Проблем с Масло м52б28

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 25
Регистриран на: 31.10.2013
Пол: Мъж

Проблем с Масло м52б28

Мнение от MinkovSS » 10 Яну 2014, 16:48

Добър ден на всички..
Собственик съм на е39 м52б28 от около 2 месеца, като през това време сам сменил някои неща но проблемите продулжават да идват
Имах теч на антивриз незнаино от каде..отидох до сервиз на един приятел....свалихме корите отдолу..намерихме теч на антифриз от корпуса на термостата..сменихме гарнитурите намазахме сус силикони за момента антифриз не пипа..като продължавам да следя нивото..забелязахме че единия болт на скоростнта кутия не беше завит а само поставен (преди седмица сменях съединител) затегнахме всички болтове на скоростите завихме забравения болт..
Забелязахме че всичко отдоло е омаслено..от задната част на двигателя чак до крайното гърне..майстора ме попита дали имам разход на масло..а преди това масло не пипаше (карам с 10в40 в момента немога да се сетя за марка но беше препоръчано от сервиза)
маслото бе сменено преди 2000км заедно с гарнитурата на капака на клапаните..
Маслото беше на минимума..наляхме до мах и продължих да карам...след 500км маслото пак беше на минимума...
може ли да изгори толкова масло за 500км (при условиш че преди това за 2000км не го беще пипало) и си4ко долу е омаслено..но неможем да разберем от къде..
Студена колата държи около 500-600 оборота..няма претрисане няма потропване..пушека на студен двигател при форсиране е леко бял без следи за синкавост
Възможно ли е да е от клапана на картерните газове или протекла семеринга на коляновя вал да омасли толкова много и да губи масло

Благодаря предварително

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4700
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: Проблем с Масло м52б28

Мнение от Bavarcho » 11 Яну 2014, 11:27

500 - 600 оборота на празен ход са ниски.
Според мен първо ходи на някоя мивка да ти измият мотора, така най-лесно ще се види ако някъде има теч.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 25
Регистриран на: 31.10.2013
Пол: Мъж

Re: Проблем с Масло м52б28

Мнение от MinkovSS » 11 Яну 2014, 11:52

На запален мотор отвивам капачката за масло или дърпам щеката и веднага почва да ме мени обороти.. като затворя всичко се оправя..
Наблизо не знам някоя автомивка да предлага такава услуга за жалост :(

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 13.01.2012
Местоположение: На всякъде
Пол: Мъж
Кара: BMW 320i e36 coupe M50B20
Мечтае да кара: M6

Re: Проблем с Масло м52б28

Мнение от another90sm » 11 Яну 2014, 13:25

Като сваляхте скоростите за да смениш съединителя, не погледнахте ли семеринга на коляновия вал дали тече?
Ако тече от него или от където и да било другаде по двигателя масло , първо че губи от там масло , второ че двигателя смуче паразитен въздух от там (а трябва да работи под вакуум) и по този начин пък клапана за картерни газове не работи адекватно и ти вкарва масло в колекторите.
Омасляването , за което говориш може да е и от картер и от семеринга на коляновия вал , но може и от скоростите да е също. Най-добре измий двигателя както каза колегата по-горе за да е по-лесно да установиш теча. Пробвай, да спускаш надолнище по-дълго време без да даваш газ, така че моментния разход да ти показва 0 и след това подай рязко газ и гледай в огледалото , ако изпуши след спускането значи е много вероятно да ти дърпа въздух двигателя или да ти скапан клапана(провери си и него също).
Успех колега.

Потребител
Аватар
Мнения: 25
Регистриран на: 31.10.2013
Пол: Мъж

Re: Проблем с Масло м52б28

Мнение от MinkovSS » 11 Яну 2014, 15:55

Ще пробвам в най скоро време.. благодаря
Сутринта забелязах и нещо друго..когато загася колата се чува звук от предницата подобен на пърдене :Д
но не е е всеки път..защото палих и гасих на място няколко пъти и не всеки път се чува..
Относно задния семеринг на коляновия вал..просто не сам бил там като са сменяли съединителя...те и затова не бяха затегнали кутията.. :banghead: :banghead:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 13.01.2012
Местоположение: На всякъде
Пол: Мъж
Кара: BMW 320i e36 coupe M50B20
Мечтае да кара: M6

Re: Проблем с Масло м52б28

Мнение от another90sm » 12 Яну 2014, 0:39

Свали си клапана за картерни газове, колега . Това пърдене , което обясняваш е от него. Не е трудно да го свалиш и да го отвориш за да видиш какво в състоянието на мембранта вътре.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 480
Регистриран на: 9.11.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е39 530DA
Мечтае да кара: автобуса на Victoria's Secret(пълен)
Детайли за колата: Е39 530DA wagon

Re: Проблем с Масло м52б28

Мнение от bumer530 » 12 Яну 2014, 1:23

another90sm написа:Свали си клапана за картерни газове, колега . Това пърдене , което обясняваш е от него. Не е трудно да го свалиш и да го отвориш за да видиш какво в състоянието на мембранта вътре.

+1,относно теча на масло-поред мен е от прочетеното е семерин колянов вал .Ако напишеш от къде си със сигурност някой ще те посъветва за автомивка
Моят свят не е твоя,искам сам да вървя,но преди да пропадна поне за миг да полетя!!!
Караш,каквото караш.......Рано или късно,пак BMW ще си купиш!!!
https://www.youtube.com/watch?v=9j4XQ-Ayogg

Потребител
Аватар
Мнения: 25
Регистриран на: 31.10.2013
Пол: Мъж

Re: Проблем с Масло м52б28

Мнение от MinkovSS » 12 Яну 2014, 2:08

Ще потърся информация как се сваля и проверява въпросния клапан..
Сложна ли е смяната на семерингата на коляновия вал и нещо ориентировачно от към цена някой ако е запознат..ще сам благодарен да сподели
Четох и за гарнитурата на корпуса на масления филтър но като гледам немога да разбера дали и тя не е проблема..
В най скоро време ще отида до сервиз да проверят въпросните работи :|

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 480
Регистриран на: 9.11.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е39 530DA
Мечтае да кара: автобуса на Victoria's Secret(пълен)
Детайли за колата: Е39 530DA wagon

Re: Проблем с Масло м52б28

Мнение от bumer530 » 12 Яну 2014, 16:13

Семеринга на Corteco е 25 лева в магазините на Евро 07,но смяната му е:сваля се генерацията,скорости и маховик.Ремонта е в пъти по скъп в сравнение със самия семеринг.
Моят свят не е твоя,искам сам да вървя,но преди да пропадна поне за миг да полетя!!!
Караш,каквото караш.......Рано или късно,пак BMW ще си купиш!!!
https://www.youtube.com/watch?v=9j4XQ-Ayogg

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4700
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: Проблем с Масло м52б28

Мнение от Bavarcho » 12 Яну 2014, 16:18

Това което си писал - за звука след гасене и мененето на оборотите - клапана на картерните газове ти е за смяна. Него го смени задължително, едно че от там имаш харч на масло и мотора не работи добре.

За семеринга на коляновия вал както ти казаха свалят се скорости и съединител. Предполагам знаеш колко взимат за труд за смяна на съединител.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1929
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: X5

Re: Проблем с Масло м52б28

Мнение от boris » 12 Яну 2014, 18:30

А като си сипе пълна синтетика, ще му намалее ли разхода на масло. :?:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 979
Регистриран на: 16.03.2009
Пол: Мъж
Кара: F01 пет точка нула L

Re: Проблем с Масло м52б28

Мнение от doomy525 » 12 Яну 2014, 19:16

А с какво масло трябва да се кара през летен и зимен период (съобразено с километрите и състоянието на двигателя) :?:
enjoy life and drink cold beer

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Проблем с Масло м52б28

Мнение от Dirty M5 driveR » 12 Яну 2014, 19:53

Направете една важна тема с масла за е39, ама не като другата... всеки да казва какво слага и че така му било най-добре. Аз не съм търсил де да видя дали има, но ако не нека някой да се хване и да изкара препоръчителните масла от производителя за всеки един двигател в е39. Все пак ползата ще е за вас.
Иначе за семеринга да - кофти е, защото труда е доста. Ако тече там може да почне и съединителя да ти пребоксува понякога, или пък да тресе при потегляне със студен мотор. Но първо измий всичко, за да може да се види има ли външен теч.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1929
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: X5

Re: Проблем с Масло м52б28

Мнение от boris » 12 Яну 2014, 20:20

niki81vd написа:
boris_k написа:А като си сипе пълна синтетика, ще му намалее ли разхода на масло. :?:

Зависи от проблема...

Дообре :mhihi:
Големи специалисти :clap: Научете се, че като няма какво да кажете по темата, просто е пропускате, а не давате съвети, които нямат нищо общо с конкретно зададения проблем.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1929
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: X5

Re: Проблем с Масло м52б28

Мнение от boris » 12 Яну 2014, 20:54

С каквото и масло да е няма как за 500км да изгори близо литър, колкото е разликата от минимум до максимум, и причината да е във вида му!
А това какво масло е хубаво да слага по принцип, е съвсем друг въпрос, които едва ли ще му помогне за момента.
Изображение

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook