Нека опитните да ми помогнат с избора на чип тунинг
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- strelecaaa
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 75
- Регистриран на: 12.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90
- Мечтае да кара: безаварийно
Нека опитните да ми помогнат с избора на чип тунинг
Здравейте колеги ! Мислех да пиша вчера ,но нали беше Никулден , таа ... викам хайде утре
Притежател съм на BMW e90 320d 163hp. Всеки на който се похвалех ми задаваше въпроса - а чип,чип ще му слагаш ли ?
И в крайна сметка реших да му сложа чип .... Предполагам вече се сещате какво ще ви питам - къде ми препоръчвавте да сложа този чип и колко ще струва ,като се има на предвид ,че не искам от колата много . Идеите са ми,ако е възможно, тя да стане малко по - пъргава (10-15 hp) и да свали малко от разхода (0.5л) примерно ? Но най - важното ми е да не "претоварая" двигателя и нормалната му работа. Точно поради тази причина искам чипа да е по - "лек" ,ако мога така да се изразя 



- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Нека опитните да ми помогнат с избора на чип тунинг
Във всеки случай ще претоварваш двигателя, няма чип на пазара, който да е "добър" за живота на, която и да е от механичните части по автомобила ти. Твърдо против за 10-15 коня да скъсиш живота на двигателя с едни 30-40 хиляди км в общите случаи.
- strelecaaa
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 75
- Регистриран на: 12.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90
- Мечтае да кара: безаварийно
Re: Нека опитните да ми помогнат с избора на чип тунинг
А мнение за ремап ?
- павката
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
Re: Нека опитните да ми помогнат с избора на чип тунинг
интересно заключение:10-15коня и 30-40хил скъсяване на живота.да не се обиждаш,ама това са абсолютни глупости.покачване налягането на въздуха с няколко десети,изобщо няма да се отрази на издръжливостта на двигателя
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Нека опитните да ми помогнат с избора на чип тунинг
Taruno написа:Във всеки случай ще претоварваш двигателя, няма чип на пазара, който да е "добър" за живота на, която и да е от механичните части по автомобила ти. Твърдо против за 10-15 коня да скъсиш живота на двигателя с едни 30-40 хиляди км в общите случаи.
Ще претовари ама друг път...при положение,че го има фабрично!И не ти сменят турбо а софтуер,радиатор и кулер да кажем...
Първо че за 10-15 коня няма смисъл ..на този мотор спокойно отива на 180+ коня и нищо няма да се счупи или да се износи...първо,че си има граници до които и налягането на рейла и турбото и т.н може да поеме без да се прекалява...
85%+ от Е46 карат с мапове не съм видя да се трошат - най-много да смени съединител малко по-често (всичко е стил на каране)и до там..другия момент е кутията ако е автомат да се види до колко Нм държи и това е...от там нататък са настройки...говорим за разумен мап,защото има и безумни..но в границите 30коня и малко ,му няма нищо на мотора...
Разлика между 163 и 177 коня в мотора няма никаква...
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- armagedon_762002
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: 19.02.2011
- Местоположение: SW
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
Re: Нека опитните да ми помогнат с избора на чип тунинг
Gqbriel написа:Разлика между 163 и 177 коня в мотора няма никаква...
как ще има разлика единия с верига от пред другият от зад

Иначе всеки си решава за него , от моите наблюдения в е60 раздела примерно всички теми като " рециклиране на турбо" " почистване на ДПФ филтър "
са все пуснати от хора с ремапнати коли като тези ремонти ги почват преди 200к още или там някаде

Но все пак темата не е ЗА или Против - щом авторът е решил има доста колеги които се занимават с това
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Нека опитните да ми помогнат с избора на чип тунинг
Фактите, че говори ей така просто показва колко разбирате, НЯМА фабричен чип тунинг(ремап) двигателите 163 /177 са различно поколение, а акосе интересувате може да разгледате разликите има сайтове за сравнения.
Пример:
N47 177 к.с. И N47 163 к.с. Са с разлини серийни номера на бутала и сегменти и честно това е най-малката разлика.
При Е60 2.5D и 3.0D са с един и същи блок, но имат маса разлика в турбо пътищата и като цяло по-малкия двигател е с части, които издържат на по-малко натоварване. Дайте на бай Гошо да ви ръчка по електрониката с мисълта как една десета повече няма да развали нищо, и после разгледайте колко от стойностите, които са били в рамки са излязли от тях(налягане преди ДПФ, стойности надюзи и др.)
Ако смяташ, че си заслужава да изтискаш всичко от ежедневната ти кола, но после ще се оплакваш как БМВ не правят качествени коли, защото турбото ти е издало на 150 000 км или Ти тече масло като лейка, значи "чип" тунинга не е за теб.
Пример:
N47 177 к.с. И N47 163 к.с. Са с разлини серийни номера на бутала и сегменти и честно това е най-малката разлика.
При Е60 2.5D и 3.0D са с един и същи блок, но имат маса разлика в турбо пътищата и като цяло по-малкия двигател е с части, които издържат на по-малко натоварване. Дайте на бай Гошо да ви ръчка по електрониката с мисълта как една десета повече няма да развали нищо, и после разгледайте колко от стойностите, които са били в рамки са излязли от тях(налягане преди ДПФ, стойности надюзи и др.)
Ако смяташ, че си заслужава да изтискаш всичко от ежедневната ти кола, но после ще се оплакваш как БМВ не правят качествени коли, защото турбото ти е издало на 150 000 км или Ти тече масло като лейка, значи "чип" тунинга не е за теб.
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Нека опитните да ми помогнат с избора на чип тунинг
Taruno написа:Фактите, че говори ей така просто показва колко разбирате, НЯМА фабричен чип тунинг(ремап) двигателите 163 /177 са различно поколение
За 2та мотора се обърках с друго - грешката е моя

BMW Performance power kit*
The BMW Performance Power kit for the BMW 320d, 320xd further extends the engines' already outstanding performance with a perfectly matched package of hardware and software components. Significantly higher output, achieved through modified engine tuning, generates extra heat which is managed by a larger intercooler and a more powerful 600W fan.
320d/320xd from 03/2007 to 03/2010: performance increases from 130 to 145 kW, maximum torque rises from 350 to 390 Nm and the sprint from 0 to 100 km/h is 0.5 seconds faster. The kit also raises the speed from 80 to 120 km/h by 0.8s in fourth gear and by 1.0s in fifth. Maximum speed increases by 5 km/h (by 10 km/h for the BMW 320d Touring with tyre speed ratings from W.)
Kit Includes:
BMW Performance Engine Plaque.
BMW Performance ECU (complete replacement) - това е по-интересно,защо а не просто друг софтуер....
600W Engine Cooling Fan.
New air intake.
New Intercooler.
KW increase: 135 to 147 kW (примерния вариянт)
Nm increase: 40nm
Motorplan: Not affected.
http://www.bmw.com/com/en/owners/access ... ower%20kit
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- armagedon_762002
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: 19.02.2011
- Местоположение: SW
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
Re: Нека опитните да ми помогнат с избора на чип тунинг
Gqbriel това си е така спор няма и най важното е ,че се запазва гаранцията и го бяхме обсъждали преди време
viewtopic.php?f=112&t=275975&p=3050468#p3050468
дори демферната шайба се сменя

viewtopic.php?f=112&t=275975&p=3050468#p3050468
дори демферната шайба се сменя

- morto
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 123
- Регистриран на: 17.07.2008
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320d SE E90
Re: Нека опитните да ми помогнат с избора на чип тунинг
Какво мислите за този Brazel (Богомил) от Годеч? Гледам в Фейсбук страницата му, доста баварци "минават" през ръцете му! Питaл съм го за моята е90 320д 163h.p. обяви ми цена от 450лв + диностенд!? Но още не съм сигурен на 100% дали да "тунинговам" софтуерно...
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Нека опитните да ми помогнат с избора на чип тунинг
armagedon_762002 написа:Gqbriel това си е така спор няма и най важното е ,че се запазва гаранцията и го бяхме обсъждали преди време
viewtopic.php?f=112&t=275975&p=3050468#p3050468
дори демферната шайба се сменя
Знам,това имах предвид.
Но демпфера е презастраховане - лично аз съм убеден,че ако не се кара нон стоп над 4000оборота само съединителя понася щети..отделно дюзите съм сигурен,че са като на големия батко 3.0..при е46 са така и държат доста..
Но мап в границите 180/90 к.с са достатъчно да не уморят мотора за дълго..а и мап до мап има разлика - всичко се донаглася - ако не искаш и до 3000об може да няма разлика и т.н
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Нека опитните да ми помогнат с избора на чип тунинг
Колега това, което си пуснал нали схващаш, че подкрепя това, което аз казвам. Фабричен чип тунинг няма, има performance пакет, в който се подменят доста неща(вклюяително целия компютър, не просто нов мап) а демфера е презастраховане, но ако просто не ти се случвало да скъсаш шайба и да се забавляваш, тогава би го оценил.
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Нека опитните да ми помогнат с избора на чип тунинг
Taruno написа:Колега това, което си пуснал нали схващаш, че подкрепя това, което аз казвам. Фабричен чип тунинг няма, има performance пакет, в който се подменят доста неща(вклюяително целия компютър, не просто нов мап) а демфера е презастраховане, но ако просто не ти се случвало да скъсаш шайба и да се забавляваш, тогава би го оценил.
Не съм напълно съгласен...реално си е ремап...ти да виждаш валове,бутала,дюзи?
ще скъсаш оригинална шайба ,не на 300 000км+ с ремап ама друг път..не и в границите на "нормалния" мап...казвам нормален,защото може да се играе с много неща по картите..зависи,кой какво иска от автомобила си...
Имаш един кулер и един радиатор - без които пак можеш съм убеден,силно се съмнявам да са изчислени на 100% от капацитета в текущата му мощност - тва е инеженерна глупост..
Отделно - това ,че имаш ремап - какво означава за теб?Че нон стоп си на ламарина - ами някакво грешно мислене имаш...можеш да си караш спокойно по всяко време и да ти се наложи за някакви секунди да използваш 15-20% повече мощност..това е въпрос на шофьор!
Аз демфпер не съм късал - защото го следя и сменям с ОЕМ до тук 1 път ...факт обаче ,че и на стоков мотор се къса!!
Целия компютър сменяли - а номера да скосят мотора на 163 коня с цел данъци да не сменяш ЕКу-то ,не сменяш софтуера с този който е за 177..(на един и същи мотор).
Нещата са много специфични,и как точно ще разбереш коя кола има мап - дизелова?Ако не си се качвал на нея преди - това ей така
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
Re: Нека опитните да ми помогнат с избора на чип тунинг
Taruno, показаха ти, че има фабричен чип, ти не та не.
Вземи приемай, подминавай тази тема друг път и карай напред.
Нормално е като вдигнат налягането на турбото да искат и по-голям кулер, за да могат да си запазят вредните емисии в границите на обявеното.
Вземи приемай, подминавай тази тема друг път и карай напред.

Нормално е като вдигнат налягането на турбото да искат и по-голям кулер, за да могат да си запазят вредните емисии в границите на обявеното.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Нека опитните да ми помогнат с избора на чип тунинг
Разгледайте темата в E60 и вижте писмото от БМВ, пък, както многократно повтаряте явно всеки си знае и някои определени хора знаят повече от инженерите на БМВ
А както каза колегата Gqbriel има коли без чип, които са пълни кошове, защото не се поддържат.

15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани