Катализатор или ламбда сонда след катализатора?
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Катализатор или ламбда сонда след катализатора?
Понеже чек-а ми присветва, закачихме колата на диагностика и видяхме, че грешката идва от ламбда сондата след единия от катализаторите. Постоянно отчита една и съща стойност (0.7V, ако правилно съм запомнил) и въпроса ми е дали този катализатор е заминал или ламбда сондата е за смяна? Колата е 328Ci.
- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: Катализатор или ламбда сонда след катализатора?
Този който ти прави диагностиката не знаеше ли...

- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Катализатор или ламбда сонда след катализатора?
CTORH написа:Понеже чек-а ми присветва, закачихме колата на диагностика и видяхме, че грешката идва от ламбда сондата след единия от катализаторите. Постоянно отчита една и съща стойност (0.7V, ако правилно съм запомнил) и въпроса ми е дали този катализатор е заминал или ламбда сондата е за смяна? Колата е 328Ci.
След катализаторите стойностите са постоянни ако катализатора работи, което ще рече, че е нормално защото там газовете са пречистени, ако са ти изтърбушени катализаторите или ги няма тогава предната и задната санда след катализатора ще показват една и съща стойност.
Аман от диагностици.

- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: Катализатор или ламбда сонда след катализатора?
oci написа:Аман от диагностици.

В допълнение за да разбереш още по-добре задната сонда в общи линии има една важна функция - да показва по-ниска стойност от предната. Ако катализатора е свален както Oci каза сондите ще показват едно и също и чека няма да примигва чат пат.

Re: Катализатор или ламбда сонда след катализатора?
Предните сонди флуктоират нагоре/надолу между 0 - 1В постоянно и това е индикация, че работят добре. Тези след катализатора, ако има такъв, са с относително малка флуктоация, но все пак я има. Постоянната величина е признак на прецакана сонда, в повечето слуачаи на пецакан нагревател в нея. Като не е подгрята до работна температура трудно мени параметри и не отчита точно. 0,7 е границата, до която може да вдига заданата сонда при работещ катализатор на празен ход. От изказаното до тук, следва, че по-скоро се касае за заминала сонда (вероятно проблем с нагряването). Чак, когато започне да флуктоира със забавени темпове зад предната и максимален пик до 0,7В, то това ще означава, че всичко е наред. За състоянието на катализатора може да се съди само след като имаш изправна задна сонда.
За колегите, които се интересуват давам пример - автомобилът се движи по надолнище на пета предавка в инерция без да подавате газ, мощността на двигателя и предавката поддържат колата по надолнището. При това положенея почти цялото гориво, което се изпомпва се връща обратно в резервоара, стрелката на икономайзера показва, че разходът клони към 0. Е, сега нямаме горивен процес в цилиндрите, съответно нямаме и изпускане на изгорели газове в колекторите и цялата изпускателна система, от което следва, че сона 1 ще дава стойности близки до 0,00, сонда 2 след катализатора и тя ще дава същите стойности. С това Ви показвам, че задната сонда и тя флуктоира, а не е с постоянна величина.Относително постоянната й величина идва на празен ход от забавянето на газовете в катализатора, но въпреки това има лека флуктоация, забавена и с по-малки стойности във високия регистър и по-големи в ниския (пр. 0,4-0,7).
Поздрави
За колегите, които се интересуват давам пример - автомобилът се движи по надолнище на пета предавка в инерция без да подавате газ, мощността на двигателя и предавката поддържат колата по надолнището. При това положенея почти цялото гориво, което се изпомпва се връща обратно в резервоара, стрелката на икономайзера показва, че разходът клони към 0. Е, сега нямаме горивен процес в цилиндрите, съответно нямаме и изпускане на изгорели газове в колекторите и цялата изпускателна система, от което следва, че сона 1 ще дава стойности близки до 0,00, сонда 2 след катализатора и тя ще дава същите стойности. С това Ви показвам, че задната сонда и тя флуктоира, а не е с постоянна величина.Относително постоянната й величина идва на празен ход от забавянето на газовете в катализатора, но въпреки това има лека флуктоация, забавена и с по-малки стойности във високия регистър и по-големи в ниския (пр. 0,4-0,7).
Поздрави
- miroslav_r
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 207
- Регистриран на: 13.03.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 330i 03` ръчка
- Мечтае да кара: вече го кара
Re: Катализатор или ламбда сонда след катализатора?
Колеги така като чета какво сте написали стигам до извода,че май и аз имам проблем с ланда сондата
!
Някой може ли да даде насоки от къде може да се вземе сонда,има ли алтернатива,колеги от форума продават ли,цени?Може и на Л.С.

Някой може ли да даде насоки от къде може да се вземе сонда,има ли алтернатива,колеги от форума продават ли,цени?Може и на Л.С.
Re: Катализатор или ламбда сонда след катализатора?
miroslav_r написа:Колеги така като чета какво сте написали стигам до извода,че май и аз имам проблем с ланда сондата!
Някой може ли да даде насоки от къде може да се вземе сонда,има ли алтернатива,колеги от форума продават ли,цени?Може и на Л.С.
Как стигна до това заключение? Имай предвид, че сондата зад катализатора въобще не играе никва роля във вървенето и работата на двигателя, тя е само контролна и евентуално може само да освети лапата чек енджин. Предната сонда е важна за работата, тя казва на ЕКУ кога да обогатява и кога да обеднява сместта. А алтернативи има, БОШ универсал - около 100 лв. Върши идеална работа, същата е като оригиналната ти

- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: Катализатор или ламбда сонда след катализатора?
slitter написа:...

miroslav_r написа:Колеги така като чета какво сте написали стигам до извода,че май и аз имам проблем с ланда сондата!
Карай си, докато не се появи наистина проблем с нея

Тя не играе роля за смесообразуването, така че няма да осетиш разлика в поведението на колата, ако работата й не е много добра.

- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: Катализатор или ламбда сонда след катализатора?
Първо, благодаря ви за отговорите!
Катализаторите са си на колата и двата и със сигурност не са изтърбушвани, защото колата я взех от Германия от частно лице и около година преди да я купя беше минавала TUV колата и дори единия й катализатор е сменен с нов преди това. То си му личи, че е сменян, както и на другия му личи, че не е пипан.
Предполагам, че грешката идва от сондата след другия катализатор.
Диагностиката я правихме с колегата @slitter и в интерес на истината момчето добре се постара, не претупа нещата. Проблемът е, че я правихме в края на октомври и не помня каква точно грешка изписваше, а и той едва ли би се сетил, все пак не съм аз единствения на който е правил диагностика за този период от 3 месеца. Аз съм си виновен, че не се захванах още тогава с проблема.
До колкото си спомням @slitter май в катализатора се съмняваше, но понеже това беше преди 3 месеца май ще трябва да ида на нова диагностика, преди да сменям каквото и да било. 

Катализаторите са си на колата и двата и със сигурност не са изтърбушвани, защото колата я взех от Германия от частно лице и около година преди да я купя беше минавала TUV колата и дори единия й катализатор е сменен с нов преди това. То си му личи, че е сменян, както и на другия му личи, че не е пипан.

Диагностиката я правихме с колегата @slitter и в интерес на истината момчето добре се постара, не претупа нещата. Проблемът е, че я правихме в края на октомври и не помня каква точно грешка изписваше, а и той едва ли би се сетил, все пак не съм аз единствения на който е правил диагностика за този период от 3 месеца. Аз съм си виновен, че не се захванах още тогава с проблема.


Re: Катализатор или ламбда сонда след катализатора?
Oy
, въобще съм забравил, че аз съм правил диагностиката, наистина не помня какъв беше с точност твоя случай. Ела пак да ти я закача, няма проблем и ще я видим.

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6273
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Катализатор или ламбда сонда след катализатора?
oci написа:CTORH написа:Понеже чек-а ми присветва, закачихме колата на диагностика и видяхме, че грешката идва от ламбда сондата след единия от катализаторите. Постоянно отчита една и съща стойност (0.7V, ако правилно съм запомнил) и въпроса ми е дали този катализатор е заминал или ламбда сондата е за смяна? Колата е 328Ci.
След катализаторите стойностите са постоянни ако катализатора работи, което ще рече, че е нормално защото там газовете са пречистени, ако са ти изтърбушени катализаторите или ги няма тогава предната и задната санда след катализатора ще показват една и съща стойност.
Аман от диагностици.
Колега, не може изправна ламбда сонда да показва постоянно напрежение и при това защо реши, че трябва да е точно 0.7V. Дано въз основа на възгледите си не си накарал някой да смени или премахне изправен катализатор.
Катализатора наистина подобрява намалява количеството на вредните емисии, но само ги намалява, не може да ги направи константа при различните натоварвания на двигателя, за да отчете сондата след него постоянни стойности. Ето и една осцилограма, като илюстрация на част от казаното от колегата slitter, за работата на двете сонди- в синьо е на сондата преди катализатора, в жълто- на сондата след него. Вижда се, че втората сонда има средно колебание около 0.65V.

Колега CTORH, според мен трябва сигнала на проблемната сонда да се провери по-прецизно, за да се до уточни състоянието и и прецени какво точно трябва да се направи за решаването на проблема, но ако стои винаги на 0.7V е ясно, че трябва да се смени.
В допълнение за да разбереш още по-добре задната сонда в общи линии има една важна функция - да показва по-ниска стойност от предната. Ако катализатора е свален както Oci каза сондите ще показват едно и също и чека няма да примигва чат пат.
Колега, не си ли противоречиш- задната сонда трябва да показва по-ниска стойност от предната, но когато има същите стойности като предната, чека няма да свети. Нали при свалянето на катализатор се слагат дистанционни втулки или във веригата на сигнала на втората сонда се включва платка, с която се симулира нормалната и работа, точно за да не свети чека.
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Катализатор или ламбда сонда след катализатора?
zvetiko написа:oci написа:CTORH написа:Понеже чек-а ми присветва, закачихме колата на диагностика и видяхме, че грешката идва от ламбда сондата след единия от катализаторите. Постоянно отчита една и съща стойност (0.7V, ако правилно съм запомнил) и въпроса ми е дали този катализатор е заминал или ламбда сондата е за смяна? Колата е 328Ci.
След катализаторите стойностите са постоянни ако катализатора работи, което ще рече, че е нормално защото там газовете са пречистени, ако са ти изтърбушени катализаторите или ги няма тогава предната и задната санда след катализатора ще показват една и съща стойност.
Аман от диагностици.
Колега, не може изправна ламбда сонда да показва постоянно напрежение и при това защо реши, че трябва да е точно 0.7V. Дано въз основа на възгледите си не си накарал някой да смени или премахне изправен катализатор.
Ако мен визираш нещо пак си в голяма грешка, никой не съм карал да си маха катализатора, просто обясних на колегата ако си чел внимателно поста, че втората сонда е корекционна и затова му пиша, че е нормално през диагностика като са я гледали с ДИС да му дава напрежение около 0.7 все пак ДИС не може да ги види както ти си ги гледал на графиката с незнайно каква програма или уред. Иначе един път и аз прочета нещо смислено от теб колега zvetiko, този път не мога да те оспоря

- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: Катализатор или ламбда сонда след катализатора?
за протокола..
Днеска трих грешки на едно М54 и му правих дневни светлини, та се сетих да видя какво ще показва ламбадата след катализатора, това с ИНПА, на празен ход и на обороти стойностите бяха около 0.7V, като се променяше много, много малко. (чак не съм си записвал колко показваше)
Днеска трих грешки на едно М54 и му правих дневни светлини, та се сетих да видя какво ще показва ламбадата след катализатора, това с ИНПА, на празен ход и на обороти стойностите бяха около 0.7V, като се променяше много, много малко. (чак не съм си записвал колко показваше)

- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Катализатор или ламбда сонда след катализатора?
Bavarcho написа:за протокола..
Днеска трих грешки на едно М54 и му правих дневни светлини, та се сетих да видя какво ще показва ламбадата след катализатора, това с ИНПА, на празен ход и на обороти стойностите бяха около 0.7V, като се променяше много, много малко. (чак не съм си записвал колко показваше)
Еми нали и аз това обяснявам на професора zvetiko, защото той винаги темите ги превръща в уневрситетска лекция, че си е около 0,7 разбира се тя варира в малък диапазон но ИНПА и ДИС не я четат толкова точно, а той ме обвини, че карам хората да си сменят катализаторите

Ама виж според него сигурно и тази кола която си чел колега Bavarcho, може и тя да има проблеми и още сигурно 1000 коли които са минали през мен за диагностика и сондите са се държали по този "странен начин"

Ако се върнеш на горе с риск да се повторя, Аман от диагностици още повече професори такива.
- freax
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 85
- Регистриран на: 15.12.2010
- Кара: 2001 BMW Е46 320Ci Convertable
- Детайли за колата: Мартеничка...
Re: Катализатор или ламбда сонда след катализатора?
Здравейте,
имам предложение
при закачането, да се разменят местата на двете сонди.. ако тази която се смята за проблемна отчите същите стойности на другия катализатор значи е тя, ако не ... значи е катализатора
имам предложение
при закачането, да се разменят местата на двете сонди.. ако тази която се смята за проблемна отчите същите стойности на другия катализатор значи е тя, ако не ... значи е катализатора


24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани