Проблем с мощността и паленето при: m52b20

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 13.12.2013
Пол: Мъж

Проблем с мощността и паленето при: m52b20

Мнение от freestyler10 » 14 Дек 2013, 2:30

Колгеи, проблема е следния: Преди около седмица се получи за пръв път това, както всичко си е наред и изведнъж на загряла кола, паля, обаче старта беше доста измъчен с поне 6-7 оборота на стартера (по принцип пали само като пипна ключа за няма и един оборот), след въпросното запалване колата все едно нещо я спъва, няма толкова мощност, както в ниските, така и във високите обороти, вдига си оборотите но просто тягата не се усеща, доста мудна стана. Така имах едно излзиане извънградско по леки баири и разхода направо ме заби в земята - 13,5/100 газ извънградско (4 човека с малко багаж), мисля че е доста. Пропуснах да отбележа,че всеки старт вече е като първия, докато на 4-5 ден колата все едно се отпуши изведнъж и определено усетих разликата във вървежа и реших, че си се е оправил проблема докато след 2 дни пак същото палене, пак без мощност. Вече проблема е по чест, пали нормално и след 1 час като я загася за 5 мин и после тръгна, и пак.. От какво може да е, няма странични звуци, няма звук от ваноса (по мнение на опитен майстор), мотора има добра и спокойна работа без да му играят оборотите, като мисля, че трябва да спомена че и маслото с антифриза се губят и се налага да се долива често, като без да има външни следи от течове както на маслото така и на антифриза, няма видими пущеци отзад, само редовните изпарения/конденз. Пробвах да разкача буксата на дебитомера (кръгла букса на резба) и не усетих разлика, беше си спъната отново. Помагайте... :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: БМВ М44Б19
Мечтае да кара: Imperial Tie Fighter
Детайли за колата: Стара баба с тояжка

Re: Проблем с мощността и паленето при: m52b20

Мнение от stormrider » 14 Дек 2013, 10:32

Диагностика.
Ламбда сонда.
С много любов към децата!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 354
Регистриран на: 1.08.2008
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 535i
Мечтае да кара: Безаварийно

Re: Проблем с мощността и паленето при: m52b20

Мнение от idrive » 14 Дек 2013, 11:06

Датчик колянов или разпределителен вал

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 13.12.2013
Пол: Мъж

Re: Проблем с мощността и паленето при: m52b20

Мнение от freestyler10 » 14 Дек 2013, 11:55

А това което ми е интересно, аз хубаво ще отида на диагностика но ако в този момент колата си върви добре ще покаже ли нещо, нз дали ако някоя част е счупена ту ще работи идеално, ту няма да работи доста странно ми се вижда, а и при някъв специализиран диагностик ли да ходя или всеки би трябвало да свърши работа :D

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 13.12.2013
Пол: Мъж

Re: Проблем с мощността и паленето при: m52b20

Мнение от freestyler10 » 14 Дек 2013, 12:01

А това което ми е интересно, аз хубаво ще отида на диагностика но ако в този момент колата си върви добре ще покаже ли нещо, нз дали ако някоя част е счупена ту ще работи идеално, ту няма да работи доста странно ми се вижда, а и при някъв специализиран диагностик ли да ходя или всеки би трябвало да свърши работа :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 354
Регистриран на: 1.08.2008
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 535i
Мечтае да кара: Безаварийно

Re: Проблем с мощността и паленето при: m52b20

Мнение от idrive » 14 Дек 2013, 15:51

На 99% съм сигурен, че е датчика на разпределителния вал.Имал съм същите симптоми.Потърси някой с диагностика.Ако си от София на ЛС ще ти дам координатите на колега от форума!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 580
Регистриран на: 20.12.2011
Пол: Мъж
Детайли за колата: ARKTISSILBER METALLIC (309)

Re: Проблем с мощността и паленето при: m52b20

Мнение от red_bull92 » 14 Дек 2013, 22:12

Колега, най-добре я откарай на диагностика да се види от какво идва проблемът. На мен ми се струва, че е за смяда датчика на дросела.
Кола с предно предаване е като жена с малки цици, върши работа, но не доставя удоволствие!
BMW E36 318is (m42b18) на части -> http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5#p3958725

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 361
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: София
Кара: е53

Re: Проблем с мощността и паленето при: m52b20

Мнение от Cyberloner » 14 Дек 2013, 23:19

каквато и грешка да е била ще се е записала в паметта, и ще се си седи там, докато не я изтрие някой :) И на мен ми мяза на датчик на разпределителен вал. При мен беше така(М52В28) и това, което ми направи впечатление е че докато датчика не работеше бая "риташе" мотора като го пипнеш. Равномерно но яко си се чуваше едно тихо и отчетливо лопане-боботене :)

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 13.12.2013
Пол: Мъж

Re: Проблем с мощността и паленето при: m52b20

Мнение от freestyler10 » 14 Дек 2013, 23:39

А следващият ми въпрос е как се сменя това нещо, къде се намира и г/д някакви ориентировачни цени може ли да ми кажете, а и другия въпрос къде може да се губят маслото и антифриза, като нито има следи от сериозни течове (има леко омасляване на гарнитурата на капака на клапаните но не чак такова за маслото което губи- около 300мл за 2000км) и нито пуши сиво или синьо а само нормалния конденз за студеното време..

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 1.02.2006

Re: Проблем с мощността и паленето при: m52b20

Мнение от CuMo » 17 Дек 2013, 0:57

Абсолютно същите симптоми и проблемът е решен със смяна на датчик колянов вал.
Пали от 3-4 превъртания на коляновия вал, после даваш газ и въобще няма тяга. Гори повече от нормалното.
Закарах я, закачиха и казаха, че записва грешка датчик колянов вал.
Смениха го и проблемът изчезна.

Отивай на диагностика, че не е хубаво така да караш.

Само да добавя, че в началото проблемът както при теб се появи за един ден. После по-често и по-често. Датчикът умира постепенно и сигналът от него отслабва.

http://www.youtube.com/watch?v=RtqeOYNgn8A
:smoke:

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 13.12.2013
Пол: Мъж

Re: Проблем с мощността и паленето при: m52b20

Мнение от freestyler10 » 17 Дек 2013, 19:38

Точно това излезе и при мен колега, бях на диагностика и ми казаха, че в реално време като грешка се записва датчика на коляновия вал.

Като следващ въпрос имам, че при самото четене имаше доста записани грешки, тези които запомних бяха: 2 ламбди сонди, датчика на коляновия вал, дебитомер и още нещо, като си мисля че грешката за дебитомера я е записало, защото го бях разкачил за проба дали е от него и сигурно затова я имаше тази грешка, а останалите след като ги изчистиха след това при диагностиката в реално време изкара само коляновия вал и всичко друго изчезна, въпроса ми е дали тези неща преди да я купя (имам колата от около 2 месеца) е възможно да са сменени но просто да не са изчистили грешките в компютъра или ако не е така дали ако наистина са имали проблем щяха пак да излезнат като грешки след като бяха изчистени?

Лесна ли е смяната на този датчик, а и относно теча на антифриз видях, че е от радиатора (точно между бялата пластмаса на казанчето и самия радиатор, над този най-долния маркуч) има ли вариант за оправяне на този радиатор или трябва нов и дали е трудна и скъпа смяната?

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 13.12.2013
Пол: Мъж

Re: Проблем с мощността и паленето при: m52b20

Мнение от freestyler10 » 31 Дек 2013, 0:13

Колеги предприех мерки с проблемите и са решени.

Нов датчик на коляновия вал и всички проблеми с мощността и паленето ги няма!
Относно теча на антифриз - сменени 2-та о-пръстена, като долния (проблемния) го намазах с някакъв лубрикант , който ми дадоха от сервиза (без него пак течеше) и за сега само леко съзли като очакванията са с улягането на гумата и смазката да спре нацяло. Поздрави и дано темата да помогне и на друг колега.

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 25.02.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Детайли за колата: 528

Re: Проблем с мощността и паленето при: m52b20

Мнение от stoian01 » 23 Май 2014, 12:14

Здравейте Колеги, аз имах същия проблем с моето 528 И 1998г.
Смених и двата датчика на Разпределителния и коляновия вал и драмата приключи, колата работи перфектно , пали и си върви както трябва .
За съвет - по добре си купете оригинални на БМВ датчици или впоне да а VDO (ВДО). Защото те ги правят за фабрично вграждане.

Поздрави: Стоян

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook