E30 318i Convertible

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 4199
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: E30 318i Convertible

Мнение от Kroki » 02 Яну 2014, 15:26

Снощи взех един диференциал от Мармота 3.64 ако не се лъжа, отворихме го, наляхме му масло и затворихме. Отворихме и моя, нямаше счупени елементи, но пък нямаше и масло... :shock: . Оказа, се че лявото кара е разбито. Сега малко по-мудна колата, ама ми харесва :D

Почти целия път от Плевен до София на темпомат.. доволен съм. :)
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: E30 318i Convertible

Мнение от KPETEH » 02 Яну 2014, 16:51

Ех, да знаех... 4,27 имам да ти дам за временно ползване ако искаш :mhihi:
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 4199
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: E30 318i Convertible

Мнение от Kroki » 02 Яну 2014, 17:05

Той този е временно. Чакам един шпер :)
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 4199
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: E30 318i Convertible

Мнение от Kroki » 04 Яну 2014, 20:36

Накратко за монтажа на темпомата.
Използвах оригиналното ръководство, което и GEORGIEV е пуснал в неговата тема.
http://www.e30-talk.com/attachments/ele ... eba-1-.pdf

Махате кората под волана, волана, таблото с уредите и радиото за по-лесен достъп.
Изображение

Хубаво е да има още 2 ръце, които да ви помогнат. Прекарвате кабела отзад, така че синята букса да отиде в жабката, където се намира компютъра на темпомата.
Изображение

По принцип, той има стойка, но аз нямам, така че, просто го сложих над компютъра на колата, в предната лява част на жабката. За целта трябва да махнете малката черна кора и да разглобите стойката на компютъра на колата. Така компютъра си седи скрит в таблото, не се вижда въобще и не хлопа.
В таблото слагате зелената букса/аз я имах/ и в нея включват е един от 3-те възможни дупки.
Изображение
Можете да монтирате таблото.

Централната конзола се разглабя, като махнете 4-те болтчета. На долната част от пласмасата си има заводско щамповано място, само трябва да се изреже. Ръчката на темпомата се монтира, пред тази на чистачките, като се използва нейното захващане. В ръководството, дупката за захващане се пробива със бургия 5.5мм и се използва друго болтче, аз не го направих, но ръчката ми играе малко повече от нормалното, не е фатално, но ще го направя по-нататък. Имате и една маса в инсталацията, аз я сложих при тази на ръчките. Сглабяте всичко и може да монтирате волана.

Включвате буксата на ръчката към буксата на инсталацията. След това малката 2-на букса, се включва ето тук горе в дясно.
Изображение
ВНИМАНИЕ За колите с двигатели 1.6/1.8 буксата ще е празна, защото не са предвидени темпомати, да го имате предвид. Та трябва да си пуснете отделно ток.

Слагането на планката на прекъсвача :hihi: на съединителя е доста пипкава работа. Сложете първо планката, а после прекъсвача, по-лесно е така. За да го промушите през дупката издърпвате черното палче, бутате червения пръстен, така ще може да се щракне и го регулирайте направо със съединителя. После включвате бялата букса в него. Темпомата, трябва да се изключва от лоста, от натискане на спирачката и от натискане на съединителя.
Изображение

Монтирването на акуатора е доста лесно, използвате едното болтче на кутията на филтъра и си застава като по учебник. За колегите с М20, монтирването на жилото е доста лесно. При мен се наложи лека модификация.

Черната планка се сваля и в кръглата дупка се изпилват 4-ри точки, колкото да влезне квадратната букса на темпомата. Трябва да се отнеме малко и от бронята на жилото, за да влезне до жилото на газта.
Изображение

Понеже жилото е от M20, идва прекалено дълго, трябва да се сложи, нещо което да обере дължината на жилото. Използвах медна тръбичка, при мен е дълга 76мм. Монтирва се на свободна позиция на дросела, в ръководството е опоменато, че трябва да има луфт от около 2мм м/у тръбичката и дросела.
Изображение

Остава ви само да прекарате черния кабел от акуатора, до инсталацията под волана, трябва да разпробиете една от големите дупки на гумата долу в краката. Доста е пипкаво самото прекарване, нужни са ви още 2 ръце, за да е по-лесно. Ние махнахме изцяло гумата, промуших отгоре кабела и колегата Мармот го хвана отдолу, така по-лесно вкарахме кабела през дупката заедно с гумения пръстен, използвахме малко веро, иначе е доста трудно. Включвате 2-те черни букси и сте готови.

Слагате кората под волана и може да тествате. Включва се над 40км/ч. Като бутнете ръчката напред към таблото( ускорявате ), не става на момента, а трябва да задържите една идея. Ще усетите леко придърпване. Това важи и при намаляване на скорота( дърпате лостчето към себе си ) Всяко бутане на лостчето за ускорение или намаляване променя скоростта с 1км/ч. За да изключите темпомата( ръчката надолу ) или да възвърнете последната зададена скорост( ръчката нагоре ) не е нужно задържане.
Голям кеф е.
Благодаря на Камен, Марто и Краси за помоща и информацията, която получавах, когато ми беше нужна.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Re: E30 318i Convertible

Мнение от ///Явор » 04 Яну 2014, 20:54

Имаш ли остатъка към едишънската кора
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 796
Регистриран на: 12.12.2007
Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет

Re: E30 318i Convertible

Мнение от TheStorm » 06 Яну 2014, 7:52

Снимката е моя... кроки я е ползвал без позволение .. и е целия сет едишънския салон.. ама е в моето комби :yes:

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 4199
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: E30 318i Convertible

Мнение от Kroki » 14 Яну 2014, 18:34

Счупих карето сега, добре че беше на 2 сфетофара от нас, та Камен дойде и ме дръпна :bowdown: .
Сменя ли се само карето, комплект ли върви с полуоската? :paranoid:
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 402
Регистриран на: 24.04.2006
Местоположение: Казанлък
Пол: Мъж
Кара: е30
Мечтае да кара: е30

Re: E30 318i Convertible

Мнение от Станислав Попов » 15 Яну 2014, 14:18

Сменя се

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 4199
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: E30 318i Convertible

Мнение от Kroki » 20 Яну 2014, 15:21

Благодарение на Боби.
Изображение
И..
Изображение
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2806
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: E30 318i Convertible

Мнение от ogata » 20 Яну 2014, 15:27

И аз така почнах горе-долу :mhihi:
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: E30 318i Convertible

Мнение от KPETEH » 21 Яну 2014, 9:55

Кво ще ги правиш тия носачи?!
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

драфтаджия
Аватар
Мнения: 2793
Регистриран на: 9.04.2006
Местоположение: София
Кара: '93 316ix Touring
Мечтае да кара: далеч
Детайли за колата: Хубавица =)

Re: E30 318i Convertible

Мнение от bigmurzi » 24 Яну 2014, 13:49

шги ползва сигурно, тия карета едва ли от силата на м40 ги чупи :P
Изображение
Е30 на десен завой бензин НЯМА!

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 4199
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: E30 318i Convertible

Мнение от Kroki » 24 Яну 2014, 15:04

За резервни части. С колата не се дрифти, нито тръгва с газ и въртене на гуми, нито нищо. Не знам как го е счупила.
Последна промяна Kroki на 24 Яну 2014, 17:05, променена общо 1 път
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: E30 318i Convertible

Мнение от KPETEH » 24 Яну 2014, 16:58

bigmurzi написа:шги ползва сигурно, тия карета едва ли от силата на м40 ги чупи :P

Мани ти... и мойто м40 изхвърли 1 диф :mhihi:
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1003
Регистриран на: 14.12.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: дърто Е30
Мечтае да кара: моята си,ама с неограничен бюджет

Re: E30 318i Convertible

Мнение от SPEED_GABROVO » 24 Яну 2014, 17:13

Kroki написа:За резервни части. С колата не се дрифти, нито тръгва с газ и въртене на гуми, нито нищо. Не знам как го е счупила.

Като сложиш М20то и шпереца,друго ще викаш :mhihi:
BMW не е просто марка автомобили,а начин на живот.

ПредишнаСледваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook