пример "защо след смяна на масло се чупят тия скорости" - http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... p?t=360012 Източили хората половината от маслото, сега в най-добрия случай ще налеят колкото са източили и мешаме старото с новото. (много често различни) Лошото е че не знаят и как да сипат толкова колкото са източили. То си има процедура, следи се температурата на скоростите с ИМПА или ДИС. Абе с две думи.., тия работи не се правят е така, макар на пръв поглед да е "е така" 
Не сменяйте масло, на картера има лепенка "лайфтайм"

Не сменяйте масло, на картера има лепенка "лайфтайм"


- asennikolov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 273
- Регистриран на: 14.12.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е 38 740i 1999г.
- Мечтае да кара: Lockheed SR-71 Blackbird
Re: BMW 740IL
omegaart написа:asennikolov написа:Колега, 10W60 се препоръчва за М-ките, които имат много по-голяма литрова мощност. За твоя мотор може да се ползва, но няма смисъл да се набутваш. Карал съм и с такова, няма никаква осезаема разлика. Затова мисля, че 5W40 е добре, така дават и по инструкция - гледай само да не е менток, че най-много ментета има на Кастрол!
А за скоростната кутия - ако е стептроник, заводът казва, че маслото не се сменя. Щом работи мазно, хич не я пипай, и не си вкарвай таралеж в гащите, а ако няма теч, може да не гледаш и нивото. Ако не е стептроник, виж какво казват в инструкцията.
Много хора ще ти кажат, че не е така, че няма вечни масла и т.н... Аз съм инженер и вярвам на инженерите от БМВ. А и съм виждал Е38 на 500 К км, не му е сменяно маслото в скоростите и въпреки това е О.К. Знам и колеги, които сменяха масло и някои от тях патиха след това.
Успех и базавариийно с новата кола!
Много по-голямата литрова мощност се изразява в 0.6кубика или 1.0 ако е със стария мотор , това много ли е ?
Отделно откога почнаха произвеждат перфектни неща ? Няма такова нещо и няма и да има скоро, маслото с годините му се ебава майката и става на пикоч. Да не говориме колко стружки се събират на тия магнити и като не бъдат почистени самите магните спират да ги ловят и всички тия симпатични стружки се мандахерцат из фината механика на кутията.
Никъде не пише черно на бяло , че не се сменя. Навсякъде пише LongLife ( Дълъг живор ) + че не трябва се сменя в рамките на дадени
километри ( не помня колко точно ).
п.с.
Карам с 5w40 на yacco + маслото на скоростите е сменено с масло Yacco + филтър,гарнитура и О пръстен MANN.
Доволен съм и нямам ядове с тия масла.
За литровата мощност мога да дам следния пример: Двигателят М62TU от 4,4 литра работем обем дава 286 к.с. и 440 нютон-метра въртящ момент; Двигателят N63B44 също от 4.4 литра работем обем дава 407 к.с. и 600 нютон-метра въртящ момент. Разликата е очевадна, затова и маслото трябва да е различно. А за маслото в скоростите - само казах мнението си, но не го налагам на никой!
Нали затова е форума - да си кажем мненията и да споделим опита си, а всеки може да постъпи, както реши

- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: BMW 740IL
asennikolov написа:
За литровата мощност мога да дам следния пример: Двигателят М62TU от 4,4 литра работем обем дава 286 к.с. и 440 нютон-метра въртящ момент; Двигателят N63B44 също от 4.4 литра работем обем дава 407 к.с. и 600 нютон-метра въртящ момент. Разликата е очевадна, затова и маслото трябва да е различно.
Нали правиш разлика между атмосферен и турбо мотори???
- omegaart
- ентусиаст
-
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: BMW 740IL
Mollov написа:asennikolov написа:
За литровата мощност мога да дам следния пример: Двигателят М62TU от 4,4 литра работем обем дава 286 к.с. и 440 нютон-метра въртящ момент; Двигателят N63B44 също от 4.4 литра работем обем дава 407 к.с. и 600 нютон-метра въртящ момент. Разликата е очевадна, затова и маслото трябва да е различно.
Нали правиш разлика между атмосферен и турбо мотори???
Не дръж на тия неща ;Р
- asennikolov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 273
- Регистриран на: 14.12.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е 38 740i 1999г.
- Мечтае да кара: Lockheed SR-71 Blackbird
Re: BMW 740IL
Mollov написа:asennikolov написа:
За литровата мощност мога да дам следния пример: Двигателят М62TU от 4,4 литра работем обем дава 286 к.с. и 440 нютон-метра въртящ момент; Двигателят N63B44 също от 4.4 литра работем обем дава 407 к.с. и 600 нютон-метра въртящ момент. Разликата е очевадна, затова и маслото трябва да е различно.
Нали правиш разлика между атмосферен и турбо мотори???
Правя разлика, естествено. Коментарът ми е за литрова мощност, от която много зависи натоварването на отделните части в двигателя, а не за начините за увеличаването й, като турбини, компресори, високи максимални обороти, азотни оксиди и т.н. Между другото в последния брой на Auto Bild пишат за М5 с Competition-Paket, която пак от 4.4 л обем вади 575 к.с. (с помощта на две турбини)

35 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани