BMW 740IL

7-ма серия ('95 - '01)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 210
Регистриран на: 15.06.2008
Местоположение: beyond the Milky Way
Пол: Мъж
Кара: SR1 NORMANDY
Мечтае да кара: 320 turbo DRM

Re: BMW 740IL

Мнение от ddinobot » 14 Яну 2014, 12:16

Двигателя ми е на около 400 000 километра, карам с 5w40, но ми се струва тънко, мисля да мина на 10w40. Дали ще усетя някаква разлика? :)
...the perfect race car crosses the finish line in first place and then falls to pieces
40354

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: Sofia/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: E39 - 540
Мечтае да кара: Trabant

Re: BMW 740IL

Мнение от omegaart » 14 Яну 2014, 12:20

ddinobot написа:Двигателя ми е на около 400 000 километра, карам с 5w40, но ми се струва тънко, мисля да мина на 10w40. Дали ще усетя някаква разлика? :)


Кво значи , че ти се струва тънко ? Моя е вече на 320 000 и няма ядове с 5в40 , но от двигател до двигател разлика много. Няма е проблем и 15в40 да сложиш , но въпроса е , че стигне ли се до там по-добре се направи една ревизия на мотора а не да се мъчи колата :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 979
Регистриран на: 16.03.2009
Пол: Мъж
Кара: F01 пет точка нула L

Re: BMW 740IL

Мнение от doomy525 » 14 Яну 2014, 17:22

Малко офтопик, но разговора тръгна в посока маслата..
От 5W40 може да се мине на 10W40, а наобратно как стои въпроса?
enjoy life and drink cold beer

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 210
Регистриран на: 15.06.2008
Местоположение: beyond the Milky Way
Пол: Мъж
Кара: SR1 NORMANDY
Мечтае да кара: 320 turbo DRM

Re: BMW 740IL

Мнение от ddinobot » 14 Яну 2014, 19:05

omegaart написа:
ddinobot написа:Двигателя ми е на около 400 000 километра, карам с 5w40, но ми се струва тънко, мисля да мина на 10w40. Дали ще усетя някаква разлика? :)


Кво значи , че ти се струва тънко ? Моя е вече на 320 000 и няма ядове с 5в40 , но от двигател до двигател разлика много. Няма е проблем и 15в40 да сложиш , но въпроса е , че стигне ли се до там по-добре се направи една ревизия на мотора а не да се мъчи колата :)

Ами сменил съм гарнитурите на капаците на главите и гарнитурата на картера, но след дълъг път като спра, все още имам течове(незнайно от къде и на земята виждам, че се събира известно количество масло), което ме навежда на мисълта, че трябва да сложа по-гъсто :)
...the perfect race car crosses the finish line in first place and then falls to pieces
40354

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 332
Регистриран на: 2.12.2012
Пол: Мъж
Кара: BMW E38 750i,CL55AMG
Мечтае да кара: Е60 М5 или САМОЛЕТ

Re: BMW 740IL

Мнение от amgpower » 14 Яну 2014, 22:33

Най-добре се кара с 5в40,аз съм с такова на 4.4 ваносовия мотор.Аз също питах за 10в60-няма никакъв смисъл от това масло.Колкото е по-гъсто маслото толкова повече се базика мотора.На винтилов мотор никога не се слага минерално масло.Които казва че с по-дебело масло спират течове и харчове на масло да ходи да продава домати и краставици.Синтетиката си държи вискозитета от ниските до по-високите температури.Докато минералните боклуци нито има мазане при студения старт нито е масло при загрял мотор(водица).Не трябва да се прави компромис с маслото на мотора.Аз и с хора които дистрибутират и продават масло винаги препоръчват синтетика (не защото е по-скъпо,а си е качествено),минералните са за старите пушки около втората световна :) За автомата-смени си маслото както трябва(цялото 11л) с това което ти трябва за кутията.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: Sofia/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: E39 - 540
Мечтае да кара: Trabant

Re: BMW 740IL

Мнение от omegaart » 15 Яну 2014, 11:13

ddinobot написа:Ами сменил съм гарнитурите на капаците на главите и гарнитурата на картера, но след дълъг път като спра, все още имам течове(незнайно от къде и на земята виждам, че се събира
известно количество масло), което ме навежда на мисълта, че трябва да сложа по-гъсто :)


Освен капаците и гарнитурите има течове ( стандартни за мотора ) и от гарнитурите на капацитен а веригите

Изображение

Събира се чернилка точно отгоре на картера , вижда се като се погледне под виско перката.

Също така ако не е правена профилактика са му заминали уплътненията на входящия колектор + гарнитурата на капака на Valley Pan-a :) Това всичкото е хубаво се направи на 1 път и да не се занимава човек в близките 200-300 000км. А гарнитурите на капаците и по-често :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 210
Регистриран на: 15.06.2008
Местоположение: beyond the Milky Way
Пол: Мъж
Кара: SR1 NORMANDY
Мечтае да кара: 320 turbo DRM

Re: BMW 740IL

Мнение от ddinobot » 15 Яну 2014, 13:34

То ясно, че е хубаво, да се сменят тези гарнитури на входящия колектор, клапана на картерните газове и Valley pan-а, но теча не е от там, а както казваш или от капаците на веригите, или от горната част на картера или от семеринга, но за да съм сигурен трябва да разглобя половината кола :)
...the perfect race car crosses the finish line in first place and then falls to pieces
40354

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: Sofia/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: E39 - 540
Мечтае да кара: Trabant

Re: BMW 740IL

Мнение от omegaart » 15 Яну 2014, 15:44

ddinobot написа:То ясно, че е хубаво, да се сменят тези гарнитури на входящия колектор, клапана на картерните газове и Valley pan-а, но теча не е от там, а както казваш или от капаците на веригите, или от горната част на картера или от семеринга, но за да съм сигурен трябва да разглобя половината кола :)


При мене така или иначе ръчкахме гарнитурите на входящия колектор та направих всичко за да не се занимавам + видях ква е хавата при вериги , банани и т.н. чарколяци вътре. Сега е суха кат слънце.

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: BMW 740IL

Мнение от Mollov » 15 Яну 2014, 16:50

doomy525 написа:Малко офтопик, но разговора тръгна в посока маслата..
От 5W40 може да се мине на 10W40, а наобратно как стои въпроса?


Няма никакъв проблем да сипеш и 0W40, ако искаш... източва се хубаво старото масло, налива се новото и това е... за това дали ще почне да гори масло зависи единствено от качеството на маслото, неговите характеристики и състоянието на мотора... но и преди е ставало дума - да "спираш" харч на масло от мотора чрез наливане на 10W40 поне за мен е тотална простотия. Масово се налива 10W40 на мотори, които по принцип производителя не е предвидил да се карат с такова масло... ама нали мотора бил на 300/400к, та му дошло време... мамата си трака. Но погледнато от друг ъгъл - това да ни е проблема с поддръжката на автомобилите в BG...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 77
Регистриран на: 4.01.2013
Местоположение: казанлък
Пол: Мъж
Кара: Bmw 740 il
Мечтае да кара: На задна гума

Re: BMW 740IL

Мнение от denislav.tatarov » 15 Яну 2014, 18:49

Маслото ще е 5 в 40 на бмв само да минем кат и регистрация успешно и започваме обслужване ще трябва да я закача на диагностика че вътре светят аирбега и ръчната спирачка и скачаме здраво на педала :driving:

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4700
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: BMW 740IL

Мнение от Bavarcho » 15 Яну 2014, 19:16

Извинявам се че пак ще кривна от темата и ще пиша за маслото в скоростите, но ето един много хубав пример "защо след смяна на масло се чупят тия скорости" - http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... p?t=360012 Източили хората половината от маслото, сега в най-добрия случай ще налеят колкото са източили и мешаме старото с новото. (много често различни) Лошото е че не знаят и как да сипат толкова колкото са източили. То си има процедура, следи се температурата на скоростите с ИМПА или ДИС. Абе с две думи.., тия работи не се правят е така, макар на пръв поглед да е "е така" :yes:
Не сменяйте масло, на картера има лепенка "лайфтайм" :D
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 273
Регистриран на: 14.12.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е 38 740i 1999г.
Мечтае да кара: Lockheed SR-71 Blackbird

Re: BMW 740IL

Мнение от asennikolov » 16 Яну 2014, 8:18

omegaart написа:
asennikolov написа:Колега, 10W60 се препоръчва за М-ките, които имат много по-голяма литрова мощност. За твоя мотор може да се ползва, но няма смисъл да се набутваш. Карал съм и с такова, няма никаква осезаема разлика. Затова мисля, че 5W40 е добре, така дават и по инструкция - гледай само да не е менток, че най-много ментета има на Кастрол!
А за скоростната кутия - ако е стептроник, заводът казва, че маслото не се сменя. Щом работи мазно, хич не я пипай, и не си вкарвай таралеж в гащите, а ако няма теч, може да не гледаш и нивото. Ако не е стептроник, виж какво казват в инструкцията.
Много хора ще ти кажат, че не е така, че няма вечни масла и т.н... Аз съм инженер и вярвам на инженерите от БМВ. А и съм виждал Е38 на 500 К км, не му е сменяно маслото в скоростите и въпреки това е О.К. Знам и колеги, които сменяха масло и някои от тях патиха след това.
Успех и базавариийно с новата кола!


Много по-голямата литрова мощност се изразява в 0.6кубика или 1.0 ако е със стария мотор , това много ли е ?

Отделно откога почнаха произвеждат перфектни неща ? Няма такова нещо и няма и да има скоро, маслото с годините му се ебава майката и става на пикоч. Да не говориме колко стружки се събират на тия магнити и като не бъдат почистени самите магните спират да ги ловят и всички тия симпатични стружки се мандахерцат из фината механика на кутията.
Никъде не пише черно на бяло , че не се сменя. Навсякъде пише LongLife ( Дълъг живор ) + че не трябва се сменя в рамките на дадени
километри ( не помня колко точно ).


п.с.

Карам с 5w40 на yacco + маслото на скоростите е сменено с масло Yacco + филтър,гарнитура и О пръстен MANN.
Доволен съм и нямам ядове с тия масла.


За литровата мощност мога да дам следния пример: Двигателят М62TU от 4,4 литра работем обем дава 286 к.с. и 440 нютон-метра въртящ момент; Двигателят N63B44 също от 4.4 литра работем обем дава 407 к.с. и 600 нютон-метра въртящ момент. Разликата е очевадна, затова и маслото трябва да е различно. А за маслото в скоростите - само казах мнението си, но не го налагам на никой!
Нали затова е форума - да си кажем мненията и да споделим опита си, а всеки може да постъпи, както реши :bchug:

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: BMW 740IL

Мнение от Mollov » 16 Яну 2014, 13:33

asennikolov написа:
За литровата мощност мога да дам следния пример: Двигателят М62TU от 4,4 литра работем обем дава 286 к.с. и 440 нютон-метра въртящ момент; Двигателят N63B44 също от 4.4 литра работем обем дава 407 к.с. и 600 нютон-метра въртящ момент. Разликата е очевадна, затова и маслото трябва да е различно.


Нали правиш разлика между атмосферен и турбо мотори???

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: Sofia/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: E39 - 540
Мечтае да кара: Trabant

Re: BMW 740IL

Мнение от omegaart » 16 Яну 2014, 14:39

Mollov написа:
asennikolov написа:
За литровата мощност мога да дам следния пример: Двигателят М62TU от 4,4 литра работем обем дава 286 к.с. и 440 нютон-метра въртящ момент; Двигателят N63B44 също от 4.4 литра работем обем дава 407 к.с. и 600 нютон-метра въртящ момент. Разликата е очевадна, затова и маслото трябва да е различно.


Нали правиш разлика между атмосферен и турбо мотори???


Не дръж на тия неща ;Р

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 273
Регистриран на: 14.12.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е 38 740i 1999г.
Мечтае да кара: Lockheed SR-71 Blackbird

Re: BMW 740IL

Мнение от asennikolov » 18 Яну 2014, 14:58

Mollov написа:
asennikolov написа:
За литровата мощност мога да дам следния пример: Двигателят М62TU от 4,4 литра работем обем дава 286 к.с. и 440 нютон-метра въртящ момент; Двигателят N63B44 също от 4.4 литра работем обем дава 407 к.с. и 600 нютон-метра въртящ момент. Разликата е очевадна, затова и маслото трябва да е различно.


Нали правиш разлика между атмосферен и турбо мотори???


Правя разлика, естествено. Коментарът ми е за литрова мощност, от която много зависи натоварването на отделните части в двигателя, а не за начините за увеличаването й, като турбини, компресори, високи максимални обороти, азотни оксиди и т.н. Между другото в последния брой на Auto Bild пишат за М5 с Competition-Paket, която пак от 4.4 л обем вади 575 к.с. (с помощта на две турбини) :yes:

ПредишнаСледваща

Назад към Е38

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook